Garaža test – Suzuki Ignis 1.2 DUALJET HYBRID Premium

Mart 2015. godine, ženevski salon u punom sjaju. Među mnoštvom novih modela predstavljen je jedan pomalo neobičan, Suzuki Ignis druge generacije. Suzuki je davno shvatio da je u A segmentu potreban model sa karakteristikama SUV-a, ali u mikro izdanju. A upravo u tome Suzuki ima veliko iskustvo. Najezda SUV/Crossover modela potpuno je potisnula MPV pa tako simpatični Splash ispada iz igre, a Ignis je zamišljen da zauzme i taj deo game.

Osvežen prošle godine, Ignis sada izgleda nešto atraktivnije, a nudi se u tri paketa opreme uz brojne dodatne opcije. Skromna ponuda kada je u pitanju motorizacija, svodi se na samo jedan, benzinski multipoint agregat zapremine 1.197 cm³. Pogon na prednjim točkovima može se kombinovati sa petostepenim manuelnim ili sa CVT menjačem dok se 4WD verzija nudi isključivo sa manuelnim menjačem.

Njegov originalan dizajn donekle je uslovljen karakteristikama i izgledom SUV modela. Za jedan mali gradski automobil je poprilično visok. Od tla ga deli 18cm, a sa više od 1.6m visine svi konkurenti su ispod njega. I u po širini se ističe tako da Ignis u unutrašnjosti pruža znatno više prostora nego što se očekuje. Dimenzije su odlično odmerene, a sa točkovima u samim uglovima omogućeno je međuosovinsko rastojanje od čak 2,435mm. Karakteriše ga i izuzetna okretnost, prečnik okretanja iznosi samo 9,4 m. Sve u svemu, za gradske uslove zaista idealan.

dužina/širina/visina (mm)
3700/1690/1605

 

Na prednjim sedištima nema nikakvih problema smestiti se, osim ako niste dvometraš,  dok je za putnike na zadnjim sedištima od ključne važnosti opcija pomeranja sedišta. Takozvana klizna klupa izvanredno je rešenje za dobijanje više prostora za noge, ukoliko je potreban prevoz odraslih. S tim da je ovde klupa deljiva pa se i tu može kombinovati ukoliko je manje putnika, a više stvari u prtljažniku. Zameramo što se ova mogućnost dobija tek u srednjem i najvišem paketu opreme dok osnovni paket to ne podrazumeva. Sa skromnih 267 litara zapremine u 2WD, odnosno tek 227 litara u 4WD verziji, Ignis svakako nije zamišljen za odlazak na porodični, dvonedeljni odmor. No ni to nije nemoguće izvesti jer se na krovne šine lako može montirati odgovarajući putni kofer.

Enterijer možemo nazvati mladalačkim. Nema suvišnih elemenata, sve što je potrebno je tu i sa vozačke pozicije je sve odlično organizovano i vrlo funkcionalno. Ekran multimedijalnog sistema bi mogao biti veći, a uklanjanjem širokog okvira izgledao bi i modernije. No iako ne izgleda bombastično, funkcionalnost je odlična. Multimedijalni sistem je vrlo dobro organizovan, sve je pregledno, čitko i lako za upotrebu. Ispod se nalaze komande automatskog klima urerđaja koji je zanimljivo osmišljen,  a i vrlo se lako koristi.  Odmah ispod nalaze se i USB / AUX  priključci za povezivanje pametnih telefona.

Ono što krasi sve Suzukijeve modele je bogata opremljenost već od najnižeg pakta gde ističemo automatska LED kratka i duga svetla sa projektorom. Dok se već u narednom, odnosno srednjem paketu, dobija između ostalog i grejanje prednjih sedišta.  Kožom presvučen multifunkcionalni upravljač olakšava korišćenj pojedinih funkcija, iako je najbitnija tempomat/limiter koji su deo najskupljeg paketa. Instrument tabla je simpatičnog izgleda i većim delom analogna, dok u desnom delu sadrži mali info ekran na kom se prikazuju osnovni podaci sa putnog računara.

 

Za nepunih 900kg težak Ignis, 1.2 litarski agregat, upotpunjem blago hibridnom tehnologijom, pruža više nego pristojne performanse uz neočekivano nisku potrošnju od tik iznad 5 litara.Obzirom da je u pitanju blagi (mild) hibrid, za ovaj agregat nisu predviđene olakšice od strane države što smatramo pogrešnim. No svakako da se prednosti ove tehnologije itekako primećuju na ovom modelu.

Koliko je bitno ili ne, procenite sami, ali naglasićemo da je agregat četvorocilinarski sa 4 ventila po cilindru. Raspolaže sa sasvim dovoljne 82KS do kojih stiže tek na visokih 6000 obrtaja, ali je maksimalan obrtni moment od 107Nm raspoloživ već na 2800 obrtaja. Stoga mu do stotke treba gotovo 13 sekundi ali se u gradskoj vožnji ne primećuje nedostatak snage. Obzirom da može da potegne do 165km/h neće se obrukati ni na autoputu, ako se nađete na nekom gde je ograničenje veće od 130km/h. Zbog svojih karakteristika i prostrane kabine u odnosu na spoljašne dimenzije, Ignis je konstrukcijski „oštećen“ malom zapreminom rezervoara koja iznosi 32 litra, a u 4WD verziji dodatno 2 litra manje.

Petstepeni manueni menjač odlično sarađuje sa  ovim agreagatom, a odlikuje ga lakoća rukovanja i preciznost te je sa doplatom od 2000 evra za CVT verziju svakako manuelac u prednosti. U vožnji Ignis krasi lakoća kojom se upravlja, što je posebno izraženo u gradskim uslovima. No loši putevi mu ne prijaju zbog nešto tvrđeg ogibljenja, te se može razmotriti koja je najbolja opcija prilikom izbora dimenzije pneumatika. Standardno dolazi u dimenziji 175/60 veličine 15 ili 16 inča.

 

Nakon višednevne test vožnje ovog modela, pored već iznetog, možemo samo da dodamoda je Ignis je model koji prevazilazi očekivanja. No za kraj ostavljamo najveću prednost ovog modela u odnosu na konkrenciju, a to je cena. Naime sasvim dobro opremljen, bazni model kreće već od 11.900€ te je cenovno među najpovoljnijim modelima na tržištu. A iako neki od cenovno konkuretnih modela nude poneku stavku više, kao naprimer veći gepek, sveukupno Ignis zaista ima šta da ponudi.  Imajući u vidu i dobro poznatu poslovnu sposobnost uvoznika, kompanije Euro Sumar, pored atraktivnih cena uvek je obezbeđen i lager odnosno brza isporuka vozila što je danas veoma značajno pri kupovini novog vozila.

Ukoliko ste baš vi u razmišljanju da se ponovite sa novim gradskim automobilom, onda je pravo vreme da posetite neki od Suzukijevih salona i detaljnije se upoznate sa Ignisom. Ubeđeni smo da vas neće razočarati.

 

Tekst i forografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.