Garaža test: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

 

Prošlo je već deset godina otkad se prva generacija Insignie našla na tržištu. Još nekoliko godina ranije Opel je odlučio da zameni Vectru i ne preterano uspešan Signum. Više od pet godina je trajao razvoj nove limuzine D segmenta, a Opelov inžinjeri napravili su sjajan posao. Insignia je odlično prihvaćena od strane kupaca, ali po svemu sudeći druga generacija Insignie napravila je veliki korak napred. U to samo se uverili tokom višednevnog druženja sa novom Insigniom.

Zahvaljujući predstavništvu Opela na test nam je nedavno stigla nova Insignia sa dvolitarskim ECOTEC dizel motorom najnovije generacije, koji sada ima 170KS i čak 400Nm. Odmah na startu ističemo upravo sjajan motor koji ostavlja impresivan utisak i zahvaljujući težini vozila od samo 1582kg sa vozačem, pruža odlične performanse. Motor u svakom momentu raspolaže sa dovoljno snage, a odziv na gas je trenutan. Stoga ostavlja utisak da ispod haube ima i više konjskih snaga nešto je deklarisano u specifikacijama i ne ustručava se da stane na crtu konkurentskim modelima. Pritom, realno je za očekivati prosečnu potrošnju ispod  7 litara što svakako nije puno, očekivali smo i veću potrošnju.

Na papiru to izgleda ovako, ubrzanje do 100 km/h iznosi 8.7 sekundi, a maksimalna brzina je 226 km/h. Za limuzinu D segmenta ovo je više nego dovoljno, a u ponudi je i jače izdanje ovog motora od 210KS sa pogonom na svim točkovima, ali i isključivo sa 8-brzinskim automatskim menjačem. Naše test vozilo poseduje manuelni 6-brzinski menjač kojem je teško naći zamerku. Ručica menjača je odlično pozicionirana i lepo leži u ruci, a promene stepena prenosa su glatke i precizne.

Kupci nove Insignie svakako nemaju lak zadatak pri odabiru kombinacije motora i menjača jer ih ima čak pet u benzinskoj i sedam u dizel varijanti. Kada se tome doda i ponuda od pet paketa opreme jasno je da se Opel potrudio da ponudi Insigniu za svakog. Ok, nedostaje hibrid, ali sigurni smo da nećemo dugo čekati na njega.

Zatvorili smo haubu i dobro pogledali novu Insigniu. Blago zaobljene linije daju joj dozu elegancije, ali ipak preovladava oštrina na svakom segmentu karoserije. Velika rešetka hladnjaka sa Opelovom munjom u sredini i aluminijumskim krilima kao da nam govori da Insignia može i da poleti. U nastavku oštri farovi koji se umiruju tek na boku, sa prepoznatljivim LED dnevnim svetlima, ostavljaju upečatljiv utisak. Sa boka teško je odoleti utisku velikog kupea, a otpozadi je Insignia definitivno najelegantnija. Lepotu pomalo kvari jedino brisač koji možda nije ni neophodan, ali kad je već tu mogao je biti lepše uklopljen.

Ulaskom u enterijer još je jasnije da je Opel sa Insigniom više okrenut sportski orjentisanim vozačima. Sedišta su ergonomski oblikovana, duboka sa čvrstim bočnim osloncima, ali i dovoljno široka za krupnije osobe. Nešto drugačija situacija je na zadnjim sedištima, gde iako ima prostora za tri putnika, udobno će se smestiti samo dva jer su i zadnja sedišta profilisana.

Insignia je dugačka gotovo 5 metara (4897mm), široka 1863mm i visoka 1455mm. Iako po dimenzijama ne zaostaje u odnosu na konkurente ostavljamo mogućnost da se putnici osećaju pomalo skučeno što je pre svega rezultat atraktivnog dizajna u stilu kupea. Visok bok i nizak krov pozadi daju manje prozore, a uz široke panele na vratima i velika prednja sedišta, čini se da nedostaje još koji milimetar u širinu i visinu. Ipak, mesta ima dovoljno, pogotovo za noge, zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 2829mm.

U Grand Sport verziji sa dizajnom limuzine ali i petim vratima koja se podižu, prtljažnik od čak 490 litara je svakako vrlo upotrebljiv, bilo da su u pitanju poslovne ili lične potrebe. U samom dnu se nalazi set za reparaciju i dovoljno prostora za obaveznu auto opremu, ali ipak moramo da primetimo da je prtljažnik plići nego što smo očekivali. Tako da prevoz gabaritnih predmeta može biti problem, osim ako se ne odlučite za Sports tourer, odnosno karavan verziju Insignie.

Iz ugla vozača nema zamerki kada je u pitanju komfor i udobnost, a i ergonomija je odlična. Uz razna podešavanja sedišta i upravljača lako je naći idealnu poziciju za upravljačem, koji odlično leži u rukama. Svi uređaji na komandnoj tabli su lepo uklopljeni i ne narušavaju elegantan dizajn, a kvalitetni mterijali i odlična završna obrada ostavljaju odličan utisak. Čini se da Opel želi da pomrsi konce i konkurenciji u premium segmentu te vredno radi na tome.

Multimedijalni uređaj poaseduje mnoštvo funkcija, pa kad vozač poveže svoj pametni telefon može i da zaboravi na njega. Na centralnoj konzoli nalazi se uređaj veličine ekrana od 8″, kompatibilan sa sistemima Apple CarPlay™ i Android Auto™, dok u sredini instrument table postoji 4.2 ̋ kolor monitor koji takođe prikazuje bitne informacije. Kada tome dodamo i head up displej jasno je da su se u Opelu potrudili da vozač ima dostupne sve potrebne informacije, u svakom trenutku.

Upravo kombinacija analogne i digitalne instrument table je vrlo zanimljiv detalj. Osim standardnih podataka o brzini, broju obrtaja, količini goriva i temperaturi rashladne tečnosti Insignia nam pruža i podatak o temperaturi ulja, kao i voltaži. Priznajemo, vrlo zanimljivo, pogotovo za one koji vole da znaju što više o automobilu i kako on funkcioniše. Otkrivamo i da digitalni displej na instrument tabli može pokazati mnoštvo informacija, a ne samo one sa putnog računara. Pa tako možete videti koliko je još ostalo do naredne zamene ulja ili uputstva navigacije. Prikaz ovih podataka se može vrlo lako uključiti i isključiti, nije neophodno posetiti posetiti servis.

U Innovation paketu opreme, koji poseduje naše test vozilo, Insignia je odlično opremljena, mada kada je bezbednost u pitanju i slabiji paketi opreme ne zaostaju. No svakako želimo da istaknemo IntelliLux LED® Matrix farove sa kojima je vožnja Insignie noću pravo uživanje. Znatno su napredniji od konvencionalnih LED svetala – jači su i precizniji. Automatski obaraju svetlosni snop oko drugih vozila, dok ostatak puta ostaje odlično osvetljen i do 400 metara ispred.

Tu je i ‚‚Opel Eye“ prednja kamera sa indikatorom za praćenje rastojanja. Sistem upozorenja od čeonog sudara, indikator za zadržavanje u traci, kočenje i izbegavanje sudara, kao i prepoznavanje pešaka i znakova. Jedan zaista kompletan sklop aktivnih sistema bezbednosti koji možda malo zamaraju ali pre svega brinu o nama.

U vožnji Insignia neće razočarati čak ni one koji vole oštru i dinamičnu vožnju. Iako je pre svega stvorena za autoput Insignia neće pokleknuti ni na krivudavim putevima, čak naprotiv, značajno unapređeno oslanjanje pružiće vozaču samopouzdanje da pritisne gas. Za ljubitelje takve vožnje Opel nudi i Flex Ride sistem koji nudi nekoliko režima vožnje i kontroliše sledeće: neprekidno upravljanje ogibljenjem, upravljanje pedalom gasa, kontrolu upravljanja, pogon na svim točkovima, elektronsku kontrolu stabilnosti, sistem protiv blokade točkova prilikom kočenja. Ovaj motor može biti uparen i sa pogonom na svim točkovima gde Flex Ride dodatno dolazi do izražaja. Naš test je ipak pretežno obavljen u gradu i na autoputu, u standardnim uslovima vožnje gde se Insignia pokazala zaista dobro. U gradskoj gužvi i prilikom parkiranja od velike pomoći su razni sistemi koje poseduje, poput kamere za vožnju unazad ili upozorenja za vozilo u mrtvom uglu. Jednostavno, mnogo je lakše voziti Insigniu nego što možda izgleda, a kad se izađe iz grada vožnja postaje pravo uživanje.

Aktuelni cenovnik nam govori da je Opel zadržao povoljnu cenovnu politiku i kada su skuplji modeli u pitanju. To svakako ide u prilog kupcima koji traže automobil iz ovog segmenta. Insignia na našem tržištu startuje sa cenom od 22.859 evra za osnovni paket opreme i 1.5 turbo benzinac od 140KS, dok je za 1.6 dizel od 110KS u osnovnom paketu potrebno izdvojiti 24.058 evra. No sigurni smo da doplata do 26.990 evra koliko košta testirani primerak vredi svaki evro, pa i više od toga. Verujemo da će i na našem tržištu Insignia biti dobro ocenjena od strane kupaca i da ćemo ih sve više viđati na ulicama.

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Igor Jankovski

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *