Potpuno novi Jeep® Avenger predstavljen u Parizu, prvi potpuno električni Jeep terenac

Na Sajmu automobila u Parizu, brend Jeep® je predstavio svoje prvo ikada BEV vozilo. Kompaktni Jeep Avenger predvodi uvođenje portfolija sposobnih, potpuno električnih vozila namenjenih za Evropu i ključna je komponenta u globalnoj strategiji elektrifikacije kao brend koji teži da postane svetski lider što se tiče terenaca sa nultim emisijama.

Dizajniran i napravljen kao Jeep vozilo od prvog dana, Avenger pakuje DNK brenda Jeep u kompaktni terenac sa jedinstvenom kombinacijom sposobnosti, stila, funkcionalnosti i tehnologije kako bi zadovoljio potrebe uvek povezanih kupaca.

„Novi Jeep Avenger predstavlja ključnu prekretnicu za brend, kao prvi iz portfolija potpuno novih Jeep BEV vozila koji će biti predstavljeni u Evropi“, rekao je Kristijan Munije, glavni izvršni direktor brenda Jeep. „On nudi sposobnosti brenda Jeep koji se sjajno uklapa na evropski tržište i na Sajmu automobila u Parizu mi prikazujemo zašto je on odlična potpuno električna alternativa brenda Jeep trenutnim igračima u B-segmentu terenaca“.

Proizveden u visoko efikasnoj fabrici Stellantis u Tihiju, u Poljskoj, novi Avenger je standardno opremljen sa sistemima Selec-Terrain® i HDC koji, zajedno sa izvanrednim prilaznim i silaznim uglovima i odstojanjem od tla, donose impresivan nivo sposobnosti u segment.

Što se tiče elektrifikacije, Jeep Avenger je opremljen sa 400-voltnim električnim pogonskim sistemom nove generacije koji kombinuje novi električni motor i novu bateriju.

Korišćenjem 100 kW Mode 4 kabla na direktnu struju priključenog na brzi javni punjač, tri minuta punjenja je dovoljno da se pređe 30 km. Takođe, 24 minuta je dovoljno da se baterija napuni od 20% do 80%.


Nova misija modela Avenger u Evropi

Razvijen u skladu sa specifičnim potrebama evropskih kupaca, novi Avenger je kompaktni terenac koji se, sa samo četiri metra dužine, pozicionira u brzorastućem B-segmentu terenaca, drugom najvećem segmentu u Evropi što se tiče količine.

  1. godine, očekuje se da će B-segment terenaca dostići 2,2 miliona godišnje prodaje, što predstavlja petinu prodatih vozila u Evropi. Novi Avenger je pozicioniran ispod modela Renegade, dopunjujući gamu brenda Jeep u B-segmentu terenaca.

„Jeep Avenger je prvi terenac sa nultim emisijama brenda Jeep,“ rekla je Antonela Bruno, direktorka brenda Jeep za Evropu u kompaniji Stellantis. „On će biti nova ulazna tačka za Jeep gamu i omogućiće nam da kompletiramo pokrivenost tržišta terenaca i očekujemo da postane najprodavaniji model u našem portfoliju do 2024. Avenger dodaje novi nivo elektrifikacije našoj gami i predstavlja korak napred u evoluciji brenda Jeep“.

„Jeep Avenger je emocionalan, zabavan, kul i izdvaja se iz gomile“, dodala je ona.

Jeep Avenger stiže u salone početkom sledeće godine, ali kupci već sada mogu da naruče ekskluzivnu First Edition, atraktivnu verziju sa punom opremom, na većini evropskih tržišta.

Ovo ga čini vrednim i primamljivim izborom za one koji traže alternative sa nultim emisijama od brenda Jeep, dalje od tradicionalnijih igrača u segmentu. Novi Jeep Avenger cilja da proširi bazu kupaca, ciljajući ljude aktivnog životnog stila koji traže sposobniji i moderniji dizajn sa kompaktnim dimenzijama i prostranim unutrašnjostima.

 

Potpuno novi električni pogonski sistem

Jeep Avenger ima električni pogonski sistem nove generacije koji kombinuje novi električni motor i novu bateriju.

Zahvaljujući velikoj snazi i obrtnom momentu, pored specifične kalibracije električnog pogona, novi Avenger nudi beskompromisno uživanje u sposobnostima na i van staze.

400-voltni električni pogonski sistem druge generacije je prvi koji će biti lansiran od strane Emotors, udruženog poduhvata kompanija Stellantis i Nidec Leroc-Somer Holding. On isporučuje 115 kW, što je jednako 156 KS i 260 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Nova baterija od 54 kWh, koju takođe proizvodi Stellantis, nudi veliku gustoću energije i odličan odnos između nominalne i korisne energije. Specifično, baterija se sastoji od 17 modula i 102 ćelije koje koriste NMC 811 litijum-jonsku formulu i obezbeđuje 400 km dometa u WLTP ciklusu, što postaje 550 km u gradskoj vožnji*.

Baterija, koja je testirana na više od 2 miliona kilometara, je izuzetno kompaktna, nenametljiva i nalazi se ispod prednjih i zadnjih sedišta i centralnog tunela. Nadalje, zaštićena je velikim odstojanjem od tla i donjim zaštitnim pločama tokom vožnje van staze.

Punjenje novog modela Avenger je veoma jednostavno. Korišćenjem 100 kW Mode 4 kabela na direktnu struju priključenog na brzi javni punjač, tri minuta punjenja je dovoljno da se pređe 30 km. Takođe, 24 minuta je dovoljno da se baterija napuni od 20% do 80%.

Uzimajući u obzir da evropski kupci u proseku putuju 30 km dnevno, verovatno je da se vozilo može voziti danima bez punjenja. S druge strane, sa 11 kW Mode 3 kabelom na naizmeničnu struju povezanu na Wallbox ili javni punjač, moguće je napuniti vozilo (od 0% do 100%) za 5,5 sati.

 


Prevashodna sposobnost

Ključni stub Jeep terenca je njegova sposbnost, koja danas uključuje održiviji pristup zahvaljujući 4xe plug-in hibridnoj tehnologiji i sada sa potpuno električnim pogonskim sistemima.

Novi Avenger je prvo Jeep vozilo sa prednjom vučom koje je standardno opremljeno sa sistemima Selec-Terrain® i HDC, koje ga, zajedno sa impresivnim prilaznim i silaznim uglovima i odstojanjem od tla, čine zlatnim standardom u segmentu.

Sistem Selec-Terrain® nudi šest režima: „Normal“ za svakodnevnu vožnju; „Eco“ za povećanje dometa; „Sport“ za zabavniju vožnju; „Snow“ za maksimalno prianjanje na zaleđenim putevima ili stazama; „Mud“ za optimizovanje performansi na blatu i bolje prianjanje; i „Sand“ radi smanjenja rizika od zaglavljivanja na peščanom tlu.

Arhitektura vozila dostiže najviše moguće nivoe kompaktnosti bez uticaja na bilo koju prepoznatljivu karakteristiku brenda Jeep.

Novi Avenger je samo 4.08 metara dugačak, što je 16 cm manje od modela Renegade. Ima kratke prednje i zadnje prepuste, što unapređuje njegove proporcije. Takođe, njegovo prisustvo na stazi je pojačano točkovima koji su veći nego što bi se očekivalo od vozila ove veličine.

Zahvaljujući kombinaciji kratkih prepusta i velikih točkova, Avenger nudi najbolje odstojanje od tla u kategoriji (200 mm), kao i izvanredne prilazne (20°), prelomne (20°) i silazne (32°) uglove, koji su ključni za vožnju van staze, ali su takođe korisni u gradskom životu, na primer tokom vožnje uz strmu parking rampu.

 

Savremeni Jeep dizajn

Avenger prati „pristup dizajnu“ nudi modernu interpretaciju Jeep dizajna u kompaktnom paketu. Prednji deo vozila ima kultnu masku hladnjaka sa sedam proreza, autentični potpis Jeep brenda koji je evoluirao od vertikalne do horizontalnije strukture radi funkcionalne efikasnosti.

Maska nagnuta napred se nalazi ispred prednjih svetala kako bi ih zaštitila u slučaju udara. Ispupčeni branici, još jedna klasični element Jeep dizajna, nudi osećaj snage i otpornosti, uz odavanje moćnog i impozantnog prisustva na i van staze.

Pogled sa strane je obeležen klasičnim trapezoidnim blatobranima, dizajniranim da optimizuju okretanje točka radi maksimalne artikulacije. Vozilo ima impozantne 18-inčne felne, sa robusnim dizajnom i dijamantskim rezom, postavljene na gume od 690 mm. Silueta je pažljivo napravljena da maksimizuje aero efikasnost i prenese osećaj dinamizma, ojačan pokretnim C stubom, koji je poznata osobina u trenutnoj gami.

Pozadi, vozilo ima prepoznatljiva svetla inspirisana klasičnim „X“ kanisterima za gorivo. Ovo „X“ je tema koja se ponavlja iznutra i spolja putem „X-Camo“, sheme koji kombinuje koncept „kamuflaže“ sa slovom „X“.

 

360 stepeni zaštite

Kako bi se smanjila šteta koji izazivaju udari male brzine, koji čine oko 70% slučajeva u Evropi, novi Avenger je opremljen zaštitnim pločama, oblogama od 360 stepeni i prednjim svetlima u kućištu.

Konkretno, prednja svetla se nalaze u kućištu i postavljena su visoko radi zaštite u slučaju udara male brzine. Plus, nove terenske zaštitne ploče su napravljene od polimera obojenog u celosti.

Na primer, ukoliko se ogrebu, šteta nije vidljiva. Takođe, na izloženim mestima, uključujući vrata, obloge su još više kako bi se pružila dodatna zaštita.

 

Funkcionalni i prostrani enterijeri

Unutrašnjost potpuno novog modela Jeep Avenger nastavlja premisu „dizajn za funkciju“. Jasan i robusan dizajn enterijera, koji je usidren efikasnom kontrolnom tablom, je inspirisan istorijom brenda Jeep, posebno modelom Jeep Wrangler.

Unutar vozila, pogled odmah privlači gornji deo kontrolne table, gde je jedna horizontalna „greda“ koja uključuje sve ventilacione otvore, ambijentalno osvetljene i centralno postavljeni 10,25-inčni ekran osetljiv na dodir, koji mogu videti i vozač i suvozač. Donji deo kontrolne table čini otvoreni okvir za skladištenje.

Novi Avenger ima jedinstvene detalje za ovu klasu vozila, poput premijum sedišta sa kožnim umecima* koja se mogu podešavati elektronski, sa funkcijom masaže (dostupno kasnije), višebojno ambijentalno osvetljenje smanjuje naprezanje očiju tokom vožnje noću i široki krovni prozor (dostupno kasnije). Bočna svetla vozila ostaju vidljiva kada se otvori zadnja vrata radi bolje zaštite i bezbednosti.

Centralna konzola je takođe razvijena da maksimizuje dostupni korisni prostor za vozača i suvozača. Dizajniran da pruži najveći mogući skladišni prostor u kompaktnoj šasiji, novi Avenger ima najviše u svojoj kategoriji: 34 litra prednjeg skladišnog prostora, što je impresivna brojka uzimajući u obzir prosek od 15 litara u segmentu.

Izvanredni rezultat je postignut optimizacijom svih prostora i pravljenjem funkcionalnih i prostranih skladišnih odeljaka.

Dizajniran sa fleksibilnošću i modularnošću na umu, razdelnici centralnog tunela se mogu pomeriti kako bi se napravilo mesta za razne predmete, ili čak uklonjeni kako bi se napravio prostor za veće predmete. Dodatan korisni prostor je takođe dostupan ispod dugmadi automatskog prenosa i zaštićen je sklopivim magnetskim poklopcem. U ovom prostoru, mobilni telefon se može puniti pored 1,5-litarske flaše vode.

Pravila dizajna za funkciju su takođe primenjena na gepek. Njegova zapremina je najbolja u segmentu (380 litara) i njegova funkcionalnost se vidi po visini praga za utovar gepeka koji je smanjen na 720 mm, širini zadnjih vrata koja je takođe povećana na preko jedan metar, i dodavanjem rampe koja se može podići bez ruku, koja nije uobičajena u segmentu.

**Sedišta su napravljena od vinila sa sledećim delovima u koži (centralni deo naslona za leđa i glavu).

 

Najmodernija tehnologija: uvek povezan

Napravljen za „uvek povezane“ kupce, novi Jeep Avenger obezbeđuje odlično digitalno iskustvo unutar vozila. Sve verzije su opremljene sa 10,25-inčnim UConnect radio sistemom za informacije i zabavu, uparen sa potpuno digitalnim klasterom dostupnim u dve varijante (7 i 10,25 inča).

Uconnect 10-inčni ekran ima grafiku kao pametni telefon. Takođe, sistem nudi mogućnost da se koristi drugi uređaj na radiju putem Android Auto i CarPlay aplikacija; da se kombinuje i bira sadržaj kako biste napravili sopstveni interfejs (do 12 vidžeta po stranici, do 6 strana); ugrađenu TomTom navigaciju sa unapređenom funkcijom prepoznavanja glasa; i bežična ažuriranja.

Novi Jeep Avenger takođe nudi paket usluga i funkcionalnosti koji korisnici mogu da koriste na daljinu. Na primer, zahvaljujući aplikaciji Jeep Mobile, korisnici mogu da pronađu lokaciju svojih vozila direktno na svojim pametnim telefonima. Korisnici takođe mogu da zaključaju i otključaju vrata, provere napunjenost baterije, podese klimatske funkcije i napune svoje vozilo, kao i da direktno komuniciraju sa vozilom Avenger putem glasovnog asistenta.

 

Napredna oprema za pomoć pri vožnji**

Jeep Avenger nudi široku lepezu funkcionalnosti za pomoć pri vožnji. Može se pohvaliti autonomnom vožnjom 2. nivoa, koja automatski podešava brzinu i trajektoriju, koristeći adaptivni tempomat i sistem za održavanje trake.

Na ovaj način, vozaču se pruža podrška kako bi pratio traku i ostao u centru trake na bezbednoj udaljenosti od vozila ispred kako bi se obezbedilo iskustvo spokojne vožnje. Plus, autonomna vožnja 2. niova uključuje sistem za pomoć tokom gužvi, radi opuštene i udobne vožnje čak i u slučaju saobraćajnih gužvi.

Novi model takođe nudi sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, koji čita i prepoznaje znakove pored puta; sistem automatskog kočenja u hitnim slučajevima sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, koji usporava vozilo kako bi smanjio rizik od mogućih nezgoda; upozorenje na pospanost vozača, koji upozorava vozača kako momenat pospanosti utiče na pažnju; nadzor mrtvog ugla koji nadzire mrtav ugao vozača; pomoć za ostajanje u traci koji upozorava vozača kada auto napusti traku; parking senzori od 360° sa aktivnim sistemom za pomoć pri parkiranju (dostupno kasnije); i zadnja kamera od 180° sa pogledom iz drona.

 

Jeep Avenger 1st Edition

Od danas do 30. novembra, moguće je naručiti novi Jeep Avenger 1st Edition – ekskluzivnu, potpuno opremljenu i potpuno električnu, atraktivnu konfiguraciju koja će u Italiji i Španiji biti dostupna samo sa turbo benzinskim motorom. Ovo je prilika koja se ne sme propustiti, jer oni koji iskažu interes onlajn tokom ove faze će biti prvi koji će moći da ga naruče, i stoga, da ga voze.

Na veb-sajtu korisnik može da pristupi posebnoj platformi i da izabere pogon, kada je taj izbor dostupan, željenu boju i najbližu prodajnu lokaciju. Nakon toga korisnik može da unese podatke za kontakt i pristane na uslove privatnosti kako bi saznao gde će vozilo biti dostupno za stvarne porudžbine.

Sa više detalja možete pristupiti platformi za rane rezervacije.

Upadljivi Jeep Avenger 1st Edition ima dva izgleda – Sun sa Volcano krovom ili Granite sa Volcano krovom – ili varijantu potpuno u Volcano boji, unapređenu zatamnjenim prozorom, 18-inčnim alu-felnama koje naglašavaju njegov karakter na putu, sa prednjim i zadnjim kompletnim LED svetlima. Enterijer sadrži ambijentalno svetlo u više boja i žute elemente instrument table; premijum crna sedišta sa grejanjem sa žutim detaljima; zagrejano vetrobransko staklo; postavljen poklopac za centralnu konzolu; pod prtljaga čija se visina može podešavati i hendsfri vrata gepeka.

Pored toga, Launch Edition nudi i Uconnect 10″ sistem za informacije i zabavu sa 10,25-inčnim ekranom, 10,25-inčnim potpuno digitalnim klasterom, bežičnim Apple CarPlay/Android Auto sistemima i bežičnim punjačem za pametne telefone.

Samo za BEV verziju, Avenger 1st Edition opremljen je ADAS sistemima nivoa 2, koji omogućavaju vozaču da održava brzinu, distancu od vozila ispred i da se centrira u traci na potpuno autonoman način.

Prefinjeni paket opreme kompletiraju automatska klimatizacija, Sistem za detekciju mrtve tačke, automatska duga svetla, autozatamnjujući retrovizor, bočne retrovizore koji se mogu elektronski sklapati sa grejanjem, senzore za parking sa pokrićem od 360° sa zadnjom kamerom sa pogledom kao iz drona i kabl Mode 3 za javno punjenje.

U okviru inicijative „Freedom to Choose“ brenda Jeep, ekskluzivno kada vozilo bude dostupno, Jeep će ponuditi kupcima kompletnu ponudu proizvoda za privatno i javno punjenje, kao što su Wallbox uređaji, što će omogućiti da se vozila pune u garaži, ili će imati RFID karticu da se pune na jednoj od 300,000 partnerskih javnih stanica za punjenje u Evropi.


Ekskluzivna personalizacija i 100 dodataka

U skladu sa tradicijom brenda Jeep, novi Avenger može da se unapredi posebnim dodacima i paketima za personalizaciju.

Jeep Avenger će ponuditi više od toga, omogućavajući personalizaciju, na osnovu posebnih potreba kupaca i sa naglaskom na pristup „isticanja među drugima“, pružajući kupcima više opcija kako bi učinili svoj terenac jedinstvenim.


Prilagođeni Avenger debitovao na Sajmu automobila u Parizu

Na Sajmu automobila u Parizu, Jeep brend je prikazao zadivljujuć Jeep Avenger u boji Granite sa Volcano krovom, potpuno električan, posebno personalizovan sa nalepnicama na haubi, sa jedinstvenom X-camo bojom, plavim detaljima i znakom Avenger. Vozilo takođe ima 18-inčne Gloss Black točkove sa plavim detaljima, što naglašava električni pogon.

Enterijer sadrži magnetni poklopac za centralnu konzolu sa znakom „e“ u plavoj boji na eksterijeru i X-camo tkanjem iznutra; gumeni tepisi za prostor za stvari na instrument tabli i centralni tunel sa tipičnim X-camo tkanjem; premijum tepisi sa siluetom znaka automobila.


Proizveden u visoko efikasnoj fabrici u Tihiju, u Poljskoj

Fabrika u Tihom (Poljska) – podignuta u periodu 1972-1975. prostire se na više od 2,4 miliona kvadratnih metara, od čega proizvodne sale i servisna postrojenja zauzimaju 0,5 miliona kvadratnih kilometara. Celokupni proizvodni ciklus za pretvaranje rolni lima u završeni automobil zahteva oko dvanaest inženjerskih sati, i pojedan automobil silazi sa trake praktično svakih 50 sekundi.

Proizvodnja u fabrici u Tihom je organizovana tako da bude u skladu sa najvišim nivoima kvaliteta, i osvojila je bronzane, srebrne i zlatne nagrade u okviru programa World Class Manufacturing, kao priznanja konstantnog unapređenja proizvoda, procesa i usluga, kako bi ostala lider u industriji i pružila najbolji izbor kupcima.

Fabrika sprovodi kompletan proizvodni ciklus koji se sastoji od četiri stadijuma: štancanje – koje obavlja eksterni dobavljač od 1998; lemljenje – za koje se ponosimo sa nivoom automacije od 99,5% zahvaljujući 921 robotu koji rade na liniji; bojenje – takođe više 90% automatizovano; i proizvodne linije za sklapanje. Fabrika u Tihom napravila je impresivnih 12,5 miliona vozila od pokretanja proizvodnje 1975. do septembra 2022. Značajne investicije su napravljene pokretanjem platforme B-SUV u fabrici u Tihom.

 

*Potrošnja električne energije modela Jeep® Avenger sa potpuno električnom autonomijom od kWh/100km: 15,9; CO2 emisije g/km: 0. Vrednosti su definisane u skladu sa WLTP kombinovanim ciklusom, izmerene od strane proizvođača na testovima pre odobrenja, i mogu biti promenjene nakon konačnog odobrenja. Vrednosti su navedene za svrhe poređenja. Važno: stvarne vrednosti potrošnje energije mogu se značajno razlikovati i mogu zavisiti od uslova upotrebe i različitih faktora kao što su: opcije, učestalost električnog punjenja u odnosu na pređene kilometre, temperaturu ambijenta, stil vožnje, brzinu, ukupnu težinu, korišćenje određene opreme (klimatizacija, grejanje, radio, navigacija, svetla itd, vrste guma i uslovi, uslovi na putu, eksterni klimatski uslovi itd.)
Potpuno električna autonomija modela Jeep® Avenger: 392-390 Km. Vrednosti su definisane u skladu sa WLTP kombinovanim ciklusom, izmerene od strane proizvođača na testovima pre odobrenja, i mogu biti promenjene nakon konačnog odobrenja. Važno: stvarne vrednosti autonomije mogu se značajno razlikovati i mogu zavisiti od: opcija, uslova automobila (stil vožnje, brzina, ukupna težina itd, korišćenje određene opreme, klimatizacije, grejanja itd, tipa guma, uslova na putu, eksternih klimatskih uslova).
Za više posebnih i detaljnih informacija o električnoj autonomiji modela Jeep® Avenger i različitih faktora koji utiču na električnu autonomiju bićenavedeni na veb-sajtu čim vozilo prođe homologaciju i bude dostupno za prodaju.
**Sistemi za podršku pri vožnji ne menjaju vozača. Uvek vozite pažljivo, održavajući kontrolu nad automobilom sa pedalama i sa rukama na volanu, u skladu sa propisima vožnje. Scenska fotografija u saobraćaju.

FCA Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *