Grupa Renault prošle godine ponovo je ostvarila izuzetne prodajne rezultate u segmentu lakih komercijalnih vozila ostvarivši rast od 12,4 %. S 3,76 % udela na svetskom tržištu grupa je napredovala od vodećeg regionalnog aktera do važnog igrača na svetskom nivou. Na evropskom tržištu koje beleži rast od 11,4 %, Renault je prošle godine ostvario rast od 16,9 %. To znači 29.000 više prodanih vozila i 0,71 % veći tržišni udeo koji je time porastao na 15 %. Tako je marka Renault već osamnaestu godinu zaredom vodeća na evropskom tržištu lakih komercijalnih vozila.
Od vodećeg regionalnog aktera do važnog igrača na svetskom nivou
Grupa Renault prošle godine ostvarila je novi veliki napredak na svetskom tržištu prodavši 387.000 lakih komercijalnih vozila, što je rast od 12,4 % iako je svetsko tržište (isključujući Severnu Ameriku) zabeležilo pad od 6,3 %. Svetski tržišni udeo grupe Renault u segmentu lakih komercijalnih vozila u poređenju s 2014. porastao je za 0,63 % na 3,76 %. Prošle godine je 92.400 lakih komercijalnih vozila prodano izvan Evrope. Taj rezultat ostvaren je uprkos smanjenju mnogih važnih tržišta, poput Brazila i Alžira. Prodaja grupe Renault porasla je na svim tržištima s izuzetkom Afrike, Indije i Bliskog istoka, gde se posebno osetio pad alžirskog tržišta. Laka komercijalna vozila grupe Renault prodaju se u 112 zemalja, a u mnogima se njeni modeli svrstavaju među tri najprodavanija modela na tržištu.
Afrika / Bliski istok / Indija (AMI)
Renault je od 2010. vodeći proizvođač u severnoj Africi, gde drži 15,7 % tržišta. Modeli Kangoo, Master i Dokker vodeći su u Alžiru i Maroku.
Latinska Amerika
Renault se zahvaljujući modelima Kangoo i Master od 2008. nalazi u društvu vodećih u Južnoj Americi. Tržišni udeo je usprkos teškim uslovima na brazilskom i argentinskom tržištu porastao sa 0,57 % na 3,9 %.
Model Duster Oroch, Renault-ov prvi pick-up nosivosti pola tone, na brazilskom tržištu je predstavljen u novembru 2015. i već je osvojio dve nagrade za pick-up godine. Ovaj novi model će pomoći da se poboljša prodaja u 2016.
Azija / Pacifik
U ovoj komercijalnoj regiji ostvaren je novi prodajni rekord u poslednjih 15 godina zahvaljujući Renault-ovim rezultatima u Australiji, gde je prodato 10 %više lakih komercijalnih vozila. Kangoo je drugi, a Master treći najprodavaniji model na tržištu.
Evroazija
Tržišni udeo u toj regiji je porastao sa 1,71 % na 8 %, najviše zahvaljujući prodaji na glavnom tržištu – Turskoj, gde je prodaja Renault-a
porasla za 80 %.
Priča o evropskom uspehu traje već 18 godina
Renault je prema podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila, prošle godine 18. put uzastopno bio vodeći proizvođač lakih komercijalnih vozila u Evropi. To je ostvario zahvaljujući izuzetnoj prodaji modela Kangoo, Master inovog Trafica kome su od predstavljanja dodeljivane brojne nagrade. Na evropskom tržištu, koje beleži rast od 11,4 %, Renault je svoj položaj poboljšao na svim ključnim tržištima, kao što su Nemačka, Italija, Španija, a posebno Velika Britanija (+1,2 % – što je najbolji rezultat na tom tržištu). U Francuskoj je Renault-tov tržišni udeo porastao za 1,2 % na 32,85 %. To je najbolji rezultat otkako su modeli Kangoo, Trafic i Master 2006. ostvarili prva mesta u svojim segmentima.
Stručnost u proizvodnji lakih komercijalnih vozila
Renault ima bogato iskustvo i stručnost u proizvodnji lakih komercijalnih vozila, poteklo iz posebnog tehnološkog centra u Villiers-Saint-Frédéricu u Francuskoj. U tom centru nalaze se specijalizovane ekipe inženjera i tehnološka oprema za razvoj lakih komercijalnih vozila. Njihovi zadaci obuhvataju sve od prvih studija i koncepta do izrade prototipa i kalkulacija, sprovođenja ispitivanja i pripreme proizvodnih postupaka. Timovi inženjera nadgledaju sprovođenje projekata u fabrikama za serijsku proizvodnju u Francuskoj i drugim državama. Upravo su ovde osmišljeni uspešnimodeli Kangoo,Trafic i Master. Izuzetnost i stručnost Renault-ovih fabrika prepoznali su i drugi proizvođači lakih komercijalnih vozila što potvrđuju partnerstva s proizvođačima kao što su GM, Daimler, Renault Trucks, a odnedavno i Fiat. Naravno, tu je i Nissan, partner u Alijansi Renault-Nissan. Renault ima fabrike za proizvodnju lakih komercijalnih vozila na tri kontinenta.
Južna Amerika
: model Kangoo proizvodi se u Argentini, a Master u Brazilu.
Afrika
: model Dokker proizvodi se u najnovijoj fabrici grupe Renault u Tangiersu, u Maroku, gde je proizvodnja prošle godine povećana sa 28 % na više od 71.000 vozila.
Francuska: proizvodnja u tri francuske fabrike srušila je noverekorde;
Batilly: proizvedeno je 126.575 dostavnih vozila u koja se ubrajaju i ona proizvedena za partnere, čime je debelo nadmašen predhodni rekord iz 2006. koji je iznosio 112.142 vozila. Svake dve minute proizvede se jedan novi Master.
Sandouville: proizvedeno je 93.000 novih Trafica i vozila za GM. Novi Fiatov model razvijen na temelju novog Trafica počeće da se proizvodi sredinom 2016.
Maubeuge: proizvedeno je 151.000 modela Renault Kangoo i Mercedesa Citan, što je 9 % više nego 2014. Renault Pro+ je globalna specijalizovana marka grupe Renault namenjena kupcima i korisnicima lakih komercijalnih vozila. Renault Pro+ u specijalizovanoj mreži nudi proizvode i usluge prilagođene korisniku i time nudi bolje iskustvo kupcima pri kupovini i nakon nje. Specijalizovana marka Renault Pro+ tako ispunjava obećanje dato Renault kupcima i temelj je ostvarivanja Renault-ovih ambicija na svetskom tržištu lakih komercijalnih vozila.
„Zahvaljujući našim dobrim rezultatima širom sveta i rastu od 12,4 %, budućnost je svetla. Raduje nas i to što možemo da potvrdimo nastavak vođstva na evropskom tržištu već 18. godinu uzastopno. Prošla godina je bila posebno sadržajna; uveli smo našu specijalizovanu marku Renault Pro+ koja je rezultat naših nastojanja da ponudimo paletu modela i usluga po meri svih naših kupaca”, izjavio je Ashwani Gupta, direktor poslovnog segmenta lakih komercijalnih vozila
Renault Srbija PR