Povratak Toyote Motorsport u WRC

TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) je potvrdila povratak u FIA-in Svetski reli šampionat (WRC) za sezonu 2017, sa automobilom u potpunosti razvijenom u Toyotinom tehnološkom centru u Kelnu, Nemačka. Kroz naredne dve godine TMG će nastaviti opsežna testiranja na Yarisu WRC, kako bi automobil bio u potpunosti spreman za sve izazove na najtežem reli takmičenju, u kom je Toyota tokom devedesetih godina osvojila četiri titule u kategoriji vozača i tri u kategoriji proizvođača.

Tu vest je službeno potvrdio predsednik Toyote Akio Toyoda na novinarskoj konferenciji u Tokiju, gde je Yaris WRC ujedno premijerno predstavljen javnosti – u vrlo atraktivnom novom izdanju.

Yaris+WRC_Studio_2__mid

Novi Yaris WRC je već odradio preliminarne testove na asfaltiranim i šljunkovitim etapama po celoj Evropi, postavljajući time obećavajuću bazu za dalji napredak u predstojećim mesecima.

Yaris+WRC_Testing_13__mid

Automobil ispod poklopca krije 1,6 litarski turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji raspolaže sa više od 300 KS, a naprednim simulacijama, brojnim testiranjima i specifičnom tehnikom proizvodnje razvijena je potpuno nova čelična šasija.

Yaris+WRC_Engine_2__mid

Zahtevni test program uključuje više karakterističnih lokacija u Evropi na različitim podlogama, a dobijeno iskustvo značajno će pomoći Toyoti u pripremi automobila za sezonu 2017, kada se takođe očekuje uvođenje novih tehničkih pravila takmičenja.

Yaris+WRC_Testing_5__mid

Novi Yaris WRC nastavlja čuvenu seriju Toyotinih automobila sa sportskim pedigreom i bogatim nasleđem, čime se japanska marka za manje od dve godine sa ponosom vraća u najprestižnije reli takmičenje. Time TOYOTA srećno okončava gotovo dve decenije dug period tokom kog nije učestvovala na Svetskom reli šampionatu, od svog poslednjeg nastupa 1999.godine.

Te zadnje godine svog nastupa, kompanija TMG je obeležila 25 godina uzastopnih reli aktivnosti koje je započela pod imenom Andersson Motorsport GmbH – nazvana po imenu osnivača kompanije Ovea Anderssona, a takmičili su se kao fabrička ekipa TOYOTA Team Europe.

Tokom tog vremena ostvareno je čak 43 pobede s legendarnim automobilima, poput Celice Twincam Turbo i GT-4 verzije, zatim Corolle WRC, sa čuvenim majstorima WRC zanata i nekim od najboljih vozača svih vremena: Carlosom Sainzom, Juhom Kankkunenom i Didierom Auriolom.

Yaris+WRC_Studio_5__mid

TMG je već prošle godine jednom nogom zakoračila u reli svet, predstavljanjem svoje verzije reli automobila za prodaju nezavisnim ekipama, modela GT86 CS-R3 koji zadovoljava FIA-ina R3 pravila.

Yaris+WRC_Studio_7__mid

Yoshiaki Kinoshita, predsednik TMG-a, je izjavio: „Velika je čast kada imate priliku da vratite ime TOYOTA u Svetski reli šampionat, uz naše kontinuirano učestvovanje na Svetskom šampionatu u izdržljivosti (WEC). Nije lak zadatak istovremeno biti posvećen dvema izuzetno teškim takmičenjima, ali smo uvereni u naše sposobnosti i želju za uspehom. Imamo još puno posla do konačnog povratka i samog starta WRC sezone 2017, ali podrška TMC-a (Toyota Motor Corporation) i našeg predsednika Akia Toyode je vrlo ohrabrujuća, zato možemo da kažemo da nikoga iz TOYOTE nećemo izneveriti nakon toliko godina neučestvovanja u WRC takmičenjima. Radujemo se daljim izazovnim testiranjima i našem programu školovanja mladih vozača. Za sve nas u TMG-u ovo je veoma uzbudljiv period i sa velikim nestrpljenjem očekujemo start novog Yarisa WRC.“

za bolji kvalitet snimka podesite rezoluciju na 1080px

Yaris WRC tehničke specifikacije (šasija)

Tip: čelična baza
Kočnice: 300 mm diskovi na šljunku, 355 mm na asfaltu
Točkovi: 7 x 15” šljunak, 8 x 18” asfalt
Gume: Michelin
Dužina: 3910 mm
Širina: 1820 mm

Yaris WRC tehničke specifikacije (pogonski sklop)

Zapremina motora: 1,6 litara
Tip: redni četvorocilindraš
Direktno ubrizgavanje: do 200 bara
Gorivo: benzin
Pritisak turbopunjača: 2,5 bara (maksimalno)
Vazdušni prigušivač: 33 mm
Snaga: oko 300 KS (pri 6.000 o/min)
Obrtni moment: 420 Nm
Maks. broj obrtaja: 8.500 o/min
Prenos: sekvencijalni, šest brzina
Kvačilo: ZF Sachs

Više o TOYOTA Motorsport GmbH

TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) postoji od 1979. godine sa sedištem u Kelnu, Nemačka, a svoju reputaciju je izgradila na temelju četiri titule u kategoriji vozača i tri u kategoriji proizvođača na Svetskom reli šampionatu, tokom 25-godišnje tradicije učestvovanja u najtežem reli takmičenju – sa zadnjim nastupom u sezoni 1999. godine. Kompanija TMG je u međuvremenu učestvovala na ostalim najvećim sportskim takmičenjima, poput slavne trke 24 časa Le Mana (1998.-1999.) i u Formuli 1 od 2002. do 2009. godine, a istovremeno pored priprema za povratak u WRC već godinama učestvuje u Svetskom šampionatu u izdržljivosti. Upravo je 2014 godine, tri godine nakon uvođenja hibridne tehnologije, TMG osvojila titulu svetskog šampiona u kategoriji vozača i proizvođača. Uz službena takmičenja na spomenutim prvenstvima, TMG zainteresovanim kupcima (nezavisnim ekipama) nudi trkačke i reli verzije svojih automobila, poput GT86 u CS-V3 i CS-R3 verzijama. Od 2009. godine, TMG je vodeći pružalac inženjerskih usluga, nudeći svoja napredna razvojna postrojenja i zavidno znanje brojim granama industrije.

 

Toyota Srbija PR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *