Honda Civic Tourer

Bilo da ste ljubitelj automobila ili ga prosto posedujete jer vam je neophodan, kada vam je potreban veći automobil, kao jedan od logičnih izbora nameće se karavan.

Iako su danas sve popularnija višenamenska vozila (MPV, Crossover, SUV) koja svakako imaju svoje prednosti, karavan je ipak i dalje odlično rešenje, ako vam treba prostor i funkcionalnost po pristupačnoj ceni.

Sa novom, devetom generacijom Honde Civic, uz sedan i hatchback verziju, stigao je i Civic Tourer. Honda je predstavila Civic Tourer kao odgovor na promenljive prilike na evropskom tržištu. Tržište karavana C segmenta je prethodnih godina pokazalo stabilnost i očekuje se da će se u budućnosti povećati. Razvojni tim Civic Tourer-a je obavio ispitivanje klijenata u Evropi pre nego što je započet razvojni proces kako bi utvrdili šta je klijentima važno prilikom odabira karavana. Ovo istraživanje je ukazalo na dve glavne ciljne grupe Civic Tourer-a: porodice sa malom decom koje zamenjuju manja vozila u potrazi za većim i klijenti sa odraslom decom koja su napustila dom i koji žele vozilo niže kategorije od trenutnog.

Obe grupe potencijalnih klijenata su istakle sledeće karakteristike kao važne:

–  Veliki prtljažnik
–  Praktične opcije za odlaganje prtljaga
–  Prostrana unutrašnjost za vozača i putnike
–  Lak za manevrisanje prilikom parkiranja
–  Visok nivo dinamičkih performansi i niska potrošnja goriva

Klijenti koji trenutno voze automobile koji spadaju u D segment očekuju i visok nivo udobnosti i veliku količinu opreme.

Razvojni tim zadužen za ovaj model je iskoristio dugogodišnje iskustvo u prozvodnji karavana. Prvi Hondin karavan je bio Accord AeroDeck iz 1986. godine, propraćen Accord karavanom (ograničen na evropsko tržište) iz 1991 godine. Zatim su na red došli naredni modeli Accord karavana, sve do predstavljanja Accord Tourer-a 2002. godine.

Prvi Civic AeroDeck je predstavljen 1998. godine i bio je prvi Hondin model ekskluzivno dizajniran za evropsko tržište, a treći napravljen u Hondinoj fabrici u Svindonu, u Velikoj Britaniji. Veran Hondinim korenima po pitanju proizvodnje karavana, razvojni tim je nastojao da stvori vozilo koje će predstavljati spoj praktičnosti i stila sa nadprosečnim performansama. Tadašnje mišljenje tima je bilo da karavani možda jesu praktični, ali retko nude dovoljno stila kako bi zainteresovali zaljubljenike u automobile. Prodaja karavana je, u to vreme, u Evropi činila 16% C segmenta i njihova popularnost je postojano rasla.

Civic_Aerodeck

Civic AeroDeck je pružio novi nivo praktičnosti i to bez žrtvovanja podjednako bitnih odlika uživanja u vožnji i udobnosti. Ova jaka reputacija i nasleđe su pomogli razvojnom timu Civic Tourer-a da stvore vozilo koje će prevazići očekivanja klijenata i pružiti nenadmašivu količinu prostora u enterijeru.

Civic Tourer je razvijen i dizajniran u Evropi, dopuštajući Hondinom evropskom timu za istraživanje i razvoj da vodi i kreativni i tehnički deo dizajnerskog procesa. Vozilo je dizajnirano specifično za vožnju u Evropi i tako da odgovara svim potrebama evropskih klijenata. Budući da je Civic sinonim za višenamenska kompaktna vozila, čvrsti temelji Civic-a sa petoro vrata su odabrani kao najbolja polazna tačka za razvoj.

Civic_1.6-litre_i-DTEC_

Civic modeli iz 1960-ih i 1970-ih su bili niski i imali elegantan spoljašnji dizajn, što je pomoglo pri naglašavanju sportskih karakteristika vozila; međutim, unutrašnjost ovih vozila je i dalje bila prostrana i prilagodljiva.

Tokom svoje evolucije u prethodnih 40 godina, Civic je ostao je veran spoju elegantnog, sportskog dizajna i praktičnosti. Poznat po svom jednostavnom, dinamičnom i prepoznatljivom dizajnu, trenutni model Civic-a sa petoro vrata koristi jedinstveni centralni rezervoar za gorivo koji se nalazi ispod prednjih sedišta, što, zajedno sa Hondinim inovativnim Magic Seat sistemom, pruža neuporedivu količinu prostora u enterijeru vozila. Ovaj raspored je prenet i u Civic Tourer.

Iza sofisticiranog i sportskog spoljašnjeg dizajna Civic Tourer-a krije se prilagodljivost koja nudi pametne funkcionalnosti i nenadmašivu praktičnost.

Uprkos tome što je samo 235mm duži od Civic-a sa petoro vrata, što ga čini najkompaktnijim karavanom u C segmentu, Civic Tourer nudi vrhunski prtljažni prostor. Sa podignutim zadnjim sedištima nudi 624 litara prtljažnog prostora, u koji mogu da stanu tri velika kofera. Sa spuštenim zadnjim sedištima, nudi 1668 litara prtljažnog prostora.

Njegova široka, niska spoljašnjost krije jedan od najprostranijih enterijera u C segmentu; sa 1431mm prostora za ramena između vozača i suvozača i 795mm između vozača i zadnjeg sedišta. Visina i širina Civic Tourer-a su identične Civic-u sa petoro vrata, premda blago izdignuta krovna linija Civic Tourer-a nudi putnicima na zadnjim sedištima više prostora za glavu.

Rezervoar za gorivo u Civic Tourer-u se, kao i u Civic-u sa petoro vrata, nalazi ispod prednjih sedišta, što omogućava neuporedivu količinu prostora u enterijeru i Hondinu konfiguraciju Magičnih sedišta.

Hondina jedinstvena Magična sedišta nude još veću praktičnost i više prostora u Civic Tourer-u, dopuštajući niz konfiguracija sedišta za maksimalnu prilagodljivost. Zadnja klupa se spušta jednim lakim pokretom, dok je pod prtljažnika podignut da stvori potpuno ravnu površinu kada se zadnja klupa spusti. Donja podloga zadnje klupe takođe može da se podigne i time da se stvori dovoljno mesta za prevoz visokih predmeta. Raspodela zadnje klupe od 60:40 nudi još više opcija za prevoz putnika i tovara, kao i alternativni način utovara ukoliko je pristup prtljažniku ograničen.

Civic Tourer nudi još mnoštvo praktičnih rešenje, dizajniranih da ga učine još funkcionalnijim. Pregrada u prtljažniku može da se ukloni, što je naročito pogodno prilikom prevoza predmeta viših od pregrade.

Krovne šine su deo standardne opreme, što znači da krovni nosač može lako da se montira pričvršćivanjem na krovne šine.

Ispod poda prtljažnog prostora u Civic Tourer-u nalazi se ista pregrada kao i u Civic-u sa petoro vrata. Međutim, pod prtljažnog prostora u Civic Tourer-u je viši, što stvara dodatni prostor u pregradi ispod poda prtljažnika i uvećava njen kapacitet sa 75 litara na 117 litara. Sa podignutim poklopcem, u ovu pregradu mogu da stanu dva kofera, dok sa poklopcem potpuno spuštenim mogu da stanu predmeti visoki do 1 m.

Zbog potpuno ravnog prtljažnog prostora visine 565mm, utovar i istovar predmeta je znatno olakšan.

dimenzije prtljaznika

Civic Tourer je prvo serijsko vozilo na svetu sa sistemom adaptivnih zadnjih amortizera. Novorazvijeni sistem adaptivnih zadnjih amortizera u sekundi prilagođava tvrdoću zadnjih amortizera uslovima puta. Ovo omogućava da vozilo ostane udobno prilikom vožnje na autoputu, a čvrsto i agilno ukoliko su potrebni precizna upravljivost i visoke performanse. Sistem ima tri režima – comfort, normal i dynamic. Sva tri režima su razvijena sa ciljem uvećanja stabilnosti i udobnosti prilikom različitih uslova vožnje.

Amortizeri imaju magnetni ventil koji kontroliše protok ulja u amortizeru, što utiče na silu amortizacije. Kako bi se postigla stalno udobna vožnja, ECU kontrolna jedinica računa kretanje karoserije korišćenjem signala integrisanog senzora. Pored ovoga, ECU kontrolna jedinica koristi informacije CAN bus sistema i kontroliše silu amortizacije na zadnjoj osovini, varirajući između mekane i tvrde.

Ukoliko se odabere Comfort režim stvara se mekša osnova za amortizere, dok Dynamic režim pruža čvršću osnovu što dovodi do dinamičnije upravljivosti. Nezavisno od odabranog režima, sistem adaptivnih zadnjih amortizera će prilagoditi silu amortizacije u odnosu na stil vožnje i uslove puta.

Civic_Tourer07

Sistem adaptivnih zadnjih amortizera je razvijen specifično za kupca Civic Tourer-a. Sistem osigurava da Civic Tourer prevazilazi sve potrebe vozila C segmenta, istovremeno ga čineći dostupnim velikom broju klijenata.

Sa akcentom na razvijanju novog Civic Tourer-a za evropskog klijenta, širom Evrope je izvršeno opširno testiranje i podešavanje u zavisnosti od uslova puteva. Uzete su u ubozir raznolike površine, karakteristike, kao i dozvoljene brzine na putevima. Cilj razvojnog tima je bio da stvori predvidljive, udobne i bezbedne karakteristike upravljanja, poznate kao ‘Zrela Dinamičnost’.

Civic Tourer ima isto McPherson istureno prednje vešanje i zadnju torzionu oprugu kao i Civic sa petoro vrata, ali je došlo do manjih podešavanja prednjih amortizera kako bi se uvećala udobnost u vožnji.

Poboljšanje upravljačkog sistema putem podešavanja EPS sistema omogućava bolji odziv i predvidljivo upravljanje na krivudavim putevima, kao i pri velikim brzinama, pružajući preciznost i samouverenost u vožnji.

Stabilnost pri visokim brzinama je takođe bila ključna tačka prilikom razvoja, kako bi se stvorio osećaj bezbednosti. Ona je postignuta tvrdoćom karoserije, dodatkom novih zadnjih stubova, poboljšanom ravnotežom i preciznim podešavanjem vrata prtljažnika i zadnjeg bočnog spojlera.

Civic_Tourer05

Klijenti će ispod poklopca motornog prostora Civic Tourer-a pronaći ili novi 1.6-litre i-DTEC dizel motor ili 1.8-litre i-VTEC benzinski motor.

Novi 1.6 i-DTEC dizel motor je prvi iz Hondine serije Earth Dreams naprednih tehnologija predstavljen u Evropi. Filozofija u osnovi Earth Dreams tehnologija je stvaranje ravnoteže između ekonomičnosti i performansi, što je svakako slučaj u Civic Tourer-u. Najlakši u svojoj klasi, dostavlja 300 Nm obrtnog momenta sa emisijom od samo 99g/km*.

Hondin novi 1.6 litre i-DTEC motor se sastoji od aluminijumske glave cilindra spojene sa aluminijumskim blokom i lakši je za 47kg od 2.2 litre i-DTEC motora. Sve pojedinačne komponente su redizajnirane kako bi im se umanjila težina i veličina, dok su napredne tehnike proizvodnje pomogle da se težina smanji još više. Debljina zidova cilindara je smanjena sa 9mm – kolika je bila kod 2.2 litre i-DTEC motora – na 8mm. Ovo je izuzetno dostignuće za dizel motor. Uz to, korišćeni su i lakši klipovi. 1.6 i-DTEC motor se može naći i u najnovjem modelu CR-V , kao u Civic-u sa petoro vrata.

Civic_Tourer 1.6 i-dtec

Civic Tourer je takođe dostupan sa Hondinim 1.8 i-VTEC motorom sa manuelnim ili automatskim prenosom i emisijom CO2  od samo 148g* po km. 1.8 litre i-VTEC poseduje Hondinu VTEC tehnologiju i sisteme upravljanja motora. Ovaj motor je dizajniran da funkcioniše kao deo izuzetno kvalitetnog pogonskog sklopa. Pali se brzo i lako, promene stepena prenosa su glatke, a kontrola ubrzanja predvidljiva i jednostavna. Ubrzavanje i usporavanje je uvek glatko i udobno, nezavisno od toga da li vozite kroz grad ili predgrađe. Isto važi i za ubrzanje i brzu vožnju po autoputevima.

Novi Civic Tourer nudi Hondinu jedinstvenu Eco Assist™ tehnologiju koja pomaže vozaču da postigne optimalni nivo efikasnosti. Ova tehnolgija je zasnovana na saznanju da različiti stilovi vožnje mogu da stvore razliku od čak 15 odsto po pitanju potrošnje goriva. Sistem putem brzinomera ukazuje vozaču na to koliko njegov stil vožnje utiče na potrošnju goriva. Ukoliko vozi ekonomično, kontrolna tabla svetli zelenom bojom. Ukoliko neznatno prekorači optimalnu brzinu kretanja u datom trenutku, kontrolna tabla svetli belo/zeleno. Ukoliko vozač često naglo ubrzava i usporava, kontrolna tabla svetli belom bojom. Sistem je još više poboljšan opcionalnim ECON režimom koji, kada se aktivira, osigurava glatko uvećanje obrtnog moment, udobniju vožnju i manju potrošnju goriva.

honda-civic-econ

Za još veću efikasnost, Idle Stop tehnologija je deo standardne opreme na svim modelima Civic Tourer-a sa manuelnim prenosom; ovaj bezprekorni sistem može da smanji emisiju CO2 do 5 g/km kod dizel motora. Kada vozač zaustavi vozilo i izabere neutralni stepen prenosa, motor se automatski isključuje kada otpusti kvačilo. Zatim se automatski opet pali kada se pritisne kvačilo radi odabira stepena prenosa. Prikaz na kontronoj tabli ukazuje na rad Idle Stop sistema, a sistem može i da se isključi pritiskom na taster.

Civic_Tourer08

Hondina posvećenost bezbednosti je otelotvorena izrazom ‘Bezbednost za sve’; Bezbednost za vozače, putnike, pešake, kao i sve putnike u okolnim vozilima. Honda ovo postiže zahvaljujući nizu pasivnih i aktivnih bezbednosnih sistema, koji nastoje da spreče ili ublaže nesreće i povrede.

Civic Tourer sadrži kompletan spisak bezbednosnih tehnologija dostupnih za Civic sa petoro vrata, što mu pruža istu Euro NCAP ocenu za bezbednost od pet zvezdica.

Kao i kod svih Hondinih vozila, bezbednost je razvojnom timu bila na prvom mestu prilikom dizajniranja Civic Tourer-a, a posebno su obratili pažnju na integraciju aktivnih bezbednosnih sistema poznatih kao Advanced Driving Assist Sistemi. Civic Tourer poseduje paket naprednih aktivnih bezbednosnih sistema dizajniranih da nude sveobuhvatnu bezbednost, svakodnevno. Ove tehnologije teže da osiguraju pristupačnu i povoljnu bezbednost klijentima u C segmentu.

Civic_Tourer09

Bilo da vozite decu u školu, krećete se kroz gradski saobraćaj ili ste na autoputu, Hondini bezbednosni sistemi naporno rade i pomažu sprečavanju nezgoda kada god je to moguće. Ukoliko nije moguće sprečiti nezgodu, sistemi čine sve da ublaže udarac.

Početna cena za ovaj automobil u Srbiji je 19.490€. U pitanju je osnovni model, Civic Tourer 1.8 i-VTEC Comfort, dok u osnovnom paketu opreme, ali sa savremenim 1.6 i-DTEC dizel agregatom, košta dodatnih 2.000€ više. U odnosu na verziju sa 5 vrata, cene se poprilično razlikuju. Ukoliko se odlučite za benzinski agregat Civic Tourer košta čak 3.000€ više, dok sa dizel agregatom je razlika upola manja.

Danas se pojedini automobili C segmenta prodaju po zaista niskim cenama, gotovo upola manjim od početne cene ovog modela. Sa druge strane ima i prilično skupih predstavnika ovog segmenta, ali kako god, treba imati u vidu da je Civic Tourer zaista poseban po mnogo čemu, a to možete najbolje uvideti ako posetite prodajne salone Honde i zakažete test vožnju.

Mi ćemo to učiniti prvom prilikom i preneti vam naše utiske. Do tada, nadamo se da će se sve više Civic Tourer-a naći na našim ulicama.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.