Poslednjeg vikenda u aprilu (27-28), održan je četvrti Beogradski reli – Memorijal Mirka Martinovića. Reli je vožen na dobro poznatim stazama, Avala i Košutnjak, a posebno interesantan je bio noćni specijalni ispit na Košutnjaku koji je pratio veliki broj gledalaca. Ovaj događaj je upotpunjen prolaskom pored Avalskog tornja, gde su posade pružile podršku humanitarnom koncertu za malu Anđelu.
Reporter Garaža kluba je bio prisutan na Košutnjaku, drugog dana održavanja relija i zabeležio prolaz svih takmičara, a predstavićemo ovde one najinteresantnije.
Pre početka relija, obavezno je proveriti stazu. Nažalost, gledaoci se često ne pridržavaju uputstava koja dobiju od redara i ne vode računa odakle posmatraju jer su incidenti retki, ali se nažalost dešavaju i kad se dese obično budu sa teškim posledicama.
Zato apelujemo na sve one koji čitaju ove redove da vode računa pre svega o ličnoj bezbednosti kada gledaju reli.
Renault, kao jedan od vodećih proizvođača po pitanju auto sporta svakako ima puno pravo da promoviše svoja vozila na ovakvim manifestacijama.
Iako su ljubitelji relija u Srbiji očekivali da Todor Stamenković, poznat pod nadimkom „razredni“, napravi iznenađenje i ostvari najbolje vreme, na poslednjem brzinskom ispitu napravio je nekoliko grešaka i ostvario treće vreme u ukupnom plasmanu. Najbolje vreme je ostvario Juraj Šebalj, takmičar iz Hrvatske, dok je drugoplasirani je bio Danijel Šaškin, takođe iz Hrvatske.
Kao što se može videti sa fotografija, ubedljivo najbolji su bili takmičari za volanom Mitsubishija Lancera IX i X Evolution. Ova tri takmičara su ostvarila najbolja vremena i zauzela prva tri mesta u grupi G.
Odmah iza njih najbolja vremena su imala tri automobila grupe N/3, a ovaj put su francuski proizvođači u prvom planu.
Najbolje vreme u klasi N/2 je ostvarila mlada Yovana Janković, zauzevši 14. poziciju u ukupnom plasmanu, od 23 posade koje su završile reli. Definitivno je pokazala da može da parira i vozačima jače klase, a verujemo da će u narednim sezonama biti još bolja jer ćemo nju i njenog suvozača, Natašu Tunguz, od sledeće sezone gledati u Citroenu C2 R2 specifikacije.
Najslabija, ali ne i najmanje atraktivna klasa, N/1 koja je rezervisana za „jugiće“ bila je vrlo interesatna gledaocima. Ne baš očekivano, nakon velike borbe i odustajanja favorita pobedu je odneo Strahinja Kovačević.
Ovaj skroman izveštaj sa 4. Beogradskog relija završavamo obećanjem da ćemo i dalje pratiti auto sport i izveštavati čitaoce Garaža bloga i foruma sa reli staza kako u Srbiji tako i u inostranstvu, a sa zadovoljstvom ćemo pratiti vesti iz WTCC šampionata u kojem će se od sledeće sezone boriti i naš Dušan Borković.