Garaža test – Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens

 

Razlozi popularnosti SUV segmenta su jasni, ali nakon testa Renault Scenica ne možemo da se ne zapitamo zašto je ovaj segment u tolikoj meri zapostavljen. Da Scenic može pružiti adekvatan odgovor u borbi protiv popularnih krosovera ubedio nas je tokom višednevnog testa.

Mada, za neko posebno ubeđivanje nije bilo ni potrebe. Ipak, znamo se već 24 godine. Još od prve verzije, nazvane Renault Mégane Scénic, ponudio je mnogo više od Mégane-a, na čijoj je platformi nastao. U svojoj četvrtoj generaciji, koja je aktuelna od 2016. godine, nadmašio je prethodnike u svakom smislu.

Iako je skromno poprimio neke elemente krosovera, između ostalog i klirens od 17cm, u osnovi ostao je u dosledan konceptu multifunkcionalnog vozila. U odnosu na svog prethodnika porastao je 4cm u dužinu i upola manje u širinu, ali je i desetak mm niži. Sa 2734mm međuosovinskog rastojanja pruža izvanredan prostor u kabini, a pravo iznenađenje sledi kada se otkrije prtljažnik maksimalne zapremine od čak 572 litra.

dužina/širina/visina (mm)
4406/1866/1653

 

Scenic će vas i pre nego krenete negde kupiti fenomenalnim sedištima ili je, možda, bolji izraz foteljama. Udobnost nije neophodno posebno isticati, ali je ovde zaista na visokom nivou. Uz odličnu ergonomiju i pregršt prostora svaka vožnja je užitak, poput onog kad se zavalite u udobnu garnituru, u dnevnom boravku.

Vrlo dobra ponuda prostora je i na zadnjim sedištima, uz više nego dovoljno mesta za odlaganje sitnica. Zanimljiv dodatak, u vidu sklopivih stočića, u naslonima prednjih sedišta, pokazao se kao vrlo upotrebljiv.

Prtljažnik je svakako dovoljan u osnovnoj varijanti, no može se i povećati, po potrebi. Da bi se prtljažnik maksimalno iskoristio moguće je pomeriti zadnju klupu i to zasebno jedno ili dva sedišta, a ako je neophodno i sva tri. U tom slučaju ne ostaje mesta za prevoz putnika pozadi ali se i bez preklapanja sedišta dobija poveći prostor za prevoz gabaritnih stvari.

Sa vozačke pozicije, izdvajamo odličnu preglednost instrumenata, dobru poziciju ručice menjača, kao i raspored prekidača. Sve je na svom mestu, lako dostupno. Konzola između sedišta se pomera, što je nasleđeno iz prethodnih generacija i naglašava fleksibilnost ovog modela. Ispod velikog naslona za ruku, nalazi se duboka ostava u koju se bez problema smešta ručna torbica. Multimedijalni sistem nam je već poznat, iz drugih Renaultovih modela, a ovde imamo vertikalno postavljen ekran dijagonale 8.7″ koji je vrlo pregledan. Sam multimedijalni sistem pokazao se kao lak za upotrebu, posebno što je na srpskom jeziku.

Kombincija svetlo plave boje sa crnim krovom manje je upadljiva od nekih drugih boja, poput jarko narandžaste. No i u ovoj kombinaciji izgleda zanimljivo, a uz atraktivan dizajn teško ostaje neprimećen. Iako smo na test dobili primerak u visokom paketu opreme, Scenic dolazi vrlo dobro opremljen i u nižim paketima. Tu su svi aktivni i pasivni sistemi bezbednosti, a u ni sistemi asistencije nisu izostavljeni. U višim paketima izraženi su estetski detalji, mada je tu i druga oprema koja se očekuje.

Iako je težak 1756kg, uz izraženu servo asistenciju, vozi se prilično lako. Novi 1.7-litarski dizel u verziji od 120KS zadovoljava svakodnevne potrebe. Ipak, ako se optereti oseća se nedostatak snage, tako da bi verzija od 150KS bila optimalniji izbor. Performanse su zadovoljavajuće, do 100km/h stiže za 12.6 sekundi, dok je maksimalna brzina 185km/h. Potrošnja se, u proseku, kreće između 8 i 9 litara. Scenic je u ovoj verziji opremljen i sa Multisense sistemom, te se može birati između nekoliko režima vožnje. Renaultov automatski menjač, koji nosi ozanku EDC, već nam je poznat. U Scenicu odlično obavlja svoj deo posla, a tu su i papučice iza upravljača za slučaj da se želi manuelno birati stepen prenosa.

Na kraju ipak moramo da se vratimo na uvodni deo ovog teksta. Iako ima brojne prednosti, prodajni rezultati poslednjih godina pokazuju da su SUV i krosover modeli znatno traženiji. Upravo zbog toga Renault je odlučio da prestane sa proizvodnjom Scenica. Lageri su već ispražnjeni tako da, makar u Srbiji, više ga nije moguće kupiti novog. Žao nam je zbog toga i nadamo se da će u budućnosti Scenic dobiti novu šansu.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

One thought on “Garaža test – Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *