Toyota predstavlja unapređene sisteme za pomoć pri parkiranju

Toyota Motor Corporation je unapredila svoju tehnologiju inteligentnog sonara (Intelligence Clearance Sonar – ICS), koja služi za sprečavanje ili ublažavanje sudara tokom parkiranja ili kretanja. Osim toga, dodat je novi način pregleda na Toyotinom ekranu sa panoramskim pogledom, koji vozačima omogućava da lakše vide okolinu pre nego što započnu vožnju. Toyota planira da ugradi ovu tehnolgiju u modele čije je predstavljanje zakazano za 2015. godinu.

Inteligentni sonar

Toyotin trenutni uređaj detektuje prepreke i pomaže da se izbegne ili ublaži sudar u slučaju naglog ubrzanja, a zbog pritiska na pogrešnu papučicu. Novi sistem ima više senzora i može da detektuje objekte koji se nalaze dalje, jer skenira prostor šire i dublje. Osim toga, poboljšana je logička kontrola kako bi se sprečio ili ublažio sudar sa susednim vozilima ili preprekama, čak i kada nije reč o zameni papučica, već i tokom vožnje malim brzinama na parkinzima ili prilikom izlaska sa parking mesta.

toyota_parkiranje1

Toyotin inteligentni sistem za pomoć pri parkiranju sada koristi ICS sistem kako bi pomoću automatskog kočenja sprečio ili ublažio sudar. Pored toga, nova podrška za skretanje automatski kontroliše upravljač2 na tesnim parking mestima, gde je potrebno višestruko pomeranje vozila napred i nazad. Druga poluautomatska2 funkcija pomaže prilikom izlaska sa paralelnih parking mesta gde je malo prostora ispred i iza vozila.

Ekran sa panoramskim pogledom

Ekran sa panoramskim pogledom, koji trenutno na ekranu navigacionog sistema prikazuje vozilo iz ptičje perspektive, unapređen je prikazom koji „vidi“ kroz predmete. Pritiskom na dugme vozač prebacuje između prikaza iz ptičje perspektive i „providnog“ prikaza, koji vozaču omogućava da vidi okruženje vozila kao da je samo vozilo providno. U poređenju sa prikazom iz ptičje perspektive, „providni“ prikaz omogućava lakše uočavanje prepreka, jer su jasnije prikazane na ekranu.

toyota_parkiranje2

Ova poboljšanja Toyotinog sistema za pomoć pri parkiranju povećavaju bezbednost na parkinzima, gde se događa otprilike 30%1 nesreća sa materijalnom štetom.

Toyota veruje da je konačni cilj društva u pokretu da potpuno eliminiše sabraćajne nesreće sa povredama i smrtnim posledicama. Toyotin integrisani koncept za upravljanje bezbednošću usmerava razvoj bezbednosne tehnologije i razvoj vozila, pokrivajući sve aspekte vožnje, tako što integriše bezbednosne sisteme vozila, umesto da oni rade svaki za sebe. Ovaj pristup se održava na istraživanje i razvoj bezbednosnih sistema i uređaja.

Toyota je pokrenula mnoge inicijative za bezbednost saobraćaja, od razvoja sve bezbednijih vozila, preko tehnologija koje pomažu da se stvori bezbednije okruženje u saobraćaju, pa do aktivnosti na polju edukacije.

1Izvor: Asocijacija osiguravajućih društava Japana (statistika saobraćajnih nesreća u Tohoku regionu u Japanu).
2Vozač kontroliše menjač, kočnice i papučicu gasa.

 

Toyota Srbija PR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *