Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Krajem prošlog meseca kratko smo vozili novi CR-V na Košutnjaku. Utisci su bili pozitivni te smo odlučili da se detaljnije upoznamo sa ovim modelom tokom celodnevne test vožnje. Kompanija Delta Automoto, generalni zastupnik Honda brenda za Srbiju i Crnu Goru, ustupila nam je na test CR-V 1.6 i-DTEC u Lifestyle opremi, opremljen Honda CONNECT audio i informacionim sistemom.

Tokom 2015. godine kompletna gama Hondinih automobila je obnovljena. Neki modeli su potpuno novi, dok su neki osveženi, kao što je slučaj sa modelom CR-V. Restilizacijom je unapređen dizajn, koji je sada nešto agresivniji, ali i moderniji, što govori da Honda pažljivo prati trendove, koji se ponekad i prebrzo menjaju. Najprimetnija promena je na prednjem delu vozila gde svetla za maglu sada oblikom prate glavnu svetlosnu grupu, koja je takođe izmenjena.

_MG_7522

Blaže izmene prisutne su i na zadnjem delu vozila, koji je zadržao prepoznatljiv oblik, a glavna promena je hromirana lajsna ispod stakla koja se odlično uklapa sa većinom dostupnih boja za ovaj model.

_MG_7547

Drugih značajnijih promena nema, ali nisu ni potrebne jer sa ovim „zatezanjem bora“ CR-V izgleda vrlo atraktivno i mami poglede gde god da se pojavi. Lifestyle paket opreme obuhvata i 18″ alumunijumske felne koje su takođe vrlo atraktivne, na koje se montiraju pneumatici dimenzije 225/60 R18, a u nižim paketima opreme su pneumatici dimenzija 225/65 R17.

_MG_7533

U unutrašnjosti vozila odmah u oči upada multimedijalni sistem, sa velikim ekranom osetljivim na dodir. Test vozilo je uz Honda CONNECT sistem opremljeno i sa Garmin navigacionim uređajem, za koji smo se uverili da odlično radi u Beogradu i to sa govorom na srpskom jeziku.

DSC_3725

Kako i sama slika pokazuje, neke ulice nose stare nazive, pa je moguće da mape nisu najnovijeg datuma, ali to ne treba da brine one koji se odluče da doplate za navigaciju, jer je osigurano besplatno ažuriranje najnovijih mapa u ovlašćenom servisu. Što se ostalih funkcija tiče, Honda Connect pokreće Android 4.0.4 tako da se koristi i prilagođava poput pametnih telefona, a osim odličnog audio uređaja, bluetooth konekcije sa telefonom, pristupa internetu i drugih opcija, na sistem je povezana i parking kamera koja se automatski aktivira ubacivanjem ručice menjača u rikverc.

_MG_7678

Ostatak enterijera ne donosi neke posebne novitete osim već spomenutog multimedijalnog uređaja. Ono što smo primetili je da se CR-V ponovo pokreće na staromodan način, ubacivanjem ključa u bravu i okretanjem istog. Zašto se izgubio crveni taster za pokretanje motora ne znamo, ali verujemo da je to učinjeno sa dobrim razlogom. Vozač i suvozač sigurno neće imati problema da se udobno smeste u odlična sedišta, koja su u Lifestyle opremi presvučena kombinacijom kože i Alcantare.

_MG_7600

Ni putnici na zadnjoj klupi neće imati zamerke, jer osim udobnih sedišta imaju sasvim dovoljno mesta za noge i glavu, a i po širini bez ikakvih problema mogu se smestiti tri odrasle osobe. Zadnja klupa se vrlo jednostavno preklapa, u potpunosti ili delimično, zavisno od potreba.

_MG_7626

Obaranjem zadnjih sedišta, prtljažnik zapremine 589 litara raste do čitavih 1146 litara što je skoro pa duplo veća zapremina. Bitno je napomenuti da prtljažnik poseduje i duplo dno u kojem se nalazi privremeni rezervni točak, što pozdravljamo kao bolje rešenje od seta za reparaciju.

_MG_7670

Iz ugla vozača nema se šta zameriti jer se lako pronalazi idealna pozicija sedenja, a i sve komande su na dohvat ruke. Nema nepotrebnih, zbunjujućih tastera, tako da se vozač lako snalazi čak i kad prvi put sedne u automobil. O kvalitetu materijala i završnoj obradi nema potrebe trošiti reči. Ukupan utisak o pitanju enterijera je vrlo dobar, mada se za cenu od 34.990 €, koliko košta testirani primerak, može očekivati i nešto luksuznija unutrašnjost, no svesni smo da je kod Honde na prvom mestu kvalitet, pouzdanost i trajnost. Za one koji traže najbolje, tu je Executive paket opreme, koji u verziji sa istim agregatom i menjačem košta 3.000 € više.

Kada se okrene ključ i pokrene moderni dizel agregat, po zvuku je teško proceniti da li je dizel ili benzinski agregat ispod haube.  Za to je zaslužna pre svega odlična zvučna izolacija, ali i tih i miran rad ovog agregata. Tek sa otvorenim prozorima jasno je da se ipak radi o dizel verziji. Slična situacija se može desiti i u vožnji jer se ovaj agregat ne ponaša kao tipičan dizel, pa je potrebno malo i privikavanja, da bi se uvek vozio u optimalnom režimu. Kod modela sa manuelnim menjačem to znači nešto češće promene stepena, stoga verujemo da se CR-V sa ovim agregatom lagodnije vozi sa novim 9-stepenim automatskim menjačem, ali još nismo bili u prilici da ga isprobamo.

DSC_3769

Iako maksimalni obrtni moment od 350Nm postiže već na 2000 obrtaja u minuti, a maksimalnu snagu od 160KS na 4000 o/min, na niskim obrtajima se oseća nedostatak snage. Ispod 1500 o/min pokazuje znake slabosti i na ravnom putu, a uzbrdo to već postaje problem. Promenom stepena prenosa na niže i ulaskom u optimalne obrtaje situacija se menja i agregat momentalno pokazuje da ima sasvim dovoljno snage i za zahtevnije zadatke. U prilog tome govori ubrzanje do 100 km/h od 9.8 sekundi i 202 km/h maksimalne brzine.

_MG_7481

Imajući u vidu težinu neopterećenog vozila od 1700kg, sa test ekipom od tri člana, lako se dolazi do čitavih dve tone težine. Jasno je da i ovako savremen dizel agregat sa dvostepenim turbo punjačem ipak mora negde pokazati slabost kada se uzme u obzir težina vozila i mala zapremina agregata. Ovo je danak trendu smanjivanja zapremine agregata koji je prisutan već duže vreme u auto industriji, koji pored mnogih pozitivnih ima i poneki negativan efekat.

DSC_3722

Jedan deo testa obavljen je i na Košutnjaku, gde smo bili u prilici da se bolje upoznamo sa voznim karakteristikama ovog modela. Ukupan utisak sva tri člana test ekipe je da se CR-V vozi odlično, vrlo slično putničkom automobilu. U optimalnom režimu rada agregata ni težina vozila se ne oseća, a ni pri kočenju ne pokazuje znakove nervoze. Uz sve aktivne sisteme bezbednosti i automatskim aktiviranjem pogona na sva 4 točka, kada je to potrebno, vozač se oseća sigurno i pri zahtevnijoj vožnji. Model pre restilizacije je 2013. godine ocenjen od strane NCAP sa svih 5 zvezdica na testu bezbednosti, što samo još jednom potvrđuje da su Hondina vozila među vodećima kada je bezbednost u pitanju.

Pre nego što izvedemo zaključak moramo se osvrnuti i na potrošnju, koja se po fabričkim specifikacijama, u gradskim uslovima, kreće oko 5.5 l/100km. Jasno je da se ovi rezultati postižu u idealnim uslovima, a gradska vožnja u Beogradu to svakako nije. Pritom, prilikom testiranja ne vodi se preterano računa o potrošnji, a i stotinak kilometara pređenih tokom testa nisu relevantan uzorak. Ipak, uz prosečnu brzinu od 25km/h, potrošnja od preko 9 l/100km nas je iznenadila.

_MG_7732

Ono što moramo napomenuti da je prosečna potrošnja od trenutka kad je resetovana, do povratka u salon konstantno padala. Sigurno da bi potrošnja dodatno opala na dužem testu koji bi uključio i vožnju van grada, ali je i dalje nerealno očekivati 5 l/100km prosečne potrošnje u svim uslovima. Takođe napominjemo da je klima uređaj radio konstantno i da nismo koristili ECON mod, koji doprinosi štedljivijoj vožnji.

DSC_3741

Celokupno gledano, Hondin SUV je sigurno među vodećima u klasi iako je čak i na našem tržištu konkurencija sve veća, a izbor za SUV godine u organizaciji poznatog američkog auto magazina Motor Trend, dokazuje da je aktuelni CR-V vrlo cenjen i u USA gde je ovaj segment vrlo zastupljen. Iako nam nije namera da ga poredimo sa prethodnom generacijom, član naše test ekipe poseduje prethodnu, treću generaciju (2007-2011) ovog modela pa je izneo svoje utiske. On smatra da je najveći napredak napravljen u dizajnerskom smislu i novim dizel agregatom, dok se na ostalim poljima napredak manje primećuje. Očigledno da je prethodnoj generaciji najveći nedostatak bio upravo dizajn koji su mnogi kritikovali, uz zastareli 2.2 dizel agregat i 5-stepeni automatski menjač, a sa novim i sada restilizovanim modelom je i to ispravljeno. Zato iskreno verujemo da ćemo CR-V sve češće viđati na putevima širom Srbije bez obzira na krizu koja i dalje vlada i ne posustaje.

 

Test ekipa: Ivan Beljić, Dejan Grujić, Željko Jelisavac
Fotografije: Dejan Grujić, Željko Jelisavac
Tekst: Željko Jelisavac

2 thoughts on “Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

  1. Detaljan i realan tekst, osim sto bih dodao da ima snage i na nizim obrtajima, koliko i svaki auto, samo da izgura, ubrzava se na preko 2000 rpma.

    1. Slažem se. Suština je da nije očekivano da se dizel od 160KS tako ponaša, jer smo navikli na nešto drugačiji režim rada dizel agregata. Ne vidim to kao zamerku već kao nešto na šta se samo treba priviknuti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *