Volvo otkrio koncept Drive-E motora sa čak 450 KS

Volvo donosi jedinstvenu novu kombinaciju performansi i efikasnosti s High Performance Drive-E Powertrain konceptom. Inovativna Triple Boost tehnologija ojačala je 2-litarski četvorocilindarski Drive-E benzinski motor na čitavih 450 KS. To je još jedan dokaz o tome da je Volvo posvećen ponudi vrhunskog uživanja u vožnji iz malih resursa.

Na krilima uspešnog predstavljanja nove familije Drive-E motora, inženjerski tim Volvoa ponovo demonstrira svoje tehnološko vođstvo u turbo tehnologiji.

„Kada smo 2013. godine predstavili Drive-E famiiju motora, cilj je bio da ponudimo najnapredniji četvorocilindarski motor u automobilskoj industriji. Znali smo da je 320 KS u našem 2-litarskom benzincu samo početak. High Performance Drive-E Powertrain Concept sa 450 KS demonstrira naše ambicije, ali i sveobuhvatnost Drive-E motora“, ističe Peter Mertens, potpredsednik odeljenja za istraživanje i razvoj pri Volvo Car Group.

High Performance Drive-E Powertrain Concept temelji se na nizu tehnologija koje inače nisu uobičajene za četvorocilindarski motor. Motor je opremljen s dva paralelna turbopunjača i električno pokretanim kompresorom. Sabijeni vazduh iz ove jedinice ne šalje se u cilindre nego u dva pararelna turbopunjača. Gorivo se s druge strane ubrizgava preko dve pumpe za gorivo koje rade pod pritiskom od 250 bara. Ova kombinacija omogućava maksimalan dotok pogonske snage bez turbo gubitka.

„Tehnologija turbopunjenja danas je široko rasprostranjena, ali najveći problem ostaje zadrška u dotoku snage, odnosno vreme koje je potrebno da turbina proradi punom snagom. Osetili smo da, kao jedni od pionira turbotehnologije, koju smo prvi put ponudili 1981. godine, možemo ponovo da ponudimo nešto bolje“, napominje Michael Fleiss, potpredsednik odeljenja za pogonski inženjering pri Volvo Car Group.

High Performance Drive-E Powertrain Concept privukao je pažnju partnera kao što su AVL, Denso i Volvo Polestar Racing, što je omogućilo da teorije i tehnologije iz sveta trka budu snažno uključene u razvojni proces.

V

„Bio je ovo vrlo uzbudljiv projekt, jer smo po prvi put ponudili ovakvu kombinaciju tehnologija, a rezultat je prilično jedinstven motor velike snage i brze reakcije. Uz to, njegove kompaktne dimenzije poboljšavaju raspored mase i smanjuju centar sile teže, a to su dva činioca koja snažno utiču na dinamiku vožnje“, ističe Mattias Evensson iz kompanije Volvo Polestar Racing.

V

„Možda će zvučati čudno, ali ovaj koncept motora sa 450 KS je važan deo razvojnog Drive-E programa. Downsizing motori moraju kupcima da ponude atraktivnu i korisnu snagu, ali bez preteranih štetnih uticaja. Kompaktni motori oslobađaju prostor i masu u strukturi vozila, što može da omogući lakšu ugradnju elektrifikacione tehnologije i time dodatno smanji štetne emisije. A to je naša ultimativna ambicija“, zaključuje Peter Mertens.

 

Volvo Srbija PR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *