Renault R.S. 01

Modelom Renault Sport R.S.01, automobilom za trke spektakularnog izgleda i izuzetnih performansi, Renault ponovno dokazuje svoju strast prema automobilizmu. Dizajnom nadahnutim svetom konceptnih automobila i vođenim bezuslovnom potragom za aerodinamičkim pritiskom, Renault Sport R.S. 01 je radikalan izraz sportskog nasleđa marke.

Njegove tehničke specifikacije odražavaju ono najbolje iz stručnosti Renault Sporta. Sa karbonskom monokok šasijom koja masu automobila zadržava ispod 1100 kg i motorom koji razvija više od 500 KS, postiže najveću brzinu iznad 300 km/h. Od 2015. Renault Sport R.S. 01 će biti jedna od zvezda novog prvenstva World Series by Renault nazvanog Renault Sport Trophy, odskočne daske za profesionalna prvenstva GT i Endurance.

rs01_05

Automobil koji uzbuđuje već na prvi pogled, Renault Sport R.S. 01 će biti jedan od najefikasnijih GT-a automobila za trke na svetu. Sa svakim potezom olovke, u linijama karoserije i pojedinostima, težnja je bila da se postignu dva cilja: stvoriti od Renault Sporta R.S. 01 kultni Renaultov automobil i doprineti performansama na stazi stalnom težnjom za aerodinamičkom efikasnošću.

Poput svih Renaultovih automobila oblikovanih pod vođstvom Laurensa van den Ackera , Renault Sport R.S. 01 ističe upadljiv znak, koji je i glavno obeležje prednjeg dela. Impresivna širina automobila od 2000 mm – uz visinu od 1116 mm – naglašena je oblikom svetlosnog traga LED dnevnih svetala postavljenih pored usmerivača vazduha za hlađenje kočnica. Na sredini rešetke hladnjaka podupirač šasije usisava i usmerava vazduh prema dva hladnjaka vode. Zatim se ispušta kroz ekstraktore na poklopcu. Tako nastali potpritisak povećava potisak na prednjem delu.Aerodinamičnosti napred doprinose i veliko krilo donjeg razdelnika i stepenasto ravno dno. Dva rebra sa strane branika stvaraju vrtloge koji ograničavaju turbulenciju točkova pri okretanju.

rs01_02

Naglašen grafičkim uzorkom koji se proteže od prednjih svetala do bočnih usisnika vazduha, spušten profil je svojstven GT-u sa pozadi središnje postavljenim motorom. Neravnotežu vešanja diktira građa automobila, ali i napori da se postigne optimalna raspodela mase. Prozori koji se protežu do aeroprofila i zakrivljenog oblika zadnjeg poklopca motora dodatno ističu dizajnerske odluke.
Oblikovane linije Renault Sport R.S. 01 podsećaju na konceptni automobil DeZir, predstavljen 2010.
Za svoju preliminarnu studiju dizajner Akio Shimitzu je našao inspiraciju i u Renaultovom Étoile Filante (zvezda padalica), brzinskom rekorderu koji je 1956. premašio 300 km/h u ravnici Bonneville Salt Flats!

rs01_04

Donji aerodinamički razdelnik usmerava protok vazduha u ekstraktore iza prednjih točkova. Protežući se uzduž vrata, ovi ekstraktori se pretvaraju u usmerivače vazduha za međuhladnjak. Time se ostvaruje efikasno hlađenje turbopunjača.

Ako spustimo pogled sa prilagodljivog krila, primetićemo zadnji difuzor koji kao da „gura” Renault Sport R.S. 01 prema stazi izvlačeći vazdušnu struju koja šiba ispod ravnog dna. Velika prednost ovog sistema je što ne stvara otpor vazduha pa ne smanjuje najveću brzinu. Na vrhu difuzora nalaze se dvostruki izduv i LED svetla, koja upotpunjuju jedinstven svetlosni trag koji se proteže gotovo celom širinom Renault Sporta R.S. 01.

rs01_01

Kao rezultat velikih napora posvećenih aerodinamičnosti, Renault Sport R.S. 01 postiže izuzetne nivoe performansi, bolje od GT3 i sličnije DTM-u. Koeficijent potiska (Cl) i koeficijent otpora vazduha (CdA) slični su onima kod Formule Renault 3.5. Pri najvećoj brzini od 300 km/h aerodinamički potisak od 1,7 tona jednak je onom Formule Renault 3.5, bolidu koji je merilo u World Series by Renault.

