Većina korisnika lizinga mala i srednja preduzeća

Prema podacima VB Lizinga, više od 95 odsto klijenata lizing kuća u 2013. godini činili su preduzetnici i mala i srednja preduzeća. Firme su se odlučivale za ovaj vid finansiranja zbog nižih kamatnih stopa u odnosu na bankarske, koje su se kretale od 6 odsto pa naniže, čak i do beskamatnog finansiranja za pojedine automobliske marke, ali i zbog nepostojanja zahteva za dodatnim sredstvima obezbeđenja u vidu hipoteka ili zaloga.

Preduzećima sa nižim kreditnim rejtingom, lizing je prošle godine predstavljao jedini način finansiranja nabavke nove opreme, mašina ili vozila.

MALE FIRME NAJVIŠE KORISTE LIZING

Beograd, 20. mart 2014. – Činjenica da finansiranje nabavke novih vozila, mašina ili opreme na lizing ne zahteva dodatna sredstva obezbeđenja u vidu hipoteka ili zaloga, odnosno da zalog predstavlja sama kupljena roba, jedan je od glavnih razloga zašto se sve veći broj malih i srednjih preduzeća okreće lizingu kao primarnom načinu finansiranja osnovnih sredstava, izjavio je Kristof Lajtner (Christoph Leitner), predsednik Izvršnog odbora VB lizinga povodom deset godina poslovanja vodeće lizing kompanije na srpskom tržištu. On je istakao da se preduzeća odlučuju na lizing finansiranje i zbog brzine odobravanja ugovora od svega nekoliko sati, jednostavnije procedure i u krajnjem, nižih kamatnih stopa u odnosu na bankarske. Primera radi, bankarske kamatne stope za kupovinu novog automobila se kreću od oko 8 odsto pa naviše, dok se kamate lizing kompanija kreću od 6 odsto pa naniže, čak i do beskamatnog finansiranja za pojedine automobilske marke.

Christoph LeitnerPrema podacima VB lizinga, više od 95 odsto klijenata lizing kuća u 2013. godini bila su mala i srednja preduzeća, koja počinji u sve većoj meri da koriste lizing, što jasno ukazuje na značaj ove industrije kao podrške razvoju privrede, pogotovo ako se ima u vidu da lizing pruža mogućnost da budu finansirani i klijenti sa nižom kreditnom sposobnošću.

„Finansiranje putem lizinga predstavlja direktno i dugoročno ulaganje u proizvodnju, što je ključno za dalji razvoj privrede. Ono pruža mogućnost preduzećima da modernizuju svoje mašine, nabave novu opremu, odnosno kupe potrebna vozila i time postanu efikasnija i konkurentnija na tržištu. U isto vreme, lizing omogućava firmama da na neki način otplaćuju rate od prihoda koje generišu upravo korišćenjem sredstava nabavljenim na lizing, na primer mašina, koje će u značajnoj meri ubrzati proizvodnju, povećati kvalitet ili smanjiti troškove i time omogućiti uštedu“, rekao je Lajtner.

Uzimajući u obzir iznesene podatke, ali i poredeći tržište Srbije sa drugim evropskim zemljama u kojima VB Lizing kao međunarodni holding posluje, Lajtner je ukazao na veliki razvojni potencijal koji domaća lizing industrija ima, ali i na prepreke koje u ovom trenutku otežavaju dalji napredak.

„Sama činjenica da u evropskim zemljama lizing u ukupnim investicijama učestvuje sa 10 do 40 odsto, a da se u Srbiji taj procenat kreće oko 3 odsto, jasno ukazuje na veliki razvojni potencijal koji domaća industrija ima. Kako preduzeća sve više prepoznaju lizing kao najadekvatniju opciju finansiranja, tako će se taj procenat u Srbiji povećavati, ali je neophodno i da država učini određene korake, kako bi doprinela daljem razvoju lizing industrije. Ovde pre svega mislim na uvođenje lizinga u subvencionisano kreditiranje, koje je do sada bilo rezervisano isključivo za banke. Time bi se još više povećala konkurentnost na tržištu, što bi odgovaralo i lizing kompanijama, ali i korisnicima lizinga, jer bi on bio još povoljniji“, zaključio je Lajtner.

 

PR VB Leasing

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *