Novi rast Renaultove svetske prodaje od 3,2 % na ukupno 2,7 miliona vozila Prodaja putničkih i lakih komercijalnih vozila Renault grupe u 2014. je porasla na svetskom automobilskom tržištu, koje je ostvarilo rast od 3,5 %, poraslo za 3,2 % na 2 712 432. Tržišni udeo Renault grupe u Evropi dostigao je 10 %, zabeleživši porast od 0,6 %. S 1 464 611 prodanih vozila, prodajni obim Grupe prošle godine se povećao za 12,5 %, što je dvostruko veći porast od porasta čitavog tržišta.
Takvim poslovnim rezultatom marki Renault i Dacia, kojoj su značajno doprinelli uspesi modela Clio, Captur, Duster i Sandero, Grupa je nadoknadila slabljenje prodaje na međunarodnom nivou.
Iako pogođena ekomomskom i finanansijkom krizom na svojim glavnim rastućim tržištima, Grupa je pokazala otpornost i ostvarila rekordne tržišne udele u Brazilu (7,1 %) i u Rusiji (7,9 %), na svom drugom i trećem najvećem tržištu. Međutim, u tako teškim uslovima broj novoregistrovanih vozila izvan Evrope smanjio se za 5,9 procenata.
Kratki pregled za 2014.:
• Prodaja putničkih i lakih komercijalnih vozila Renault grupe porasla je za 3,2 % na 2,7 miliona prodanih vozila.
• Grupa Renault je svoj tržišni udeo povećala na devet od deset svojih najvažnijih tržišta.
• Ukupni tržišni udeo Grupe u Evropi iznosio je 10 %. Marka Renault ostvarila je porast od +0,2 %,
a marka Dacia +0,4 %. Na tržištu lakih komercijalnih vozila Renault je 17. godinu za redom zadržao vodjstvo s tržišnim udelom od 14,2 %.
• Na stranim tržištima, Grupa je povećala tržišne udele na šest od sedam najvažnijih tržišta (u Brazilu na 7,1 %, a u Rusiji na 7,9 %).
„U 2014. godini Renault je zabeležio rast prodaje za 3,2 % na 2,7 miliona vozila, čime je ostvario 10 % udela na evropskom tržištu. Grupa je učinila novi korak napred u okviru svog srednjeročnog plana Drive the Change,” rekao je Jérôme Stoll, glavni direktor za konkurentnost i komercijalni direktor Grupe Renault.
EVROPA
Grupa Renault zabeležila u 2014. porast novoregistrovanih vozila od 12,5 % na tržištu koja je ostvarila ukupni rast od 5,9 %. Time je Grupa prešla prag od 10 % tržišnog udela (za 0,6 %). Grupa je povećala broj prodanih vozila i tržišni udeo u gotovo svim zemljama. Najveći napredak zabežila je u Velikoj Britaniji (+ 41,9 %), Portugalu (+ 42,1 %), Španiji (+ 30,2 %) i Italiji (+ 28,9 %).
– Marka Renault zauzela je treće mesto na evropskom tržištu putničkih i lakih provrednih vozila sa 7,6 % tržišnog udela (+0,2 %). Renault je vodeća marka u Francuskoj, a u Španiji je ponovno zauzela drugo mesto. Modeli Clio i Captur Renaultu su omogućili da zauzme prvo mesto u klasi gradskih automobila (segmenti A i B). U kategoriji lakih komercijalnih vozila, Renault je 17. godinu zaredom zadržao vodeći položaj na tržištu (14,2 % tržišnog udela).
– Marka Dacia je drugu godinu zaredom zabežila najveći porast tržišnog udela u Evropi: rastom od 0,4 posto ostvarila je tržišni udeo od 2,5 %. Dacia je u Francuskoj, gde zauzima peto mesto na tržištu, ostvarila porast od +0,5 posto na 4,9 % koji se posebno temelji na uspehu modela Duster i Sandero (treće najprodavanije vozilo među privatnim kupcima). U Španiji je Dacia zahvaljujući Sanderu, najprodavanijem vozilu među privatnim kupcima, sa 45 986 novoregistrovanih vozila ostvarila rast tržišnog udela od 0,7 % na 4,7 %. I Dacia je povećala prodaju i tržišni udeo u gotovo svim evropskim zemljama, poput Italije (tržišni udeo od 2,7 % i više od 40 000 registrovanih vozila) ili Velike Britanije gde je nakon samo dve godine poslovanja Dacia osvojila gotovo 1 % tržišnog udela (23 862 novih kupaca u 2014.).
– U Francuskoj je Grupa Renault u poređenju s 2013. zabeležila rast od 1,3 posto, čime je ostvarila tržišni udeo od 26,6 %, a broj prodanih vozila povećala za 5,5 %. S više od 105 000 novih registracija Clio je najprodavaniji model na francuskom tržištu, a Captur je vodeći među crossoverima. Grupa je među deset najprodavanijih komercijalnih automobila na tržištu imala pet modela. U segmentu lakih privrednih vozila Marka je ostvarila uverljivo prvo mesto s 31,7 % tržišnog udela i rastom broja prodanih vozila od 1,3 %.
MEĐUNARODNA PRODAJA
U kontekstu pada koji su zabeležila glavna rastuća tržišta, Renault je pokazao svoju otpornost povećanjem tržišnog udela u Rusiji, Brazilu, Turskoj i Alžiru. Međutim, ukupan broj novoregistrovanih vozila Grupe izvan Evrope smanjen je za 5,9 % na 1 247 821. Ona čine 46 % ukupnog broja novih registracija vozila Grupe, u odnosu na 50 % u 2013.
Evroazijsko područije
Tržišni udeo Grupe Renault 2014. porastao je za 0,7 % na 10,3 %. Zahvaljujući rezultatima ostvarenim u Rusiji i Turskoj Grupa je zabeležila pad broja registracija od samo 5,4 % na tržištima koja su se ukupno smanjila za 11,5 %.
– U Rusiji, svom trećem najvažnijem tržištu, Renault je zahvaljujući popularnosti modela Duster (koji je i u 2014. najuspešniji sportski terenac na tržištu) i uspešnom početku prodaje modela Novi Logan i Novi Sandero u teškim ekonomskim i finansijskim uslovima zabeležio rekordan tržišni udeo od 7,9 procenta (+0,3 procenta).
– Renault nastavlja sa širenjem i u Zajednici nezavisnih država, gde je prodaju povećao za 42,5 %, a tržišni udeo znatno povećao na 5,9 % (+1,7 %).
– U Turskoj, koja je zabležila pad tržišta od 10 %, Grupa je svoj tržišni udeo povećala za 0,4 % na 17,4 %. Renault je druga najprodavanija marka u državi.
– U Rumuniji je domaći proizvođač Dacia zadržao vodeće mesto na tržištu. Ukupno je Grupa Renault ostvarila tržišni udeo od 38,6 % i povećala prodaju za 21,3 %.
Amerika
Grupa je na tržištu koje je zabeležilo ukupan pad od 7,5 % s 416 934 novih registracija zabeležila pad od 10,7 %, koji je velikim delom posledica ekonomskog stanja u Argentini. Grupa Renault ostvarila je tržišni udeo od 6,4 % (-0,2 posto) zahvaljujući uspešnim rezultatima ostvarenim u Brazilu.
– Brazil je još uvek drugo najvažnije tržište Grupe. Usprkos padu tržišta od 7 %, Renault je zabeležio 237 187 registracija (+0,3 procenta). Marka je time ostvarila rekordan tržišni udeo od 7,1 % (+0,5 procenta).
– U Argentini je Renault zbog nepovoljnih finansijskih uslova odlučio da ograniči izloženost pesosa i zato je ograničio uvoz. To se odrazilo na broj registracija, koji je u poredjenju s 2013. godinom manji za 39,8 %, i na tržišni udeo, koji je za 2,5 % pao na 12,9 %.
– U Kolumbiji je Renault rekordnom prodajom 50 362 vozila (+13,5 %) ostvario drugo mesto na tržištu s udelom od 16,6 % (+0,5 posto).
Afrika – Bliski istok – Indija
Prodaja Grupe na tom je područiju s 308 012 registracija u 2014. pala za 9,2 %, a tržišni udeo je iznosio 3,8 % (-0,7 posto). Značajan pad zabeležila su i neka od najvažnijih tržišta Grupe, na primer Magreb (-13,2 %) i Indija (-0,8 %).
– Grupa je učvrstila vodeću poziciju na alžirskom tržištu, na kom je ostvarila 26,9 % tržišnog udela, što je povećanje od 0,7% na tržištu koje se smanjilo za 19,8 %. S tim rezultatima marke Renault i Dacia nalaze se na prvom i trećem mestu.
Renaultova fabrika u Oranu otvorena u novembru 2014. dodatno će ojačati položaj Renaulta kao najvažnijeg učesnika na alžirskom tržištu automobila.
– U Maroku je u stabilnim tržišnim uslovima (+1,1 %) Grupa Renault ostvarila vodeće mesto na tržištu s 37 % tržišnog udela i 45 174 prodana vozila marki Dacia i Renault.
– U Indiji je Renault zadržao titulu vodećeg evropskog proizvođača i usprkos zatišju u ciklusu ponuda novih proizvoda s 44 849 registracija ostvario 1,5 % tržišnog udela.
Područije Azija-Pacifik
Prodaja Grupe sa 133 172 vozila povećala se za 23 %, a tržište je ostvarilo rast od 4,6 %. Plan preporoda grupe Renault Samsung Motors povećan je znatnim rastom u Južnoj Koreji.
– U Koreji, gde je tržište putničkih automobila poraslo za 9 %, grupa Renault Samsung Motors ostvarila je snažan novi rast prodaje (za 33,3 posto) i tržišnog udela (+1 % na 5,7 %) zahvaljujući uspehu modela QM3, koji je od ulaska na tržište krajem 2013. prodan u gotovo 20 000 primeraka.
– U Kini je Grupa zabeležila 34 067 novih registracija. Tako je Renault godinu dana nakon osnivanja fabrike Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) na dobrom putu da u sklopu zajedničkog projekta s markom Dongfeng 2016. tržištu ponudi svoje prve lokalno proizvedene modele.
Prodajna očekivanja Grupe Renault za 2015.
Svetsko tržište bi u 2015. trebalo da ostvari umeren rast prodaje od 2 % u odnosu na 2014. Očekuje se i da će evropsko tržište ostvariti porast od 1 do 2 %, a francusko tržište bi trebalo da bude stabilno.
„U 2015., u još uvek nesigurnim tržišnim uslovima, nastavi ćemo da provodimo naš srednjeročni plan Drive the Change. Predviđamo da ćemo povećati ukupan broj prodanih automobila, osnažiti svoj položaj u Evropi i poboljšati rezultate na našim glavnim tržištima u razvoju. Svoj rast podupret ćemo bržim uvođenjem noviteta u ponudu koju ćemo obogatiti s pet novih modela,“ rekao je Jérôme Stoll, glavni direktor za konkurentnost i komercijalni direktor Grupe Renault.
Ukupna prodaja Grupe Renault po područijima (OA i LGV)
krajem decembra 2014. | krajem decembra 2013. | razlika | |
Francuska | 577 601 | 547 694 | + 5,5 % |
Evropa* (bez Francuske) | 887 010 | 754 202 | + 17,6 % |
ukupno Francuska + Europa | 1 464 611 | 1 301 896 | + 12,5 % |
Evorazija | 389 703 | 411 870 | – 5,4 % |
Amerike | 416 934 | 466 891 | – 10,7 % |
Afrika, Bliski istok, Indija | 308 012 | 339 289 | – 9,2 % |
Azija – Pacifik | 133 172 | 108 237 | + 23,0 % |
ukupno osim Francuske + Evropa | 1 247 821 | 1 326 287 | – 5,9 % |
UKUPNO SVET | 2 712 432 | 2 628 183 | + 3,2 % |
* Evropa = EU (28 zemalja – Bugarska i Rumunija + Balkan (5 zemalja) + Island, Norveška i Švajcarska
Ukupna prodaja OA i LGV po markama
krajem decembra 2014. | krajem decembra 2013. | razlika | |
RENAULT | |||
OA | 1 811 343 | 1 837 737 | – 1,4 % |
LGV | 307 501 | 293 753 | + 4,7 % |
OA + LGV | 2 118 844 | 2 131 490 | + 0,6 % |
DACIA | |||
OA | 474 624 | 399 605 | + 18,8 % |
LGV | 36 841 | 29 991 | + 22,8 % |
OA + LGV | 511 465 | 429 596 | + 19,1 % |
RENAULT SAMSUNG MOTORS | |||
OA | 82 123 | 67 097 | + 22,4 % |
GRUPA RENAULT | |||
OA | 2 368 090 | 2 304 439 | + 2,8 % |
LGV | 344 342 | 323 744 | + 6,4 % |
OA + LGV | 2 712 432 | 2 628 183 | + 3,2 % |
15 glavnih tržišta Grupe Renault krajem decembra 2014.
zemlja | broj prodanih OA + LGV |
tržišni udeo | zemlja | broj prodanih OA + LGV |
tržišni udeo |
1. FRANCUSKA | 577 601 | 26,6 % | 9. ALŽIR | 91 800 | 26,9 % |
2. BRAZIL | 237 187 | 7,1 % | 10. ARGENTINA | 84 946 | 12,9 % |
3. RUSIJA | 194 531 | 7,9 % | 11. JUŽNA KOREJA | 80 003 | 4,9 % |
4. NEMAČKA | 173 479 | 5,3 % | 12. BELGIJA i LUKSEMBURG | 77 303 | 13,0 % |
5. TURSKA | 133 212 | 17,4 % | 13. KOLUMBIJA | 50 362 | 16,6 % |
6. ITALIJA | 130 996 | 8,9 % | 14. MAROKO | 45 174 | 37,0 % |
7. ŠPANIJA | 127 666 | 13,2 % | 15. INDIJA | 44 849 | 1,5 % |
8. V. BRITANIJA | 109 014 | 3,9 % |
Pet najprodavanijih modela Grupe Renault i broj prodanih vozila u 2014.
1. Duster (Renault+Dacia) | 395 350 | 234 883 marke Renault | 160 467 marke Dacia |
2. Renault Clio IV | 378 526 | ||
3. Novi Logan (Renault+Dacia) | 234 766 | 137 357 marke Renault | 97 409 marke Dacia |
4. Novi Sandero (Renault+Dacia) | 227 036 | 58 927 marke Renault | 168 109 marke Dacia |
5. Captur (Renault+RSM) | 196 592 | 178 401 marke Renault | 18 191 marke RSM |
Renault Srbija