Novi Toyota RAV4 hibrid

Savršen odgovor na zahteve sofisticiranijeg evropskog C-SUV tržišta, novi RAV4 Hybrid ujedinjuje Toyotina iskustva bez premca stečena kroz više od 20 godina evolucije kompaktnog SUV-a sa sopstvenom inovativnom, pogonskom tehnologijom potpunog hibrida. Novu verziju modela RAV4 krase inovacije, komfor i efikasnost. S prosečnom potrošnjom od 4,9 litara na 100 km vodeći u klasi.

U Srbiji u ponudi od 21. januara, po početnoj ceni od 31.100 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Njegov hibridni pogonski sklop, koji kombinuje 2,5-litarski benzinski motor sa Atkinson radnim ciklusom i snažan električni motor, u novom RAV4 Hybrid je dostupan u obe varijante – s pogonom na prednje i na sva četiri točka.
Drugi, pozadi ugrađen električni motor u verziji RAV4 Hybrid AWD, sa E-Four elektronskim pogonom na svim točkovima, nudi poboljšano prianjanje za podlogu i 1.650 kg vučnog kapaciteta – bez dodatne složenosti centralnog kardanskog vratila.

Razvijajući ukupnu snagu sistema od 145 kW/197 KS (po DIN), novi RAV4 Hybrid besprekorno ujedinjuje ubrzanje od 0-100 km/h za samo 8,3 sekunde, potrošnju goriva vodeću u klasi – od samo 4,9 l /100 km i emisiju CO2 sa niskih 115 g/km.
Hibridni pogonski sklop novog RAV4 je potpuno usklađen sa Euro 6 motorskim asortimanom Toyotinog modelskog niza za 2016.

Potpuno hibridni sistem koristi struju iz oba motora – benzinskog i elektromotora – u tandemu, kao i pojedinačno, što povećava efikasnost obe jedinice da bi se postigao optimalni balans performansi u vožnji i efikasnosti u potrošnji goriva. Tokom usporavanja i kočenja, električni motor radi kao generator visoke snage čime se postiže efekat regenerativnog kočenja. U konvencionalnim sistemima izgubljena kao toplota, kinetička energija se pretvara u električnu energije za skladištenje u baterijama visokih performansi.
E-CVT električni stalno promenljivi prenos (bez klasičnih zupčanika) je pod kontrolom Shift-by-Wire tehnologije, koja koristi elektronski sistem ručice menjača.
RAV4 Hybrid ima četiri ‘on-demand’ (‘na zahtev’) režima vožnje za povećanje mogućnosti potpuno hibridnog pogona, uključujući potpuno električni, jedinstven, EV način rada koji omogućava izuzetno mirnu vožnju samo snagom električnog motora, što rezultira nultom potrošnjom i emisijom izduvnih gasova.

Potpuno hibridni pogonski sklop je napravljen da eliminiše potrebu za benzinskim motorom što je češće moguće za vreme gradske vožnje. Toyotini podaci pokazuju da kumulativni efekat potpuno hibridnog rada dovodi do visokog učešća nulte emisije tokom vožnje u EV režimu.
Prvi među Toyotinim vozilima u Evropi, RAV4 Hybrid AWD je opremljen električnim motorom od 50 kW visokog napona i velike brzine ugrađenim u zadnji deo vozila, koji daje sposobnost vožnje s pogonom na sva četiri točka, bez potrebe za centralnim kardanskim vratilom.
Operativan nezavisno od prednjeg elektromotora u hibridnom sistemu, pokrećući samo zadnje točkove, E-Four glatko prebacuje RAV4 Hybrid AWD na status pogona na sva četiri točka na klizavom putu i pri startovima iz mesta, maksimalno povećavajući prianjanje, stabilnost i kontrolu nad upravljanjem pri najzahtevnijim uslovima vožnje.
Stvarajući obrtni moment kroz efikasno korišćenje energije iz hibridnog sistema vozila, E-Four ne samo da poboljšava performanse pogona na sve točkove u različitim uslovima vožnje, već smanjuje i gubitak energije, što doprinosi boljoj ekonomičnosti u potrošnji goriva nego što je to uobičajeno na AWD vozilima.
Znatno bolje prianjanje koje obezbeđuje E-Four sistem takođe pruža značajne pogodnosti u rekreativnoj vožnji, omogućavajući novom RAV4 Hybrid AWD vučni kapacitet od 1.650 kg, što je jedan od najviših ikada postignutih kapaciteta te vrste za jedno hibridno vozilo.
Osnažujući jedinstveno tiho, prefinjeno i sofisticirano iskustvo vožnje koje nudi Toyotina hibridna tehnologija, novi RAV4 pruža još više koristi – od poboljšane udobnosti i dinamike u vožnji, tišeg okruženja u kabini, snažnijeg, dinamičnijeg dizajna spoljašnjosti, do poboljšanog, opipljivog kvaliteta i funkcionalnosti unutrašnjosti. U RAV4 Hybrid su implementirane najsavremenije inovacije u bezbednosti i najnaprednije konstrukcione i proizvodne tehnologije.

Toyotin Safety Sense* bezbednosni sistem ima novorazvijeni skup aktivnih bezbednosnih tehnologija: novi panoramski pogled na monitoru prikazuje okruženje pod uglom od 360 stepeni; pogled iz „ptičije perspektive“ na neposredno okruženje vozila pomaže pri parkiranju i manevrisanju na malim brzinama;
restilizovana unutrašnjost donosi brojne koristi od poboljšane funkcionalnosti – kako od multi informacionog ekrana od 4.2“, tako i od ekrana u boji od 7“ u centralnoj konzoli, uključenog u Toyota Touch® 2 multimedijalni sistem.
* Nije dostupno na tržištu Srbije.

Toyota s pravom može da tvrdi da je stvorila tržište kompaktnih SUV vozila – lansiranjem svog prvog vozila za rekreativne aktivnosti /Recreational Active Vehicle/ s pogonom na sva četiri točka, RAV4, 1994. godine.
Danas dostupna u više od 150 država, četvrta generacija RAV4 je prodata u više od šest miliona primeraka širom sveta, od kojih je 1,5 miliona isporučeno evropskim kupcima. I više od 90 % njih su danas još uvek na putu.

Toyota Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *