Napravljen u Evropi: novi Kia Ceed

 

Kia Ceed – dizajniran, razvijen i napravljen u Evropi – u svojoj trećoj generaciji sa zrelijim i sportskim izgledom, novim inovativnim tehnologijama i dinamičnijom vožnjom jača Kijinu prisutnost u C-segmentu.

Promenjeno ime: cee’d je postao Ceed

Od početka proizvodnje prve generacije cee’da u decembru 2006. u slovačkoj fabrici  do danas proizveli su ih više od 1,3 miliona. Blago promenjeno ime – cee’d je postao Ceed – učvršćuje njegovo poreklo vozila iz Evropske zajednice i sa evropskim dizajnom (Community of Europe, with European Design). U razdoblju od 2012. do danas proizvedeno je više od 640.000 cee’dova druge generacije. Od novog Ceeda u Kiji očekuju da će imati još veći udeo u njihovoj prodaji u Europi.

Napravljen u Slovačkoj – sa 7-godišnjom garancijom (do 150.000 km)

Kao i prethodnici i novi model je dizajniran i razvijen u Frankfurtu, u Kijinom centru za Dizajn, razvoj proizvoda, istraživanja i razvoja. Ceed se proizvodi u fabrici u Žilini (Slovačka), gde proizvode i modele Sportage i Venga.

Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Evrope, kaže: „Nakon više od deset godina prodaje Kia Ceed i dalje ostaje jedan od stubova našeg konstantnog rasta u Evropi. Kao i prethodnik i novi model je dizajniran, razvijen i napravljen isključivo za evropske kupce, a zahvaljujući povratnim informacijama naše rastuće baze kupaca lepo je usklađen sa njihovim željama. Od 2006. smo proizveli više od 1,3 miliona vozila cee’d, zato se novi model gradi na svemu onome što se dopalo kupcima vozila prošlih generacija cee’da.“

„Novi Ceed nudi savremen, prepoznatljiv dizajn, nešto što je bilo ključno za ovaj model od samog početka. Nove napredne tehnologije učinile su novog Ceeda još udobnijim, praktičnijim i sigurnijim. Pored toga novajlija je dobio i nove motore i nudi evropskim vozačima prilagođeno podvozje i upravljivost, što omogućava dinamičniju vožnju sa više uživanja. Tu je i Kijina 7-godišnja garancija, koje pruža nenadmašivu garanciju, a kupcima potvrđuje kvalitet njihovog vozila.”

Položaj na tržištu – raširena uloga Ceeda u C-segmentu

  1. godine je C-segment činio 22 % ukupne prodaje vozila u Evropi i tradicionalno je jedan od dva najveća segmenta. Odlazeći cee’d je predstavljao 16% Kijine evropske prodaje u 2017. godini i od dolaska na tržište 2012. pored Sportagea svo vreme spada među najprodavanije modele Kije u Evopi.

Emilio Herrera kaže: 2006. godine je Kijin tržišni udeo iznosio 1,5 %, dok je deset godina kasnije, 2017., narastao na 3,0 %*. Od dolaska cee’da se Kijina godišnja prodaja u Evropi više nego udvostručila – na 472.000 vozila u prošloj godini. Ceed će sa svojim izvedbama karoserije igrati glavnu ulogu u našim nastojanjima da dostignemo godišnju prodaju pola miliona vozila ove godine i naredne.”

 

Ceed u Kijinoj ponudi modela zauzima jedinstven položaj, jer ga kupci doživljavaju kao najdinamičnije, pa i sportsko vozilo, ali istovremeno je jedan od najpouzdanijih, najpraktičnijih i najprepoznatljivijih modela. Ceed širenjem ponude modela sa verzijama GT i GT Line predstavlja ‘srce’ brenda.

Emilio Herrera još dodaje: „Ceed je sada prepoznatljiv na evropskim putevima i kupci shvataju šta to znači za Kiju: pouzdanost i kvalitet, fokusiranost na sigurnost, kombinaciju odlične upravljivosti i prefinjenosti, kao i široku ponudu tehnologija. Naše stranke nam govore da im se sviđa činjenica da je Ceed dizajniran, razvijen i napravljen ovde u Evropi.”

Hatchback verzija sa petoro vrata predstavlja veći deo prodaje, dok karavan Sportswagon predstavlja oko 40% svih cee’dova, prodatih od 2007. (kod konkurentskih modela C-segmenta prodaja karavana predstavlja oko 30 % prodaje modela).

Dizajn eksterijera – novi izgled za novu generaciju Ceeda

Novi Kia Ceed dizajniran je u njihovom evropskom centru za dizajn u Frankfurtu, pod vođstvom Gregorija Gijoma, direktora dizajna za Europu, i Petera Šrajera, predsednika za dizajn i glavnog dizajnera u Kiji. Novi Ceed sa sportskim dizajnerskim karakterom Stingera donosi samouvereni novi izgled, koji je i emocionalan i precizan u završnoj obradi.

Novi Ceed – niži, širi i sa dužim zadnjim oslanjanjem od prethodnika – donosi kabinu zrelog i sportskog izgleda. Ravne linije zamenile su prošle okrugle ivice, prednja maska je evoluirala. »Tigrov nos« je nešto širi, otvor za protok vazduha sada je niži, a linearne crne linije uokviruju njegovo ‘lice’. Novi model već u standardnoj opremi donosi LED dnevna svetla u obliku kocki leda, koje je nasledio od prethodnih verzija GT i GT-Line. Profil karakterišu oštre, ravne linije, koje vizuelno produžuju poklopac motora i vozilu daju uspravniji izgled. Veću dozu zrelosti i snage dočaravaju bokovi sa produženom vodoravnom linijom. Novi model je dobio širi C-stub – u poslednjih nekoliko godina Kijin zaštitni znak, koji naglašava unazad pomerenu kabinu. To daje gornjoj liniji prozora elegantan izgled u obliku polumeseca. Nova zadnja LED dnevna svetla Ceedu omogućavaju bolju vidljivost i prepoznatljivost na putu.

Novi Ceed, napravljen na Kijinoj novoj ‘K2’ platformi, u hatchback verziji je 20 milimetara širi (1.800 mm) i 23 milimetra niži (1.447 mm) u odnosu na prethodnika. Njegov međuosovinski razmak i dalje ostaje 2.650 mm, sa 20 mm kraćim prednjim prepust (880 mm), dok je zadnji prepust produžen za 20 mm (sada 780 mm). Ceedove šire dimenzije i duži prepust stvaraju agresivniji i sportski izgled, za samouverenu pojavu na drumu.

Sa sličnim spoljašnim dimenzijama kao hatchback Ceed Sportswagon donosi duži prtljažnik i duži zadnji prepust. Sa produženjem ravnih linija karoserije – i zaključkom sa suptilnim spojlerom na vratima prtljažnika – Ceed Sportswagon se pridružuje hatchbacku u predstavljanju stabilnog, sportskog, ali pre svega estetskog izgleda. Zadnji prepust je produžen za 115 mm (sada 1.070 mm) u odnosu na prethodnika. Dužinom od 4.600 mm – 95 milimetara više nego pre – novi model nudi znatno više prostora u prtljažniku.

Novi Ceed ima u ponudi 11 boja karoserije. Kupci će moći da biraju između različitog dizajna i različitih dimenzija naplataka – od 15-inčnih čeličnih ili 16-inčnih aluminijumskih do 17-inčnih dvobojnih dijamantski brušenih aluminijumskih naplataka.

Dizajn enterijera – savremen, sa efikasnijim rasporedom

U unutrašnjosti je Ceed više ergonomski nego ikada ranije, a svuda u kabini su korišćeni materijali visokog kvaliteta. Dobio je brojne dizajnerske detalje, koji krase i ostale Kijine nove modele, kao npr. horizontalnu postavljenu komandnu tablu, koja kreira elegantniji izgled. Dizajn onima koji sede napred pruža više prostora u predelu nogu, a zbog bolje preglednosti napred pruža se bolji osećaj otvorenosti.

Komandna tabla se sastoji iz dva dela – gornji, sa ‘plutajućim’ ekranom na dodir i zabavno-informativnim sistemom, i donjeg dela, gde su prekidači za podešavanje audio sistema, grejanja i ventilacije. Srednja konzola blago je okrenuta prema vozaču, zbog lakše upotrebe u vožnji. U unutrašnjosti preovlađuju savremeni i na dodir mekani materijali, koji suptilno kreiraju prefinjen ambijent u kabini. Kupci mogu birati između metalnih dodataka ili hromiranih u boji satena, a takođe je moguće birati između obloga od tekstila, veštačke ili prirodne kože. Kao opcija raspoloživi su i kožom presvučeni upravljački obruč i ručica menjača.

Nova platforma podržava Ceedov bolji raspored prostora, sa kabinom koja je prostranija nego kod prethodnika. Šira karoserija nudi više prostora u predelu ramena na zadnjoj klupi (za 34 mm na ukupno 1.406 mm), dok 16 mm niži položaj sedenja na zadnjim sedištima nudi više prostora u predelu kolena i nogu. Usprkos nižoj krovnoj liniji, Ceed pruža više prostora u predelu glave za putnike napred nego pre (sada 987 mm). Niža klupa omogućava sličnu prostranost u predelu glave na zadnjim sedištima.

Novi Ceed ima u hatchback varijanti prtljažnik od 395 litara, što je 15 litara više nego kod prethodnika. Prtljažno dno je dosta niže niže nego pre – visina ruba za utovar je u odnosu na prošlog cee’da za 87 mm niža, što omogućava lakši utovar težih predmeta u prtljažnik. Dvostruko dno korisnicima omogućava podizanje ili spuštanje dna prtljažnika, zbog čega mogu u prtljažnik staviti veći prtljag ili sakriti predmete u donju pregradu.

Ceed Sportswagon donosi i dosta veći veći prtljažnik nego kod prethodnika. Za 97 litara je veći (18% više) od prethodnika, a sa 625 litara zapremine je veći od većine karavana D-segmenta. Dno prtljažnika je mnogo niže, što olakšava lakši utovar težih stvari u prtljažnik.

Kupci karavana iz C-segmenta očekuju više od velikog prtljažnika, zbog čega su Kijini dizajneri omogućili izuzetnu svestranost i upotrebljivost, koji su ključni aduti Ceed Sportswagona, koji je jedan od najpraktičnijih karavana u svom segmentu. Zadnja klupa je deljiva u odnosu 40:20:40 i možemo je u potpunosti spustiti samo jednim povlačenjem ručice u prtljažniku. Sa potpuno položenim sedištima prtljažno je dno sasvim ravno. Svaki Ceed Sportswagon opremljen je posebnom pregradom u dnu prtljažnika, gde su na sigurnom manji predmeti, a tu su i pokrivač i kuke za kačenje kesa, koji sprečavaju prosipanje sadržaja iz kesa. Ugrađeni krovni nosači takođe su deo standardne opreme, a namenjeni su prevozu dužih stvari.

Kupci Sportswagona mogu izabrati i električno otvaranje/zatvaranje prtljažnih vrata, koja se automatski otvaraju kada prepoznaju Ceedov pametni ključ u blizini zadnjeg dela vozila, što je korisno onda kada korisnici imaju pune ruke kesa. Moguće je naručiti i sigurnosnu pregradnu mrežu koja se nalazi između kabine i prtljažnika, a vredi spomenuti i sistem šina za lakše smeštanje tereta u prtljažniku.

Vožnja i upravljanje – stvoren za evropske puteve

Novi Ceed stvoren je za isključivo za evropske puteve i namenjen je najzahtevnijim kupcima na svetu – Evropljanima. Vozne osobine novog modela poboljšane su u odnosu na prethodna, posebno na području dinamičnosti i odziva. Istovremeno su se inženjeri u razvoju novog modela fokusirali na uklanjanje buke i vibracija, zbog čega je kabina Ceeda udobnija nego pre.

Novo nezavisno oslanjenje vozačima sa živahnijim i direktnijim osećajem na volanu omogućava agilniju vožnju, a to dopunjuju nove opruge, amortizeri i direktniji servo volan na nazubljenoj letvi. Vožnju su usavršavali na različitim evropskih putevima, tako da se novajlija može pohvaliti udobnom vožnjom, koja zbog veće kontrole karoserije vozačima uliva samopouzdanje u krivinama i nudi veću stabilnost pri visokim brzinama.

Prednje opruge sada su 40% kruće, a torziona čvrstoća prednjeg stabilizatora smanjena je za 22%. Osim što je to napravljeno sa ciljem upotrebe lakših motora, ove promene omogućavaju trenutni odziv volana i ugodniju vožnju u krivinama, smanjuju podupravljanje i pružaju bolje mehaničko prijanjanje. Prednje oslanjanje dobilo je novi sistem amortizera koji upija manje vibracije. Za razliku od toga, zadnje opruge su elastičnije za 10% kako bi mogle upijati manje vibracije i omogućavati Ceedu lagano krstarenje ili vožnju preko oštećenog puta. Novi zadnji stabilizator, nove čaure zadnje ruke i optimizovane čaure amortizera pružaju maksimalnu kontrolu karoserije tokom vožnje u krivinama.

Novi Ceed može se pohvaliti i 17% odzivnijim upravljačem nego prethodni model, sa odnosom 12,7:1 u korist električnog servo volana. Novi model, koji od jedne do druge krajnje tačke volana ima samo 2,44 okretaja, odlučnije se odaziva na vozačeve zahteve.

Pored tvrđeg prednjeg oslanjanja – zahvaljujući opcionim 17-inčnim pneumaticima Michelin Pilot Sport 4 – novi Ceed ima odazivniju upravljivost, što omogućava veću ugaonu brzinu odnosno stepen okretanja oko vertikalne osovine od većine konkurenata iz C-segmenta. Radi se o značajnom parametru koji treba ESC-u za stabilizaciju vozila i znači da je vozilo vrlo stabilno i zato može brže voziti u krivinama.

Tehnologije ugrađene u Ceeda igraju bitnu ulogu u povećavanju uživanja u vožnji i sigurnosti. Ceedov prednji pogon u standardnoj opremi donosi sistem elektronske stabilnosti (ESC) i Kijin pomoćni sistem elektronske stabilnosti (VSM). To omogućava ugradnju vektorskog obrtnog momenta sa tehnologijom kočenja, dodatnu elektronsku pomoć vozaču, koja inteligentno koči unutrašnjim točkovima kako bi smanjila podupravljanje u krivinama, čime Ceed postaje bolji u vožnji i ujedno vozaču daje dodatnu dozu samopouzdanja.

Jedan od ključnih fokusa u razvoju novog Ceeda bio je usmeren u prefinjenost i smanjenje buke i vibracija. Inženjeri su analizirali svaki elemenat kabine, motora i izolacije oslanjanja i ‘puteve prenosa’ buke i vibracija. U odnosu na odlazeći model novajlija se može pohvaliti debljom penom komadne table, novom izolacijom oko zadnjih blatobrana koja upija zvukove i novim izolacionim slojem ispod presvlake dna kabine, koji smanjuje buku motora i buku od podloge. Promenjen oblik rubova vetrobranskog stakla i novo, savremenije zaključavanje vrata smanjile su buku vetra. Zato je novi Ceed tiši od prethodnika pri svim brzinama – buka od puta pri 60 km/h je sa 67,5 dB smanjena na 66,5 dB. Takođe je smanjena buka od puta pri 110 km/h na 63 dB (pre 64 dB).

Šasija i karoserija utiču i na manje vibracija sa oštećenog kolovoza. Ojačan okvir zadnjeg oslananja i dodatna pojačanja ispod zadnjeg dela kabine i dna prtljažnika smanjuju vibracije zadnje osovine. Novi jastuci, koji smanjuju vibracije, postavljeni su na gornje ploče ispod vetrobranskog stakla, što smanjuje efekat vibracija motora na kabinu.

Ceedov 1,6-litarski ‘U3’ dizel motor donosi izbor dodatnih komponenti, namenjenih poboljšanju zvučne izolacije i prefinjenosti. Iste između ostalog uključuju poklopac pogonskog kaiša i bolje izolovan poklopac bloka motora, zaštitni poklopac ispod motora i poklopac posude za ulje.

Motori i menjači – novi motori sa emisionim standardom Euro 6d TEMP

Novi Ceed pokreće široka ponuda motora, razvijenih kako bi zadovoljili najraznovrsnije potrebe kupaca. Ponuda benzinskih motora donosi i unapređenu verziju Kijinog popularnog 1,0-litarskog T-GDi motora. Ovaj motor proizvodi 120 KS i ima obrtni moment od 172 Nm, uz emisije od 125 g/km, ili 122 g/km sa opcionim ECO paketom (WLTP kombinovano, pretvoreno u NEDC 2.0). Za dodatne informacije o ECO paketu vidi ‘Tehnologije i pomagala’.

Novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi dolazi kao zamena za pređašni 1.6 GDI motor i proizvodi 140 KS. Usprkos manjoj zapremini nudi 4% više snage od prethodnika. Turbopunjač pruža širi raspon obrtnog momenta od 1,6-litarskog prethodnika, zato je odazivniji u različitim uslovima vožnje, a ujedno i smanjuje emisije izduvnih gasova. Obrtni moment od 242 Nm raspoloživ je od 1.500 do 3.200 obrtaja u minuti, uz niske prosečne emisije (WLTP ciklus pretvoren natrag u NEDC 2.0) – 125 g/km, ako je opremljen 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Verzije sa ručnim menjačem emituju u vazduh 130 g/km ili 128 g/km (ECO paket).

Zbog dostizanja što nižih emisija, motori 1.0 T-GDI i 1.4 T-GDi opremljeni su filterom čvrstih čestica, zbog čega se novi Ceed može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisionog standarda Euro 6d TEMP.

Bazni motor je 1,4-litarski atmosferski MPI benzinski motor snage 100 KS i sa obrtnim momentom od 134 Nm. 1,4-litarski atmosferski MPI motor emituje 142 g/km ugljen dioskida u kombinovanom ciklusu (WLTP pretvoren u NEDC 2.0) odnosno 137 g/km u ECO paketu.

Novi Ceed dostupan je i sa Kijinim novim dizel motorom ‘U3’. 1.6 CRDi motor, koji se može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisionog standarda Euro 6d TEMP, koristi tehnologiju aktivne kontrole emisija selektivne katalitičke redukcije (SCR), čime osetno smanjuje emisije. Novi motor tako proizvodi manje ugljen dioskida od Kijinih prethodnih dizel motora. Novi 1,6-litarski dizel motor, raspoloživ u dve verzije (115 i 136 KS), proizvodi 280 ili 300 Nm obrtnog momenta u niskim obrtajima sa mogućnošću prenosa preko ručnog i automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom. Verzija sa 136 KS preko 6-stepenog ručnog menjača nudi 280 Nm obrtnog momenta odnosno 320 Nm u kombinaciji sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (7DCT).

Novi motor emituje u vazduh najmanje emisija CO2 od svih motora u Ceedovoj ponudi. Izvedba sa 115 KS u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem emituje tek 101 g/km (kombinovano, WLTP pretvoreno u NEDC 2.0 ) odnosno 99 g/km sa ECO paketom. Modeli opremljeni menjačem sa dvostrukim kvačilom imaju i emisiju od 105 g/km sa slabijom verzijom motora. Emisije za jaču verzija motora u kombinaciji sa ručnim menjačem iznose 106 g/km (104 g/km s ECO paketom) odnosno 109 g/km, ako su opremljene DCT menjačem sa dvostrukim kvačilom.

U osnovnoj ponudi dolazi motor uparen sa 6-stepenim ručnim menjačem, dok su novi 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi raspoloživi i sa Kijinim 7-stepenim DCT menjačem sa dvostrukim kvačilom.

U 2019. novi Ceed dobija i Kijin novi 48-voltni laki hibrid (‘EcoDynamics+’) koji dolazi sa još nižim emisijama CO2. Pogon ‘EcoDynamics+’ sa svojom 48-voltnom baterijom dolazi do izražaja kod polaženja, dok novi starter-generator poboljšava delovanje sa novom unapređenom funkcijom start/stop sistema koja nakon gašenja vozila može ponovo upaliti motor i pokrenuti vozilo.

Tehnologije i pomagala – unapređene tehnološke inovacije

Inovacije predstavljaju suštinu novog Ceeda, koji je postao tehnološki najdovršeniji model u svom segmentu.

Kabina donosi širok izbor novih tehnologija, koje povećavaju udobnost putnika. ‘Lebdeći’ informaciono-zabavni sistem raspoloživ je sa audio sistemom sa 7-inčnim ekranom na dodir ili navigacionim sistemom sa 8-inčnim ekranom na dodir, navigacijom i sistemom usluga povezivosti Kia Connected Services, koji pruža TomTom®. Sistem nudi potpunu povezivost pametnih telefona sa platformama Apple CarPlay™ i Android Auto™. Android Auto™ deluje na Androidnim telefonima, koje pokreće 5.0 (Lollipop) ili noviji. Ceedov sistem Apple CarPlay™ je poveziv sa modelom iPhone 5 i novijim.

Kupci mogu izabrati i vrhunski JBL Premium audio sistem sa Clari-Fi tehnologijom obnove muzičkih datoteka. Bluetooth povezivost spada u standardnu opremu.

Sistem Drive Mode Select izborom načina vožnje Normal i Sport vlasnicima omogućava prilagođavanje vozila njihovom načinu vožnje. Vozači mogu koristiti Drive Mode Select za promenu tvrdoće upravljača, a ujedno svaki od tih načina menja karakter motora. Normalni način nudi optimalnu potrošnju goriva i uobičajen odziv volana. Sportski način povećava odziv na gasu i omogućava bolja ubrzavanja – kod kretanja i tokom vožnje – i prilagođava upravljač, čime nudi dodatnu težinu i odlučniji upravljački odziv.

Opciono grejanje vetrobranskog stakla – sa gotovo nevidljivom instalacijom, koja nežno zagreje staklo – čini novog Ceeda jednostavnijim za vožnju u hladnim mesecima. Kia prvi put predstavlja ovu tehnologiju, koja topi sneg i led pritiskom na dugme. Takođe su na raspolaganju i bežično punjenje pametnog telefona, grejanje i hlađenje prednjih sedišta i grejanje zadnjih sedišta. Kupci karavan verzije mogu naručiti sistem za električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika, koji se automatski aktivira i time dodatno povećava praktičnost karavana.

Novi Ceed standardno je opremljen novim LED dnevnim svetlima u obliku kocki leda. Kod prošle generacije modela tu mogućnost imale su isključivo verzije GT i GT Line, a bile su ugrađene u prednji branik – sada su ‘ledene kocke’ kod svih verzija Ceeda postavljene kod farova. Kao opcija moguće je naručiti i potpune LED farove.

Dodatni ECO paket nudi aktivnu masku motora, koja po potrebi zatvara i otvara masku i tako omogućava optimalno hlađenje motora i sa boljom aerodinamikom vozila snižava potrošnju goriva. ECO paket donosi i poklopac podvozja i niže oslananje, čime omogućava bolji protok vazduha ispod vozila kao i pneumatike Michelin sa nižim otporom trenja. Navedeni paket je na raspolaganju i kod hatchback i karavan verzije.

Bezbednost – novi sistemi za pomoć vozaču

Pored 7 standardnih vazdušnih jastuka, za bezbednost su zadužene i napredne tehnologije za pomoć vozaču, koje smanjuju mogućnost sudara i tako poboljšavaju sigurnost svih putnika u vozilu. Standardne tehnologije za bezbednost uključuju automatsko delovanje dugih svetala, sistem za upozoravanje na dekoncentrisanost vozača i sistem za održavanje vozila u voznoj traci sa sistemom za sprečavanje sudara.

Novi Ceed će, kao Kijin prvi model u Evropi, nuditi sistem za održavanje vozila u voznoj traci (LFA), koji spada u 2. stepen autonomne vožnje. Sistem LFA (Lane Following Assist) prati vozila ispred Ceeda i oznake na putevima, što mu pomaže kod održavanja vozila na voznoj traci. Sistem upotrebom radarskih senzora kontroliše ubrzavanje, kočenje i upravljanje volanom u odnosu na kolonu vozila ispred i održava siguran razmak, a deluje pri brzinama od 0 do 130 km/h.

Na raspolaganju je još nekoliko tehnologija, kao npr. radarski tempomat sa funkcijom start/stop, sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara iza vozila, sistem za automatsko parkiranje i sistem za prepoznavanje pešaka sa upozorenjem na upravljačkom obruču, koji deluje zajedno sa sistemom za sprečavanje čeonih sudara.

Svi novi Ceedovi standardno su opremljeni Kijinim pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM – Vehicle Stability Management), koji u slučaju prepoznavanja gubitka prijanjanja zajedno sa sistemom elektronske stabilnosti (ESC) pruža stabilnost kod kočenja i skretanja.

7-godišnja garancija i evropska proizvodnja

Prodaja novog Ceeda, kojeg proizvode u slovačkom gradu Žilina, upravo je počela. Kao i svi drugi modeli Kia i novi Ceed pruža 7-godišnju fabričku garanciju, koje vredi za čitavo vozilo (7 godina odn. do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).

 

Kia Motors

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *