TOYOTA GAZOO Racing predstavila GR Corollu

Pored uspeha, kao što je trijumf TE25 Corolle, koja je donela prvu pobedu kompaniji Toyota Motor Corporation (Toyota) u WRC-u*2 1973. godine, usledila je i pobeda Corolle Levin na “Reliju 1.000 jezera”*3 1975. Time je Corolla postavila temelj za TGR-ov koncept stvaranja “najboljih automobila proverenih na automobilskim trkama” i postala model koji mnogi obožavaju zbog njegovih voznih karakteristika. GR Corolla je sada ponovo tu zbog neizmerne energije predsednika Toyote Akia Toyode, zvanog Morizo, koji je želeo da „vrati Corollu koja osvaja naše kupce“.

Kako bi se to ostvarilo, razvojem GR Corolle ponovo je rasplamsana želja za stvaranje sve boljih automobila koji prolaze iskušenja na automobilskim trkama, s ciljem usavršavanja kako bi pobeđivali ne samo na trkama, već da bi bili pristupačni i kupcima. Konkretnije, GR Corolla je podvrgnuta sveobuhvatnim izmenama posle testova u ekstremnom trkačkom okruženju, pre svega nastupom u seriji “Super Taikyu”, gde je učestvovala s idejom „vozi dok se ne pokvari, onda je popravi i pobedi“.

Korišćena je Corolla*4 opremljena motorom s pogonom na vodonik, a za upravljačem je bio najvažniji Toyotin vozač – Morizo lično. Štaviše, preduzeto je sve kako bi se automobil mogao voziti sa samopouzdanjem i uživanjem u raznim situacijama, dok su prototipovi prošli kroz testove ne samo na trkačkim stazama, već i na veoma zahtevnim zemljanim putevima i putevima prekrivenim snegom. Vozilima su upravljali majstori “volana” koji su pomogli u brušenju ovog vrhunskog sportiste, uključujući Moriza, zatim automobilistu Hiroaki Ishiura, pobednika relija “All Japan Championship” Norihiko Katsuta, uz probne vozače Toyote, a automobili su testirani do krajnjih granica što je neophodno za sveobuhvatna unapređenja.

GR Corolla može da se pohvali snažnijom verzijom 1,6-litarskog, linijskog trocilindričnog turbo motora s interkulerom koji se već nalazi u GR Yarisu, s maksimalnom snagom od 224 kW (304 KS). Optimizacija sistema GR-FOUR 4WD koji je takođe predstavljen na GR Yarisu, bio je jedan od brojnih zadataka koji je doprineo stvaranju veoma bezbednog automobila sa sigurnim upravljanjem, čak i kada se suoči s najvećim izazovima.

Iako je osnovni ram karoserije preuzet sa Toyote Corolle Sport, kako bi bila zadržana stabilnost pri velikim brzinama, pre svega zahvaljujući dugom međuosovinskom rastojanju, GR Corolla je dodatno dobila 60 mm veći raspon između prednjih točkova, kao i za 85 mm širi trag nazad, čime su obezbeđene vrhunske performanse u krivinama. Rezultat: bezbrižna sportska vožnja za svaki ukus. I da bi sve bilo prema očekivanjima, GR Corolla je zadržala karoseriju s petoro vrata i kapacitet mesta za pet putnika, što omogućava izuzetnu upotrebljivost u svakodnevnom životu i zadovoljstvo u vožnji.

Od svog rođenja 1966. godine, Corolla je tokom svih generacija evoluirala u razne verzije limuzina, karavana, hečbeka i SUV-a, prilagođavajući se vremenom promenama životnih potreba Toyotinih kupaca. Sa GR Corollom, koja se sada pridružila gami kao sportski automobil prepun odličnih voznih karakteristika i funkcionalnosti koje cene mnogi kupci, Corolla serija će i dalje nastaviti da se razvija.

 

NAJZNAČAJNIJE KARAKTERISTIKE GR COROLLE

  1. Dizajn nadahnut trkama preobražen u praktičnu lepotu

 

Spoljašnjost

S obzirom da je osnovni okvir karoserije Corolle Sport donekle izmenjen, 20 mm širi prednji branici i 30 mm širi zadnji blatobrani sada stvaraju moćniju siluetu koja nagoveštava dinamično iskustvo u vožnji.

Ugrađene su tri izduvne cevi koje dodatno povećavaju snagu 1,6-litarskog turbo motora sa tri cilindra u liniji i interkulerom, naglašavajući jedinstven, moćan zadnji deo s naglašeno sportskim izgledom.

Za unapređenje sistema hlađenja i aerodinamičkih karakteristika vozila koje će odgovarati svim vrstama puteva, uključujući trkačke staze, zemljane puteve ili puteve prekrivene snegom, bilo je nophodno postavljanje otvora za ulazak vazduha na prednjem braniku, kao i izlaza za vazduh na prednjem braniku i poklopcu motornog prostora.

 

Unutrašnjost

Ručica menjača ima kratak hod i postavljena je u prirodan položaj za jednostavno spuštanje ruke s upravljača, što omogućava brze promene stepena prenosa.

Ugrađena je ručna parkirna kočnica kako bi se omogućila bolja kontrola vozila čak i kada se automobil dovede do krajnjih granica, kao što je to slučaj prilikom driftovanja.

Digitalna TFT instrument tabla s pokazivačima osmišljena je isključivo za GR modele, i potpuno je nova. Nadahnut trkačkim automobilima i odražavajući iskustva profesionalnih vozača, novi ekran poboljšava vidljivost merača tokom sportske vožnje.

 

  1. Unapređena verzija turbo motora iz modela GR Yaris, zapremine 1,6 litara, s tri cilindra u liniji i interkulerom

Efikasnost protoka izduvnih gasova iz motora je poboljšana da bi se postigla još veća snaga iz iste kompaktne, lagane jedinice velike snage koja pokreće i GR Yaris. Trostruki izduvni sistem kontrolisan ventilima smanjuje pritisak izduvnih gasova i buku. Ukratko, motor obezbeđuje snažno ubrzanje i veći broj obrtaja motora.

 

  1. Širok raspon točkova i veliko međuosovinsko rastojanje za vrhunsku stabilnost i kontrolu u vožnji

Iskorišćena je bazna verzija karoserije modela Toyota Corolla Sport, a uz zadržavanje odlične stabilnosti u vožnji, koju obezbeđuje dugačko međuosovinsko rastojanje, proširenjem razmaka između točkova za 60 mm napred i za 85 mm pozadi poboljšane su performanse u krivinama pri velikoj brzini. Stabilnost i kontrola tokom sportske vožnje su znatno unapređeni, pružajući samopouzdanje i uživanje u vožnji u skladu sa željama vozača, čak i kada je automobil na najvećim iskušenjima.

 

  1. Pametni sistem pogona GR-FOUR 4WD i karoserija velike čvrstine

Za obezbeđenje raspodele snage napred i nazad primenjen je sistem pogona GR-FOUR 4WD koji koristi elektronsko kvačilo s više ploča, kao u modelu GR Yaris. Ovog puta, međutim, režim „4WD“, koji kontroliše raspodelu pogonske sile, i „Drive“ režim koji kontroliše reakciju gasa, upravljanje i druge funkcije, razdvojeni su kako bi se omogućio izbor u skladu sa željama vozača i uslovima vožnje. Štaviše, upotreba metalnih ležajeva (čaura) i optimizacija opruga, amortizera, kao i poboljšan položaj točkova u potpunosti obezbeđuju optimalan prenos pogonske snage GR-FOUR-a na površinu puta. Sve to je rezultiralo odličnim performansama u krivinama.

Kruta karoserija je dodatno ojačana da bi bile dobijene performanse neophodne za brzu reakciju na komande vozača. Pored veoma čvrste karoserije, koja se proizvodi u fabrici GR, u Toyotinim pogonima Motomachi, dodata su ojačanja između “koševa” zadnjih točkova, zatim u tunelu ispod poda, kao i ispod poda a ispred rezervoara za gorivo, sve u cilju poboljšanja stabilnosti i upravljivosti. Takođe, kao i u slučaju GR Yarisa, krov je napravljen od materijala CFRP*5 oblikovanog postupkom SMC*6, koji nudi velike mogućnosti prilagođavanja za dobijanje željenog oblika i doprinosi ne samo povećanju krutosti, već i smanjenju težine.

Disk kočnice, s kočnim klještima postavljenim na suprotnim stranama diskova, obezbeđuju ujednačenu silu kočenja i bolju upravljivost, omogućavajući sigurnu i prijatnu vožnju, čak i na trkačkim stazama.

 

  1. Napredna bezbednost i sigurnost čak i u sportskom automobilu

Najnoviji paket aktivne bezbednosti, pod nazivom Toyota Safety Sense, standardni je deo opreme, i pruža istovremeno bezbednost i sigurnost u svakodnevnoj vožnji, kao i potpuni doživljaj vožnje automobila sa sportskim karakteristikama.

 

Najvažnije karakteristike potpuno nove GR Corolle (odnose se na japansko tržište)

Dužina                                         [mm] 4.410
Šrina                                            [mm] 1.850
Visina                                          [mm] 1.480 mm uključujući antenu; visina krova 1.455 mm
Međuosovinsko rastojanje             [mm] 2,640
Rastojanje točkova napred                          [mm] 1,590
nazad                           [mm] 1,620
Broj sedišta 5
Težina vozila                                [kg] 1,470
Motor 1,6-litarski, tri cilindra u liniji, turbo motor s interkulerom

 

Tip G16E-GTS
Prečnik i hod klipa                        [mm] 87.5 x 89.7
Ukupna zapremina                        [liters] 1.618
Kompresioni odnos 10.5
Maksimalna snaga         [kW (KS)/rpm] 224 (304)/6,500
Maksimalni obrtni moment     [Nm (kgf・m)/obrtaja u min] 370 (37.7)/3,000–5,550
Menjač iMT (6-stepeni manuleni prenos)
Pogon Sistem GR-FOUR 4WD

Elektronsko kvačila sa više ploča, 4WD

(sa izborom 3 režima)

Prenosni odnosi 1/2/3/4/5/6/hod unazad 3.538 /2.238/1.535/1.162/1.081/0.902 /3.831
Redukcioni odnos 1–4/5,6, hod unazad 4.058/3.45
Diferencijal napred Torsen® LSD
nazad Torsen® LSD
Ogibljenje napred MacPherson
nazad Dvostruka ramena
Kočnice napred Ventilirajući diskovi
(aluminijumski diskovi od 18 inča, kočna klješta postavljena na suprotnim stranama diskova, sa 4 klipa)
nazad Ventilirajući diskovi
(aluminijumski diskovi od 16 inča, kočna klješta postavljena na suprotnim stranama diskova, sa 2 klipa)
Točkovi 18 inča, sjajnocrne boje, 15 paoka, livena laka legura
Pneumatici (napred/nazad) 235/40R18 Yokohama ADVAN Apex V601
Kapacitet rezervoara                     [litara] 50

 

*1 Automobil baziran na serijskom primerku i pripremljen za takmičenje u Drift seriji koja se održava na različitim lokacijama širom SAD. U seriji koja se vozi 2022. TGR će se takmičiti s ukupno četiri automobila: GR Corolla (jedno vozilo), GR86 (dva vozila) i GR Supra (jedno vozilo).
*2 Pobeda na reliju “Press On Regardless” održanom u SAD-u.
*3 Sadašnji “Reli Finske”.
*4 Kako bi automobilski sport postao neutralan po pitanju emisije ugljenika i ekološki održiv, automobil je poboljšan primenom iskustava s trkačkih staza, kao i korišćenjem tehnologije vodoničnih motora koji predstavljaju novu opciju izvora energije. Prva Corolla opremljena vodoničnim motorom u seriji “Super Taikyu” startovala je 2021. u trećoj trci, pod zastavom tima ROOKIE Racing.
*5 Plastika ojačana ugljeničnim vlaknima.
*6 Kompozitni materijal koji se primenjuje oblikovanjem listova. 

 

Toyota Srbija

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.