Krajem prošlog meseca, u petak 30.05.2014. održan je OPEL Eco & Safety trening u centru NAVAK. Zahvaljujući našem partneru, Ćircom d.o.o. iz Zrenjanina, bili smo prisutni na ovom događaju. Sličan događaj organizovan je sutradan, a ovog puta je pored Opela, organizator bila SAT Revija. I na tom događaju smo imali našeg predstavnika, te vam prenosimo utiske sa oba događaja.
Događaj je oba dana bio podeljen u nekoliko termina u trajanju od dva sata, a kao i obično, učesnici su bili podeljeni u više manjih grupa. Na taj način veliki broj zainteresovanih je mogao da učestvuje i prođe sve treninge koji su bili predviđeni.
Centar NAVAK, kao u uvek odlično organizovan na svim poljima. Svaki put kada posetimo ovaj centar u prilici smo i da se podsetimo na važnost i ispravnost vezivanja pojasa, pa je tako bilo i ovog puta. Simulator udarca u čvrstu prepreku pri brzini od 5km/h je još jednom demonstrirao koliko je pojas važan u slučaju nezgode, a takođe smo mogli da se uverimo da će zadržati putnike i ukoliko dođe do prevrtanja.
Pre odlaska na stazu i posebno pripremljene poligone, ukratko smo upoznati sa programom i dobili smo instrukcije da pratimo naše instruktore koji vrlo profesionalno obavljali svoje dužnosti.
Prvi trening za našu grupu je bio odlično osmišljen, ne samo po pitanju samog treninga, već i po tome što su vozači imali prilike da promene više vozila, pa je tako reporter Garaža kluba na ovom poligonu vozio modele Meriva, Mokka i Zafira. Cilj treninga je da se pri brzini od 80km/h izbegne iznenadna prepreka. U ovakvim situacijama nema vremena za kočenje, već se prepreka izbegava naglim skretanjem u levu/suprotnu traku, a zatim se po povratku u svoju traku koči, da bi se automobil stabilizovao.
Obzirom da su ukusi različiti i da nije bilo vremena ni mogućnosti za neki detaljniji test, teško je ocenjivati gore navedene modele, ali je svakako bila vidna razlika između Merive i Zafire, koje su konceptualno gotovo iste, ali zbog svoje veličine i veće težine, Zafira se osetno teže kontroliše u ovakvim, iznenadnim situacijama, ali ipak ostaje na zadatoj putanji ukoliko je vozač koncentrisan. Zadatak bez ikakvih problema prolaze Mokka i Meriva, naravno uz asistenciju elektronskih sistema bezbednosti koje svi Opelovi modeli poseduju.
Osvrnućemo se kratko upravo na Merivu, automobil koji je svakako interesantan pre svega zbog svoje izuzetno atraktivne cene, a i glavni je konkurent Fiatu 500L jer pripadaju istom segmentu. Gledaoci SAT Plus emisije i čitaoci SAT Revije, detaljno su upoznati sa Merivom kroz supertest.
Upravo je Meriva bila u centru pažnje drugog dana, kada je SAT organizovao trening za svoje čitaoce i gledaoce. Naime, svi učesnici su ocenjivali ovaj automobil, ali nisu svi imali prilike da ga voze ili makar ne dovoljno da bi dali realnu ocenu. Naš utisak o ovom modelu je svakako pozitivan, a nadamo se da ćemo uskoro biti u prilici da ga testiramo i uporedimo sa Fiatom 500L.
Verovatno najinteresatniji trening prvog dana je zamišljen u vidu takmičenja. Naime, učesnici su morali za što kraće vreme da prođu putanju između čunjeva na relativno malom poligonu. Pre takmičarskog dela poligon se nekoliko puta prošao u drugim vozilima (Meriva i Corsa), a za takmičenje je odabran model Adam koji se svakako najbolje snalazi kada je u pitanju vožnja između čunjeva na malom rastojanju.
Nagrada za najbržeg takmičara na ovom poligonu je svakako najbolji događaj prvog dana, dok su učesnici drugog dana imali nešto drugačiji program pa je takmičenje izostalo, ali su prošli ovaj poligon u drugim vozilima.
Da bi upravo vama preneo ovaj događaj u potpunosti, reporter Garaža kluba se potrudio da u takmičenju bude najbrži i uspeo je u tome. Nagrada je vožnja u pravom trkačkom automobilu i to sa legendom, gospodinom Pavlom Pajom Komnenovićem.
Vožnja sa majstorom vožnje kakav je Paja Komnenović, u pravom trkačkom automobilu, na pravoj trkačkoj stazi, fenomenalno je iskustvo. Ono što je svakako bilo čudno u neku ruku, ali sa druge strane je dodalo još adrenalina, je činjenica da suvozačko sedište nema pojaseve. Vožnja punim gasom i kočenje iz sve snage, u situaciji kada vas u sedištu drži samo snaga vaših ruku i nogu kojima se držite i upirete u određene tačke rolbara, podiže adrenalin do granice na kojoj se gubi strah, a uzbuđenje konstantno raste.
Dalje se nastavilo sa treningom bezbednog kočenja i izbegavanja prepreke, odnosno upravljanja vozilom za vreme kočenja što ABS sistem omogućava, a sva Opelova vozila su opremljena ovim sistemom. Ovde smo bili u prilici da vozimo model Insignia, sa najsnažnijim dizel agregatom i automatskim menjačem. Predviđena brzina za ovaj trening je takođe 80km/h, a Insignia je ovu brzinu lako i brzo dostigla. Sam manevar je malo teže izvesti zbog veličine i težine automobila pa je bilo potrebna dobra koncentracija i dodatno okretanje upravljača da bi automobil pratio zadatu putanju.
Nakon što smo svi uspešno prošli i ovaj poligon, napravljena je kraća pauza pre poslednjeg treninga koji je i najduže trajao. Iskoristili smo ovo vreme da se malo upoznamo i sa ostalim modelima, jer nismo ili u prilici da ih sve vozimo.
Poslednji trening je bio vrlo interesantan jer se sastojao iz dve vožnje, različitim tempom, kako bi se uvidele mane i prednosti ekonomične i dinamične vožnje. Ovde smo imali priliku da vozimo dve Astre, u verziji sa 4 i 5 vrata, sa benzinskim i dizel motorom. Obe su se pokazale dosta dobro tokom dinamične vožnje koja je zahtevala i brze prolaske kroz krivine, ali su ipak dosta snažnije, Insignia i Astra GTC, mnogo lakše ubrzavale i vremenom se sve više udaljavale.
za bolji kvalitet snimka podesite rezoluciju na 1080px
Svi učesnici ovog događaja su imali priliku da se detaljnije upoznaju sa ponudom Opelovog putničkog programa i u hali za prezentacije, koju su mogli da posete tokom pauze. Ljubazni domaćini bili su tu da odgovore na sva pitanja i daju sve potrebne informacije.
Na kraju, ne preostaje nam ništa drugo sem da se zahvalimo organizatorima što su svim vlasnicima i ljubiteljima Opel automobila pružili priliku da ih dožive na jedan drugačiji način, a verujemo da ovakvi treninzi doprinose i bezbednosti u saobraćaju, što svakako podržavamo.
U saradnji sa našim partnerom, Ćircom d.o.o. koji je ovlašćeni diler i serviser Opel-a, potrudićemo se da u narednom periodu više pažnje posvetimo ovom brendu koji je oduvek dobro prihvaćen na našem tržištu.