Proteklog vikenda je održana prva trka Formule E

U istoriji automobilskog sporta subota 13. septembar 2014. će ostati zabeležena kao dan kada je održana prva trka formule E za prvenstvo FIA. Premijerna trka, koja je održana na ulicama Pekinga, je protekla u tesnoj borbi od starta do cilja.

Posle dugih meseci priprema, prvenstvo formule E FIA je doživelo vatreno krštenje u prvoj trci od ukupno deset u ovoj sezoni, a kulminiraće u junu 2015. u finalnoj trci na ulicama Londona. Staza za trku u Pekingu je bila usmerena oko olimpijskog stadiona, poznatog pod nazivom „ptičije gnezdo“ i imala je sve karakteristike ulične staze sa nizom pravih deonica koje su prekidane tesnim duelima i oštrim krivinama pod uglom od 90 stepeni.
_SBL5713U prvoj sezoni svi timovi se takmiče sa identičnim jednosedima Spark-Renault SRT_01E. Dugi meseci pripreme timova i zalaganje svih partnera su bili krunisani uspešnim sportskim vikendom, u kome je 35 od 40 prijavljenih takmičara bez posebnih komplikacija došlo do cilja.
Stručnjaci Renault Sporta, koji su u velikoj meri bili uključeni u ovaj projekat već od samog početka 2012. godine i doprineli dizajnu i sigurnosti jednoseda, su posebno ponosni što su uspeli da prevaziđu ovaj izazov. Odobrena tehnička rešenja obezbedila su, da su svi automobili bili brzi, pouzdani i sigurni već u prvoj trci za ePrix.Trka, koja je održana po veoma sunčanom danu i pred punim tribinama, je bila duga 25 krugova.Nicolas Prost (e.dams Renault) je besprekornim startom sa prve startne pozicije, u prvoj krivini izbio na čelo trke. Zatim je vodio veći deo trke sve do poslednjeg kruga, u kom je zbog sudara odustao i pobedu predao Lucasu di Grassiji (Audi Sport ABT).

_89P2461Uprkos blizini sigurnosnih zidova i ograde, trka je bila napeta i puna akcije. Automobili Spark-Renault SRT_01E su svojim voznim karakteristikama omogućili vozačima preticanja pre kočenja u krivinama, što je naravno oduševljavalo gledaoce.Čestitamo svim timovima koji su učestvovali u prvoj i senzacionalnoj trci za ePrix u Pekingu. Tamo je započeto novo poglavlje u istoriji automobilskog sporta i svi u Renaultu su ponosni što su učestvovali u tome.

_G7C1786Patrice Ratti, predsednik Renaut Sporta je rekao:
“Veoma uzbudljiva prva trka formule E je pravi uspeh svih partnera koji su učestvovali na ovom projektu. Uprkos test vožnjama, koje su bile obavljene u proteklih nekoliko nedelja, ostala su otvorena neka pitanja na koja je odgovore mogla da da samo prva trka. Slobodni treninzi, kvalifikacije i trka u istom danu, sve to je bilo veoma intenzivno za timove, vozače i organizatore. Podvlačeći crtu u Renault Sportu možemo biti veoma zadovoljni, jer na svih 40 automobila nismo imali nikakvih većih tehničkih problema.”
Rezultat trke za Peking ePrix:

 1. Lucas di Grassi (Audi Sport ABT) 25 krugova
 2. Franck Montagny (Andretti) +2,867 s
 3. Sam Bird (Virgin Racing) +6,559 s
 4. Charles Pic (Andretti) +19,301 s
 5. Karun Chandhok (Mahindra Racing) +23,952 s
 6. Jérôme d’Ambrosio (Dragon Racing) +31,664 s
 7. Oriol Servia (Dragon Racing) +41,968 s
 8. Nelson Piquet Jr. (China Racing) +43,896 s
 9. Stéphane Sarrazin (Venturi) +43,975 s
 10. Daniel Abt (Audi Sport ABT) +1 m 02,507 s
Najbrži krug: Takuma Sato (Amlin Aguri) 1 m 45,101 s
RASPORED TRKA PRVENSTVA FORMULE E U SEZONI 2014 – 2015:

13. septembar 2014. Peking, Kina
22. novembar 2014. Putradžaja, Malezija
13. decembar 2014. Punta del Este, Urugvaj
10. januar 2015. Buenos Aires, Argentina
14. februar 2015. mesto još uvek nije poznato
14. mart 2015. Majami, SAD
4. april 2015. Long Beach, SAD
09. maj 2015. Monako
30. maj 2015. Berlin, Nemačka
27. jun 2015. London, Velika Britanija

 

Renault Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.