TRI PITANJA ZA ERICA DIEMERTA, DIREKTORA DIZAJNA, RENAULT SPORT TECHNOLOGIES

Šta se zahtevalo u pogledu dizajna Renaulta Sport R.S. 01?
„Renault Sport Technologies su želeli automobil kojim se istražuju nove dimenzije performansi. Zato je bilo važno da ovaj podsticaj bude vidljiv u dizajnu. Uz to, da bismo ga učinili reprezentativnim modelom marke, Renault Sport R.S. 01 morao je da bude zanimljiviji široj publici od uobičajene linije proizvoda. Zato ni malo ne liči na serijske automobile. Postupak je bio sličan oblikovanju konceptnog automobila u smislu slobode koju je tim imao. Bilo je to zaista uzbudljivo.”

Opišite nam glavne faze postupka do predstavljanja makete na Moskovskom sajmu automobila?
„Svi naši projekti počinju internim takmičenjem. Od 22. novembra 2013., u sklopu prve faze, šesnaest dizajnera iz naše mreže dizajnerskih centara u Francuskoj i drugim zemljama dalo je maha svom stvaralačkom nagonu. Posle tri nedelje izabrali smo rad Akia Shimizua, mladoga japanskog dizajnera koji oblikuje spoljašnjosti automobila u Guyancourtu. Njegov projekt je bio logičan izbor zbog snage izraza i neposredne veze sa Renaultovim identitetom. Zatim smo prema njegovim crtežima izradili digitalnu maketu. To nas je odvelo u tehničku fazu, koja se zasnivala na stalnoj uskoj saradnji sa Renault Sport Technologies i Dallarom. Želeli smo da postignemo najveću moguću ravnotežu između zahteva u pogledu dizajna i aerodinamičnosti. Performanse svake izmenjene verzije proveravali smo proračunima računarske dinamike fluida . Zatim smo uobličili maketu u prirodnoj veličini. Ova faza je bila najvažnija za proveru proporcija i stava. Pokazalo sa da su naše odluke bile zasnovane pa su se sve dalje promene uglavnom odnosile na ugađanje karoserijskih linija, vazdušnih ulaza i ekstraktora. Konačni dizajn zamrznut je 25. aprila.”

Kako biste ocenili rezultat?
„Pre svega treba naglasiti da je kompletan projekat završen za pet meseci. Ovo je vrlo kratak vremenski period u poređenju sa proizvodnim projektima na kakve smo navikli. Renault Sport R.S.01 je uspešan spoj ostvaren uprkos izazovnim ograničenjima koja se javljaju kada težite vrhunskim performansama. Iz današnje perspektive, rekao bih da su pitanja aerodinamičnosti u mnogome usmeravala, ali pre svega i podsticala našu kreativnost! Krajnji proizvod je celom timu izvor ogromnog ponosa. Jedva čekamo da vidimo automobile na startu prve trke!”

rs01_08

Tehnička obeležja Renault Sporta R.S. 01 u skladu su sa njegovim spektakularnim dizajnom. Osim što efikasno štiti vozača, karbonska monokok šasija je omogućila da automobil ima samo 1100 kg. Postavljen središnje i pozadi, Nismov 3,8-litarski V6 sa dva turbopunjača koji razvija više od 500 KS spojen je sa Sadevovim 7-stepenim sekvencijalnim menjačem. Opremljen karbonskim kočnicama i posebnim Michelinovim gumama, Renault Sport R.S. 01 otelotvoruje sva tehnička znanja Renault Sport Technologies.

Renault Sport R.S.01 je konstruisan u saradnji sa najboljim tehničkim partnerima pod kontrolom inženjera Christophea Chapelaina . Monokok od ugljenikovih vlakna bio je prirodan izbor da bi se postigli ciljevi u smislu mase i sigurnosti. Italijanska Dallara bila je odgovorna za konstruisanje i izradu šasije, kao i za Formulu Renault 3.5. Monokok sa 150-litarskim rezervoarom za gorivo na vrhu ima čelični sigurnosni kavez. Napred posebna struktura upija energiju u slučaju frontalnog sudara. Kako je oblikovana poput brodskog pramca, doprinosi aerodinamčkoj efikasnosti. Još jedna deformabilna struktura pričvršćena za menjač ima istu ulogu na zadnjem delu automobila. Celi sklop je u skladu sa ovogodišnjim FIA normama za LMP1 kako bi se obezbedila potpuna sigurnost. Popis sigurnosnih obeležja završava sklopivim stubom upravljačkog kola i Sabeltovim školjkastim sedištem sa šestotačkovnim pojasom kompatibilnim sa sistemom HANS®.

rs01_06

Motor kao polunosivi element spojen je sa karbonskom monokok šasijom na razvodnoj strani i sa sigurnosnim kavezom na vrhu. Pripremljen u Nismu, 3,8-litarski V6 sa dvostrukim turbom izveden je iz Nissana GT-R. Glavni izazov u odnosu na serijski model bio je sistem suvog uljanog korita namenjen za sprečavanje zapljuskivanja ulja u dugim krivinama. Pectelova elektronska jedinica ima funkciju kontrole proklizavanja. Pritisak prednabijanja postavljen je da daje više od 500 KS uz najveći obrtni moment veći od 600 Nm. U smislu učinka, to postavlja Renault Sport R.S. 01 između GT3 i DTM-a

Nismov motor spojen je sa Sadevovim uzdužnim sedmostepenim menjačem. S obzirom na proračun, za sve će se staze koristiti iste prenosne razmere. Ipak, postojaće mogućnost da se prilagodi unapred postavljen samokočioni diferencijal. Sekvencijalnim upravljačkim sistemom, koji se aktivira ručicama na upravljaču, upravlja XAP-ov elektromagnetni aktuator. Kvačilo koje je posebno razvio ZF Race Engineering ima funkciju protiv gašenja motora i konstruisan je za produženi radni vek.

Prijanjanje se uglavnom postiže aerodinamičkim potiskom i to se odražava u konstrukciji vešanja. Na isti način kao na sportskim prototipovima, preuzet je klasičan raspored sa dvostrukim ramenima, „pushrod” i Öhlinsovi amortizeri. Sistemi prijatne kompresije i povratnog hoda se nalaze sa svake strane karoserije napred i uzdužno iznad menjača pozadi. Kočioni sistem se sastoji od 380-mm karbonskih diskova i PFC-ovih kočnica sa šestoklipnim kleštima. To je odličan kompromis između efikasnosti i izdržljivosti. Renault Sport R.S. 01 opremljen je i ABS-om Bosch Motorsporta. Michelin, partner Renault Sport Technologies je na svim automobilskim proizvodima razvio posebne 18-inčne gume koje su montirane na originalne točkove uz pomoć središnje matice.

karakteristike
Organizator automobilskih događaja sa četrdesetogodišnjim iskustvom, Renault Sport modelom R. S. 01 ulazi u novu fazu. Novi automobil će dati novu dimenziju takmičenju privatnih timova i regrutovanju najtalentovanijih među pilotima i amaterskim vozačima. Renault Sport R.S. 01 će se takmičiti u prvenstvu Renault Sport Trophy, takmičenju po njegovoj meri. Ovo takmičenje monotipova, koje od 2015. postaje delom World Series by Renault, nudi novu priliku „pro-am” ekipama i ulaznica je za prvenstva GT, DTM, ELMS i WEC.

„Renault Sport R.S. 01 označava početak nove linije. Zato je dobio ime kojim odajemo počast prvom Renaultovu bolidu Formule 1. Želeli smo da konstruišemo najbolji automobil za trke da bismo na videlo izneli najtalentovanije i pripremili sledeću generaciju vozača. Renault Sport R.S. 01 je automobil izuzetnih performansi, a World Series by Renault će biti njegov izlog. Renault Sport Trophy smo počeli da razvijamo od nule. Reč je o atraktivnom takmičenju koje se izdvaja među postojećim automobilskim događajima. Sa „pro-am” ekipama i sportskim programom koji spaja strelovitost i izdržljivost stvorićemo ulaz prema zahtevnijim prvenstvima.

Nakon što je razvio najefikasnije programe za jednosede, Renault Sport Technologies želi da izbaci novu ponudu za jurilice. Pozicioniran između Clio Cupa i profesionalnih prvenstava poput WEC-a, DTM-a i japanskog Super GT-a, Renault Sport Trophy je filter za najbolje pilote i vozače.

U sezoni 2015. moći će da nastupe dvadeset „pro-am” ekipa, razvrstanih prema FIA pravilima za WEC (World Endurance Championship). Na takmičenjima World Series by Renault takmičari će moći da maksimalno produže vreme na stazi učestvovanjem u pravom prvenstvu monotipova pod imenom Renault Sport Trophy.

Procjenjuje se kako vreme na stazi trenutno iznosi nešto više od četiri sata po automobilu i po vozaču tokom trodnevnog vikenda. Prvenstvu Renault Sport Trophy će biti od značaja stručnost marke u organizovanju automobilskih događaja. Prioritet će imati tehnički ferplej, sportska etika i ograničenje troškova. Tehnički Renault Sport R.S. 01 je predviđen za servisiranje svake druge sezone, što pomaže smanjenju troškova.

Pored novčane nagrade najboljim vozačima i ekipama u svakoj rundi, Renault Sport Technologies zajedno s partnerima obezbediće posebno privlačne nagrade na završetku sezone. Prvak u kategoriji „pro” dobiće priliku da prođe celi razvojni program (simulator, telesna priprema, medijska obuka itd.) pre pristupanja testu za nove vozače službene Nismove ekipe za japanski Super GT. Ako bude imao potrebne kvalitete, moći će da nastavi karijeru u toj izuzetno kompetitivnoj disciplini. Podjednako privlačna nagrada očekuje i prvaka u „am” kategoriji. On će imati priliku da učestvuje na 24 sata Le Mansa 2016. vozeći prototip LMP2.

WORLD SERIES BY RENAULT: U ČAST AUTOMOBILIZMA!
Renault se već 115 godina takmiči u auto sportu. U tom periodu je pobeđivao u najprestižnijim takmičenjima i disciplinama, od relija Monte Carlo do 24 sata Le Mansa i Formule 1, u kojoj je osvojio čak dvanaest titula svetskog prvaka! Pionir u monotipovima za piste pre više od četrdeset godina, Renault Sport i danas je uzor u toj oblasti.
Prvenstvom World Series by Renault, pokrenutim 2005., ovaj tip takmičenja je ponovno otkriven. Publika ga je opravdano prihvatila – pozivu marke odazvalo se 5,5 miliona gledalaca. Ovi „besplatni, brzi i zabavni” događaji imaju čvrste osnove:
– vrhunska međunarodna prvenstva
– Formula Renault 3.5, Evurocup Formula Renault 2.0 i Eurocup Clio,
– pokazne priredbe poput Infiniti Red Bull Racing F1 Show i Renault Classic Show,
– porodične događaje (izazov u boksu, simulatori vožnje, izložbe, dečija sela itd.)
– besplatan ulaz za javnost uz pristup svim tribinama i „paddocku”,
– znatnu zastupljenost u medijima uz prenose uživo na Eurosportu i mnogim drugim TV programima širom sveta.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *