Garaža test – Peugeot 308 PHEV 180 Active Pack

Elektrifikacija je donela značajne promene u automobilskoj industriji. Iako je većina proizvođača primorana da elektrifikuje svoju gamu u određenom procentu do 2025, a sto procentno do 2035. godine, nisu svi krenuli istim putem. Peugeot je mudro krenuo sa uvođenjem hibridnih modela, preciznije plug in hibrida, dok se dizel agregata još uvek nije odrekao. Imali smo priliku da iskusimo plug in hibrid (PHEV) tehnologiju u modelu 308 i priznajemo da nam se veoma dopalo kako je Peugeot to implementirao.

Iako nam je 308 već uveliko poznat, sa ovom novom tehnologijom iskustvo vožnje je sasvim drugačije. Kada je plug in hibrid u pitanju za pogon je zadužen 1.6-litarski četvorocilindarski turbo benzinski motor uz dodatni elektromotor. Nudi se u dve verzije, sa 180KS i 225KS, što je već podatak vredan pažnje. Testirani primerak je slabija verzija, ali nimalo nismo zažalili zbog toga.  Do stotke stiže za 7.6 sekundi, a maksimalna brzina mu je impresivnih 225 km/h. Ima li zaista potrebe za snažnijom verzijom od 225KS? Sasvim sigurno da postoje i oni koji kažu da ima, ali mi nismo od tih. Pogotovo što se snažnija verzija dobija samo uz najskuplji paket opreme i uz doplatu od 1700 evra u odnosu na slabiju verziju, sa istim paketom opreme.

Od ostalih tehničkih podataka izdvajajamo da se elektromotor snage 81kW napaja iz baterije bruto kapaciteta od 12.4 kWh. Ugrađeni punjač je maksimalne snage 3.7 kW, što u praksi znači da se na kućnoj utičnici baterija dopunjava za oko pet i po sati.  Upotreba jačih punjača i nema preterano smisla zbog ovog ograničenja.

Prema fabričkim podacima, samo na struju 308 PHEV može da pređe do 65 kilometara, mada u praksi je za očekivati realnih 40 kilometara zbog ostalih potrošača koji se napajajau iz baterije, poput klima uređaja. Što je posebno primetno u periodu hladnijeg vremena.  Domet na struju svakako zavisi i od stila vožnje i konfiguracije pređenog puta. Ukoliko imate puno gradske vožnje u kreni stani ritmu pomoći će odabir B režima vožnje kada je rekuperacija osetno jača od normalnog režima. Ipak to podrazumeva i dosta oštro kočenje po otpuštanju papučice gasa, pa zahteva prilagođavanje načina vožnje.

dužina/širina/visina (mm)
4367/1852/1441

Kako smo i očekivali, čist elektro pogon je veoma prijatan za vožnju, potpuno nečujan i uz odsustvo bilo kakvih vibracija. Ono što je zanimljivo je podatak da se samo na struju može voziti čak do brzine od 135km/h, pod uslovom da je baterija dovoljno puna. I pored iskustva sa brojnim hibridnim i plug in hibridnim vozilima, koje smo imali priliku da vozimo, Peugeot nas je iznenadio koliko su hibridni režim usavršili. Ističemo da je 308 je veoma dobro zvučno izolovan, ali bi se rad benzinskog motora ipak trebao osetiti i čuti. Međutim, ovde to nije slučaj. Imate utisak da ste stalno u elektro režimu iako vam jasno piše na instrument tabli da je hibridni pogon uključen. Benzinski motor gotovo da se uopšte ne čuje osim u sport modu odnosno kada zatražite maksimum od njega.

Naravno nudi nekoliko modova, odnosno režima vožnje. Prilično ubedljivo deluje u standardnom hibridnom modu, a kada odaberete sport režim bukvalno lepi za sedište, a sve to prati jako lep zvuk iz auspuha kao i programirana podešavanja celog automobila te ga sportski režim baš razlikuje od ostalih opcija. Znajući da Peugeot ima veliko iskustvo u automobilskim trkama verujemo da sve ovo nije slučajno. I samo možemo da se zapitamo kako li sve izgleda u snažnijoj verziji. Bilo da ste ljubitelj sportskog stila vožnje ili ne, svakako je lepo imati kao opciju u varijanti kada nemate moućnost da pored glavnog automobila imate još jedan sportski za svoju dušu. Peugeot 308 PHEV je i štedljdiv i ekološki prihvatljiv,  a takođe može da pruži zadovoljstvo u sportskoj vožnji.Što nije uvek slučaj iako većina automobila danas imaju sportski režim kao opciju.

Hibridni pogon je, očekivano, uparen sa 8-stepenim automatskim menjačem,  Klasična ručica automatskog menjača je već odavno otišla u istoriju, iako se još uvek može ponegde videti u nekom sličnom obliku. Peugeot se odlučio za pekidač koji se pomera napred nazad, zavisno od potrebe. Na sam način funcionisanja se vrlo brzo navikava, a što se tiče rada menjača u toku vožnje tu zamerke apsolutno nema.

Neočekivano, test primerak je u osnovnom paketu opreme. U većini slučajeva test vozila su u bogatim paketima opreme, što zbog boljeg utiska, što zbog raznih opcija koje se mogu videti, a kupcima mogu biti značajne. I odmah smo se zapitali kakav je kvalitet materijala u enterijeru i koliko se uopšte vidi da je u pitanju najjeftiniji paket, iako sam automobil vredi 43.590 evra. No vrlo brzo smo se uverili da kompletan enterijer izgleda jako dobro. Sedišta nemaju ni kožu ni alkantaru, već su presvučena tkaninom, a ispunjena su nekom vrstom pene i vrlo su udobna.Sve deluje više nego pristojno, čak i bolje nego srednji paket opreme kod nekih drugih modela. Iz ugla vozača svakako najbitniji su velika multimedija i-Cockpit instrument tabla. Sve je to Peugeot uklopio na svoj način. Digitalna instrument tabla osim što prikazuje informacije u 3D, nudi i nekoliko različitih prikaza. Sve to deluje veoma dobro i veoma originalno. No neće se i svakome svideti, mišljenja su podeljena. Možda je potrebno neko vreme za privikavanje no treba mu dati šansu.

Ekran multimedije veličine 10 inča, postavljen centralno, odlično je uklopljen. Ne zaklanja ništa i ne ne izgleda kao ubačeni element. Odmah ispod su tasteri osetljivi na dodir koji služe kao prečice za lakše i brže upravljanje multimedijom i drugim opcijama, poput klima uređaja. A još uvek je prisutno i nekoliko fizičkih tastera za određene komande. Dobro odmereno, mada bi voleli da su komande klima uređaja zasebo odvojene, a ne da se njima upravlja putem ekrana.

Po pitanju prostora, 308 svakako nije šampion u svom segmentu. Na prednjim sedištima se neće požaliti ni visoke osobe, dok je pozadi malo lošija situacija, posebno za osobe preko 180cm visine. Ipak najveći danak plug in hibridnom sistemu plaća prtljažnik koji nudi samo 360 litara zapremine. Što je 52 litara manje nego kod verzije sa benzinskim motorom. Svakako kome je veći prtljažnik bitan parametar tu je i SW izvedba koja se takođe nudi kao PHEV uz doplatu od 1000e u odnosu na hatchback.

Kao i svaki Peugeot i ovaj 308 se vozi odlično. Iako je teži 300kg od benzinske verzije Peugeot 308 PHEV se ne vozi osetnije drugačije. Trimovanjem ogibljenja najvećim delom je neutralisano povećanje mase te je u vožnji 308 PHEV dobro ukomponovan. I ovde je prisutan  koncept niskog upravljača što će zasmetati samo onima koji nisu imali priliku da ga probaju. No vrlo se brzo navikne i shvati prednost, što zbog polje preglednost instrument table, što zbog manjeg zamaranja tokom duže vožnje, ali prija i u kraćim gradskim vožnjama.

Upravo gradska vožnje je teren gde će plug in hibrid dominirati jer se u praksi pokazao kao izuzetno štedljiv. Iako Peugeot tvrdi da se može postići potrošnja od samo 1.2 litara, u realnim uslocvima možete očekivati dva do tri puta više. No svakako je i to izuzetno niska potrošnja. Ipak treba imati u vidu i udeo električne energije koji se potroši. Te iako je struja još uvek povoljna kod nas ipak nešto košta. Čim se izađe iz gradske gužve i dohvati malo otvorenog puta potrošnja benzina raste, mada ne puno. Dok se potrošnja električne energije smanjuje. Treba imati u vidu i težinu ovog automobila koja iznosi čitavih 1608kg.Napominjemo da je kapacitet rezervoara tek 40 litara, ali sudeći po prosečnoj potrošnji vlasnici neće često posećivati benzinske stanice.

Zaključujemo da je Peugeot napravio odličan posao uvođenjem plug in hibridnog pogona za 308, ali i druge modele. i Svakako da su u Peugeotu upseli uz namri da jedan ovako složen sistem dovedu gotovo do perfekcije. Ipak svesni smo da ovaj sistem nije savršen i mane se posebno iskazuju u danima kada je spoljna temperatura niska ili izuzetno visoka. Tada mala baterija ne može da napaja sve potrošače i obezbedi očekivani domet na električni pogon. Te je u upotrebi više klasičan hibridni sistem koji nešto povećava potrošnju, a samim tim i emisiju štetnih gasova.Dakle ostaje nam da vidimo kako će Peugeot u narednim verzijama dodatno usavršiti ovaj sistem. Mi verujemo da će se pronaći rešenja koja će omogućiti još bolje karakteristike, a svakako verujemo Peugeotu i po ostalim pitanjima.

Ukoliko se odlučite da u svoj vozni par uvrstite jedan plug in hibrid, naša topla preporuka je da zakažete test vožnju i upoznate se uživo sa Peugeotom 308 PHEV. Pored svega navedenog, a zaista nudi mnogo toga, ovaj automobil je i među najpovoljnijima u svom segmentu. Mnogi konkurenti koji nude plug in hibrid verziju osetno su skuplji, što je i ovde slučaj u najvišim paketima opreme. Međutim uverili smo se da je 308 itekako dobro opremljen i u osnovnom paketu, dok je u skupljim paketima napravljen iskorak ka premium modelima.

Peugeot 308 PHEV odlično će poslužiti za svakodnevnu vožnju, bilo kroz grad, bilo na međugradskim relacijama. Svojim sjajnim karakteristikama pruža više nego što se na prvi pogled očekuje. Bilo da se koristi kao porodični ili poslovni automobil, njegovoj atraktivnosti je zaista teško odoleti. U kombinaciji sa najnovijom tehnologijom i ovim pogonom sasvim sigurno će pružiti kilometre i kilometre ispunjene zadovoljstvom.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *