Garaža test: Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 Prestige

 

Sigurno ste već i sami primetili da je nedavno na naše tržište stigao i novi Dacia Duster. Imali smo sreće da među prvim redakcijama dobijemo novi Duster na test i to vrlo lepo upakovan. U pitanju je 1.5 dCi od 110KS sa 4×4 pogonom i najskupljim paketom opreme Prestige, uz još nešto dodatne opreme. Sve to u jako lepoj Atacama narandžastoj boji.

Po ulasku u vozilo i prvi dodir sa enterijerom vidan je napredak u kvalitetu, ali i u dizajnu. Centralni stub komandne table na kojem se nalazi multimedija, a ispod komande klima uređaja, izgleda zaista odlično. Prekidači su vrlo zanimljivo dizajnirani ali i kvalitetni što se oseti pod prstima. Ručica menjača se takođe uklapa u taj stil.

Ostatak table ostavlja nešto blaži utisak, no sve je čvrsto, lepo uklopljeno, ali i funkcionalno. Karakteristični poklopci ventilacionih otvora koje već prepoznajemo kada je Dacia u pitanju vrlo su se lepo uklopili u dizajn komandne table. Pored velikog pretinca ispred suvozača sada se nalazi i mala polica za odlaganje sitnijih stvari.

Multimedijalni uređaj nam je već poznat iz drugih modela ovog proizvođača, a nudi sve osnovne funkcije koje su neophodne i koje se očekuju od jednog modernog automobila. Ističemo navigaciju koja koristi Tom Tom mape i radi nepogrešivo, dok bluetooth uređaj ponekad ne prenese poziv na uređaj što je moguće problem i do telefona. Tokom testa bio je povezan samo jedan mobilni aparat.

Sedišta su vrlo komforna čak i za krupnije osobe, lepo dizajnirana i od kvalitetnog materijala. Tokom testa pokazala su se i vrlo udobna kao i sam automobil. Zamerka iz ugla vozača se odnosi na naslon za ruku koji nije zaseban kako je to uobičajeno već je u sklopu sedišta. Zbog takve konstrukcije naslon je uzak i služi svrsi kada je desna ruka na upravljaču. Međutim kada se ruka pomeri na ručicu menjača onda lakat zna da spadne sa naslona pa se na to treba navići.

Iz ugla suvozača, prostora ima sasvim dovoljno. Međutim kada su niže osobe u pitanju, zamerka je što se visina pojasa ne može podešavati. Naime pojas je fiksiran na B stubu i to može zasmetati nižim osobama na prednjim sedištima jer im pojas ide preko vrata, a ne preko ramena.

Na zadnjim sedištima putnici se osećaju prijatno i po pitanju komfora ali i udobnosti. Duster je dugačak 4341mm i širok 1804mm što je dovoljno da ne manjka prostora u putničkoj kabini, a osobe prosečne visine imaju i sasvim dovoljno mesta za glavu. Imajući u vidu njegove spoljne dimenzije za očekivati je prtljažnik skromnih dimenzija. Ali tu nas je sačekalo iznenađenje.

Sa gotovo 450 litara zapremine prtljažnika Duster skoro da nema konkurenciju u ovoj klasi. Pritom se ispod nalazi i rezervni točak kao i dovoljno mesta da se rasporedi nešto od alata i opreme. Zaista za svaku pohvalu.

Iako su zadržane osnovne linije prethodne generacije dizajneri su promenili puno toga te novi Duster izgleda potpuno sveže i prati aktuelnu modu u auto industriji. Karakteristična LED dnevna svetla prate oblik karoserije i izgledaju zanimljivo.

Mišićav izgled jasno stavlja do znanja da je Duster spreman za mnoge izazove, a ne samo za švrćkanje po gradu. Pogotovo kada je reč o verziji sa pogonom na svim točkovima. U ovom paketu opreme posebno se ističu atraktivne alumijumske felne, ali i mnoštvo detalja. Tu su i fabrički zatamnjena zadnja stakla koja doprinose da Duster izgleda još bolje. Da Duster izgleda odlično primetno je i na ulici, ali i u kontaktu sa prijateljima, poznanicima i kolegama. Mnogi zagledaju i ponešto pitaju, žele da ga pogledaju detaljnije. To je jasan dokaz da je Dacia napravila odličan posao sa ovim modelom.

Zadnja svetla su takođe zanimljiva i prepoznatljiva. Zadnji senzori su mogli biti lepše uklopljeni, u okviru zaštitne obloge koja štiti donji deo branika. No bitno je da su senzori tu i uz kameru odlično obavljaju posao. U svim pravcima je Duster pregledan, ali prilikom vožnje unazad je svaka pomoć dobrodošla.

Vrlo korisna opcija koja nam se posebno dopala, a može se odabrati kao dodatna oprema je sistem MultiView koji povezuje čak 4 kamere: napred, nazad, levo i desno. Vrlo lako, pritiskom na jedan taster dobija se prikaz sa jedne od kamera, a vozač onda može da bira sa koje kamere želi prikaz na ekranu. Vrlo zanimljivo ali i upotrebljivo u mnogim situacijama.

Ipak, nismo previše vremena proveli igrajući se na parkingu, već nam je cilj bio da testiramo Duster u gotovo svim uslovima vožnje, po asfaltu. Terenske sposobnosti nismo proveravali, nego smo se ipak više koncentrisali na svakodnevne potrebe jedne prosečne porodice. U svim režimima vožnje dobro poznati 1.5 dCi motor ispunjava očekivanja. Snažnija verzija ovog motora isporučuje 110KS što je sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe. Iako nije trkač maksimalna brzina od 170km/h je više nego dovoljna, a oko 12 sekundi do stotke je sasvim pristojno ubrzanje za vozilo ovog tipa.

Menjač je šestostepeni i ima prilično kratke prenosne odnose što je vrlo korisno tokom terenske vožnje. Potrošnja u kombinovanoj vožnji je tokom testa iznosila 5.7 l/100km uz prosečnu brzinu od 30km/h. Obzirom da ga nismo štedeli ovo je sasvim dobar rezultat.

Tokom vožnje pozitivno smo iznenađeni i osetno boljom zvučnom izolacijom. Čak i vožnja pri višim brzinama na autoputu ne predstavlja problem jer buke gotovo da nema. Već smo naveli da su sedišta udobna, kao i sam automobil, tako da je vožnja vrlo prijatna. Neravnine se osećaju ali ih Duster prelazi bez ustručavanja. Sa druge strane osećaj na upravljaču je možda suviše mekan što ne ocenjujemo kao loše, već je prosto potrebno malo navikavanja.

Kad podvučemo crtu novi Duster donosi mnoštvo poboljšanja i definitivno više razloga za kupovinu nego protiv. Ali presudan faktor je svakako cena koja ipak nije mala. Jasno je da je unapređenjem na svim poljima Duster stigao i mnoge konkurente renomiranih proizvođača. To svakako povlači i nešto višu cenu što za testirani primerak iznosi 18.190 € bez dodatne opreme. Za ljubitelje benzinaca dobra vest je da se Duster nudi i sa 1.2 TCe benzinskim turbo motorom sa 125KS, u verziji sa prednjim pogonom ili na svim točkovima. U ovoj kombinaciji su cene nešto povoljnije što će svakako privući određeni broj kupaca. Za one kojima su performanse i snaga na poslednjem mestu Dacia nudi i atmosferski benzinac od 1 598 kubika sa 115KS. U osnovnoj opremi, sa ovim motorom Duster košta 11.990 € što je, moramo priznati, ponuda koja nema konkurenciju.

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Igor Jankovski

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *