Hyundai predstavio novi i20

Oslanjajući se na dosadašnji uspeh svog popularnog modela i20, Hyundai je odlučio da predstavi svog naslednika u B segmentu auto tržišta, a rezultat ove ideje je javnosti prezentiran tokom sajma automobila u Parizu. Predstavljanjem druge generacije modela i20 koja će dolaziti iz proširenih i modernizovanih kapaciteta turske fabrike, Hyundai Motor kompanija nastavlja svoje upešno pozicioniranje u B segmentu vozila, sa skoro milion prodatih primeraka od 2002. godine do danas.

Nova generacija modela i20 će svakako održati Hyundaijevu reputaciju svetskog proizvođača vizuelno privlačnih i kvalitetnih automobila sa ciljem da se značajno doprinese rastu tržišnog udela u Evropi . Prva generacija modela i20 je prkosila zakonitostima auto tržišta i umesto da se sa starenjem modela, prodaja iz godine u godine smanjuje, prodajni rezultati modela i20 su bili sve bolji i bolji. Godišnja prodaja modela i20 se povećala sa 60.000 vozila u 2009 god. na 81.000 vozila u 2013 god., a tržišni udeo je sa 1,5% u 2009 god. porastao na 2,9% u 2013 god.

Ovakav trend potencira velike Hyundaijeve planove u pogledu godišnje prodaje od 100.000 primeraka nove generacije i20 i sve značajniju Hyundaijevu ulogu u evropskom B segmentu za koji se predviđa da će sa 2,86 miliona porasti na 3,25 miliona prodatih vozila do 2017 god.

IMG_5742

Hyundai je dao novo lice svom modelu i20, unapređujući njegovu ekonomičnost potrošnje, pojačavajući njegovu astetsku pojavu i obogaćujući pakete opreme sa željom da novi i20 zadrži epitet najbolje kupovine u svojoj klasi. Novo lice modela i20 je dizajnirano je i razvijeno u Evropi sa ciljem da približi Hyundai još široj publici i da još više razvije prepoznatljivost brenda Tri glavne osobine kojima model ispunjava potrebe evropskih kupaca su : izuzetno prostran enterijer , visokotehnološka rešenja koja se tiču elektronskih uređaja i komfora i prefinjen dizajn koji ga izdvaja od konkurentskih modela.

Tim dizajnera iz evropskog razvojnog centra Riselshajm u Nemačkoj je stvorio vrlo smeli izgled vozila. Čiste i jednostavne linije novog modela i20 nastale su pod uticajem Hyundaijeve “Fluidic Sculpture 2.0” dizajnerske filosofije. Hromirana šestougaona maska hladnjaka je spuštena niže, a tanka horizontalna maska povezuje prednju svetlosnu grupu koja objedinjuje bi-fokusna glavna svetla, LED svetla za dnevnu vožnju, kao i poziciona LED svetla, a na donjoj maski hladnjaka nalaze se svetla za maglu. Utisku komfora i prostranosti za vozača i putnike doprinosi i panoramski stakleni krov koji je moguće potpuno otvoriti i koji je jedinstven u B klasi vozila. Na zadnjem delu nalazi se crni C stub urađen u sjajnom finišu i koji daje utisak da krov lebdi iznad vozila. Zadnja svetlosna grupa prelazi sa zadnjeg krila na vrata prtljažnika i ima LED svetla u obliku bumeranga.

IMG_8778

Enterijer novog i20 potvrđuje Hyundai liderstvo u dizajnu manjih automobila. Prilikom kreiranja enterijera vodilo se računa o želji da se vozaču i putnicima obezbedi još viši nivo unutrašnjeg komfora i prostranosti. Kabina prevazilazi očekivanja u pogledu prostora za glavu i noge, a podesiva sedišta i stub upravljača omogućavaju vozaču da pronađe savršen položaj za vožnju bez obzira na svoju veličinu. Mnogo dodatnih napora je uloženo u dizajn i raspored prekidača i ručnih komandi zahvaljujući čemu su savršeno praktični za korišćenje. Takođe, prilikom dizajniranja nove centralne konzole vodilo se računa o mogućnosti povezivanja savremenih sofisticiranih uređaja kao što je tzv. “Smart phone docking station“ za povezivanje, fiksiranje i punjenje pametnih mobilnih telefona, a za instrument tablu su korišćeni elegantni, crni, visoko sjajni elementi. Moderan audio sistem sa mogućnošću mp3 reprodukcije dodatno je obogaćen audio komandama koje su integrisane u atraktivan, sportski dizajniran volan zajedno sa Bluetooth i tempomat komandama. Pojedine opcije kao što su “Pametni ključ“ sistem (otključavanje vozila bez ključa i pokretanje motora pritiskom na taster); LDWS sistem za upozorenje i prevenciju napuštanja saobraćajne trake, kamera za hod unazad, grejanje volana, navigacioni sistem … su po pravilu bile rezervisane za vozila više klase, ali su sada dostupne i kod novog i20.

IMG_5755

i20 nove generacije baziran je na novoj platform pri čemu je međuosovnisko rastojanje uvećano i sada iznosi 2.570 mm. Šasija je dugačka 4.035 mm sa prepoznatljivom linijom koja se proteže celom dužinom vozila, a na donjem delu vrata su postavljenje zaštitne plastične lajsne. Kombinovani prednji i zadnji prostor za noge je najbolji klasi i iznosi 1.892 mm. Zapremina prtljažnika od 326 tj. 1.042 litara sa oborenim sedištima je takođe vodeća u klasi.

Paleta Euro 6 agregata koja će biti na raspolaganju obuhvata dva benzinska (1.2 od 84ks i 1.4 od 100ks) i dva dizel agregata (1.1 od 75ks i 1.4 od 90ks). Ovi motori su razvijeni uzmajući u obzir zahteve savremenih evropskih kupaca i sa svojim akcentom na aluminijumske komponente predstavljaju mala moderna čuda tehnike. U cilju što veće efikasnosti potrošnje goriva i smanjenja CO2 emisije, Hyundai je vremenom racionalizovao zapremine motora tako što su 1.6 benzinski i dizel agregati ustupili mesto manjim, ekološki prihvatljivijim motorima. Oni su lagani i ekonomični , ali istovremeno moćni i pouzdani, donoseći zabavu i uživanje u vožnji.

IMG_5751

Hyundaijevi inžinjeri sa ponosom u prvi plan stavljaju super efikasan 1.1 dizel agregat sa 75ks koji postiže max obrtni moment od 180 Nm pri 1.750 – 2.500 rpm i emisiju CO2 od 99g/km. Uz pomoć Hyundaijevog Stop & Go sistema (IDS) , ovaj dizel agregat postiže emisiju CO2 od samo 84g/km što predstavlja trenutno najbolji rezultat u svojoj klasi na tržištu. Benzinski agregati mogu biti dostupni sa 5- stepenim manuelnim menjačem (1.2 agregat) ili 6-stepenim manuelnim i 4-stepenim automatskim menjačem (1.4 agregat), dok su oba dizel agregata dostupna sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Takođe, Hyundai je potvrdio da će tokom 2015 god. paleta agregata biti obogaćena i sa novim benzinskim 1.0-litarskim trocilindričnim turbo agregatom. Ovo je prvi u generaciji malih benzinskih agregata sa turbo punjačem koji obezbeđuje bolje performanse, ekonomičnost i užitak u vožnji. Razvijen u tehničkom centru Riselshajm u Nemačkoj, ovaj T-GDI agragat postiže 120ks i maksimalni max obrtni moment od 172 Nm.

Prilikom dizajnirana i konstrukcije novog i20 modela velika pažnja je poklonjena smanjenju buke koja nastaje u toku vožnje. Kroz računarske simulacije i praktična testiranja, nivo buke, vibracija i grubosti kod novog i20 je znatno smanjen u odnosu na svog prethodnika. Putevi prenosa vibracije, rezonanca vetra, ulazna buka, buka od auspuha i motora – sve je ovo drastično smanjeno. Novi i20 je razvijen da pruži komfor za sve putnike, a primenom strukturnih ojačanja u predelu instrument table i upravljačkog sistema postignuto je smanjenje vibracija koje nastaju kao posledica loših puteva. Široka upotreba novih materijala za smanjenje buke tokom razvoja modela, posebno kod modela sa dizel agregatima, rezultirala je izuzetno visokim nivoom prefinjenosti. Pojednostavljenje izduvnog sistema je dovelo do smanjenja težine i drastično smanjila izduvnu buku.

Sajam automobila Beograd 1903 2015c

Hyundai se pobrinuo da se struktura novog i20 bazira na snažnom čeličnom ramu, strategijski raspoređenim zonama gužvanja pri udaru i zaštitinim gredama, što ovaj model i putnike u njemu čini izuzetno sigurnim. Pored sistema pasivne sigurnosti kao što su prednji vazdušni jastuci zajedno sa bočnim jastucima i vazdušnim zavesama, u slučaju sudara zaštitu nudi i koncept laganog čelika ultra-visoke zatezne moći koji je upotrebljen za robusnu strukturu karoserije čime je njena torziona rigidnost podignuta na visok nivo do 81% . Kod prve generacije modela i20, 16% od celokupne strukture šasije je bilo izrađeno od čelika ultra-visoke zatezne moći, a kod nove generacij taj procenat iznosi čak 42%.

U savremene sisteme aktivne sigurnosti kojima može biti opremljen novi i20, pored ABS sistema (Anti-lock Braking System), ESS sistema (Emergency Stop Signal) za zadnja stop svetla u slučaju naglog zaustavljanja i već čuvenog sistema elektonske stabilnosti ESP (Electronic Stability Program), i20 može biti opremljen i sa sistemima nove generacije kao što su VSM sistem (Vehicle Stability Management) koji je zadužen za upravljanje stabilnosti vozila i HAC sistem (Hill Assist Control) koji pomaže prilikom kretanja vozila uzbrdo.

Sajam automobila Beograd 1903 2015 photo Predrag Mitic

Kao rezultat svih ovih tehnoloških rešenje, novi i20 nastavlja da pruža izuzetno visok nivo bezbednosti u svojoj klasi očekujući maksimalnu ocenu od 5 zvezdica koju je njegov prethodnik ostvario na prestižnom Euro NCAP bezbedonosnom testu.

Demonstrirajući svoju snažnu veru u trajnost i kvalitet svojih proizvoda, Hyundai nudi kupcima novog i20 u Srbiji najbolju i potpuno transparentnu – trostruku garanciju. Ovaj jedinstveni paket pruža petogodišnju garancija na vozilo bez obzira na broj pređenih kilometara zajedno sa pet godina 24h/7 besplatne pomoći na putu i pet godina besplatnih preventivnih godišnjih pregleda vozila. Uzimajući u obzir sve novitete koje sa sobom donosi druga generacija modela i20, kao i Hyundaijevo dugogodišnje iskustvo proizvođača vozila u B segmentu, možemo sa sigurnošću tvrditi da novi i20 podiže lestvicu za ostale konkurente i odvažno im baca rukavicu u lice. Vreme će dokazati koliko je novi model bolji u odnosu na konkurente i kako će oni odgovoriti, ali jedno je sigurno – Hyundaijevo vreme je već stiglo.

 

Hyundai Srbija PR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *