Davne 1974. na Sajmu automobila u Parizu, CITROËN otkriva po prvi put svoj CX 2000. Čuven po svojoj udobnosti, po svojoj ergonomiji i držanju na putu, CX te godine osvaja nagradu „Vozilo godine“, nagradu za bezbednost, kao i nagradu za stil „Award Auto Style“.
Ova dvodelna berlina, koju je nacrtao Robert Opron i koja je duga 4,63 metra, prva je Citroen-ova limuzina koja je imala dizel motor. Sa ovim modelom, nudeći alternativu za benzinske motore, CITROËN osvaja tržište velikih evropskih drumskih vozila. Godinu dana nakon naftne krize iz 1973, CITROEN, brinući se već onda za troškove upotrebe, osmišljava i nudi motore koji su efikasni kako po ponašanju na putu, tako i po potrošnji goriva. Aerodinamika ovog modela ima ključnu ulogu u ovim otkrićima, pošto akronim CX označava koeficijent sile otpora tela.
Sledećih godina, brend nastavlja sa tehničkim poboljšanjima i 1975. pojavljuje se karavan verzija, zatim 1977. se pojavljuje sportska verzija 2400 GTi sa elektronskim ubrizgavanjem, tadašnje najbrže francusko vozilo; a 1978. se pojavljuje i Prestige, model koji je produžen za 28 cm.
CX, vozilo koje je poznato po svom stilu i tehničkoj smelosti, bilo je takođe i veoma udobno vozilo. On je nasledio hidropneumatsko ogibljenje sa održavanjem visine DS-a koje pruža besprekorno držanje na putu, kao i varijabilni servo upravljač sa automatskim vraćanjem u početni položaj koji je nasledio od SM-a iz 1970. Ove inovacije nude komfor, kao i olakšano korišćenje. Inovacija C-matic, konvertor obrtnog momenta, otklanja papučicu kvačila i oslobađa prostor kako bi se dobila veća udobnost. Ne treba zanemariti ni unutrašnji dizajn koji nudi futurističko vozačevo mesto koje omogućava pristup svim komandama bez sklanjanja ruku sa volana.
Ali, CITROËN CX ne staje tu sa inovacijama. 1985. ovo je prvo francusko vozilo koje ima sistem kočenja ABS.
Pravi komercijalni uspeh CX će se prodavati do 1991. (prodato je više od 1,2 miliona primeraka).
Danas se istorija CITROËN-a CX nastavlja kroz manifestacije i okupljanja u klubu CX i klubu Amicale u Francuskoj. Zbog pomame za „YoungTimers-ima“, sportskim vozilima iz 80-ih koja se danas kolekcioniraju, dolazi do vraćanja u život i modela poput CITROËN-a CX GTi Turbo.
Citroen Srbija PR