Garaža test: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

 

Iako je relativno nov u proizvodnji SUV modela, Citroen je sa modelom C5 Aircross ispunio sva očekivanja, ali i doneo osveženje u ovaj popularan segment. Bili smo u prilici da se malo bolje upoznamo sa ovim modelom i iskreno nam je žao što druženje nije potrajalo duže jer nas je u mnogo čemu pozitivno iznenadio.

Atraktivan ali ne i napadan, recept koji je teško sastaviti ali je tim Citroenovih dizajnera u tome uspeo. Svakako, C5 Aircross se dizajnerski oslanja na ostatak game, te čak ni izdaleka nije teško prepoznati kojem brendu pripada. Svetlosne grupe vrlo karakterističnog izgleda tipične su za Citroen, mada ima i detalja koji se razlikuju od recimo manjeg C3 Aircross. Tako da ih je, osim po veličini, lako razlikovati i po dizajnu.

Upadljivoj pojavi doprinosi i metalik plava boja nazvana Emeraude, mada se ovaj model nudi u čak sedam boja karoserije. Pritom postoji i opcija personalizacije kroz drugačije obojene pojedine segmente, a i enterijer se nudi u pet paketa. Ističemo da koliko god C5 Aircross izgleda dobro uživo i na dnevnom svetlu, još bolje izgleda noću. Za ovo su ponajviše zaslužni full LED prednji farovi kao i zadnja LED 3D svetla.

Ulaskom u automobil otkrivamo veoma zanimljiv, udoban i prijatan enterijer. Tu je i mnoštvo opreme koje C5 Aircross poseduje u Feel paketu opreme. Najzanimljiviji deo je svakako onaj namenjen vozaču, mada ni suvozač nije uskraćen kada je u pitanju korišćenje multimedijalnog sistema i mnogih opcija koje poseduje. Osmoinčni ekran je naravno osetljiv na dodir, kao i panel sa komandama za osnovne funkcije, koji je postavljen ispod ekrana. Smatramo da je ovakvo rešenje bolje nego odabir ovih funkcija ulaskom u meni multimedijalnog uređaja.

Ipak i dalje postoji nekoliko klasičnih prekidača kao i potenciometar za jačinu zvuka, što pozdravljamo. Zasmetalo nam je što je prekidač za uključivanje sva 4 migavca postavljen do suvozača, te nije baš na dohvat ruke vozaču.

U ovom modelu prvi put se susrećemo sa novom, digitalnom nstrument tablom, razvijenom za potrebe PSA grupacije. Prvi utisak, vrlo lepo urađeno, visoka rezolucija, čisto, jasno, pregledno. No to nije sve. Ubrzo otkrivamo da postoji nekoliko opcija, potpuno različitih prikaza na instrument tabli. Priznajemo da nam se ovo baš dopalo i često smo menjali prikaz u skladu sa potrebama ali i raspoloženjem.

Boravak u ovom automobilu vrlo je prijatan, upotrebljeni su kvalitetni materijali uz moderan i zanimljiv dizajn. Na prednjim sedištima mesta ima više nego dovoljno za osobe prosečne težine i visine, a ni oni krupniji se sigurno neće buniti. Izdvajamo elegantno i praktično rešenje za otvaranje poklopca naslona između prednjih sedišta. Uz to prostor za odlaganje ispod naslona je vrlo dubok i mogu se smestiti i veće stvari od telefona ili novčanika, a pritom ima i hlađenje.

Ni putnici pozadi nisu uskraćeni po pitanju prostora, tako da se udobno mogu smestiti i tri osobe. Sa tri nezavisna, klizna i preklopna sedišta pozadi, C5 Aircross je najmodularnije vozilo u svom segmentu. Ova sedišta su iste širine i mogu se pomerati napred-nazad, što omogućava više prostora u kabini ili prtljažniku, zavisno od od potreba. Mogu se podesiti u pet položaja, a mogu i da se preklope kako bi se dobio ravan pod ili prtljažni pod sa dve visine. Mesta ima dovoljno za odlaganje sitnijih stvari, u vratima ili džepovima na naslonima prednjih sedišta. Tu je i dodatna ventilacija za zadnji deo kabine kako bi boravak bio što prijatniji. Primećujemo i vrlo dobru završnu obradu.

Kapacitet prtljažnika iznosi 580 do 720 litara, a kada se preklope sedišta čak 1630 litara, pritom je u dnu smešten i rezervni točak. Stoga apsolutno nema nikakve brige kada je smeštaj stvari u pitanju. Iako sa 4500mm dužine spada među kraće modele u odnosu na konkurenciju, sa nešto većom širinom C5 Aircross uspeva da pruži dovoljno prostora za putnike ali i za prtljag.

U vožnji pre svega ističemo udobnost, što smo i očekivali od jednog Citroena, ali po ovom pitanju definitivno postavlja standarde u klasi. Pozitivno nas je iznenadio i 1.5 BlueHDi nove generacije koji u ovoj verziji sa 131KS i 300Nm već pri 1750 obrtaja, pruža više nego zadovoljavajuće performanse. Tokom vožnje se ne oseća nedostatak snage, barem kada je neopterećen, a i šestobrzinski manuelni menjač odlično funkcioniše u paru sa ovim motorom. Najveće iznenađenje je svakako potrošnja od 6.4 litara tokom našeg kratkog testa, gde smo najveći deo proveli u gradu, ali srećom bez gužve.

Za sada se C5 Aircross ne nudi sa pogonom na svim točkovima što kupci modela iz SUV segmenta najviše i zameraju ali nudi alternativu u vidu Grip Control sistema. Jednostavnim odabirom odgovarajućeg režima elektronski sistemi će se pobrinuti da vozilo lakše prođe kroz sneg, blato ili pesak. Osim normalnog režima tu je i opcija isključivanja ESP sistema.

Ono po čemu se C5 Aircross značajno razlikuje od konkurenata su hidraulični progresivni jastuci®, Citroënova inovacija koja je rezultat stručnosti brenda po pitanju prianjanja na tlo. Ova tehnologija, koja je proizašla iz iskustva u automobilskim trkama, omogućava apsorpciju nepravilnosti, naročito pri odskakanju. Opremljen ovom tehnologijom C5 Aircross ostavlja utisak da vozilo klizi po putu.

Pored toga C5 Aircross je opremljen i mnogim aktivnim i pasivnim bezbednosnim sistemima, mada je zbog nešto lošije ocene bezbednosti pešaka u standardnoj verziji ocenjen sa samo 4 zvezdice od strane Euro NCAP.

Cena za ovaj model se kreće od 21.290 € sa ovim motorom i menjačem ali u nižem paketu opreme, do 32.590 € za najskuplju verziju sa BlueHDi motorom od 180KS i 8-stepenim automatikom, u najvišem paketu opreme. Obzirom na popularnost ovog segmenta i na osetan skok cena poslednjih godina cenovna politika Citroena je prijatno iznenađenje. C5 Aircross pruža zaista mnogo i u borbi sa direktnim konkurentima teško mu je naći dostojnog protivnika.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *