Priznanja revije Autocar za Petera Schreyera i Kia EV6

Peter Schreyer i Kia EV6 su 10. maja na svečanosti na čuvenoj britanskoj stazi Silverstone dobili najviša priznanja revije Autocar za 2022. godinu. Autocar je model EV6 proglasio za ‘najbolji električni auto’, a Peter Schreyer je dobio nagradu za životno delo zbog svojeg doprinosa automobilskom dizajnu kroz celu svoju karijeru.

EV6, Kijin prvi namenski električni auto, postao ‘najbolji električni auto’
Nagrade za EV6 još od njegovog lansiranja krajem 2021. za Kiju nisu nepoznanica, a ove godine ga je i najstarija automobilska revija na svetu proglasila za ‘najbolji električni auto’.

Urednik Autocar-a Mark Tisshaw komentarisao je: »S EV6 je Kia ostavila iza sebe svoje takmace. Automobil pretiče konkurenciju kako bi svakidašnje vozilo kreiralo poseban osećaj. Pored toga da je odličan električni automobil EV6 predstavlja i Kijino odrastanje. U poslednjih 30 godina je korejski brend postepeno napredovao i postao lider u tehnologiji i na tržištu. Činjenica da iduće godine dolazi EV6 GT varijanta govori o tome da je Kijin krajnji cilj još viši.“

Kijin prvi namenski električni automobil EV6 temelji se na novoj električnoj globalnoj modularnoj platformi (E-GMP). Njegova praktična unutrašnjost, vrhunski dizajn i visokotehnološke funkcije dopunjuju se s izuzetnim performansama. EV6 pruža do 528 kilometara dometa s jednim punjenjem i standardno nudi vrlo brzo 800-voltno punjenje, koje mu omogućava da se na punionicama snage od 350 kW od 10 do 80 posto kapaciteta baterije napuni za samo 18 minuta.

EV6 je jedno od 14 električnih vozila koja Kia namerava globalno lansirati do 2027. godine u okviru poslanstva postati pružalac rešenja za održivu mobilnost.

Dugogodišnji dizajner Kije Peter Schreyer je dobitnik Autocar-ovog priznanja za životno delo
Peter Schreyer je dobitnik Autocar-ovog priznanje za životno delo zbog svoje neverovatne visedecenijske karijere. Bavarac Schreyer koji je sada izvršni savetnik za dizajn i ambasador brenda u poslovnoj grupaciji Hyundai Motor Group je više od decenije vodio Kijin dizajnerski
tim. Njegovo zalaganje i znanje su poslednjih godina promenili uspeh Kije širom sveta.  Mark Tisshaw komentariše: »Samo malo ljudi ima odlučnost i sposobnost da promeni delovanje ogromnog automobilskog konglomerata nabolje. Upravo to je 2006. godine učinio

Peter Schreyer kada je postao glavni dizajner Kije. Reći da je Schreyer uspio u svom svojem poslanstvu je previše potcenjivački: Kijina globalna prodaja se od 2009. do 2016. povećala sa 1,6 miliona na 3 miliona, a veliki deo toga uspona treba pripisati rastućoj dizajnerskoj privlačnosti modela iz Schreyerovog doba. Njegov portfolio predstavlja zlatni standard uspeha automobilskog dizajna i stvarno zaslužuje nagradu Autocar 2022 za životno delo.“ Peter Schreyer je ovako komentarisao svoju nagradu: „Postati dobitnik ove nagrade za životno delo za mene je velika čast. Imao sam sreću da sam u svojih 40+ godina dizajnerske karijere sarađivao u brojnim projektima i imao privilegij raditi s nekim od najtalentovanijih timova u razvoju vozila koja su doživela uspeh kod klijenata širom sveta.”

»2006. dobio sam priliku da se pridružim Kiji i svu slobodu da osmislim njen dizajnerski smer. To je bio stvarno značajan trenutak u mojoj karijeri. Zahvaljujući vizionarskom vodstvu grupacije i poverenju koje su mi dali vodili smo preoblikovanje Hyundai Motor Group i napravili ostavštinu na kojoj kompanija može graditi budućnost. Od tada sam uključen u brojne uspešne programe za Hyundai, Kia i Genesis i radujem se budućem radu u grupaciji,« dodao je.

Schreyer koji je rođen 1953. u Bad Reichenhallu (Nemačka) imao je sjajnu karijeru automobilskog dizajnera. Stručno obrazovanje stekao je na Univerzitetu za primenjene nauke u Minhenu i na renomiranom Royal College of Art u Londonu gde su mu 2007. dali
počasni doktorat.

Schreyer je 2006. godine postao glavni dizajner u Kiji. Za vreme svog mandata se iskazao u kreiranju novo dizajnerskog smera, uključujući uvođenje karakteristične maske s ‘tigrovim nosom’. Njegovi glavni dizajnerski naglasci u Kiji uključuju 3. i 4. generaciju Sportagea, modele Optima, Stinger i Telluride kao i više inovativnih i pohvaljenih konceptnih vozila, kao što su npr. Kia Kee iz 2007 i Kia Pop iz 2010. godine.

Jedinstven dizajnerski pristup Petera Schreyera, koji je 2013. postao predsednik i glavni direktor za dizajn u grupaciji je Kiju i Hyundai promenio u vrlo poželjne i prepoznatljive marke. U februaru 2022. je Schreyer izabran za izvršnog savetnika za dizajn i ambasadora Hyundai Motor Group. Pre nego što se pridružio Kiji je u Audiju i koncernu Volkswagen bio odgovoran za dizajn pionirskih modela kao što su Audi A2, Audi TT, Volkswagen New Beetle i Volkswagen Golf IV.

KIA Motors

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *