Garaža test – Mazda CX-5 G165 AWD AT Newground

Krajem prošle godine na tržište je stigla restilizovana verzija druge generacije najpopularnijeg Mazdinog SUV modela, CX-5. Čim je stigla na naše tržište imali smo priliku da se upoznamo sa poslednjom verzijom ovog modela, koji je prilično popularan i kod nas.

Mazda je pored CX-3 proširila paletu SUV modela sa CX-30 koji smo takođe imali prilike da testiramo, Očekujemo i skorašnji dolazak CX-60 što u neku ruku ugrožava prodaju CX-5, te je logično da se unesu određene promene i privuku neki novi kupci. U svom poslednjem izdanju CX-5 dobija novi paket opreme, pod nazivom Newground, a tu je i potpuno nova boja nazvana Zircon Sand. Svakako upečatljiva, iako su mišljenja o istoj različita, te se mnogima ne sviđa u poređenju sa čuvenom Crystal crvenom. Definitivno da sa ovom bojom CX-5 nije toliko upadljiv na prvi pogled ali je efekat „drugačiji sam“postignut. No u ponudi je čak 10 boja pa će svakako naći za svakog ponešto.

Spolja će svakako pažnju privući i floroscentno zeleni deo prednje maske koji nam ustvari daje do znanja o kom paketu opreme je reč. Enterijer je pretrpeo manje izmene, ali se i u unutrašnjosti upravo izdvajaju okviri ventilacije u ovoj boji. Ostalo je manje više poznato. Napominjemo da su u ponudi još dva paketa opreme, TAKUMI PLUS i HOMURA PLUS, koji takođe donose određene specifičnosti. Karakteristično za svaki od paketa opreme su upravo obojeni okviri verntilacije, u zavisnosti od odabranog paketa, ne i spoljne boje karoserije.

Tu su, na središnjoj konzoli, ručica automatskog menjača, Mi-DRIVE taster, kao i električna parking kočnica, a odmah pored i kontroler za upravljanje multimedijalnim sistemom. Upravo ovaj kontroler je odlična stvar i kod Mazde nećete pipkati prstima po ekranu. Traži malo navikavanja, ali vrlo je jednostavno za korišćenje. Tu je i točkić za jačinu zvuka audio uređaja, kojim se isti, po potrebi, isključuje i uključuje. Četvorozonski klima uređaj je izdvojen, što je odlično, a rukovanje je vrlo jednostavno. Kada smo već kod središnje konzole, zamerka upućujemo naslonu za ruke koji jer širok ali i fiksan. Odgovaralo bi kada bi mogao da se pomera ka napred. Ispod je duboka ostava u kojoj se nalazi USB priključak te se tu može odložiti i dopuniti telefon. Možda bi bilo zgodnije da postoji USB priključak i napred, ispod komandi klima uređaja, gde je smeštena 12V utičnica.

Iz ugla vozača sve izgleda poznato jer ne donosi neke posebne novine u odnosu na druge Mazdine modele. Instrument tabla je i dalje samo delimično digitalna, te u retro stilu sadrži klasične instrumente sa kazaljkama dok se u sredini brzinomera nalazi ekran koji prikazuje određene podatke. Minimalistički, ne previše upadljivo, da ne odvlači pažnju tokom vožnje. Onako kako smo navikli kod Mazde. Ni 10.25 inčni ekran multimedije ne odskače već se sasvim lepo uklapa u dizajnersku formu, a prikazuje opcije unapređenog multimedijalnog uređaja koji sadrži sve što nam je danas potrebno.

Mazda će vas u mnogim stvarima obavestiti, ali diskretno. Obzirom da čita znakove uvek će biti jasno označeno koja je dozvoljena brzina, a ako je prekoračite diskretno će signalizirati da ste u prekoračenju. Takođe, CX-5 u višim paketima opreme poseduje HUD (Head Up Display) koji je primetanm tek kada ga fokusirate. Daje sve potrebne informacije projektovanjem na vetrobranskom staklu te je vožnja, pogotovo noću, znatno olakšana.LED farovi noću perfektno osvetljavaju, što se od automobila ovog ranga da i očekivati. Ipak valja napomenuti da su u pitanju nova „Smart Full LED“ prednja svetla kojas se automatski prilagođavaju brzini ali i zakrenutosti upravljača, te je osvetljenje ispred vozila uvek optimalno.

Međuosovinsko rastojanje iznosi 270cm te mesta ima zaista dovoljno, bez obzira na gabarite vozača i putnika, kako na prednjim tako i na zadnjim sedištima. Pritom su sedišta izuzetna u ovom paketu opreme, a u Mazdi su se potrudili da sve podignu na jedan viši nivo. Kombinacija materijala, dizajn, kvalitet izrade, sve je urađeno vrhunski, a vodilo se računa i o detaljima. Vrlo lepo je uklopljeno i LED osvetljenje kabine. No osim što jako lepo izgleda, unutrašnjost je veoma prijatna, a moramo da pohvalimo i odličnu zvučnu izolaciju tako da je vožnja u ovom automobilu pravo uživanje.

U skladu sa segmentom kojem pripada CX-5 neće razočarati ni po pitanju prtljažnog prostora. Naime, ovaj model poseduje prtljažnik od 522 litra, a nije na odmet napomenuti da je opremljen vodootpornom podlogom. Još jedan detalj koji pokazuje koliko su u Mazdi mislili o mnogim detaljima.

dužina/širina/visina (mm)
4575/1845/1595

Kada je o vožnji reč, znamo već od ranije da su Mazdini modeli vozački nastrojeni. Ni CX-5 nije izuzetak. Mazdin G-Vectoring Control sistem ima svoju primenu već godinama iu mnogim modelima. U zavisnosti od brzine kao i položaja upravljača prilagođava reakcije sistema upravljanja. U poslednjoj cerziji CX-5, uz AWD sistem dolazi i i-ACTIV sistem koji preko 27 senzora prati rad pogona i prilagođava ga 200 puta u sekundi uslovima vožnje, odnosno podlozi. Izuzetna stvar pogotovo kada se koristi SPORT režim vožnje.

Naime, CX-5 nudi izbor između tri predefinisana režima vožnje. Pored već spomenutog SPORT, tu su i NORMAL kao i OFF ROAD. Dakle, bez puno filozofije, tri moguća režima dovoljna su za većinu potreba. Naravno, kao što ni od SPORT režima ne možemo očekivati da se CX-5 sa 165KS pretvori u hot hach, isto tako sa klirensom od 19CM čak i uz pogon na svim točkovima i pomoć elektronike, OFF ROAD režim ne podrazumeva odlazak duboko u nepristupačne terene gde je potrebno terensko vozilo. Ali je svakako dobro imati na raspolaganju ove režime koji se prilagođavaju trenutnim potrebama.Odabir se vrši jednostavno, pomoću Mi-Drive tastera koji se nalazi tik do ručice automatskog menjača.

Osnovni agregat u ovom modelu je upravo ovaj koji se nalazi u testiranom primerku, a to je 2.0 SkyactiveG sa 165KS, a upravo njega smo i želeli da isprobamo. Naime, sasvim je jasno da snažniji 2.5-litarski agregat sa 194KS nudi više nego dobre perfomanse i zadovoljava čak i zahtevnije vozače. No pitali smo se kakva je situacija sa slabijim agregatom i to uparenim sa šestostepenim automatikom.

CX-5 teži tek nešto više od 1.5 tone te odnos snage i težine na papiru obećava korektne performanse što se pokazalo i u praksi. Do stotke stiže za vrlo pristojnih 10.5 sekundi dok je maksimalna brzina deklarisana na 190km/h. No imajući u vidu da nema turbo punjača treba napomenuti da je maksimalni obrtni moment 213Nm, ter da se za maksimalnu iskorišćenje ovog agregata treba voziti na visokim obrtajima. Koliko je u tim uslovima spreman na saradnju automatski menjač otkrili smo vožnjom na autoputu. Uz prijatan zvuk agregata, nešto više izraženog u SPORT režimu, CX-5 jako lepo podnosi niže brzine, do 130km/h. Tako da je na magistrali odličan u međuubrzanjima i ne ostavlja utisak da mu nedostaje snage. Isto je i na autoputu ukoliko se strogo pridržavate ograničenja. Međutim, ukoliko ste u žurbi i vozite većom brzinom, čak i u SPORT režimu, menjač je podešen tako da automobil postepeno ubrzava i ne izvlači maksimum te ostavlja utisak da mu nedostaje snage. No svakako treba poštovati ograničenja jer osim potencijalne kazne i visoka potrošnja vam može neplanirano izvući novac iz novčanika.  No ne možemo reći da je CX-5 u ovoj konfiguraciji veliki potrošač. Očekivana prosečna potrošnja kreće se između 8 i 10 litara što je sasvim prihvatljivo za vozilo obog segmenta i u ovoj konfiguraciji.

CX-5 je sa osveženom verzijom doneo i osveženi cenovnik, što podrazumeva nešto više cene. Očekivano jer je takav trend u autoindustriji prisutan već duže vreme. No kada saberemo sve utiske i sagledamo ovaj automobil u celini, cena za primerak poput tesiranog od gotovo 40.000 evra i ne deluje previsoka. Ovako opremljen CX-5 zaista se neće postideti ni pored znatno skupljih konkurenta, a ukoliko izbor agregata nije odgovarajući postoji i osetno jači benzinac kao i dizel u dve verzije, kao alternativa.

Iako je elektrifikacija uveliko uzela maha te se i Mazda mora okrenuti u tom pravcu promene ne mogu doći preko noći. Te verujemo da će CX-5 sa sjajnim Skzactive agregatima još dugo biti u ponudi, a i da će kupci prepoznati i druge vrednosti koje dolaze uz ovaj model. Samim tim predviđamo i dobru prodaju ovog modela.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.