Toyota predstavila Fuel Cell Sedan

Na prezentaciji za medije održanoj juče u Tokiju, Toyota je otkrila dizajn spoljašnjosti i cenu za Japan svog sedana sa pogonom na vodonične gorive ćelije. Ovo vozilo je prvi put predstavljeno kao koncept na prošlogodišnjem Sajmu automobila u Tokiju.

Prodaja ovog automobila u Japanu će početi početkom 2015, a u toku su pripreme za početak prodaje u SAD i Evropi, planirane za leto 2015.

U Japanu, Fuel Cell Sedan će biti prodavan preko Toyota i Toyopet partnera, po ceni od oko 7 miliona jena (oko 50.500 €; bez takse za potrošnju). U početku, prodaja će biti ograničena na regione* gde je razvijena infrastruktura za punjenje vodonika. Cena za SAD i Evropu još nije definisana. Detaljnije informacije, kao što su specifikacije, tačna cena i planovi prodaje će biti objavljeni kasnije.

toyota_fcs
Toyotina posvećenost ekologiji i ekološkim vozilima je bazirana na tri osnovna principa: promovisanje različitih izvora energije; razvoj efikasnih vozila sa niskim emisijama izduvnih gasova; stvaran i pozitivan uticaj na životnu sredinu kroz popularizaciju ovakvih vozila.

Vodonik je alternativno gorivo koje naročito obećava. Može da se proizvede iz različitih osnovnih izvora energije, uključujući solarnu energiju i snagu vetra, a lako se skladišti i transportuje. Kada je komprimovan, ima veću gustinu energije od baterija. Osim što je kao gorivo pogodan za upotrebu u kućama i automobilima, vodonik takođe može da se koristi za razne druge namene, kao što su generatori velike snage.

Toyota više od 20 godina razvija vozila sa pogonom na gorive ćelije. Toyotin sistem gorivih ćelija se sastoji od sklopa gorivih ćelija, razvijenog isključivo u okviru kompanije, koji generiše energiju pomoću hemijske reakcije između vodonika i kiseonika, i rezervoara vodonika pod visokim pritiskom. 2002. godine, Toyota je počela ograničenom krugu korisnika u Japanu i SAD da iznajmljuje Toyotu FCHV, terenac sa pogonom na gorive ćelije.

Od 2002. napravljen je značajan napredak na polju gorivih ćelija. Sedan sa pogonom na gorive ćelije, predstavljen danas, ima performanse i domet jednak vozilu sa benzinskim motorom, dok rezervoar može da se napuni za otprilike tri minuta. Tokom vožnje, on emituje samo vodenu paru, koja nastaje reakcijom vodonika i kiseonika.

toyota_fcs_
Vozila sa pogonom na gorive ćelije doprinose manjem korišćenju fosilnih goriva, ne emituju CO2 niti druge supstance štetne za životnu sredinu, dok su u isto vreme praktični poput automobila sa benzinskim motorom. Toyota veruje da ova vozila imaju veliki potencijal i da su idealna ekološka vozila za održivo društvo budućnosti.

Karl Schlicht, izvršni potpredsednik kompanije Toyota Motor Europe je rekao: „Veoma smo uzbuđeni zbog dolaska tehnologije gorivih ćelija. Naravno, mnogi su izazovi pred nama, kao što je izgradnja infrastrukture za punjenje i građenje svesti kod kupaca. Ali naše iskustvo sa hibridima nam omogućava da lansiramo novu tehnologiju na tržište. U Evropi, ići ćemo korak po korak i postepeno uvoditi automobil na odabrana tržišta. Ali ubeđeni smo da će u budućnosti vodonik biti sve popularniji kao način pogona vozila.“

Kompanije iz Toyota grupacije takođe ohrabruju druge inicijative u vezi sa vodonikom, kao što je razvoj i testiranje gorivih ćelija za kućnu upotrebu, kao i razvoj viljuškara i autobusa sa pogonom na gorive ćelije.

 

Toyota Srbija PR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.