Kada su se još u aprilu ove godine, na našem forumu, pojavile prve nezvanične fotografije i najave za novi Peugeot 3008, bilo je različitih komentara, ali bilo je i odmah jasno da novi 3008 nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Kompanija Euroimpex Autogroup – ekskluzivni uvoznik za Peugeot vozila za Srbiju i Crnu Goru, uputila nam je poziv za prezentaciju i test vožnju ovog modela, koja se održala pre dve nedelje, te vam prenosimo naše utiske sa ovog događaja.
Novi 3008 je iz MPV segmenta porastao u C-SUV segment što je primetno i po dimenzijama, a i dizajn samog vozila jasno stavlja do znanja da je ovo pravi SUV. Upravo to je Peugeot i želeo. Ništa čudno obzirom da upravo ovaj segment beleži najveći rast prodaje poslednjih godina, a takav trend nastaviće se i u budućnosti. Upravo zato, u narednom periodu Peugeot planira čak pet SUV modela. Najmanji, 2008 smo već predstavili, a imamo već najavu i za skori dolazak modela 5008, ali tu nije kraj. No vratimo se na 3008 koji smo imali prilike da vozimo od Beograda do Fruške gore, gde je održana prezentacija. Polazna stanica je bila salon Peugeota u Višnjičkoj ulici, gde su se okupili novinari iz mnogih redakcija.
Organizatori su nas rasporedili, a ovaj put su nam društvo pravile kolege iz ABS produkcije. Do odredišta smo imali malo gradske vožnje, a dosta više autoputa i magistrale, kao i malo krivudavih puteva od Iriga do etno naselja „Vrdnička kula„. Samim tim je vožnja bila zanimljiva i mogli smo da isprobamo automobil u gotovo svim uslovima osim vožnje van asfalta.
Ako izuzmemo visinu, po dimenzijama gotovo identičan sa modelom 308, dugačak 4,5 i širok dva metra, novi 3008 se u gradskoj gužvi snalazi odlično. Iz pozicije vozača preglednost je vrlo dobra u svim pravcima, a dodatno pomažu veliki retrovizori i naravno senzori. Servo uređaj je dobro odmeren pa tako ne zamara prilikom stalnog okretanja upravljača, a vozač u dovoljnoj meri dobija povratnu informaciju sa puta.
Vozne karakteristike u gradu sigurno ne zaostaju za nekim modelom C segmenta, poput 308-ice na primer. Čak je i radijus okretanja od 5,35m (poluprečnik) gotovo identičan modelu 308 tako da je i manevrisanje, kao i parkiranje prilično lako. Pritom SUV segment donosi i određene prednosti, poput visokog klirensa, koji kod modela 3008 iznosi 219mm. Iz ugla vozača, položaj za upravljačem se lako nalazi, a obruč upravljača kojem u Peugeotu poklanjaju posebnu pažnju, odlično leži u rukama. Novi i-Cockpit® osim što izgleda sjajno donosi i određene novine, a odabir raznih funkcija sada je praktičniji i lakši.
Iako se odlično snalazi i u gradu, pravi test je počeo kada smo autoputem krenuli prema Rumi i dalje magistralom ka Irigu. Naša ekipa je dobila na test 3008 sa 1,2 L PureTech motorom od 130KS. Uz težinu praznog vozila od 1250kg plus četiri putnika i nešto malo opreme, težina prelazi 1500kg i nismo sasvim sigurni šta očekivati od malolitarskog, trocilindarskog motora. Čuli smo o njemu sve najbolje, ali prvi put smo u prilici da ga isprobamo.
Čim se ukazala prva prilika da se papučica gasa pritisne do kraja, bez mnogo muke, mali ali dovoljno snažan motor, razuverio nas je u potpunosti. Naš automobil je bio opremljen 6-stepenim manuelnim menjačem koji u kombinaciji sa ovim motorom pruža sasvim zadovoljavajuće performanse. Ubrzanje ispod 11 sekundi i maksimalna brzina od 188 km/h više su nego dovoljni za putovanje autoputem i magistralom.
Vožnja je vrlo udobna i prijatna, kako iz ugla vozača, tako i iz ugla putnika. Mesta ima sasvim dovoljno i za petog putnika, a već od Active paketa opreme, kojim je bio opremljen i naš test automobil, dolazi automatski klima uređaj u dve zone, za koji možemo potvrditi da odlično funkcioniše. Takođe, upozorenje na nenamerno napuštanje trake (LDW) je deo opreme već od drugog nivoa i iako pomalo iritira na početku, ipak navodi vozača da više obrati pažnju što je i cilj ovog sistema. Pogledom na spisak opreme jasno je da se i u osnovnom, Access paketu, dobija zaista puno opreme. Gotovo svi bezbednosni sistemi prisutni su već i u najnižem paketu, što je po nama i najbitnije. Nije uskraćen ni komfor ni funkcionalnost, ali za malo atraktivniju spoljašnost i unutrašnjost, uz neke poboljšane funkcije, potrebno je izdvojiti dodatnih 1500 evra. Dizajneri su se i ovaj put potrudili da spoje atraktivnost i eleganciju. Naš utisak je da su u tome čak i više uspeli u unutrašnjosti nego spolja.
Materijali upotrebljeni u unutrašnjosti, barem u nižim paketima opreme, ne ostavljaju skupocen utisak uživo, ali deluju izdržljivo što je svakako bitno. Ni prilikom vožnje neravnim putevima udobnost nije smanjena. Neravnine upija uz minimalan prenos vibracija do putnika, a odlična zvučna izolacija dodatno doprinosi osećaju da je put ravniji nego što zaista jeste. Naravno, brzina prilagođena uslovima na putu se podrazumeva.
Lako stigavši do Iriga ostalo je da se popnemo i do Vrdnika, odnosno etno hotela „Vrdnička kula“ gde je nešto kasnije obavljena i prezentacija. I na ovom delu puta novi 3008 pokazuje više nego dobre vozne karakteristike čak i pri malo bržoj vožnji krivudavim putevima, a maksimalnih 230Nm dostupnih već od 1750 obrtaja/min omogućavaju da se motor lako izbori sa uzbrdicom.
Brend menadžer Peugeota održao je prezentaciju tokom koje smo čuli i videli dosta zanimljivih informacija o ovom modelu. Između ostalog saznali smo da je najveći broj zamerki kupaca prethodnog modela bio na mali broj mesta za odlaganje stvari, te ih sada ima mnogo više. Zanimljivo je i mesto gde je smešten sigurnosni trougao, u vrata prtljažnika, sa unutrašnje strane. Tako je uvek lako dostupan i ako je prtljažnik pun stvari.
Još jedna korisna stvar je handsfree spojler koji omogućava otvaranje i zatvaranje vrata prtljažnika pokretom noge ispod branika. Ova opcija dolazi sa višim paketima opreme ali je dostupna i kao dodatna oprema. Svakako korisno kada su ruke pune stvari koje je potrebno ubaciti u prtljažni prostor čija zapremina iznosi 520, odnosno 1.482 litara ukoliko se obore zadnja sedišta.
Po pitanju pogona, očekivano, nema u ponudi verzije sa pogonom na sva četiri točka. Peugeot nudi Advanced Grip Control, odnosno poboljšanu verziju sistema koji smo već videli na modelu 2008. Pored standardnih režima: sneg, blato, pesak i esp off, novi 3008 poseduje i Hill Assist Descent Contol, koji omogućava automatsko regulisanje brzine vozila u zavisnosti od nagiba padine sa progresivnim pokretanjem. Nismo probali u praksi ali verujemo da odlično funkcioniše.
U povratku nismo menjali rutu, a i tempo vožnje je bio približno isti. Po dolasku u salon putni računar je pokazao da smo prešli ukupno 220km, sa prosečnom brzinom od 45 km/h i potrošnjom od tačno 9 litara. Svakako više nego fabrički deklarisano, u idealnim uslovima. No uzimajući u obzir da se najmanje vodilo računa o potrošnji i da smo pokušali u tih 220km da što bolje upoznamo novi 3008, ni navedena potrošnja nije previsoka i uz malo pažnje može sigurno biti dosta niža.
Na kraju dana sabiramo utiske i ocenjujemo da će novi lav u ponudi renomiranog francuskog proizvođača sasvim sigurno pomrsiti konce konkurenciji. Najbolji utisak na nas svakako ostavlja motor, kao odlična alternativa dobro poznatom 1.6 HDI motoru, koji se nudi u verzijama od 100 i 120 KS. I u drugim segmentima novi 3008 ostavlja dobar utisak, ali ostaje još pitanje cene. Novi Peugeot 3008 u osnovnoj verziji, upravo sa 1.2 Puretech 130KS motorom, ima početnu (sniženu) cenu od 20.990 evra. Dok u najsnažnijoj 2.0 BlueHDi AT verziji sa GT opremom košta 36.990 evra. Mnogo ili ne, proceniće potencijalni kupci, kojima svakako savetujemo da zakažu test vožnju u najbližem Peugeot salonu i bolje se upoznaju sa ovim modelom, jer on to svakako zaslužuje.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac
One thought on “Test vožnja i promocija Peugeota 3008”