Visoko oktanski vikend na Ušću

Proteklog vikenda na legendarnoj automobilskoj stazi Ušće u Beogradu prolamala se huka automobila spremnih za trku i nadmetanje njihovih vozača. Vozila se druga kružna trka letnje lige šampionta Srbije u automobilizmu koju organizuje Sportski auto i karting savez Srbije pod nazivom „Velika nagrada Beograda 2016“.

Lepo vreme pogodovalo je svima, ali najviše gledaocima koji su iz hlada drveća posmatrali bravure autentičnih automobilskih entuzijasta. Njihova autentičnost ogleda se pre svega u automobilima kojima su udahnuli novi život i osposobili ih za ono za šta oni nisu bili namenjeni ni kada su se pre više decenija proizvodili. Jugići i fiće, kojih je bilo ubedljivo najviše jurili su impresivnim brzinama stazom na Ušću u pravom takmičarskom žaru svojih vozača. Na startu se pojavilo ukupno 64 takmičara razvrstanih u četiri divizije i sedam klasa, plus Kup fića. Vozilo se 23 krugova, osim za fiće gde ih je bilo 11.

Usce-10716-Kup_Fica

Dužina staze čija jednostavna konfiguracija podrazumeva duge pravce i krivine pod uglom od 90 stepeni iznosila je 2.250 metara. Takmičarima je bilo potrebno nešto više od jednog minuta da je pređu, a kakva se borba vodila ilustruju podaci o postignutim vremenima koji se po negde razlikuju u mili sekundama.

Usce-10716-V.Radojkovic

Treća kružna trka letnje lige šampionta Srbije „Velika nagrada Beograda 2016“ trebalo bi da se održi 28. avgusta.

Pobednici druge kružne trke „Velika nagrada Beograda 2016“ Vozač-Klub-Automobil-Vreme (minuta)

Najbrži krug
Divizija 1 – Mali „N“
Aleksa Radojković Auto Royal Yugo 30:16.537 1:17.054
Luka Kotorčević ASK Užice Rally Team Yugo 30:17.546 1:17.804
Željko Petrović ASK Concord Racing Yugo 30:30.336 1:18.395
Divizija 1 – Klasa I junior
Aleksa Radojković Auto Royal Yugo 30:16.537 1:17.054
Luka Kotorčević ASK Užice Rally Team Yugo 30:17.546 1:17.804
Marko Markov ASK Akademac Racing Yugo 31:00.380 1:19.308
Divizija 2 – Yugo hybrid
Časlav Tošić AMSK KV Racing Team Yugo 28:28.783 1:13.527
Dušan Nastasijević ASK Sporticco Yugo 28:29.599 1:13.211
Marko Pavličević Topola ASK Yugo 28:53.855 1:14.300
Divizija 3 – Klasa 1400 ccm N
Vuk Radenković ASK Petro Max Volkswagen Polo 27:27.872 1:10.767
Radmilo Vojnović AMSK KV Racing Team Volkswagen Polo 27:28.845 1:10.681
Mirko Deretić ASK G.A.G.A. Racing Team
Peugeot 106 27:49.708 1:11.174
Divizija 3 – Klasa 1400 ccm A
Nenad Savić WRR Yugo 1.4 27:25.419 1:10.340
Mario Zahirović ASK Centar Boban Yugo 1.4 28:11.941 1:12.153
Marko Vukašinović ASK Akademac Racing Peugeot 106 28:24.155 1:12.271
Divizija 4 – Klasa 9 (SP 2000 ccm)
Mirko Milovanović AK Ðelmaš Sport Ford Fokus 24:43.173 1:02.863
Dragan Stojković AMKK Verba sport Alfa Romeo 147 25:24.655 1:02.944
Aleksandar Tošić ASU Crvena Zvezda Racing
Honda Civic 25:06.761 1:02.741
Divizija 4 – Klasa 8 (E 1 do 2000 ccm)
Miodrag Marinković ASK Petro Max Ford Fokus 23:22.893 1:08.116
KUP Fića
Milen Simić ASK Akademac Racing Fića 16:20.893 1:24.780
Ivan Maganić ASK Akademac Racing Fića 16:21.694 1:24.593
Bojan Filipović ASK Akademac Racing Fića 16:22.053 1:25.077

Auto trke ubrzanja na 402 m za otvoreni Nacionalni šampionat Srbije

U istom terminu održana je i auto trka ubrzanja na 402 m (Street Race) na stazi iza Palate Srbija koja je dugačka 1.000 m. Trka se boduje za Nacionalni šampionat Srbije u auto trkama ubrzanja na 402 m i kao pozivna trka za takmičare drugih saveza. Ovom trkom obeležen je povratak tzv. street race takmičenja u Srbiju posle osmogodišnje pauze. Prve amaterske trke ubrzanja u našoj zemlji organizovane su na vojnom aerodromu u Batajnici 24. aprila 2005. godine. Neočekivano veliko interesovanje oko 50.000 posetilaca dovelo je do saobraćajnog kolapsa što je ukazivalo na veliku popularnost ove vrste takmičenja.

Usce-10716-A.Tosic

Street Race je auto-moto sport nastao tridesetih godina prošlog veka u SAD odakle se proširio širom sveta. Veoma je popularan i u Brazilu, Australiji, Japanu, ali i u većini evropskih zemalja. U svetu postoji i radi više od 350 staza na kojima se održavaju ova takmičenja. Za prepravke i dorade automobila koji mogu da učestvuju u auto trci ubrzanja na 402m nema nikakvih ograničenja, skoro sve je dozvoljeno i nema zabranjenih delova i zahvata. Svrstavaju u klase prema vremenima, od najsporije klase od 17 sekundi, pa do najbrže klase od 7 sekundi.

Usce-10716-R.Vojnovic

Na trci je učestvovalo 74 takmičara kako iz Srbije tako i iz zemalja u regionu. Prva mesta po klasama osvojili su: Dragan Ninković u klasi 16 (Srb, Fiat Punto 1,8 FWD 140 KS), Nebojša Jokić u klasi 15 (Srb, Honda Crx 1,6 FWD Turbo 200 KS), Dušan Petrović u klasi 14 (Srb, Opel Astra F 2,0 FWD Turbo 400 KS), Nemanja Petošević u klasi 13 (Srb, Mercedes E55 AMG 5,5 RWD 485 KS), Almin Gredić u klasi 12 (Hr, BMW E30 3,2 RWD Nitro 343 KS), Zoran Slavković u klasi 11 (Srb, Suzuki Swift 4,2 RWD Nitro 550 KS) i Dario Konopek u klasi 9 (Hr, Audi S2 2,7 4×4 1300
KS).

Najbolje vreme trke (time winner) od 9,927 sekundi postigao je Dario Konopek brzinom od 245 km/h.

 

Net Auto

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *