Garaža test: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

 

Kada se spomene Suzuki najčešće su prva asocijacija Vitara ili SX-4, dva značajna modela koja su poslednjih godina i najprodavanija na našem tržištu. No mnogi će se rado setiti i Swifta, naročito oni koji su imali priliku da poseduju ovaj model. U svom poslednjem izdanju Swift donosi mnoge novine i poboljšanja i uspešno nastavlja tradiciju započetu pre više od 20 godina.


Suzukijev takmac u B segmentu još od prve generacije izborio se za svoje mesto među konkurencijom i zasluženo postao jedan od omiljenih Suzukijevih modela. Jednostavna koncepcija, laka karoserija sa malim ali dovoljno snažnim i nadasve pouzdanim motorima, bila je pun pogodak. Vremenom su dolazile nove generacije ali se osnovna filozofija nije puno menjala. Tako je i sa aktuelnim Swiftom koji je predstavljen početkom prošle godine, a u ponudi je i na našem tržištu.

Poslednja generacija Swifta vizuelno ne donosi veliku promenu u odnosu na prethodnu, ali u svemu ostalom napravljen je značajan napredak. Počnimo od toga da je smršao čak 120kg u odnosu na prethodnu verziju kojoj je jedna od glavnih zamerki bio prtljažnik malih dimenzija. Iako je novi Swift čak 10mm kraći, ali i 40mm širi, drugačija konstrukcija je omogućila da Swift dobije osetno veći prtljažnik koji sada ima zapreminu od 265 litara što je za 50l više nego ranije, ali ipak i dalje za nijansu manje od većine konkurenata. Pritom je i međuosovinsko rastojanje poraslo za 20mm što se svakako oseti u kabini, posebno iz pozicije suvozača koji ima osetno više prostora nego što se očekuje od predstavnika B segmenta. Sveukupno, Swift nudi više prostora nego što izgleda kada ga gledate spolja.

Enterijer ne izgleda spektakularno, ali dovoljno moderno da se ne postidi u poređenju sa konkurentima. Iako je dizajn komandne table jednostavan, nekoliko dvobojnih segmenata razbija monotoniju. Multimedijalni uređaj koji smo već sreli u Vitari, dobro se uklopio, a sam uređaj je vrlo lak za upotrebu i sve bitne funkcije su lako dostupne. Komande klima uređaja su izdvojene što pozdravljamo, ali bi tasteri manuelne klime mogli biti malo modernije dizajnirani kao što je slučaj sa komandama automatskog klima uređaja koji dolazi u skupljim paketima. Tu je i upravljač presvučen kožom koji odlično leži u rukama kao i pregledna instrument tabla.

Ocenjujemo da Swift ima prijatan ambijent čemu doprinosi izgled enterijera, ali i upotrebljeni materijali kao i vrlo dobra završna obrada. Sedišta su odlična, udobna i pružaju dovoljno komfora čak i za krupnije osobe. Pritom već od srednjeg paketa opreme – Premium, tu su između ostalog i već spomenuti multimedijalni uređaj sa LCD ekranom dijagonale 4.2″, kamera za vožnju unazad, zatim zatamnjena zadnja stakla, grejanje prednjih sedišta, kao i otvori za ventilaciju zadnjeg dela kabine. Priznajemo da se kod konkurencije ovako nešto dobija tek u višim paketima opreme ili uz znatnu doplatu. Napominjemo da je Swift već od najnižeg paketa odlično opremljen kada je bezbednost u pitanju i ima čak 6 vazdušnih jastuka, ABS, ESP i mnoge druge aktivne i pasivne sisteme bezbednosti. Bravo za Suzuki.

Osim toga, novi Swift je izuzetno tih pa je samim tim vožnja u njemu vrlo prijatna. Zvučna izolacija je vrlo dobra, tako da nema buke ni pri većim brzinama na autoputu. Motor se oglasi samo na visokim obrtajima, a tada prijatno zareži. Svakako da ovaj DUALJET od 90 konjskih snaga nema sportske ambicije, ali sa težinom manjom od 900 kilograma performanse su više nego korektne. Ispod 12 sekundi do stotke i 180km/h maksimalne brzine sasvim je dovoljno za jednog gradskog mališana čak i za duže putovanje. Ukoliko nije opterećen, što je najčešće i slučaj, ostavlja subjektivni utisak da raspolaže i sa više od 90 konjskih snaga. No za ovakav automobil je svakako najbitniji podatak potrošnja. Na tom polju novi Swift zaista obara sa nogu. Po preuzimanju automobila informacija o dugoročnoj prosečnoj potrošnji od 5.5 litara delovala je nestvarno. No i tokom testa se pokazalo da je u pitanju zaista mali potrošač.

Tajna je u DUALJET tehnologiji, odnosno dve brizgaljke po cilindru. Na nižim obrtajima radi samo jedna brizgaljka, dok se druga uključuje kada se kazaljka obrtomera popne preko 2400 obrtaja. Ovakav režim značajno utiče na potrošnju, posebno u gradskoj vožnji, a pritom nema negativnih efekata po pitanju performansi. Odlično ukombinovan sa menjačem, motor je elastičan i može se bezbrižno voziti i u zoni između 1500 i 2000 obrtaja, a rado se odaziva na pritisak pedale gasa. Kao i svaki benzinac maksimum pruža na visokih 6000 obrtaja, kada jasno stavlja do znanja da motor ima dovoljno snage čak i za zahtevnije zadatke. Za one koji ipak očekuju i žele više u ponudi je 1.0 Boosterjet, malolitražni benzinac sa turbinom, koji raspolaže sa 111KS i uz pomoć turbo punjača znatno lakše ispunjava sve zahteve vozača.

Test automobil je posedovao petostepeni manuelni menjač koji je i najčešći izbor, ali u ponudi se nalaze i CVT kao i 6-stepeni automatski menjač. U kombinaciji sa ovim motorom Swift se može kupiti i sa pogonom na svim točkovima u hibridnoj verziji SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) što je zanimljiva opcija i retkost na našem tržištu, pogotovo u ovom segmentu.

Odlične vozne karakteristike krasile su Swift i u prethodnim generacijama, te je tako i sada. Upravljač je vrlo precizan i pravo je uživanje voziti ga krivudavim putevima, ali i kroz grad gde se ističe njegova okretnost. Ogibljenje je podešeno optimalno, ni previše tvrdo da ne ugrozi udobnost, a ni previše mekano da se izgubi osećaj upravljivosti. Na neravninama zna biti malo bučan što je danak kratkom međuosovinskom rastojanju.

Imajući u vidu sve što smo zapazili tokom testa, kao i činjenicu da se proizvodi u Japanu što nepovoljno utiče na cenu, prijatno smo iznenađeni pogledom na aktuelni cenovnik. Početna cena kreće tik iznad magičnih 10.000 evra, što je realno minimalna cena za jedan savremen i solidno opremljen automobil B segmenta. Testirani primerak košta 11.390 € što nije prevelika cena za sve što nudi. Dakle, vrlo ekonomičan motor zadovoljavajućih performansi, uz dosta opreme, dopadljiv dizajn i sa primamljivom cenom, dovoljno su dobre preporuke da posetite neki Suzukijev salon i pogledate Swift.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

One thought on “Garaža test: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

  1. Pozdravljam ovakve tekstove, vrlo verovatno će upravo odlučiti u mojoj kupovini ovih dana.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *