Garaža test – Dacia Jogger 1.0 TCe 110 Extreme

Kada smo prvi put videli najavu pre nešto više od godinu dana,, bili smo zaintrigirani idejom da se u jedan model spakuje nekoliko modela, odnosno segmenata. Popriličan izazov i za konstruktore i za dizajnere, a krajnji rezultat je zaista izvanredan. Nakon višednevnog testa glasno kažemo da je Dacia sa ovim modelom napravila odličan posao.

Džoger, Džoker. Đoger, Doker, razne  nazive smo čuli u javnosti otkad je ovaj model prisutan na tržištu, a primetno je da je svima interesantan. Veliki broj belih već viđamo na ulicama sa TAXI oznakama, a Jogger je upravo kao stvoren za TAXI službu. Nudi se u verziji sa pet i sa sedam sedišta. Upravo verzija sa 7 sedišta našla se i na našem testu.

I odmah da krenemo od tog, možda i najznačajnijeg pitanja, može li se u ovaj automobil smestiti 7 osoba. Verujte nam da može, jer zadnji red sedišta u prtljažniku može komotno primiti dve odrasle osobe. Mali problem može biti ulazak i izlazak, ali ne i nesavladiv.


dužina/širina/visina (mm)
4515/1865/1645

 

Drugi red sedišta je još komforniji. dok je naravno najviše prostora na vozačkom i suvozačkom mestu. U drugom redu se nalaze preklopivi stočići* sa držačima za čaše, a ova sedišta su opremljena i Isofix tačkama za pričvršćivanje dečijih sedišta. Ovo je sve moguće jer je Jogger dugačak preko 4.5 metra, a međuosovinsko odstojanje iznosi gotovo 3 metra, tačnije 2897mm. Prtljažnik je, u konfiguraciji sa svih 7 sedišta u upotrebi, skroman ali ne i neupotrebljiv. Sa 212 litara ostavlja dovoljno prostora za manje torbe ili rančeve, što je dovoljno ukoliko se ide na kraći  put. Sa preklopljenim trećim redom sedišta dobija se čak 699 litara prtljažnog prostora. No to nije sve, po potrebi, moguće je izvaditi sedišta iz prtljažnika i dobiti 820 litara korisnog prostora. Prava mera za tovarni prostor ukoliko se prevozi neka veća količina robe ili nešto većih gabarita. U unutrašnjosti vozila su raspoređeni pretinci za odlaganje zapremine 23,1 l koji su na raspolaganju svim putnicima u vozilu.

Tako opterećen Jogger treba i da povuče, a to zaista ne predstavlja problem za jednolitarski turbo benzinski agregat nove generacije. Ovo potvrđuje i test opterećenja koji je uradila redakcija carwow, na čelu sa čuvenim Matom Watsonom.

No mi smo ga pretežno vozili neopterećenog i ovaj motor zaslužuje apsolutno svaku pohvalu po pitanju agilnosti, rada motora, ali i ekonomičnosti. Iako je u pitanju jednolitarski trocilindraš, ali sa 12 ventila i turbo punjačem, pogonski agregat pruža sasvim zadvoljavajuće performanse. Sa ubrzanjem od 11 sekundi do 100 i maksimalnom brzinom od 180KS neće se postideti pred bilo kojim karavanom ili krosoverom C segmenta sa jednolitarskim turbo agregatom, koji je danas prisutan kod mnogih. Dacia se odlučila da ovaj agregat upari sa proverenim 6-stepenim ručnim menjačem koji se uklopio perfektno. Zamerka je nešto teži hod menjača na šta se treba navići, ali su prenosni odnosi odlično odmereni.

Ne, nismo zaboravili da se Jogger nudi i sa ekološki prihvatljivijom verzijom motora, sa oznakom ECO-G. 100. Ova verzija je nešto slabija ali omogućava pogon na TNG što osim niže emisije štetnih gasova donosi i jeftiniju vožnju, ali i veći domet ukoliko se koriste oba goriva. Ono što nas raduje je da uskoro na tržište stiže i hibridna verzija ovog modela, čiju osnovu čine četvorocilindarski benzinac i elektromotor, ukupne snage 140 KS. Obzirom da nas je i sa ovih 110KS Jogger vrlo prijatno iznenadio verujemo da je hibridna verzija odličan izbor.

Tokom našeg sedmodnevnog testa prosečna potrošnja se kretala između 6.5 i 7 litara što je tek nešto više od deklarisane. Mi smo se potrudili da ga izvedemo i van grada jer Jogger je više avanturista nego gradsko, dostavno vozilo. Mada obe uloge ispunjava podjednako dobro.

Dacia Jogger je postavljena na Renaultovu CMF-B platformu što znači da koristi najnapredniju platformu koju koriste novi Clio, Captur, Juke, pa čak i Megan Conguest, ali i mnogi drugi modeli Renaul-Nissan-Mitsubishi alijanse. Prednja osovina koristi MacPherson oslanjanje, dok je pozadi polukruta torziona osovina što nije najsrećnije rešenje ali danas često viđeno. Uprkos tome, kao i nešto povišenoj karoseriji, Jogger iznenađuje vrlo dobrom voznom dinamikom. Napominjemo da je, iako deluje glomazan, Jogger težak tek 1205kg u ovoj verziji, dok je sa 5 sedišta još i lakši.Uz veliki međosovinski razmak Jogger se vozi mnogo bolje nego što bi se dalo očekivati. Čak i pri ulascima u krivine vrlo je precizan, sa minimalnom tendencijom ka podupravljanju, dok se naginjanje karoserije gotovo i ne oseti.

Enterijer je opet iznenađenje, ponovo pozitivno. Na prethodnim slikama ste već videli da su sedišta komforna, a potrudili su se i oko dizajna. Da, jasno je da Dacia i dalje igra ulogu jeftinog automobila iako, odavno već, jeftini automobili ne postoje. No u sudaru sa konkurencijom i dalje je Dacia daleko pristupačnija finansijski. Da bi se to postiglo mora se koristiti obilje tvrde plastike, gde god je to moguće. Materijali u enterijeru nisu vrhunskog kvaliteta i izrade ali se neka konkretna zamerka i ne može naći.

Iako nema skupa rešenja, Dacia ipak ide u korak sa svetom. U to se možete uveriti čim se nađete za multifunkcinalnim upravljačem, iza kog se nalazi analogna, ali vrlo lepo dizajnirana instrument tabla. No tu je i informativni ekran u sredini koji u digitalnom obliku pruža mnošto informacija potrebnih vozaču. Novitet je multimedijalni uređaj sa ekranom veličine 8″ koji omogućava spajanje telefona putem Android Auto ili CarPlay aplikacije. Držač telefona koji se nalazi sa desne strane veoma je praktičan i prilagodljiv svim veličinama telefona. U donjem delu se nalaze lako dostupne komande klima-uređaja, a primećujemo i USB priključke za punjenje mobilnih telefona, što je danas obavezan deo opreme.

Kada je o opremi reč ističemo da Jogger već u osnovnom paketu stiže sa prilično dugačkim spiskom opreme. Ističemo ECO LED Y-Shape prednja svetla, dok već u srednjem paketu se nalazi Multimedijalni sistem MEDIA DISPLAY 20 cm (8″) sa ekranom osetljivim na dodir. Svakako, za Jogger je predviđeno i mnoštvo dodatne opreme, a odlično je i što Dacia nudi pakete koji su znatno povoljniji nego da se bira stavka po stavka.

Gde podvući crtu kada je u pitanju jedan ovako multinamenski model koji pripada svugde, a ne može se svrstati ni u jednu kategoriju. Konkurenciju nema, te možemo samo izvesti zaključak da je Dacia učinila jedan hrabar potez realizacijom ovog modela. Ovde nije u pitanju sreća, ali su se stvari mogle okrenuti i na drugu stranu. Jogger je mogao propasti kao model i pre nego je ugledao svetlost dana. No ipak, u Daciji su uložili mnogo znanja, truda, ideja i zasigurno mnogo rada da bi Jogger bio to što jeste. I svako ko bude imao prilike da se bolje upozna sa ovcim modelom sasvim sigurno neće biti razočaran. Posebno se ovo odnosi na one koji imaju potrebu za ovako multifunkcionalnim vozilom.

No da bi stigao do kupaca potrebno je izdvojiti najmanje 17.390 evra koliko košta ECO-G verzija u osnovnom, ESSENTIAL paketu opreme. Dodatno se nude srednji i najviši paket opreme, koji poseduje i test vozilo. Za model poput ovog na testu potrebno je izdvojiti 20.490 evra što je u rangu nekog modela B segmenta, francuske ili nemačke proizvodnje. Da je Jogger komforniji, praktičniji i u svakom smislu upotrebljiviji, nema potrebe naglašavati. Svakako da mu se može naći mana, ali kome ne može. Što se nas tiče, Jogger je definitivno best buy za velike porodice, a i svi ostali mu mogu lako naći namenu.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *