U okviru ovogodišnjeg skupa „Encuentros SEAT“, španska marka svodi bilans: 2015. je SEAT S.A. prodao više od 400.000 vozila i time u roku od tri godine povećao prodaju za 25 procenata. Kako bi i ubuduće ostvario rast prodaje, SEAT će ove godine tržištu predstaviti prvi kompaktni SUV u istoriji kompanije, čime će i dalje ostati veran faktoru uspeha „kvalitetu“.
SEAT je 2015. godinu okončao s povećanjem prodaje treću godinu zaredom. Po prvi put je od 2007. u jednoj godini prodato više od 400 000 vozila (400 037; +2.4%), što je jednako rastu od 25 procenata još od 2012. godine (321 000 vozila). Ovo je najbolji prodajni rezultat u poslednjih osam godina.
Pod naslovom “Kvalitet: faktor uspeha španske industrije”, predsednik Upravnog odbora marke SEAT S.A. Luka de Meo (Luca de Meo) jutros je predstavio rezultate na skupu povodom prvog izdanja “Encuentros SEAT” u 2016. godini. Porast prodaje rezultat je oporavka tržišta u Španiji (77 200 vozila; +14.3%) i Italiji (15 900; +22.1%), petog uzastopnog rasta u Njemačkoj (87 800; +3.8%) i uspeha na tržištu Meksika (24 100; +13.2%), koji je ujedno i četvrti uspeh po veličini za SEAT. Osim toga marka SEAT je postigla svoj do sada najbolji prodajni rezultat u državama kao što su Švajcarska, Češka Republika, Danska, Turska, Izrael, Tunis i Maroko.
Gledajući modele, prodaja Leona porasla je za 4,4% (ukupno: 160 900 vozila), koji je ponovo bio najprodavaniji model marke SEAT. Međutim, Alhambra je postigla najveći porast (17,2 %) i time drugi najbolji prodajni rezultat u svojoj istoriji (27 000). Ibiza je takođe napredovala, uz porast od 2,4%, što ukupno iznosi 153 600 isporučenih vozila.
Porast prodaje, uz uspeh modela Audi Q3, povećao je proizvodnju u Martorelu (Martorell) za 7,8% (ukupno: 477 077 vozila), postigavši tako najveći broj od 2001. godine. Pogon u Martorelu proizvodi najviše vozila u Španiji i beleži rast šestu godinu zaredom. U periodu između 2009. i 2015. godine proizvodnja je porasla za 60%.
Kada je reč o 2016. godini, Luka de Meo je naveo da će “najvažniji trenutak godine biti predstavljanje prvog kompaktnog SUV-a u istoriji marke”, koji u Srbiju stiže na jesen. Tokom 2016. i 2017. godine pridružiće mu se još tri nova modela. “SUV je na putu da postane treći veliki oslonac marke SEAT, zajedno sa modelima Leon i Ibiza, što će nam omogućiti pokrivanje najbrže rastućeg segmenta proteklih godina”, rekao je predsednik Upravnog odbora marke SEAT.
Kvalitet – faktor uspeha
U nastavku, Žoakin Sera (Joaquín Serra), direktor odeljenja za kvalitet marke SEAT, u svojoj prezentaciji je istakao da u ostvarivanju odličnog kvaliteta leže mogućnosti za poboljšanje konkurentnosti marke. “Dizajn, kvalitet i ekonomičnost ključni su elementi. Odeljenje za kvalitet je uključeno u celokupni ciklus proizvodnje automobila, od dizajna i razvoja vozila do proizvodnje komponenti kod dobavljača i domaće proizvodnje, pa sve do postprodajnih usluga. Izazov za čitav tim ljudi odgovornih za kvalitet je da SEAT postane prepoznatljiva marka sa izuzetnim proizvodnim kvalitetom”
Seat Srbija