Garaža test – Opel Mokka 1.2 Turbo Elegance

Kažu da je nazvana po kafi, koju možda volite ili ne. Ali da nova Opel Mokka ostavlja fantastičan utisak nakon što je konzumirate, to definitivno možemo da potvrdimo.

Opel Mokka nije novitet u segmentu popularnih krosovera, naprotiv, prisutna je već deset godina. Ovaj krosover na platformi B segmenta krenuo je u prodaju pre 10 godina pod nazivom Mokka. Tada u sklopu General Motorsa isti model se prodavao i kao Chevrolet/Holden Trax. Par godina kasnije redizajniran je, a promenu je doživelo i ime, dodato je slovo X. No i pored novog imena, Mokka X, nije donela značajne rezultate u prodaji.

Nasuprot tome što prva generacija nije privukla veliku pažnju, verujemo da će nova Mokka biti među najzapaženijim modelima Opelove game, ali takođe i u svom segmentu. Nova Mokka dolazi sa potpuno novim vizuelnim identitetom, koji će krasiti i druge, dolazeće modele.  Sada pod patronatom PSA grupe doživljavamo jedan sasvim novi Opel, atraktivan, zanimljiv i sa proverenim tehničkim rešenjima.

Naime, nova Mokka konstruisana je na poznatoj, CMP platformi razvijenoj od strane PSA grupacije. Nudi se sa dva pogonska agregata, ali u tri verzije snage. Preciznije, 1.2-litarski turbo benzinac raspoloživ je u verzijama sa 100KS i 130KS, ali moguće je, još uvek, odabrati i 1.5 litarski dizel agregat sa 110KS. Za prenos je zadužen 6-stepeni manuelni menjač, ali je u ponudi i 8-stepeni automatik, ali samo u kombinaciji sa najsnažnijom verzijom od 130KS. Upravo ta kombinacija pogonskog agregata i menjača je odabrana za naše test vozilo.

No to nije sve, spremna je i Mokka-e, odnosno 100% električna izvedba ovog modela. Jedan od prvih elektro modela u ovom segmentu, uz litijum-jonsku bateriju od 50 kWh, pomoću elektro motora, na prednje točkove isporučuje 136KS i 260Nm obrtnog momenta. Procenjena autonomija iznosi 322km prema WLTP-u, dok garancija na bateriju iznosi 8 godina ili 160.000 km. Nažalost, na elektro verziju moramo još malo sačekati kada je naše tržište u pitanju.

Pored baznog paketa opreme nudi se još četiri nivoa, ali i dugačak spisak dodatne opreme koja se može poručiti i na taj način personalizovati svoj primerak. Nudi se u šest atraktivnih boja, ali moramo priznati da ni jedna nije tako zanimljiva kao Matcha zelena. Još u kombinaciji sa krovom i A-stubom u dijamant crnoj boji ovaj automobil nigde neće proći nezapaženo.

Uvidom u specifikaciju opreme primećujemo da već i bazni paket sadrži LED svetla, ali nose oznaku ECO. To ne znači da sijaju slabije već troše znatno manje energije, samo 17W. Matrix svetlima je potrebno 32W, a halogena svetla troše čak 72W. IntelliLux LED® Matrix svetla su dostupna samo u najvišem paketu. Na novoj Moki su pored dnevnih i zadnja svetla izrađena LED tehnologijom.

dužina/širina/visina (mm)
4151/1987/1534

Sa dužinom od 4151mm tek za 10cm je duži od jednog Peugeota 208 te je za grad idealan. Sa druge strane međuosovinsko rastojanje od 2.557mm omogućilo je više prostora nego što smo očekivali. Odmah po ulasku primećujemo vrlo prijatna i udobna sedišta. Čak ni krupnije osobe neće imati problem da se udobno smeste. Iako vrlo udobna i prijatna, sedišta deluju možda i previše mekano. To se posebno odnosi na bočne oslonce.

Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, čak i iznenađujuće za ovaj segment. U neku ruku štetu je pretrpeo prtljažnik čija zapremina iznosi 350 litara, što je nešto manje od većine direktnih konkurenata. Visok utovarni prag može se podvesti i pod manu, ali ovim je prtljažnik dobio na dubini i sa gornjom pregradom, jer Mokka naravno poseduje duplo dno. Postoji čak i prostor za rezervni točak, koji se nalazi na spisku dodatne opreme. No iz nekog razloga konstruktori su odlučili da se za otvaranje prtljažnika mora prvo pritisnuti taster koji se nalazi u braniku, iznad tablice. Tek onda se ruka podvuče ispod petih vrata i otvara se prtljažnik. Isto rešenje smo već viđali na nekim modelima, ali još uvek nismo otkrili razlog znog koje se posegnulo za zakvim rešenjem. Minus za funkcionalnost, a dodatno će se na tom mestu taster puno više prljati.

Kada je enterijer u pitanju prvashodno se ističe potpuno novi stil, ali je i odmah primetno da se kvalitet podigao na viši nivo. Napominjemo da test vozilo poseduje srednji paket opreme ali su odabrani kvalitetni materijali,  a i kvalitet izrade je na visokom nivou. Središnja konzola, između sedišta vozača i suvozača izgleda odlično lakirana u visoko sjajnu crnu boju. Za sedišta je odabrana kombinacija „Birdie“ tkanine i eko kože, što dosta dobro izgleda.

Sa vozačke pozicije pohvale za ergonomiju, lako se pronalazi željen položaj i nismo primetili neku izraženu manu. Naslon za ruku deluje nešto manji, ali se pomera, a ispod je duboka ostava u koju može stati više manjih stvari. Odmah pored je predviđen prostor za limenku ili flašicu, a dobro je osmišljen i prostor za telefon koji se može i bežično puniti. Za upotrebu mobilnih telefona tokom vožnje predviđeno je dva usb priključka napred i isto toliko pozadi, tako da su svi obezbeđeni.

Sudeći po Mokki, digitalno doba stiglo je u velikom stilu u Opelove modele. Digitalna instrument tabla kao i veliki displej za komandovanje audio uređajem deo su i baznog paketa opreme, dok bogatiji paketi sadrže multimedijalni uređaj kao i veće ekrane od 12 inča. Na našem test vozilu to izgleda zaista sjajno iako ne previše maštovito već jednostavno, precizno i pregledno. Klima uređaj se podešava u okviru menija multimedije, ali je ispod ekrana multimedijalnog uređaja ostavljena i mogućnost podešavanja tasterima što je često praktičnije. I upravo ti tasteri su jedini deo koji nas podseća na nekadašnje Opelove modele, jer je ova nova Mokka zaista u svemu potpuno nova i drugačija.

Prijatno nas je iznenadio podatak o skromnoj masi vozila koja iznosi svega 1275kg u verziji sa ovim agregatom, a sa 130KS i automatskim menjačem nova Mokka pruža performanse zaista vredne pomena. Naime do stotke stiže za 9,2 sekunde dok je maksimalna brzina 200km/h. I po tom pitanju Mokka ostavlja utisak da se radi o većem i jačem automobilu. Osmobrzinski automatik odlično obavlja svoj deo posla u bilo kom od odabranih režima vožnje, a tu se nije komplikovalo. Pored standardnog režima koji se označava kao NORMAL, tu su još i SPORT i ECO. Nazivi dovoljno jasno govore šta se može očekivati od ovih režima vožnje.

Iako fabrički podaci govore da se prosečna potrošnja kreće oko 6 litara, prema WTLP standardu, u praksi je to ostvarivo na otvorenom, dok u gradu prelazi 9 litara. No ipak je u proseku potrošnja prihvatljiva, čak i po ovim visokim cenama benzina. No zameramo kapacitet rezervoara od samo 44 litre.

U vožnji se Mokka ponaša iznenađujuće dobro. Nešto tvrđe podešeno ogibljenje oseti se pri prelasku preko neravnina, ali ne utiče značajno na udobnost. Prijatno smo iznenađeni i odličnom izolacijom što je najviše primetno na autoputu, prilikom vožnje većim brzinama. I na tom polju Mokka zakoračuje u segment skupljih modela.

Da li je i koliko Mokka poskupela u odnosu na prethodni model smatramo manje važnim pitanjem. Svi automobili su danas značajno skuplji nego pre desetak godina, ali kada je Mokka u pitanju reći ćemo da je to potpuno opravdano uzimajući u obzir da je sve na ovom modelu promenjeno i značajno unapređeno. Nova Mokka startuje sa cenom od 21.290 evra, u slabijoj verziji od 100KS i sa baznim paketom opreme. Dok je za primerak poput testiranog potrebno izdvojiti još dodatnih 6.300 evra. No ovako dobro opremljen i izuzetno atraktivan automobil, uz adekvatnu motorizaciju i automatski menjač teško je pronaći i kod konkurencije, čak i po višoj ceni. Stoga za novu Mokku predviđamo lepu budućnost i verujemo u dobre prodajne rezultte. Iako je glavni konkurent bratskom modelu, Peugeotovom 2008, nova Mokka zavešće vas na drugi način i poželećete baš nju. U svakom slučaju nećete pogrešiti.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.