Kia do 2030. želi postati vodeći brend na području održive mobilnosti

Korporacija Kia je nedavno na virtualnom događaju Danu investitora kompanije predstavila svoje strateško opredeljenje da postane vodeća na području održive mobilnosti sa vremenskim planom do 2030. godine. Plan se temelji na Kijinoj strategiji „Plan S“ predstavljenoj pre godinu dana i razotkriva pojedinosti o tome kako će kompanija ostvariti svoju viziju da postane pružalac rešenja održive
mobilnosti.

Viziju kompanije podupiru tri ključna stuba – »ljudi«, »planeta« i »profit«. U okviru tih stubova Kia želi povećati vrednost za stranke, negovati ljudske talente, smanjiti emisije štetnih gasova uz brigu za životnu sredinu i ostvariti dobit, dok će delovati kao odgovorna korporacija.

Kia je objavila i svoja četiri ključna poslovna cilja za 2030. godinu. Isti uključuju: brži tempo elektrifikacije i dostizanje godišnje prodaje od 1,2 miliona primeraka baterijskih električnih vozila (BEV) do 2030. godine; dostići 4 miliona prodatih vozila godišnje do 2030., uključujući i više od dva miliona ekološki prihvatljivijih modela; širu upotrebu automobilskih funkcija povezivosti i tehnologije autonomne vožnje na sva nova vozila; te do 2030. godine postati brend broj jedan na svetskom tržištu namenskih vozila (PBV).

Na događaju je Ho Sung Song, predsednik i izvršni direktor Kia Corporation, rekao: »Kia je doživela potpunu transformaciju koja je uključivala promene vizije kompanije, logotipa, proizvoda, dizajna i strategije. Kako bi ostvarili viziju kompanije, a to je postati pružalac rešenja za održivu mobilnost, naš fokus će biti na bržem prelasku na buduće poslovne modele. U našem pristupu postajemo još više fokusirani na klijente i radićemo na dinamičnom preoblikovanju uz održavanje dobrog poslovanja.“

U dve godine otkako je razotkrila svoju strategiju Plan S Kia se razvila u vodeći globalni brend električnih vozila (EV), dok je ujedno u 2021. zabeležila najvišu bruto zaradu i dobit iz poslovanja. Kia želi nastaviti taj pozitivan momentum za kreiranje buduće vrednosti kako u kvalitativnom tako i u kvantitativnom pogledu od 2022. godine.

Cilj je prodati 4 miliona vozila godišnje, uz popularizaciju ekološki prihvatljivijih vozila
Počevši sa globalnim prodajnim ciljem od 3,15 miliona vozila u 2022. Kia želi nastaviti kvantitativno rasti, zajedno sa unaprijeđenjem svojih vozila kako bi ista bila najkvalitetnija na svetu. Cilj je dostići 4 miliona prodatih vozila godišnje u 2030. godini, što je 27 posto više od Kijinog cilja za ovu godinu. Kao deo tog kvantitativnog rasta kompanija će proširiti ponudu svojih ekološki prihvatljivijih vozila (uključujući i BEV, plug-in hibridna vozila (PHEV) i hibridna električna vozila (HEV)) sa omogućavanjem i ubrzavanjem svojih napora elektrifikacije. Kompanija će prodaju ovih vozila postaviti u središte budućeg poslovnog rasta. Kia će povećati udeo ekološki prihvatljivijih automobila sa 17 posto od svoje globalne prodaje u 2022. godini na čak 52 posto u 2030. Na najvećim tržištima sa strogom ekološkom regulativom i rastućom potražnjom za električnim vozilima (npr. Južna Koreja, Severna Amerika, Evropa i Kina) Kia namerava povećati svoj udeo ekološki prihvatljivijih automobila na 78 posto do 2030. godine.

Ponuda električnih vozila će do 2027. godine porasti na 14 modela
Kia ubrzava prelazak na električna vozila kako bi učvrstila svoj položaj globalnog lidera proizvođača te vrste vozila. Od 2023. godine Kia namerava lansirati barem dva EV vozila godišnje i do 2027. dopuniti svoju ponudu sa čak 14 električnih modela. U odnosu na prošli plan, kada je bilo predviđeno 11 modela do 2026., Kia će tome dodati dva električna kamiona – namenski električni kamion i strateški model za tržišta u razvoju – i ulazni BEV model.

Kia namerava ponovo potvrditi svoju lidersku ulogu na tržištu električnih vozila sa svojim najprestižnijim električnim vozilom EV9 kog će lansirati u 2023. godini. Iako je EV9 veliki SUV sa ukupnom dužinom oko 5 metara može se pohvaliti odličnim ubrzanjem (od 0 do 100 km/h za 5 sekundi) i sa dometom od oko 540 km sa jednim punjenjem. Za domet od 100 kilometara modelu EV9 dovoljno je tek šest minuta punjenja.

EV9 će biti prvi model Kije koji će pružati bežičnu nadgradnju programa (OTA – Over the Air) i mogućnost aktivacije pojedinih funkcija (FoD – Feature on Demand) koje će strankama nuditi selektivnu kupovinu funkcija programske opreme. Pored toga to će biti prvi model opremljen Kijinom naprednom tehnologijom autonomne vožnje AutoMode.

Kia će do 2030. godine dostići cilj od 1,2 miliona prodatih električnih vozila godišnje
Zahvaljujući novim modelima kao što je npr. EV9 ovaj južnokorejski gigant želi povećati prodaju svojih BEV-ova. Počevši sa prodajom 160.000 BEV-ova u ovoj godini Kia do 2026. godine namerava prodati 807.000 vozila i 1,2 miliona u 2030., što je 36-postotno povećanje u odnosu na ciljeve predstavljene na prošlogodišnjem događaju. Kia predviđa da će više od 80 posto njene prodaje BEVova 2030. godine predstavljati prodaja u J. Koreji, Severnoj Americi, Evropi i u Kini pri čemu će električna vozila imati tržišni udeo od 45 posto od ukupne prodaje Kije na tim glavnim tržištima.

Kako bi se prilagodili tom rastućem obimu električnih vozila uloge pojedinih proizvodnih pogona će se
menjati. Koreja će služiti kao globalno središte za istraživanja, razvoj, proizvodnju i isporuke električnih vozila, dok će drugi globalni proizvodni pogoni proizvoditi strateška električna vozila za pojedina tržišta. U Evropi će od 2025. proizvoditi mala i srednje velika električna vozila. U SAD-u gde su popularni srednje veliki sportski terenci i pick-up vozila će električne verzije tih modela lokalno proizvoditi od 2024. godine. Kia u Kini planira lansiranje srednje velikih električnih modela već od iduće godine, a u Indiji planiraju proizvodnju baznih i srednje velikih električnih vozila od 2025. godine.

Kia planira uspostaviti strategije ponude i tražnje za baterijama i unapređenje tehnologije baterija, jer se tražnja zbog povećane prodaje 2030. godine znatno povećala sa 13 GWh na 119 GWh. Kia planira nabavku baterija iz indonezijskog preduzeća za baterijske ćelije čiji je Kia suvlasnik, dok će ujedno uspostaviti stabilan sistem isporuke i potražnje za baterijama sa spoljašnjim ponuđačima baterija. Pored toga kompanija do 2030. namerava povećati gustoću energije baterije za 50 posto i smanjiti troškove za 40 posto kako bi unapredili performanse i cenovnu konkurentnost.

Strategija novih modela fokusirana na povezivost vozila i tehnologiju autonomne vožnje
Kia je izdvojila četiri ključna područja i proizvoda na kojima može u najvećoj meri mobilizirati svoje mogućnosti za vođenje buduće industrije mobilnosti: povezane automobilske usluge, tehnologija autonomne vožnje, performanse i dizajn.

Od 2025. će sva nova Kia vozila biti opremljena najsavremenijim funkcijama povezivosti. Sa raspoloživošću usluga za nadgradnju programske opreme OTA (Over-the-Air) i FoD (Feature-on-Demand) u kompletnoj ponudi Kije kupci će moći svoje vozilo nadgrađivati različitim funkcijama i tehnologijama. To je deo Kijinih napora u traženju novih poslovnih mogućnosti na osnovu programske opreme i automobilskih usluga povezivosti. Kia očekuje kako će usluge povezivosti igrati važnu ulogu na različitim područjima mobilnosti, kao što su zajednička upotreba automobila, zajednički prevoz i usluge dostave. Kijin zbir tehnologija za autonomnu vožnju pod imenom „AutoMode“ brzo će se proširiti na svu ponudu, počevši sa modelom EV9 već 2023. godine.

Kia AutoMode podupire optimizaciju performansi sa bežičnim nadgradnjama, što će se poboljšavati sa razvojem tehnologije. Sistem će uključivati i funkciju Highway Driving Pilot koja će omogućavati vožnju bez posredovanja vozača na auto-putevima.

Do 2026. će svi novi modeli predstavljeni na većim tržištima nuditi tehnologiju autonomne vožnje AutoMode pri čemu bi stepen prihvatljivosti trebao premašiti 80 posto. Dugoročno Kia planira dalju nadgradnju tehnologije AutoMode i implementaciju tehnologije potpuno autonomne vožnje. Kia će ponuditi različiti dizajn svojih modela i širenje ponude modela velikih performansi. Počevši sa lansiranjem modela EV6 GT Kia planira proširenje ponude GT varijanti na sve električne modele.

Zauzimanje vodećeg položaja na globalnom tržištu namenskih vozila (PBV)
Kao kompanija fokusirana na klijente Kia će pružati prilagodljive usluge mobilnosti koje odražavaju različite potrebe ljudi i preduzeća. Centralni deo Kijinog rada na tom polju će se fokusirati na PBVove. Kia je jedna od prvih na svetskom tržištu PBV-ova i namerava postati vodeća. Potražnja za dostavnim i logističnim uslugama se znatno povećala nakon ubrzanja e-trgovine tokom pandemije Covid-19.

