ŠKODA AUTO ostvarila 6.6% povrat od prodaje u prvom tromesečju uprkos velikim izazovima

ŠKODA AUTO je u prvom tromesečju isporučila 186.200 vozila kupcima širom sveta (-25,4% u odnosu na isti period prošle godine). Operativna dobit od 337 miliona evra bila je za 24,8% manja nego prethodne godine, dok je povrat od prodaje dosegao solidan, ali niži nivo od 6,6%. Glavni razlozi uključuju stalnu nestašicu čipova i prekide u lancu snabdevanja zbog rata u Ukrajini. Kompanija će stoga dosledno sprovoditi svoj program NEXT LEVEL – EFEKTIVNOST+ tokom narednih meseci. Kompanija takođe očekuje poboljšanje procesa snabdevanja delovima tokom druge polovine godine.

Christian Schenk, član uprave ŠKODA AUTO za finansije i IT, kaže: „Možemo se osvrnuti na prilično izazovno prvo tromesečje. Osim nestašice poluprovodnika, naši lanci snabdevanja su poremećeni, u nekim slučajevima i značajno, zbog rata u Ukrajini. Aktivno smo se suprotstavili tome i uspeli smo da povećamo svoju operativnu dobit. Gledajući napred, dosledno sprovodimo program troškova i efikasnosti NEXT LEVEL – EFEKTIVNOST+ kako bismo smanjili uticaj na naše finansije. Kako stvari stoje, očekujemo da će se snabdevanje delovima poboljšati od druge polovine godine.“

Martin Jahn, član uprave ŠKODA AUTO za prodaju i marketing, dodaje: „U novu godinu smo krenuli optimistično na krilima novih modela FABIA, KAROQ i ENYAQ COUPÉ iV. Međutim, rat u Ukrajini nas je znatno usporio. Zahvaljujem se našim kupcima na strpljenju i kontinuiranom poverenju u brend ŠKODA, kao i našim uvoznicima i dilerima na velikom trudu. Pozitivno je da smo uspeli ponovo da pokrenemo proizvodnju našeg potpuno električnog SUV modela, ENYAQ iV. Ulažemo maksimalne napore da zadovoljimo kontinuiranu veliku potražnju za našim modelima.“

Prihod ŠKODA AUTO Grupe* blago je porastao na 5,1 milijardu evra (+1,0% u odnosu na prethodnu godinu) zbog efekta konsolidacije. Dok je operativna dobit pala za 24,8% na 337 miliona evra, povrat od prodaje dosegao je solidan nivo od 6,6%. ŠKODA AUTO rešava aktuelne izazove svojim programom NEXT LEVEL – EFEKTIVNOST+. Najvažniji i dugoročni cilj je vođstvo u troškovima među osnovnom evropskom konkurencijom i održiv povrat od prodaje od najmanje 8%. Program se fokusira na maksimiziranje potencijala zarade i optimizaciju materijalnih, proizvodnih i fiksnih troškova. Zbog konsolidacije Volkswagen Group Rus pod ŠKODA AUTO a.s. od početka godine iskazani pokazatelji ne mogu se tačno upoređivati sa istim periodom prošle godine.

Isporuke u prvom tromesečju 2022: ŠKODA AUTO je isporučila 186.200 vozila kupcima širom sveta između januara i marta (prvo
tromesečje 2021: 249.600 vozila; -25,4%).

U zapadnoj Evropi ŠKODA je zabeležila ukupno 89.000 isporuka u prva tri meseca ove godine (prvo tromesečje 2021: 111.600 vozila; -20,3%). U Nemačkoj, trenutno najvećem pojedinačnom tržištu brenda, isporučila je 33.100 vozila kupcima između januara i marta (prvo tromesečje 2021: 36.600 vozila; -9,6%). Suprotno opštem tržišnom trendu, ŠKODA je u Norveškoj ostvarila rast u prvom tromesečju godine: 1.400 isporuka vozila predstavlja povećanje od 9,3% u odnosu na prethodnu godinu (od januara do marta 2021: 1.200 vozila). Švajcarska je ostala stabilna s 3.900 isporučenih vozila (3.800 u istom periodu prošle godine; +1,0%).

U centralnoj Evropi ŠKODA je zabeležila 35.400 isporuka u prvom tromesečju u odnosu na 46.900 u istom periodu prošle godine (-24,6%). Na češkom domaćem tržištu isporuke su ostale relativno stabilne: 18.600 vozila isporučeno je u regiji tokom prva tri meseca (od januara do marta 2021: 19.600 vozila; -5,2%).

U istočnoj Evropi, bez Rusije, ŠKODA je od januara do marta isporučila 7.500 vozila, što
odgovara padu od 23,3% (od januara do marta 2021: 9.800 vozila).

S obzirom na ruski napad na Ukrajinu, Upravni odbor Volkswagen grupe početkom marta je odlučio da zaustavi proizvodnju vozila u Rusiji i obustavi izvoz vozila u zemlju do daljnjeg. U prva dva meseca ove godine ŠKODA je na ovom tržištu zabeležila 12.100 isporuka (od januara do marta 2021: 22.800 vozila; -47,0%).

U Kini su isporuke kupcima pale za 42,2% na 15.200 vozila u prvom tromesečju. (Od januara do marta 2021: 26.300 vozila).

U Indiji je ŠKODA zabeležila najveći porast u broju isporučenih vozila kupcima širom sveta u prvom tromesečju 2022: isporučivši 11.600 vozila, proizvođač automobila zabeležio je rekordni rast na tržištu od 265,3% (od januara do marta 2021: 3.200 vozila).

Isporuke brenda ŠKODA kupcima u prvom tromesečju 2022 (u jedinicama, zaokruženo, po modelu; +/- u % u odnosu na prethodnu godinu):

ŠKODA OCTAVIA (38.800; -39,1%)
ŠKODA KODIAQ (25.100; -24,5%)
ŠKODA KAMIQ (24.300; -30,0%)
ŠKODA KAROQ (22.700; -38,0%)
ŠKODA FABIA (20.600; -20,3%)
ŠKODA SUPERB (16.600; -24,2%)
ŠKODA SCALA (10.400; -17,1%)
ŠKODA ENYAQ (8.800; –)
ŠKODA RAPID (8.500; -54,4%)
ŠKODA KUSHAQ (7.000; –)
ŠKODA SLAVIA (3.400; –)

 

Škoda Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.