Platforma za podatke o automobilima carVertical udvostručila prihode 2021. godine

Uprkos globalnoj krizi sa poluprovodnicima, platforma za izveštavanje o istoriji automobila carVertical udvostručila je prihode iz 2020. godine, kada je ostvarila prihod od 8,5 miliona evra od prodaje. Kompanija je eksponencijalno rasla, povećavši prihode na 17,7 miliona evra 2021. godine.

Kompanija carVertical, koja aktivno posluje u Srbiji, planira da osvoji nova tržišta i vremenom preraste u ekosistem, ispunjavajući potrebe različitih klijenata.

Rast usred krize u lancu snabdevanja

Kriza u lancu snabdevanja uticala je na automobilska preduzeća širom sveta, uzrokujući nestašicu čipova i promene pravilnosti u ponašanju potrošača. Iako su mnoge organizacije pretrpele gubitak prihoda, kompanija carVertical zabeležila je ujednačen rast.

Prema rečima Rokasa Medonisa, generalnog direktora kompanije carVertical, do rasta prihoda došlo je usled proširenja na tržištima Srednje i Istočne Evrope i Severne i Južne Amerike, uz pomoć raznih marketinških strategija u ciljanim zemljama. Kompanija je takođe mnogo uložila u podatke, unapređenje usluga i povećanje zadovoljstva korisnika. Kompanija carVertical je tokom 2021. godine u portfolio dodala samo dva nova tržišta: Dansku i Veliku Britaniju.

„Zbog globalne krize sa poluprovodnicima, ponuda polovnih automobila na nekim tržištima opala je za 40%. Pošto vozačima dostavljamo izveštaje o istoriji automobila, direktno smo osetili posledice te krize. Međutim, to nas nije sprečilo da ostvarimo finansijske ciljeve. Zapravo, uprkos tim poteškoćama, broj članova tima je sa 36, koliko nas je bilo na početku 2021. godine, porastao na 76, koliko nas ima sada”, navodi Medonis.

 

Širenje na druga tržišta planirano za 2022. godinu

Krah lanca snabdevanja nije jedina kriza koja utiče na automobilska preduzeća. Rat u Ukrajini ne samo da je potresao sve, već je uticao i na tržišta u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Kad je rat počeo, kompanija carVertical odmah je prekinula poslovanje u Rusiji i Belorusiji. Prema Medonisovim rečima, kompanija pruža finansijsku podršku Ukrajini i nada se da će se rat uskoro završiti.

Čak i u najkonzervativnijem scenariju, carVertical očekuje da će prihod kompanije porasti na bar 25 miliona evra 2022. godine i da će prodreti na nova tržišta. Već je počela da pruža usluge u Australiji, Španiji i Meksiku. Pored toga, Južnoafrička Republika, Holandija, Portugalija, Brazil, Gruzija, UAE, Kanada i Portoriko su među zemljama u kojima carVertical planira da uspostavi poslovanje u budućnosti.

„Pre nego što ponudimo izveštaje o automobilima u određenoj zemlji, prvo moramo da pribavimo podatke. Čim nam timovi za proizvode i podatke daju zeleno svetlo, možemo početi da ulažemo u marketing da bismo doprli do potencijalnih kupaca i edukovali ih o značaju provere istorije automobila“, objašnjava Medonis.

Od samog početka, kompanija carVertical se orijentisala na automobile. Međutim, stvari će se promeniti u bliskoj budućnosti, jer kompanija uvodi usluge za kupce polovnih motocikala.

„Ovaj potez se već dugo priprema. Stalno dobijamo upite od ljubitelja motocikala, zbog čega je postalo očigledno da treba da iskoristimo tu priliku. Već sada, pre kupovine motocikla, njegova istorija se može proveriti na sajtu carVertical. Naši kapaciteti u ovoj oblasti nastaviće da rastu tokom 2022. godine“, kaže Medonis.

 

Stvaranje ekosistema

Kompanija je već privukla pažnju fondova rizičnog kapitala, ali u ovoj fazi razvoja planira da proizvode širi organski.

„Tokom prošle godine naučili smo mnogo o našim klijentima, njihovim potrebama, navikama i neizvesnosti sa kojima se suočavaju. To iskustvo nam je otvorilo oči i pružilo dugoročnu viziju poslovanja. Želimo da napravimo ekosistem, koji seže mnogo dalje od provere istorije automobila“, dodaje Medonis.

Proširenje portfolija kompanije carVertical je složen proces koji će dugoročno zahtevati spoljna ulaganja. Za sada, kompanija će nastaviti da razvija usluge i proširivaće poslovanje na novim tržištima.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.