Toyota predstavila TS040 HYBRID

TOYOTA Racing je 27. marta predstavila TS040 HYBRID automobil, kao i izmenjen tim vozača koji će se takmičiti na ovogodišnjem FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti – novom dobu za hibridni motosport.

Sa hibridnim pogonom na sva četiri točka snage 480 KS i dodatnim 3,7 litarskim benzinskim motorom snage 520 KS, TS040 HYBRID, predstavljen na „Paul Ricard“ stazi, će imati maksimalnu snagu od 1000 KS, što predstavlja najnapredniju hibridnu tehnologiju na trkačkim stazama.

Prelazak na pogon na četiri točka je povratak konceptu koji Toyota razvija od 2007. godine, kada je predstavljena Supra HV-R sa pogonom na četiri točka – prvi hibrid koji je pobedio na jednoj trci izdržljivosti.

Novi TOYOTA HYBRID System – Racing pogonski agregat je razvijen specijalno za izmenjene tehničke propise ovog šampionata, koji naglasak stavljaju na uštedu goriva. Potrebno je smanjenje potrošnje goriva od 25% u odnosu na 2013, što je postignuto kroz povećanje efikasnosti agregata, aerodinamike i stila vožnje.

toyota-ts040-hybrid-2

Merač protoka goriva će pratiti potrošnju goriva i biće kažnjavani takmičari koji premaše određeni limit prosečne potrošnje u tri kruga. Dozvoljena potrošnja goriva zavisi od nivoa hibridnog kapaciteta za koji se svaki tim odluči; TOYOTA Racing je odabrao 6MJ hibridni kapacitet po krugu na Le Man stazi.

Radeći zajedno sa oficijelnim partnerom TOTAL-om, inženjeri TOYOTA Racing tima su dodatno povećali efikasnost i performanse pomoću specijalnih TOTAL lubrikanata.

Novi, liberalniji propisi su omogućili TOYOTA Racing timu da znatno poveća snagu hibridnog pogona, pa je sada AISIN AW motor-generator na prednjoj osovini dobio pojačanje u vidu DENSO jedinice na zadnjoj osovini.

Tokom kočenja, motor-generator stvara kočionu silu, zajedno sa tradicionalnim kočnicama. Ta energija se sakuplja i preko invertera (AISIN AW napred, DENSO pozadi) prenosi na NISSHINBO super-kondenzator. Tokom ubrzanja, motor-generator menja svoju funkciju i radi kao agregat koji isporučuje 480 KS snage.

Taj hibridni agregat sa pogonom na četiri točka je udružen sa konvencionalnim V8 motorom, a oba su razvijena u Odeljenju za razvoj motora za motosport pri „Higashifuji“ tehničkom centru, mestu gde nastaje nova generacije Toyotine tehnologije za putničke automobile.

toyota-ts040-hybrid-4

Znanje iz TS030 HYBRID-a se već koristi za poboljšanje performansi Toyotinih putničkih hibrida, a očekuje se da će se sve više tehnologija preneti sa trkačkih staza na puteve. Toyota je do sada prodala 6 miliona hibrida, od predstavljanja Priusa 1997. godine.

Šasija TS040 HYBRID-a je dizajnirana, razvijena i proizvedena u kompaniji „TOYOTA Motorsport GmbH (TMG)“ u Kelnu. Ona predstavlja znatno unapređenu verziju TS030 HYBRID-a, na kojoj su uključene promene zbog novih propisa, pa je maksimalna širina smanjena za 10 cm. Takođe je uveden čitav dijapazon bezbednosnih uređaja.

Posebna pažnja je posvećena toku vazduha oko automobila, kako bi se u isto vreme smanjila potrošnja goriva i povećala sila prianjanja, a stoga i stabilnost, što kompenzuje 5 cm uže gume u odnosu na 2013.

Intenzivan razvoj najmodernijih vazdušnih tunela u TMG, doveo je do aerodinamički efikasnog dizajna, koji je takođe neverovatno lagan zbog korišćenja kompozitnih materijala i specijalnih procesa proizvodnje.

toyota-ts040-hybrid-6

Detaljne simulacije i kalkulacije u TMG su fino podesile TS040 HYBRID, pomoću računarske tehnologije koja testira individualne komponente na osnovu stvarnih podataka sa trka. Takođe su korišćeni moćni računari za optimizaciju dizajna.

Takve najmodernije tehnike su znatno efikasnije od testiranja na stazi, pa omogućavaju inženjerima TMG da optimizuju sve aspekte TS040 HYBRID-a bolje od konkurenata koji se oslanjaju na tradicionalne metode.

Napravljena je mala promena rasporeda vozača, pa su sada Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Kazuki Nakajima u bolidu #7, dok su Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sébastien Buemi u automobilu #8.

TS040 HYBRID je debitovao na „Paul Ricard“ stazi 21. januara, nakon 12 dana testiranja po Evropi i pređenih 18.000 km.

Posle dvodnevnog testiranja na „Paul Ricard“ stazi, obavljenog 28. marta, tim planira da još jednu probu pre trke Šest sati Silverstona, gde će se takmičiti sa konkurentima kao što su Audi i Porsche, prvi put ove godine.

toyota-ts040-hybrid-1

Yoshiaki Kinoshita, predsednik tima„Veoma se radujemo trećoj sezoni FIA Svetskog šampionata u izdržljivosti, gde ćemo se boriti da ostvarimo svoje snove i osvojimo Le Man i Svetski šampionat. Pored izmenjenih propisa, takođe imamo i novog konkurenta. Radujemo se borbi sa Porscheom, kao i već poznatim rivalima kao što je Audi. Kao tim, naučili smo dosta u prve dve sezone i naše znanje ‘ugradili’ u naš novi TS040 HYBRID, koji je tehnološki najnaprednija Toyota ikada viđena na trkačkim stazama. Smatramo da je veoma važno što je naš trkački program doprineo ostalim aktivnostima Toyote i veoma sam ponosan zato što su podaci, znanje i tehnologije iz trkačkog programa prosleđeni našim kolegama iz odeljenja za istraživanje i razvoj, koji rade na stvaranju još boljih putničkih automobila za budućnost.“

Hisatake Murata, generalni direktor, odeljenje za razvoj motosporta:„TOYOTA HYBRID System – Racing tim je morao da uvede znatna unapređenja, zbog promene propisa. Propisi zahtevaju veliku uštedu u potrošnji goriva, a kako bi ostali konkurentni, naravno želeli smo da ostavimo istu snagu motora; smanjenje potrošnje smanjenjem snage nije bila realna opcija. Istražili smo različite mogućnosti, ali najprikladnije rešenje je bilo povećanje zapremine motora, što povećava iskoristivost toplote, kao i poboljšanje hibridnog sistema. Razmotrili smo hibridni sistem većeg kapaciteta, ali ostali smo na 6MJ, jer bi veći kapacitet imao negativan uticaj na brzinu, zbog povećanja težine. Kako bi regenerisali veću količinu energije tokom kočenja, zadnji motor generator nije bio dovoljan, pa smo ponovo uveli hibridni koncept sa pogonom na četiri točka, koji smo razvijali od 2007. do 2011, pre nego što su propisi ograničili hibridni pogon na samo jednoj osovini. Sa 1000 KS postigli smo veoma impresivne performanse i ostali u okviru željene težine. Sada treba da vidimo šta možemo da uradimo protiv konkurencije.“ 

Pascal Vasselon, tehnički direktor:„Počeli smo inicijalne studije i simulacije čim je ACO asocijacija objavila prve elemente propisa sredinom 2012. godine, a prošle sezone smo angažovali sve dostupne resurse da razvijemo TS040 HYBRID. U smislu aerodinamike i šasije, TS040 HYBRID je znatno unapređena verzija TS030 HYBRID-a, uzevši u obzir nove dimenzije, ograničene novim propisima, kao i iskustvo koje smo stekli tokom protekle dve godine i koje smo primenili na ovom automobilu. Novi propisi su uvek izazovni, a to je naročito došlo do izražaja 2014. jer je odjednom trebalo da se promeni mnogo stvari na šasiji i pogonskom agregatu. Glavni izazov je bio stvaranje kompleksnijeg automobila sa više hibridnih komponenti zaduženih da isporuče više snage, dok je istovremeno morala da bude smanjena težina za minimalno 45 kg. To nam je zaista zadalo glavobolju, ali pomoću laganih materijala i efikasnog dizajna, uspeli smo da postignemo naš cilj.“

 

Kalendar FIA Svetskog šampionata u izdržljivosti 2014.

20. april Šest sati Silverstona (VB)
03. maj Šest sati Spa-Francorchamps (Belgija)
14. jun 24 sata Le Mana (Francuska)
20. sept. Šest sati Circuit of the Americas (SAD)
12. okt. Šest sati Fudžija (Japan)
02. nov. Šest sati Šangaja (Kina)
15. nov. Šest sati Bahreina
30. nov. Šest sati Sao Paula (Brazil)

O TOYOTA Racing timu na FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti

TOYOTA se je prvi put takmičila na ovom šampionatu 1983. godine, čime je počeo dug period učestvovanja na trkama izdržljivosti, uključujući nekoliko sezona 24 časa Le Mana. TOYOTINI automobili su se takmičili na 15 trka u Le Manu, a najbolji rezultat je bio drugo mesto u četiri trke (1992, 1994, 1999 i 2013). 2012. TOYOTA se je vratila na šampionat kao punopravni učesnik sa LMP1 hibridnim automobilom – TS030 HYBRID-om. Ovaj automobil se je takmičio u dve sezone i pobedio u pet trka. On je konstruisan i napravljen u TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), gde je i sedište tima. TMG je bivša matična kuća TOYOTINIH „World Rally“ i „Formula 1“ timova, a bila je zadužena i za dizajn i razvoj TOYOTINOG TS020 (GT-One) automobila koji je učestvovao na Le Manu 1998. i 1999. godine. TMG sada učestvuje u motosportu, ali radi i kao pružalac vrhunskih inženjerskih usluga za druge kompanije, kao i TOYOTU.

PR Toyota Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.