Schreyer slavi 10 godina s Kijom

Peter Schreyer, glavni dizajner i predsednik korporacije Kia Motors, ovih dana obeležava 10 godina rukovođenja dizajniranjem novih vozila ovog korejskog brenda. U periodu njegove dizajnerske ‘vladavine’ je proizvodnja vozila Kia porasla s 1,1 miliona vozila u 2005. na impresivnih 3,05 miliona vozila u 2015. godini.

Peter Schreyer je najzaslužniji za Kijinu revoluciju u dizajnu u zadnjoj deceniji. Njegov rad je doveo do iskoraka, koji je značajno promenio način na koji stranke širom sveta gledaju na Kiju.

Izgradnja novog imidža Kije
Kia je do 2006., kada joj se pridružio Peter Schreyer kao glavni dizajner, uradila brojna unapređenja. Te godine je brend u Evropi predstavio model cee’d koji se i proizvodi u Evropi, a uz njega i revolucionarnu 7-godišnju fabričku garanciju (do 150.000 pređenih kilometara, prve tri godine bez ograničenja kilometraže). S novom fabrikom u Slovačkoj je Kia povećala svoje proizvodne kapacitete. Kupci širom sveta su tada u sve većem broju počeli shvatati vrednost i kvalitet vozila Kia, pri čemu je Schreyerov svež dizajnerski pristup puno doprineo u transformaciji brenda i njegovog imidža.

Peter Schreyer objašnjava: “Kada sam počeo raditi u Kiji bilo je jako važno da izgradimo identitet i neku konsistentnost brenda. Priča o nastanku naših vozila je više od puke estetike, jer uključuje odabir kompleksnih ideja, koje moraju kreirati nešto, što stvara emocionalnu reakciju.”

Zamišljena vizija se u godinama koje su sledile ostvarila kroz konsistentni dizajn čitave game modela Kia, s prepoznatljivim elementima, koji se pojavljuju kod svih novih modela Kia. Schreyerov zacrtani smer je odredio jasan identitet Kije, povećao prepoznatljivost brenda i pokrenuo masovnu proizvodnju brojnih modernih i progresivnih dizajna modela.

‘Korejsko je kul’: inspiracija, koja se krije iza dizajna
Schreyeru i njegovim dizajnerskim odeljenjima je pri preobrazbi Kijine game modela bila od pomoći sve veća popularnost korejske kulture širom sveta – K-Pop, ‘Gangnam Style’, moderna arhitektura i lokalna korejska umetnost. Peter Schreyer to objašnjava: “Za dizajnera nije samo važno da gleda auta nego i da ga zanimaju arhitektura, umetnost, muzika, industrijski dizajn … različite stvari. Sve to utiče na nas i mi utičemo na njih. Ljudi danas bolje poznaju Koreju i šta se tamo događa. Po jednoj strani još uvek imate u Seulu taj ‘puls’, a po drugoj strani tišinu, koncentraciju. Oboje inspiriše, ne samo mene, nego i naše dizajnere.”

schreyer-at-2016-kia-global-distributors-convention-medium

Suprotnosti su ono što oduševljava dizajnerski jezik Kijinih modela. Schreyer dodaje: “Imamo riznicu u kojoj možemo naći inspiraciju u umetnosti,kao i jednostavnost – luksuz praznog prostora i površina. To je vrlo jednostavno, ali urađeno s velikom dozom truda i koncentracije.” Schreyerova filozofija dizajna potvrđuje tu inspiraciju Korejom: ‘jednostavnost ravnih linija’, koja je karakteristična za celu njegovu karijeru. Širenje globalne mreže dizajnera dovelo je do različitih interpretacija tog pristupa, s dizajnerskim centrima u Kaliforniji, Frankfurtu i korejskom Namyangu, gde je Kijin centar za istraživanja i razvoj.

Promena shvatanja Kije kao brenda
Kia Optima iz 2010. je jedan od prvih modela, koji su u potpunosti nastali pod vođstvom Petra Schreyera i danas predstavlja tipičan primer nedavne dizajnerske preobrazbe Kijine game modela. Dizajn Optime je, pored novih tehnologija i veće profinjenosti nego kod prethodne varijante, Kijinoj gami modela dao novu dimenziju i iz korena promenio način na koji su ljudi širom sveta počeli gledati na Kiju. Najnovija generacija Optime, predstavljena ove godine, takođe je zadržala jedinstven karakter.

kia-optima-sw-medium

I svi ostali modeli Kije, koji su od tada predstavljeni – Peter Schreyer je odgovoran i za nastanak brojnih koncepata –, pomerali su granice Kijinog dizajnerskog jezika. Koncepti, kao što su Track’ster (2012), GT4 Stinger (2014) i Ray (2010) predstavili su Kijiinu uzbudljivu viziju dizajna u budućnosti.

Dizajn koji odudara
Schreyerovi dizajnerski najatraktivniji modeli su Soul, koji je svojim neobičnim, cool izgledom i alternativnim imidžom “promenio brend” inova Optima Sportswagon, pravi “evropski lifestyle auto”, čija prodaja počinje uskoro.

Koncept koji ostavlja bez daha – Kia GT, predstavljen na salonu u Frankfurtu 2011. godine, najavio je kako bi trebala izgledati Kijina buduća sportska limuzina s četvero vrata. Koncept GT je inače Schreyerov najdraži model Kije: “Znate kako je, kada imate više dece. Nikada ne možete reći koje vam je najdraže. Sve ih volite. To važi i za mene i za sve automobile koje sam dizajnirao, ali ipak moram priznati da jedan odskače. Koncept GT je bio projekat iz snova za mene i naše dizajnere, jer smo imali priliku kreirati pravi GT – vozilo s kojim putujete sa stilom.”

2011-kia-gt-concept-car-medium

Budućnost Kijinog dizajna
Dizajn je odigrao ključnu ulogu u preobrazbi brenda Kia i njenih modela u poslednjih nekoliko godina, a tako će biti i ubuduće. Novi modeli u novim razredima zajedno s nastavkom uspešne priče aktuelnih modela znače da će dizajn i dalje biti u središtu Kijinog uspeha.

Schreyer završava rečima: “Ono što me zaista oduševljava je brza evolucija kompanije. Brend koji ste poznavali pre deset godina više ne postoji. To možete videti čak i u najsitnijim detaljima, a i osetiti u savremenim teksturama i materijalima. I doživeti na načine koji su međusobno povezani. Kada koračamo napred važno je da stvari menjamo zbog unapređivanja, a ne zbog drugačijeg izgleda.”

 

Kia Motors PR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.