Juče smo jedva dočekali kvalifikacije za današnje trke ETCC Cup-a i WTCC šampionata, na stazi Paul Ricard u Francuskoj. Na kraju dana imali smo ne baš povoljan rezultat za naše vozače, Vesnića i Borkovića. Ipak, nadali smo se da danas mogu učiniti više na trkama.
Nažalost, Milovan Mikica Vesnić, u prvoj trci je osvojio 8. mesto u svojoj kategoriji, a u drugoj trci nije ni učestvovao. Iz problema u problem, toliko je dovoljno da se opiše vikend koji iza Milovana Mikice Vesnića. Sinoćni napori da se automobil poboljša pred današnju trku bukvalno su pali u vodu kada je počela kiša koja je po prognozi prvobitno najavljena za popodne. Prosto rečeno automobil je bio toliko neupravljiv da je pravi uspeh bio i doći do cilja prve trke kao osmoplasirani u klasi.
„Radili smo tokom cele noći i BMW podesili ovoga puta prema našim idejama i dugogodišnjem iskustvu. Ono što smo vozili predhodna dva dana po savetu inženjera nije davalo rezultate pa smo želeli da rasčistimo u glavi ko je u pravu. Jutarnji worm up od petnast minuta bio je po planu i jedini test. Nažalost kiša je sve pokvarila a vremena za dodatne popravke nije bilo. Prvu trku koja je bila prepuna incidenata vozio sam bukvalno da preživim a vožnja je više podsećala na disciplinu drift. Između trka smo odlučili da drugi put ne izlazimo na stazu jer nemamo gotovo ništa da dobijemo a možemo da izgubimo sve. Ovaj vikend ćemo pokušati da zaboravimo, a već imamo plan za nastavak. Nadamo se ostvarljiv, ali o tome više kada se vratimo kući sednemo i sve dobro izanaliziramo.“ – poručio je Vesnić iz Francuske.
Loši vremenski uslovi koje je teško bilo predvideti jer je po prognozama kiša najavljena tek za popodne, otežali su i trku WTCC šampionata. Ali to nije bio jedini problem našeg predstavnika, Dušana Borkovića. Pančevac, koji vozi za NIS Petrol by Campos Racing tim u Chevrolet Cruze #98, startovao je sa šeste pozicije, i već nakon nekoliko stotina metara uspeo da se probije na četvrto mesto. Kiša je padala na stazi, a s obzirom na to da Borković nije imao priliku da testira svoj automobil po kišnim uslovima, to mu je predstavljalo veliki problem . Veće probleme od vremenskih uslova Borkoviću su zadavali problemi na automobilu, pošto od sredine trke nije mogao da prebacuje u veću brzinu, a jos veći problem je bilo i preveliko zanošenje zadnjeg dela automobila. Zbog svih ovih problema, Dušan se na kraju prve trke našao tek na 14. poziciji.
Članovi NIS Petrol by Campos Racing tima dali su sve od sebe da za 15 minuta, koliko im je po pravilima na raspolaganju, otklone sve probleme i omoguće Borkoviću bolji rezultat na drugoj trci.
U drugoj trci Dušan Borković još jednom je oduševio svojim nastupom u debitanstkoj sezoni u WTCC. Fantastični Duca je u svom Chevrolet Cruze #98 osvojio sedmo mesto i novih šest bodova u šampionatu, a ono o čemu će se dugo pričati posle trke je njegov duel s legendom auto-sporta Sebastijanom Loebom.
Borković je počeo trku s pete pozicije i u prvoj polovini trke pao za jedno mesto, kada je usledio prvi od mnogobrojnih napada devetostrukog svetskog reli šamiona. Dušan je majstorski vozio, ostavljajući u neverici francuskog asa, ali i mnogobrojnu domaću publiku.
Nije Loeb mogao pored Borkovića, pa čak ni posle dva izlaska sigurnosnog automobila sredinom trke. Koliko je vozač NIS Petrol by Campos racing tima odlično vozio, videlo se tri kruga pre kraja kada mu se ukazala prilika da napadne Marokanca Benanija i dođe na peto mesto. Nažalost, u trenucima kad je pokušao da se probije, Borković bira lošiju putanju, što znalački koristi Loeb i pretiče ga. Do kraja trke, Borković je lako odbio moguću pretnju Mihelisa i sigurno prošao kroz cilj kao sedmoplasirani.
– Prva trka je prošla užasno. Imao sam ogromnih problema sa set-upom automobila, mnogo je zanosio zadnjim krajem. Posle su se pojavili i problemi s menjačem. Srećom, druga trka je prošla perfektno. Borio sam se kao lav iako nismo uspeli da napravimo idealan set-up – rekao je Borković posle trke u Francuskoj.
O spektakularnoj borbi s jednim od najvećih vozača svih vremena, Borković kaže da će mu ostati u pamćenju.
– Pola trke je Loeb bio iza mene, jurili smo se, udarali… Mnogo je lep osećaj kad imate najboljeg vozača sveta iza sebe i da ne može da vas pretekne. Međutim, odlučio sam da ga propustim očekujući da će sa sledećim vozačem da se „ćušne“ i izgubi poziciju, pa da ih prođem obojicu. Ipak, nisam to uspeo, praktično sam uništio prednje gume. Veoma sam zadovoljan jer sam se sjajno borio i ponovo ušao u prvih 10 na trci Svetskog šampionata, što je veliki uspeh – opisuje Borković.
Srpski vozač posle dva trkačka vikenda ima 15 osvojenih bodova.
Sitroeni su dominirali i u Francuskoj, ostvarivši dve duple pobede. U prvoj trci trijumfovao je Ivan Miler ispred Sebastijana Loeba i Gabrijelea Tarkvinija (Honda), dok je Hoze Marija Lopez drugu trku završio ispred Ivana Milera i Tijaga Monteira (Honda). Ipak, raduje nas činjenica da ni Citroen WTCC tim nije nepogrešiv i da drugi timovi i vozači mogu makar da ih zadrže, ako ne i prestignu. Sezona je tek počela, sledeća runda WTCC šampionata je u Mađarskoj, a trke na stazi Hungaroring su 4. maja.