U istoriji automobilskog sporta subota 13. septembar 2014. će ostati zabeležena kao dan kada je održana prva trka formule E za prvenstvo FIA. Premijerna trka, koja je održana na ulicama Pekinga, je protekla u tesnoj borbi od starta do cilja.
Posle dugih meseci priprema, prvenstvo formule E FIA je doživelo vatreno krštenje u prvoj trci od ukupno deset u ovoj sezoni, a kulminiraće u junu 2015. u finalnoj trci na ulicama Londona. Staza za trku u Pekingu je bila usmerena oko olimpijskog stadiona, poznatog pod nazivom „ptičije gnezdo“ i imala je sve karakteristike ulične staze sa nizom pravih deonica koje su prekidane tesnim duelima i oštrim krivinama pod uglom od 90 stepeni.
Posle dugih meseci priprema, prvenstvo formule E FIA je doživelo vatreno krštenje u prvoj trci od ukupno deset u ovoj sezoni, a kulminiraće u junu 2015. u finalnoj trci na ulicama Londona. Staza za trku u Pekingu je bila usmerena oko olimpijskog stadiona, poznatog pod nazivom „ptičije gnezdo“ i imala je sve karakteristike ulične staze sa nizom pravih deonica koje su prekidane tesnim duelima i oštrim krivinama pod uglom od 90 stepeni.
Stručnjaci Renault Sporta, koji su u velikoj meri bili uključeni u ovaj projekat već od samog početka 2012. godine i doprineli dizajnu i sigurnosti jednoseda, su posebno ponosni što su uspeli da prevaziđu ovaj izazov. Odobrena tehnička rešenja obezbedila su, da su svi automobili bili brzi, pouzdani i sigurni već u prvoj trci za ePrix.Trka, koja je održana po veoma sunčanom danu i pred punim tribinama, je bila duga 25 krugova.Nicolas Prost (e.dams Renault) je besprekornim startom sa prve startne pozicije, u prvoj krivini izbio na čelo trke. Zatim je vodio veći deo trke sve do poslednjeg kruga, u kom je zbog sudara odustao i pobedu predao Lucasu di Grassiji (Audi Sport ABT).
Uprkos blizini sigurnosnih zidova i ograde, trka je bila napeta i puna akcije. Automobili Spark-Renault SRT_01E su svojim voznim karakteristikama omogućili vozačima preticanja pre kočenja u krivinama, što je naravno oduševljavalo gledaoce.Čestitamo svim timovima koji su učestvovali u prvoj i senzacionalnoj trci za ePrix u Pekingu. Tamo je započeto novo poglavlje u istoriji automobilskog sporta i svi u Renaultu su ponosni što su učestvovali u tome.
Patrice Ratti, predsednik Renaut Sporta je rekao:
“Veoma uzbudljiva prva trka formule E je pravi uspeh svih partnera koji su učestvovali na ovom projektu. Uprkos test vožnjama, koje su bile obavljene u proteklih nekoliko nedelja, ostala su otvorena neka pitanja na koja je odgovore mogla da da samo prva trka. Slobodni treninzi, kvalifikacije i trka u istom danu, sve to je bilo veoma intenzivno za timove, vozače i organizatore. Podvlačeći crtu u Renault Sportu možemo biti veoma zadovoljni, jer na svih 40 automobila nismo imali nikakvih većih tehničkih problema.”
“Veoma uzbudljiva prva trka formule E je pravi uspeh svih partnera koji su učestvovali na ovom projektu. Uprkos test vožnjama, koje su bile obavljene u proteklih nekoliko nedelja, ostala su otvorena neka pitanja na koja je odgovore mogla da da samo prva trka. Slobodni treninzi, kvalifikacije i trka u istom danu, sve to je bilo veoma intenzivno za timove, vozače i organizatore. Podvlačeći crtu u Renault Sportu možemo biti veoma zadovoljni, jer na svih 40 automobila nismo imali nikakvih većih tehničkih problema.”
Rezultat trke za Peking ePrix:
1. Lucas di Grassi | (Audi Sport ABT) | 25 krugova |
2. Franck Montagny | (Andretti) | +2,867 s |
3. Sam Bird | (Virgin Racing) | +6,559 s |
4. Charles Pic | (Andretti) | +19,301 s |
5. Karun Chandhok | (Mahindra Racing) | +23,952 s |
6. Jérôme d’Ambrosio | (Dragon Racing) | +31,664 s |
7. Oriol Servia | (Dragon Racing) | +41,968 s |
8. Nelson Piquet Jr. | (China Racing) | +43,896 s |
9. Stéphane Sarrazin | (Venturi) | +43,975 s |
10. Daniel Abt | (Audi Sport ABT) | +1 m 02,507 s |
Najbrži krug: Takuma Sato (Amlin Aguri) 1 m 45,101 s |
RASPORED TRKA PRVENSTVA FORMULE E U SEZONI 2014 – 2015:
13. septembar 2014. | Peking, Kina |
22. novembar 2014. | Putradžaja, Malezija |
13. decembar 2014. | Punta del Este, Urugvaj |
10. januar 2015. | Buenos Aires, Argentina |
14. februar 2015. | mesto još uvek nije poznato |
14. mart 2015. | Majami, SAD |
4. april 2015. | Long Beach, SAD |
09. maj 2015. | Monako |
30. maj 2015. | Berlin, Nemačka |
27. jun 2015. | London, Velika Britanija |
Renault Srbija