Glavna svrha PBV-ova je klijentima pružati specijalizovana vozila u skladu sa njihovim posebnim potrebama. Zbog toga Kia planira uspostavljanje namenskog komunikacionog kanala koji se može brzo i precizno odazvati na zahteve klijenata. Kia želi uspostaviti i integrisanu platformu podataka za pružanje prilagođenih usluga i rešenja za PBV-ove u skladu sa različitim poslovnim modelima svojih klijenata na područjima kao što su punjenje, održavanje i upravljanje vozila.

U skoroj budućnosti Kia namerava razviti namenska vozila koja proizlaze iz sadašnjih modela (npr. Niro Plus) koje će predstaviti još ove godine. Niro Plus će se temeljiti na ekološki prihvatljivijem sportskom terencu Niro, a biće namenjen taksi prevozu i uslugama zajedničke upotrebe vozila. Srednjoročno i dugoročno Kia će razvijati namenske PBV-ove. Ta vrsta vozila napravljena na tzv. skateboard platformi za električna vozila biće prilagodljiva na način da će biti moguće prilagoditi dimenzije i oblik sa obzirom na svrhu i potrebe klijenata. Kia će svoj prvi namenski model lansirati 2025. godine kada će sazreti tržište PBV vozila. Prvi PBV model dimenzijski će biti sličan srednje velikom vozilu sa delimičnom prilagodljivošću. Sa tim modelom Kia želi pružiti vrhunsku udobnost i ponuditi 600.000 pređenih kilometara sa funkcijama OTA (bežična programska nadgradnja) i tehnologijom autonomne vožnje za što niže operativne troškove preduzeća. Kako tržište namenskih vozila raste Kia planira postepeno širenje svoje ponude sa malih na velika PBV vozila koja bi mogla postati alternativa javnom prevozu ili se čak koristila kao mobilne kancelarije.

Finansijski ciljevi za 2026. godinu ꟷ profitabilnost EV vozila i nova poslovna područja
Kompanija planira da 2026. godine ostvari 39 posto profita iz poslovanja sa električnim vozilima uz niže fiksne troškove povećanjem obima i snižavanjem troškova zbog razvoja tehnologije. Pored toga Kia očekuje da će do 2026. udeo u dobiti iz poslovanja svih ekološki prihvatljivijih modela dostići 52 posto što će premašiti udeo modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Za ostvarenje ovih ciljeva Kia neće samo proširiti prodaju svojih ekološki prihvatljivijih modela nego će i osetno poboljšati profitabilnost i obezbediti dodatnu prodaju i profit zbog komercijalizacije novih preduzeća i tehnologija. Kia će u narednih pet godina u svoje buduće projekte uložiti čak 46 posto sredstava, što je više od dvaput u odnosu na 2021., kada je uložila 19 posto. Kia će i ubuduće nastaviti sa privrženošću ekološkom socialnom upravljanju (ESG). Kia je 2020. oblikovala srednjoročni i dugoročni plan upravljanja ESG i najavila kako će do 2045. postati karbonski neutralna. Aktivno će učestvovati i u projektima sledeće generacije grupacije Hyundai Motor Group, kao što su napredna mobilnost u aviaciji i robotika. To znači kako će se Kia fokusirati na stvaranje sinergije između napora na području napredne mobilnosti aviacije i svog programa namenskih vozila.

Sažetak Kijine srednjoročne i dugoročne strategije

Globalna prodaja
2022 : 3,15 miliona prodatih vozila godišnje (13,5 % više nego u 2021. godini)
2030 : 4 miliona prodatih vozila godišnje (27 % više nego u 2022. godini)
2030 : ekološki prihvatljivija vozila će predstavljati 52 % ukupne prodaje
2030 : glavna tržišta (J. Koreja, S. Amerika, Evropa, Kina) će činiti 78 % od ukupne prodaje ekološki prihvatljivijih vozila

Elektrifikacija
2027 : Kijinu ponudu električnih vozila činiti će 14 modela (prethodni plan : 11 modela do 2026. godine)
2022 : Prodajni cilj za električna vozila je 160.000 vozila godišnje, 5 % od ukupne godišnje prodaje
2026 : Prodajni cilj za električna vozila je 807.000 vozil, 21 % od ukupne godišnje prodaje
2030 : Prodajni cilj za električna vozila je 1,2 miliona vozila, 30 % od ukupne godišnje prodaje
– Proizvodnja električnih vozila će se izvoditi u Evropi, SAD, Južnoj Koreji, Indiji i u Kini
Strategija lansiranja modela
‘AutoMode’ ꟷ tehnologije autonomne vožnje
2025: 100% novih vozila će biti povezanih
2026: 100% novih vozila na glavnim tržištima biti će opremljenih tehnologijom autonomne vožnje
Strategija namenskih vozila (PBV)
Kreirani komunikacijski kanali za kupce PBV-ova
Pre dolaska novih PBV-ova: lansiranje derivatnih PBV-ova (dostavno vozilo Ray sa jednim sedištem, Niro Plus, i sl.)
Srednjeročno i dugoročno: lansiranje prvog vozila koje isključivo PBV, na skateboard platformi za električna vozila;
Kada dođe do pune komercijalizacije Kia će diverzifikovati svoju ponudu PBV modela

KIA Motors

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.