Od sada novi Clio u ponudi sa benzinsko-plinski motorom TCe 100 LPG

 

Sa današnjim danom u domaćoj prodajnoj Renaultovoj mreži se otvaraju narudžbine za Clio sa trocilindričnim motorom sa turbopunjačem TCe 100 LPG. Osim bržim odzivom i snažnijim ubrzanjima, uz najveći obrtni moment od 170 Nm pri 2000 o/min, motor se odlikuje okretnošću, štedljivošću i emisijama CO2 nižim za 8% u odnosu na benzinsku verziju.

Pristupačna i štedljiva tehnologija
Renault nudi novi Clio sa pogonom na plin po ceni od 13.990€ uz jednaku pouzdanost i bez dodatnih troškova u poredjenju sa vozilima opremljenima benzinskom verzijom motora. Cena autoplina donosi znatno veće uštede (njegova cena je više nego upola niža od cene benzinskog ili dizel goriva po litru). U Srbiji se cene plina kreću oko 66,40 rsd po litru za razliku od cene benzina koje se kreću od 123,40 rsd do 128,90 rsd. Iako je prosečna potrošnja motora sa pogonom na plin nešto veća, ukupni trošak goriva po kilometru je niži za 30% u odnosu na benzinski motor a do čak 8% u odnosu na dizel motor

Neograničena mobilnost
Vozilo se može pokretati na benzinski ili plinski pogon. Opremljeno je sa dva odvojena rezervoara, jednim za benzin i jednim za plin. Vozilo uz oba napunjena rezervoara može da predje više od 1000 km. Ovakav način rada omogućava gotovo neograničenu vožnju: benzin je dostupan na svim benzinskim pumpama, dok je plin u Evropi dostupan na svakoj četvrtoj benzinskoj pumpi kao i na većini pumpi u Srbiji. Uz to, vozila sa plinskim pogonom mogu da pristupe podzemnim garažama zahvaljujući ugrađenim sigurnosnim karakteristikama (zaštitni ventil, nepovratni ventil i ograničeno punjenje rezervoara do najviše 80 %).

Dokazana i sigurna tehnologija, usavršavana godinama
Uradnja plinskog pogona u automobil se obavlja se direktno u fabrici. Za kupce to znači sledeće: jednostavno naručivanje bez dodatnih kašnjenja i komunikacija sa samo jednom stručnom osobom u Renaultovoj mreži, zaduženom za garanciju i održavanje vozila. Benzinski motor je od početka konstruisan tako da omogući pogon na plin. Dodatni rezervoar za plin je izrađen od čvrstog čelika i ugrađen na mesto rezervnog točka kako ne bi dolazio u kontakt sa rezervoarom za benzin. Nepovratni ventil, ograničeno punjenje rezervoara do najviše 80%, ograničenje protoka goriva, solenoidni ventil i sigurnosni ventil upotpunjuju tehnički sistem. Gotovo 15 miliona vozila u Evropskoj uniji ima plinski pogon, dok je takvih vozila u svetu 26 miliona. Renault nudi pogon na plin još od 2010.

Jednostavna tehnologija
Upotreba je jednostavna za vozača. Prebacivanje sa benzinskog na plinski pogon i obrnuto se postiže na dva načina: ručno, pritiskom tipke smeštene u putničkom prostoru (odabrani način primenjuje se i tokom sledećeg pokretanja vozila) ili automatski, kada se rezervoar plina isprazni. Poseban pokazivač prikazuje nivo napunjenosti rezervoara plina. Punjenje rezervoara plina (32 l na novom Cliju) takođe je brzo i jednostavno (traje samo dva minuta). Druga prednost ove izvanredne integracije jeste zadržavanje postojeće zapremine prtljažnika iznad nivoa podnice (na mesto rezervnog točka je postavljen rezervoar plina).

Proizveden u Sloveniji
Renault Clio Tce 100 LPG proizvodi se u fabrici Revoz u Novom mestu. Serijsku verziju je Revoz počeo da proizvodi u januaru ove godine i do sada su proizveli 1.400 vozila sa ovim pogonom. Glavna tržišta za ovaj model su Italija, Španija, Poljska, Francuska i Portugalija. Prema navodima iz Revoza, uvođenje ovog motora i celokupnog sistema u proizvodnju je bilo vrlo složeno. Ostvarena je potpuna intergracija u postojeći proizvodni proces što znači da se svi sastavni delovi, uključujući i rezervoar plina, neposredno sastavljaju na istoj liniji kao i ostali modeli tako da model sa pogonom na plin izlazi sa proizvodne trake u celosti dovršen. Sastavljanje i testiranje serijskog vozila sa pogonom na plin traje oko pola sata duže nego kod drugih verzija.

Cene u Srbiji
Narudžbine za novi Clio TCe 100 LPG otvaraju se 1. juna 2020. i ova verzija uključena u generalnu komercijalnu akciju koja važi i za ostale verzije.
Cena sa carinskim troškovima, popustomi PDV-om i uključenim letnjim bonusom Novi Clio LPG
Zen 13.990€
Intens 15.590€

Potrošnja goriva i emisija (po WLTP) Novi Clio LPG
CO2 (g/km, benzin / autoplin) 122 / 110
U kombinovanom ciklusu (l/100km, benzin / autoplin) 5,4 / 7,7

Raphaèle Jarry, direktorka marketinga proizvoda:
Suočen sa izazovima energetske transformacije, Renault nudi autoplin kao jednostavno i ekonomično rešenje koje nudi nižu potrošnju goriva i niže emisije CO2. Ovo rešenje upotpunjuje široku paletu vozila sa električnim, hibridnim i priključnim hibridnim pogonom a takav pristup doprinosi ispunjavanju ciljeva Grupe Renault da do 2022. svoj globalni otisak ugljenika smanji za 25% u odnosu na 2010.

O LPG-u (Liquefied Petroleum Gas, ukapljeni naftni plin)
Šta je autoplin?
LPG je smeša propana i butana (sa evropskom oznakom standarda: EN589). Njegovim sagorevanjem se oslobađa manje ugljenik monoksida, ugljovodonika i azotnih oksida nego što je to slučaj kod benzinskog motora. Šta više, LPG ima veliku prednost: emisije CO2 su niže za gotovo 10 % u odnosu na benzinsku verziju motora.
Kako deluje pogon na autoplin?
U Evropi i većini sveta, sistem ubrizgavanja plina upotpunjuje postojeći benzinski motor. Za njegovu upotrebu je potreban poseban rezervoar, prilagođen za skladištenje plina u tekućem obliku i male izmene u sistemu dovoda goriva.

 

Renault Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *