Povratak u život jednog poplavljenog Punta

„Prokleti 16. mај, u jednom danu ostao sam bez svog voljenog grada. Jutros sam na jedvite jade evakuisao ženu i decu, ja i komšija smo skakali kroz prozor. Sada smo na sigurnom, ja sam sa ženom i decom kod njene babe na Konjarniku, za roditelje još ne znam gde su i da li su živi, znam samo da mi je i kuća roditelja poplavljena, auto mi je negde odnela bujica, svi smo van sebe, ne znam gde su mi roditelji ni rođena sestra sa svojom porodicom.“

Ovom porukom se javio na forum naš član i drugar, Igor iz Obrenovca, dan nakon što je voda potopila njegov grad, koji je pretrpeo najveću štetu tokom poplava.

Ovih par rečenica dovoljno govori o strašnoj tragediji koja je zadesila Obrenovac i njegove građane, kao i mnoga druga mesta širom Srbije i susednih republika. Danas, devet meseci kasnije, mnogo toga još nije popravljeno, obnovljeno, mnogi su i dalje bez krova na glavom. Veliki broj automobila je uništen, pa vlasnici nisu ni pokušavali da ih poprave. Neki su ipak manje oštećeni pa su vraćeni u život, a upravo našem članu sa početka priče pomogli smo da osposobi njegov Punto. U pitanju je Punto 1.3 MultiJet koji je kupljen nov početkom 2011. godine na kredit. Dakle, u trenutku poplave auto je imao 3 godine i nekoliko meseci. Zaista šteta da jedan ovakav automobil propadne.

S

Mislili smo da je automobil odnela bujica, ali smo se istovremeno nadali da je ostalo nešto od njega. U svakom slučaju ceo je bio potopljen, što je značilo da je šteta totalna, a eventualno pomeranje i lupanje bi dodatno otežalo situaciju.

Dva dana nakon što je napustio grad, Igor je saznao je da automobil ostao na svom mestu i da je čitav. Ova vest je bar malo obradovala veliki broj forumaša koji su budno pratili sva dešavanja u vezi poplave, u temi koja je bila najaktivnija tih dana. Roditelji, kao i sestra sa porodicom su bili na sigurnom, ali i dalje je bilo nemoguće ući u grad, a kamoli spasiti ono što se spasiti može.

Čekajući nove vesti od Igora naši članovi nisu sedeli krštenih ruku. Organizovala se novčana pomoć za članove ugrožene u poplavama, a svako ko je mogao, dao je svoj doprinos tih dana. Mnogi članovi branili su svoje gradove, a veliki broj ih je učestvovao u humanitarnim akcijama i pomoći ugroženima.

U narednim danima, Igor uspeva da dođe do zgrade u kojoj živi, obiđe stan i automobil. Slike Punta koje je postavio na forum bile su za nevericu, jer nikada do sada nismo imali priliku da vidimo kako izgleda skroz potopljen automobil.

Još ranije postojao je dogovor nekoliko članova da se pomogne Igoru oko sređivanja automobila ukoliko bude čitav, a kad smo saznali da je auto ostao čitav, svi koji su mogli nekako da pomognu uključili su se u akciju. Bilo je veoma bitno što pre izvući automobil iz Obrenovca, da bi se oprao i osušio, a zatim se nastavili radovi. To je bilo veoma komplikovano uraditi jer je grad bio blokiran, ali osmog dana se ukazala prilika, telefoni su počeli da zvone i za vrlo kratko vreme organizovano je vozilo i prikolica. Tročlana ekipa forumaša uputila se u Obrenovac sa misijom da se automobil preveze do placa jednog forumaša i u tome su uspeli.

jadu8eju

Već sutradan je organizovano da svi koji mogu, dođu na plac da pomognu oko pranja automobila i rastavljanja enterijera. Veliki broj članova se pojavio sutradan na placu i odrađen je prvi i najprljaviji deo posla. Slike govore više od reči.

Tema o spašavanju Punta koja je otvorena na forumu postala je jedna od najaktivnijih, svi su se uključili da pomognu savetima i predlozima, a pomoć je stizala i u delovima. Tako je član iz Novog Sada obećao i prvom prilikom doneo zadnje sedište. Stigla je informacija da član FLCS foruma nudi prednja sedišta za mali iznos, pa je i to kupljeno. Akumulator je stigao čak iz Belorusije. Ulje, filteri i mnoge druge stvari dati su kao prilog. Donatori su bili čak i drugari iz Hrvatske koji su čuli za akciju. U prikupljanju novca učestvovali su forumaši iz cele Srbije, ali iz Slovenije, Švajcarske i drugih zemalja, a čak su uplaćivali i drugari forumaša koji nisu članovi foruma, ali su želeli da pomognu jer su čuli o čemu se radi.

Nastavak radova je imao dve opcije. Da se automobil odveze u servis koji drži prijatelj jednog forumaša i koji je obećao da će pomoći, ali bi se oni bavili autom u slobodno vreme. Druga opcije je bila da članovi foruma koji se razumeju, pokušaju da pokrenu motor. To je bio presudan trenutak jer svako dalje ulaganje i rad na autu gubi smisao ako motor ne može da se pokrene. Prvo je trebalo zameniti ulje i sve filtere, što je urađeno u narednom odlasku. Tad je skinuta i kompletna tabla da bi se izvadila instrument tabla kako bi se očistila, kao i sve ostalo što se krije ispod.

IMG_4266

Po zameni ulja i filtera prvi pokušaj da se auto upali nije uspeo. Ima kontakt, neke stvari rade, ali neće da upali. Postojala je i zaštita na autu koja je uništena pa je trebalo sve spojiti kako treba da bi auto opet upalio. Stvari su postale sve komplikovanije, a ishod sve neizvesniji. Sa jedne strane akcija je nastavljena tako što su se prikupljali delovi i materijal, a sa druge strane trebalo je iskustva i znanja oko pokretanja motora jer je tu zapelo.

Nakon jedne pauze dogovoreno je da se radovi nastave. Baš tog dana Beograd je zadesilo veliko nevreme, ali nije se odustalo, radilo se i po najvećoj kiši. Rezultat nije izostao i auto je nakon pravilnog povezivanja instalacija, upalio.

imag0468

Iako je motor radio nepravilno i sumnjalo se na jednu diznu, a celu akciju od početka pratilo je i nekoliko pehova, kad je auto upalio svi smo odahnuli. Nastavak radova dobio je smisao i svi učesnici dodatnu motivaciju da se auto što pre sklopi i vrati vlasniku.

U narednim danima je rađeno na sređivanju i vraćanju enterijera. Farovi su odneti na rasklapanje i sređivanje, ali pošto nisu mogli da se operu kako treba, dobili smo druge farove, kao nove. Opet sve zahvaljujući forumašima i njihovim drugarima koji su podržali akciju.

Uskoro je Punto počeo da izgleda ponovo kao onaj stari. Vraćeno je dosta delova, sklopljen dobar deo enterijera.

Ponovo je nastupila jedna pauza, ali kada je odlučeno da se akcija nastavi ostalo je malo posla da se uradi, pa je vlasnik mogao da dođe i preuzme svog Puntića. To se i desilo, a pre nego je Igor odvezao Punta kući u Obrenovac, predat mu je novac koji su skupili naši članovi.

IMG_4330

Punto je uz male poteškoće ipak stigao kući, a Igor je u narednom periodu nastavio da rešava probleme sa kojima je ipak trebao neko stručniji da se pozabavi. Tako da je zamenjeno još nekoliko bitnih delova. Veliku ulogu u tome su odigrali i drugari iz FLCS kluba koji su takođe podržali akciju i poklonili novu instrument tablu, a auto servis Goran je besplatno uradio mali servis, kao i zamenu ulja u menjaču, što je sve bilo neophodno uraditi.

Pošto je elektronika najviše stradala i da bi sve radilo kako treba, bilo je potrebno zameniti nekoliko bitnih delova. Tako je zamenjeno sledeće:

– Body kompjuter
– Motorni kompjuter
– Instrument tabla
– Ceo sklop serva
– Motorići od centralne brave

Ipak, na kraju, 4 meseca od početka akcije, Punto je potpuno ispravan i vozi se. Nadamo se da će duži period biti na usluzi njegovom vlasniku, a kad bude zamenjen, da će verno služiti i sledećeg vlasnika.

20140918105522

Koristimo ovu priliku da se zahvalimo svim članovima Garaža kluba i foruma, članovima FLCS kluba i foruma, našim partnerima, prijateljima i svima ostalima koji su na bilo koji način doprineli da ova akcija bude uspešno završena.

Neka se ovakve tragedije više nikad ne ponove, a na solidarnost i humanost naših članova se uvek može računati, jer ovo nije prvi put da pomažu jedni drugima, a sigurno ne i poslednji.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.