Predstavljen novi Land Rover Defender 130

Uz naveliko hvaljene Defender 90 i Defender 110, Defender 130 dodaje novu dimenziju sveobuhvatnoj porodici vozila za sve podloge, omogućavajući avanture za do osam odraslih osoba u tri reda sedišta pune veličine.

Kao i Defender 90 i 110, dizajn karoserije novog 130 preuzeo je svoje ime od originalne porodice Defender, inspirisan najdužim modelom u toj liniji. Omogućava kupcima da jednostavno prevezu do osam osoba preko svakog terena i predstavlja vrhunsku demonstraciju mnogih Defenderovih talenata.

Novi Defender 130 razlikuje se nizom unapređenja dizajna enterijera i eksterijera i tehnologija, koje jedinstveno uravnotežuju komfor sa uobičajenom Defenderovom izdržljivošću i sposobnošću.

Kako bi proslavio Kraljičin platinasti jubilej, Land Rover poklanja Njenom veličanstvu i britanskom Crvenom krstu posebno naručeni New Defender 130 kao podršku poslovanju u Ujedinjenom Kraljevstvu. Land Roverovi inženjeri sarađivaće sa predstavnicima ove dobrotvorne organizacije, čija je pokroviteljka Njeno veličanstvo kraljica, kako bi prilagodili Defender 130 pre nego što krene u upotrebu kasnije ove godine.

Land Rover podržava Međunarodnu federaciju društava Crvenog krsta i Crvenog polumeseca (IFRC) od 1954. i ponosan je što održava saradnju sa najvećom svetskom humanitarnom organizacijom. Stručnjaci u IFRC-ovoj bazi globalnog voznog parka flote u Dubaiju učestvovali su u Defenderovom globalnom programu testiranja uoči njegove svetske premijere 2019. godine.

Nik Kolins, izvršni direktor za programe vozila, Land Rover, rekao je: „Novi Defender 130 donosi novu dimenziju sposobnosti našoj najistrajnijoj i najčvršćoj porodici vozila. Njegova prostrana unutrašnjost prima i prevozi do osam osoba u vrhunskom komforu, i porodicama pruža jedinstvene prilike za avanture, sa jedinstvenim dizajnerskim potpisima za stvaranje posebnog iskustva Novog Defendera.”

Defender 130 ima svoju paletu boja, sa novom, ekskluzivnom opcijom Sedona crvena koja će istaći 130 među ostalima. Eksterijer je dopunjen Paketom Extended Bright – dostupnim uz postojeći Paket Bright – koji pruža izražajan dizajn eksterijera sa završnim slojem Ceres srebrni saten na svim oblogama donjeg dela karoserije, kao i Noble hromiranom prednjom i zadnjom zaštitnom pločom.

U kabini su za svakog putnika u sva tri reda sedišta obezbeđena promišljena rešenja za skladištenje i praktičnost. Time se obezbeđuje da Defender 130 opslužuje putnike na svakom sedištu, sa lakim pristupom prostranom trećem redu za troje putnika u svetloj i prozračnoj kabini.

Dizajn enterijera odlikuje se novim opcijama boja i materijala, pružajući time naglašeno iskustvo na svim podlogama. Najnovije povezane tehnologije i sistemi šasije – uključujući i novi, veći 11,4-inčni ekran na dodir Pivi Pro, standardnu Elektronsku vazdušnu suspenziju i Sistem pročišćavanja vazduha kabine Plus – pružaju vrhunsku podršku i komfor za savremene terenske izlete.

Novi Defender 130 dostupan je sa specifikacijama SE, HSE, X-Dynamic i X, dodatno uz First Edition. First Edition je dostupan u tri kombinacije koje su dizajneri pomno pripremili, a svaka se odlikuje izražajnom bojom i dizajnerskom temom:

  • Fuji bela sa Paketom Extended Bright sa Svetlo Oyster enterijerom i kožom Windsor, kao i drvenom oblogom Natural Light Oak
  • Sedona crvena sa sedištima Eboni i kožom Windsor, kao i drvenom oblogom Smoked Oak
  • Carpathian siva sa Windsor kožom Vintage Tan i drvenom oblogom Rough-Cut Walnut

Model First Edition nadovezuje se na specifikaciju HSE sa opsežnim spiskom opreme uključujući Matrix LED prednja svetla, grejana sedišta u drugom i trećem redu, četvorozonski klima-uređaj, zvučni sistem Meridian, Paket pomoći vozaču i Zatamnjena stakla. Svi standardno imaju 20-inčne aluminijumske felne, i nude izbor između benzinskih P400 ili dizel D300 šestocilindričnih pogonskih sklopova Ingenium.

Obezbeđujući da avanture započnu i završe se bez napora, sada svi Defenderi sa funkcijom Ulaska bez ključa – uključujući Defender 130 – uključuju Prilazno otključavanje i Automatizovano odlazno zaključavanje. Kada detektuje privezak za ključeve koji se približava vozilu, automatski se otključava u dometu od 1,5 metra. Prilikom napuštanja vozila, Novi Defender 130 automatski će se zaključati kada se privezak za ključeve udalji više od 1,5 metra.

Dizajn eksterijera

Defenderov poznati profil elegantno je produžen pozadi za 340 mm radi pružanja unapređenog unutrašnjeg prostora u sva tri reda, bez ustupaka za njegove jedinstvene sposobnosti na svim terenima.

Uz nepogrešivu sličnost unutar ove porodice automobila, Defender 130 ima produžen zadnji ispust koji pruža još veći unutrašnji prostor u trećem redu sedišta i prtljažnom prostoru.

Ovaj elegantan profil poboljšan je potpuno novim opcionim Sedona crvenim eksterijerom, ekskluzivnim za Defender 130, koji dodaje još veću dubinu i sofisticiranost dizajnu, a svi modeli su standardno opremljeni panoramskim osunčanim krovom, sa drugim osunčanim krovom iznad trećeg reda kojim se takođe odlikuje svaki Defender 130.

Za održavanje prepoznatljivog zadnjeg dizajna na Defenderu, Land Roverovi inženjeri osmislili su suptilno podizanje zadnjeg dela u stilu brodske krme koji takođe na najveći mogući nivo podiže jedinstvenu sposobnost za sve terene koju kupci očekuju od Defendera, sa uglom zadnjeg prepusta od 28,5 stepeni2. Okviri zadnjih LED rasvetnih tela ponovo su inženjerski projektovani tako da budu zadržane tri izražajne linije koje definišu Defenderov bočni profil dok se suptilno uzdižu prema zadnjem delu.

Pristup prostranom prtljažnom prostoru je nepromenjen, a dostupan je zaštitni tvrdi poklopac u boji karoserije za rezervni točak, što odražava pozicioniranje Defendera 130 na vrh Defenderove linije. Krovni nosači Narvik Black ugrađeni su kao standard, dok je Defenderov puni asortiman dodatne opreme za eksterijer takođe dostupan, uključujući pakete Explorer, Adventure, Country i Urban.

Prefinjene proporcije modela 130 unapređene su opcionim Paketom Extended Bright. U njegovim specifikacijama, sve obloge donjeg dela karoserije obrađene su u Ceres srebrnoj saten, dajući izražajan završni sloj vozilima u Hakuba srebrnoj, Fuji beloj i Yulong beloj. Ceres srebrni detalji mogu se naći na lamelama poklopca motora i bočnim branicima svih modela Defender 130, a savršeno su dopunjeni 20-inčnim aluminijumskim felnama Luna, koje su dostupne sa Svetlo srebrnim završnim slojem.

Spoljni završni sloj je nastavak na Paket Bright, koji se odlikuje prednjom i zadnjom zaštitnom pločom u Noble hromu, dopunjen Sjajno crnim donjim branicima i proširenjima točkova. Te dve opcije kupcima Defendera 130 pružaju izbor izražajnih i sofisticiranih završnih slojeva eksterijera.

Prostran enterijer

Za Defender 130 Land Rover je uveo unapređene opcije boja i materijala za kupce koji traže još prefinjenije iskustvo, bez napora uravnoteženo sa čvrstim, robusnim karakterom i do sada najvećim unutrašnjim prostorom.

Land Roverovi inženjeri stvorili su zadivljujući unutrašnji prostor efektnim oblaganjem unutrašnjeg pakunga unutar bele karoserije, čime je na najveći mogući nivo podignut korisni unutrašnji prostor, bez potrebe za ostavljanjem velikog otiska na putu.

Elegantno produžen zadnji deo stvara beskompromisni komfor u trećem redu sedišta, sa širinom dovoljnom da obezbedi prijatno sedenje za tri odrasle osobe, dok poznati Defenderov profil obezbeđuje izdašan prostor za glavu u sva tri reda. Dodatni detalji obezbeđuju prijatno iskustvo putnika u trećem redu sedišta, uključujući grejana sedišta, podstavljene naslone za ruke, promišljeno skladištenje i utičnice USB-C za punjenje uređaja u pokretu. Tepisi su takođe postavljeni da obogate jedinstveni karakter modela 130.

Veliki prozori pružaju izvrsnu vidljivost u sva tri reda sedišta, dok standardni panoramski stakleni osunčani krov, koji je dopunjen drugim osunčanim krovom iznad trećeg reda, čini enterijer lakim i prozračnim za sve. Dodatni komfor pruža ventilacija za svaki red, sa dodatnim kanalima koji obezbeđuju veći kapacitet grejanja i klimatizacije putem opcionog četvorozonskog klima-uređaja, ekskluzivno za Defender 130.

Putnici u drugom i trećem redu takođe uživaju u malo povišenoj podlozi, za vrhunsku preglednost. U treći red se ulazi bez napora, budući da sedišta iz drugog reda klize prema napred i sklapaju se radi omogućavanja širokog pristupa. Sa vrata prtljažnika kupci mogu jednostavno da spuste Defenderovu elektronsku vazdušnu suspenziju korišćenjem dugmadi unutar prtljažnog prostora kako bi pomogli pri utovaru predmeta sa zadnje strane.

Defender 130 pruža prostran i praktičan prtljažni prostor, sa do 3893 litara zapremine čak i sa podignutim zadnjim redom sedišta. Ako se sedišta ne koriste, sklopljena stvaraju veliki prtljažni prostor koji kupcima pruža vrhunsku mogućnost izbora konfiguracije unutrašnjeg rasporeda koji najbolje odgovara njihovim potrebama. Za dodatnu praktičnost, podeljeni su u konfiguraciji 40 : 20 : 40.

Za porodice, pričvrsne tačke ISOFIX za dečje sedište nalaze se na do pet putničkih sedišta, na spoljnim sedištima drugog i trećeg reda, kao i na suvozačevom sedištu. Verzija Defendera 130 sa pet sedišta nudi veliki prtljažni prostor do 2.5161 litara sa sklopljenim sedištima u drugom redu.

Kapacitet prtljažnog prostora3 Defender 130 sa osam sedišta Defender 130 sa pet sedišta
Sklopljen drugi i treći red 2.291 litar 2.516 litara
Sklopljen treći red 1.232 litra 1.329 litara
Sva tri reda otklopljena 389 litara

 

Nove opcije i detalji za enterijer doprinose sofisticiranom okruženju kabine. Detalji Noble hrom nalaze se na kontrolama ventilacijskih otvora i električnim prekidačima sedišta, dok elementi zvučnika imaju završni sloj u svetloj Ceres Silver, a elementi naslona za ruke imaju završni sloj Atlas, kojom kombinacijom se dopunjavaju odlike Paketa za eksterijer Extended Bright.

Novi materijal za završnu oblogu – furnir od Prirodne svetle hrastovine – inspirisan je naplavnim drvom i daje prirodan, moderan izgled i utisak, dostupan kao elegantna dopuna sedišta od Svetle Oyster perforirane kože Windsor. Sa ovim izborom sedišta, gornji nosači i detalji komandne table imaju završni sloj Lunar – u kombinaciji sa belim praškastim premazom elemenata Poprečne grede koji pružaju dodatnu dubinu i kontrast. Perforirana Windsor koža Vintage Tan dostupna je u celoj liniji Defendera, a modeli X-Dynamic mogu biti opremljeni tkaninom Robustec u završnoj obradi Duo Tone.

Spreda, Defender 130 ima veći 11,4-inčni ekran na dodir Pivi Pro kao standard posle njegovog uvođenja u Defender 90 i 110 V8, što omogućava unapređenu kontrolu nad osnovnim funkcijama vozila putem jasnog i intuitivnog ekrana. Zakrivljen stakleni interfejs pruža brzu, najsavremeniju funkcionalnost i reaguje čim je vozilo pokrenuto. Struktura menija je jednostavna, a sposobnost softvera Over The Air omogućava stalnu ažuriranost.

Vozači mogu da individualizuju izgled sa tri panela kako bi odgovarao njihovim željama i najčešće korišćenim funkcijama. Inteligentni sistem sposoban je za učenje navika i prikladno prilagođavanje, kao što je predlaganje navigacijskog navođenja na početku prepoznatog putovanja, dok istovremeno smanjuje broj zvučnih uputstava putem Pametnog glasovnog navođenja u poznatom okruženju.

Novi Defender 130 uključuje globalnu lokacijsku platformu, what3words, koja korisnicima pruža tačnu i preciznu navigaciju čak i u najudaljenijim okruženjima. Britanska tehnološka kompanija what3words podelila je globus na mrežu od 57 triliona kvadrata veličine 3 m x 3 m, a svaki ima jedinstvenu, lako pamtljivu adresu od tri reči.

Integrisana tehnologija omogućava direktno unošenje adresa what3words u navigacijsku traku na sistemu za informisanje i zabavu Pivi Pro ili putem povezane automobilske aplikacije, a neprimetno sarađuje sa postojećim povezanim softverom HERE za navigaciju i mapiranje.

Kupci će moći precizno da koriste navigaciju do bilo koje lokacije u svetu, brže i praktičnije nego ikada koristeći samo tri reči – bilo da žele da pronađu savršeno mesto za terensko istraživanje, nađu mesto za parkiranje ili odrede određeni ulaz.

Kvalitet unutrašnjeg vazduha na svakom putovanju unapređen je Sistemom pročišćavanja vazduha kabine Plus, koji ima svoj debi u novom Defenderu 130. Standardno se postavlja u najveći Defender u ovoj liniji a objedinjava tehnologiju nanoeTM X za redukciju alergena i uklanjanje patogena u svrhu značajnog smanjenja mirisa i virusa. Uz to, Upravljanje CO i Filtriranje PM2,5 u vazduhu kabine poboljšavaju okruženje u kabini praćenjem unutrašnjeg i spoljnog vazduha, kao i odgovarajućim prilagođavanjem, čime se putnicima obezbeđuje iskustvo najvišeg dostupnog kvaliteta vazduha.

Naučno je dokazano da napredna tehnologija nanoeTM X značajno redukuje viruse i bakterije, i da funkcija Pročišćavanje vazduha omogućava kupcima da daljinski provetre kabinu pre polaska, upotrebom svog pametnog telefona, kako bi bio obezbeđen optimalan kvalitet vazduha od samog početka svakog putovanja.

Efikasni pogonski sklopovi

Defender 130 dostupan je sa izborom snažnih i efektivnih elektrifikovanih pogonskih sklopova, uključujući šestocilindrične benzinske motore P300 i P400 blagi hibrid Ingenium, kao i šestocilindrične dizel-motore D250 i D300 Ingenium.

Tehnologija blago hibridnog električnog vozila (MHEV) je u srži Land Roverovih šestocilindričnih pogonskih sklopova, a pruža besprekoran odziv kao i unapređenu ekonomičnu potrošnju goriva. Koristi Starter-generator sa integrisanim remenom (BiSG) od 48 V koji preuzima energiju koja se obično gubi tokom kočenja i usporavanja, a ovde se skladišti i koristi kasnije tokom putovanja, dok takođe povećava brzinu i efikasnost sistema stop-start.

Benzin:

  • P300 – 3,0-litarski šestocilindrični, MHEV, 300 KS, okretni momenat od 470 Nm pri 1.500–4.250 o/min.
  • P400 – 3,0-litarski šestocilindrični, MHEV, 400 KS, okretni momenat od 550 Nm pri 2.000–5.000 o/min.

Dizel:

  • D250 – 3,0-litarski šestocilindrični, MHEV, 300 KS, okretni momenat od 600 Nm pri 1.250–2.250 o/min.
  • D300 – 3,0-litarski šestocilindrični, MHEV, 300 KS, okretni momenat od 650 Nm pri 1.500–2.500 o/min.

P300 isporučuje prefinjene performanse bez napora iz svog 3,0-litarskog  šestocilindričnog pogonskog sklopa Ingenium, a ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,0 sekundi (0–60mph za 7,5 sekundi). P400 prelazi 0–100 km/h za 6,6 sekundi (0–60mph za 6,3 sekunde), uz obilje snage i prefinjenosti.

Dizel-motori Ingenium pružaju unapređenu isporuku okretnog momenta, uglađen odziv i zadivljuću ekonomičnost goriva, uz 7,5 sekundi za 0–100 km/h (0–60mph za 7,1 sekundu) za D300. D250 takođe pruža performanse bez napora sa 250 KS i okretnim momentom od 600 Nm iz njegovog  šestocilindričnog pogonskog sklopa, i sposoban je za ubrzanje 0–100 km/h za 8,9 sekundi (0–60mph za 8,4 sekunde).

Nezaustavljiva sposobnost

Svaki Defender 130 standardno je opremljen Land Roverovim Inteligentnim pogonom na sve točkove (iAWD) i osmostepenim automatskim prenosom ZF. Tehnologija iAWD efikasno i efektivno upravlja pogonskim sklopom i distribucijom snage između prednje i zadnje osovine, optimizujući efikasnost na putu i prema potrebi sposobnost na svim terenima.

Svaki Defender 130 opremljen je Elektronskom vazdušnom suspenzijom sa sistemom Adaptive Dynamics i Land Roverovim naprednim sistemom Terrain Response® za nenadmašnu sposobnost na svim terenima i vozačevo samopouzdanje u svakom okruženju. Kombinacija naprednih sistema obezbeđuje komforno i lako kretanje izlomljenim površinama, pružajući okretne performanse.

Sistem Elektronske vazdušne suspenzije pruža raspodelu momenta do 430 mm, uz 71,5 mm dodatne visine spreda (73,5 mm pozadi) u off-road visini za prelaženje preko prepreka i pomoć pri prolasku kroz vodu – Defender 130 savlađuje visinu vode do 900 mm. Defenderovim off-road sposobnostima upravlja Land Roverov sistem Terrain Response®, koji omogućava vozaču da iskustvo vožnje prilagodi svakom terenu putem ekrana Pivi Pro.

Osnovi Defenderove sposobnosti savladavanja svih terena oslanjaju se na Land Roverovu arhitekturu monokoka D7x koja intenzivno koristi aluminijum. Uz torzionu krutost od 25 kNm/stepenu, Defender je tri puta krući od tradicionalnih dizajna karoserije na okviru i odlikuje se osnovom za potpuno nezavisnu vazdušnu  suspenziju, menjačkom kutijom Twin-speed i Inteligentnim sistemom pogona na sve točkove.

Defender 130 pruža kapacitet vuče do 3.000 kg4, dok je pričvršćivanje olakšano uz Elektronsku vazdušnu suspenziju – kojim se upravlja prekidačem unutar vrata prtljažnog prostora. Dizajn odvojive i viševisinske kuke za vuču dostupan je za vuču bez napora.

Defender 130 u brojkama:

Dužina 5.358 mm
Širina 2.008 mm (sklopljeni bočni retrovizori)
Visina 1.970 mm
Međuosovinski razmak 3.022 mm
Krug skretanja (unutrašnji radijus) 12,84 m
Prednji prepust 845 mm
Zadnji prepust 1.491 mm
Ugao prednjeg prepusta2 37,5 stepeni
Ugao zadnjeg prepusta2 28,5 stepeni
Ugao preloma2 27,8 stepeni
Visina od tla2 290 mm
Raspodela momenta 430 mm
Maksimalna dubina prolaska kroz vodu 900 mm
Maksimalna nosivost krova Statička: 300 kg

Dinamička: 168 kg

Maksimalna masa vuče4 3.000 kg
Maksimalno pokretno opterećenje Do 750 kg (osam sedišta); Do 800 kg (pet sedišta)

 

Kako biste pročitali celokupni materijal za medije, posetite:  https://media.landrover.com/vehicle/new-defender

1Maksimalni kapacitet nosivosti od 2.516 litara za model sa pet sedišta, 2.291 litar za model sa osam sedišta (mereno tečnostima)
2U off-road visini
3Volumen prtljaga meren tečnostima
48.200 funti u NAS-u

 

Land Rover Srbija

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *