U Volvu kažu kako je model P1800 iz šezdesetih godina najlepši automobil njihove istorije Linije ovog elegantnog kupea inspirisale su i savremeni dizajn. Volvo V40 tako na zadnjim vratima ima zakrivljena udubljenja karakteristicna za P1800. Ovaj model prvi put se pojavio u televiziskoj seriji Svetac ( The Saint ), u kojoj ga je vozio Roger Moore.
Uz to, ovaj automobil upisan je u Guinnessovu knjigu rekorda jer je Amerikanac Irv Gordon s njim do 2013.godine prešao čak tri miliona kilometara.
![Roger Moore i model P1800 sa snimanja.](http://blog.garaza.rs/wp-content/uploads/2016/03/volvic2.jpg)
![Irv Gordon sa svojim Volvom P1800, prešao tri miliona kilometara.](http://blog.garaza.rs/wp-content/uploads/2016/03/volvic3.jpg)
Volvo je u automobilskoj istoriji poznat po nizu sigurnosnih inovacija koje su kasnije uvedene kao opšti standardi. I u pogledu dizajna, Volvo prozvodi oduvek su bili superiorni i na prvi pogled su uočljivi njegovi skandinavski koreni. Ali činjenica je da se Volvo nije baš pronašao u sportskim vodama. Zbog tog razloga, retki su sportski automobili sa Volvo oznakom. U pedesetim godinama sportski model dvosed P1900, prodat je u samo šezdeset i osam primeraka.
![Volvo P1900](http://blog.garaza.rs/wp-content/uploads/2016/03/volvic4.jpg)
No, Šveđani, poznati po svojoj upornosti i učenju iz vlastitih grešaka. Odlučili su se na popravni ispit. Kao konsultant na ovom projektu angažovan je bio Helmer Petterson koji je u četrdesetima bio odgovoran i za model PV444. Petterson je okupio tim proslavljenih inženjera i dizajnera. Kasnije je njegov rad nasledio njegov sin Pelle, koji je u to vreme radio za italijanski design studio Carozzeria Pietro Frua.
![volvic5](http://blog.garaza.rs/wp-content/uploads/2016/03/volvic5.jpg)
1961. godine nastao je automobil nazvan Volvo P1800.
![Volvo P1800](http://blog.garaza.rs/wp-content/uploads/2016/03/volvic13.jpg)
Iz današnje perspektive, ovaj model čini se potpuno ,,nevolvovskim“. Kad pomislimo na Vlovo zamišljamo limuzinu ili karavan, često četvorougaonog oblika. P1800 krase elegantne, izdužene, mekane linije. No, treba imati u vidu kako u to vreme, Volvo još nije prozvodio automobile kvadratnog oblika, oni su na red tek došli sedamdesetim i osamdesetim godinama.
Model P1800 bio je rađen pod uticajem italijanskog dizajna. Najipresivniji je kada ga posmatra sa strane, ali za opis njegovog zadnjeg dela najprikladniji izraz je- seksi. U to vreme, dizajn poput njegovog bio je deo Volvo prodajne strategije. I ako se tvrdilo da je Pietro Frui zaslužan za dizajn ovog automobila, u 2009. godini priznato je kako je za dizajn zapravo zaslužan Pelle Petterson, a italijani su samo pozajmili svoj prepoznatiljivi ,,autogram“.
Kako god bilo, model P1800 doneo je uspeh. Između 1961. i 1973. godine, prodalo se više od trideset hiljada automobila, što imajući u vidu razdoblje i model automobila, nije nimalo loša brojka. U ranim sedamdesetim napravljena je i karavanska varijanta ovog modela sa jedinstvenim staklenim vratima prtljažnika.
P1800 ES koristio se kao osnova za model 480 i C30.
![volvic7](http://blog.garaza.rs/wp-content/uploads/2016/03/volvic7.jpg)
![Volvo P480](http://blog.garaza.rs/wp-content/uploads/2016/03/volvic8.jpg)
![Volvo C30](http://blog.garaza.rs/wp-content/uploads/2016/03/volvic9.jpg)
Kada automobilski dizajneri osmišljavaju nove modele, često ideje traže u istoriskim modelima svojih brendova.
To je učinio Ingenlath Thomson, koji je inspiraciju za Volvo Coupe koncept pronašao u poznatom P1800 modelu. Ovaj koncept temelj je nove strategije Scable Product Architecture, koja se sastoji od tri ključna faktora: skandinavskog karaktera, kreativnosti i aktivnosti.
Baš poput P1800, ovaj Coupe koncept takođe ima dvoje vrata i snažno naglašene bočne linije, što ga čini dinamičnim, okretnim i sportskim. Taj utisak pojačava i izduženi poklopac motora. Prednji deo s velikom rešetkom i LED svetla dodatno naglašavaju njegov karakter.
![volvic10](http://blog.garaza.rs/wp-content/uploads/2016/03/volvic10.jpg)
Preneto sa Auto-Balkan.rs
Realno nije ni čudo što je Iv Gordon vozio Volvo p1800 čak 3 miliona kilometara. Oduševio sam se kada sam to čuo u emisiji komičara Jerry Seinfeld-a „Komičari u kolima idu na kafu“. U svakom slučaju, vrhunski automobil koji sam i sam pominjao u blogovima.