Garaža test: BMW 216d Active Tourer

Pre mesec dana, kompanija Delta Motors, predstavila je model serije 2, nazvan Active Tourer, o čemu smo pisali. Prilika za test vožnju ukazala se protekle nedelje, te smo i pored nešto lošijeg vremena, rado pristali na druženje sa ovim modelom koji se po mnogo čemu razlikuje od ostalih modela iz ponude ovog bavarskog proizvođača.

Serija 2 Active Tourer prvi je serijski model BMW-a sa prednjim pogonom. Takođe, MPV segment nije do sada bilo polje gde bi BMW tražio kupce, ali vremena se menjaju. Sve veći broj kupaca traži multifunkcionalno, praktično, štedljivo vozilo, a opet ne žele da se odreknu luksuza na koji su navikli u višim segmentima, gde uglavnom vladaju limuzine i karavani. SUV segment samo delimično ispunjava ove uslove, tako da je Active Tourer pravi odgovor na zahtev sve većeg broja kupaca.

_MG_7953 copy

Ljubitelji ovog brenda možda će reći da ovo nije pravi BMW. Sve je više takvih primera u auto industriji i mnogi modeli nailaze na otpor u početku, ali kasnije sve dođe na svoje. Dobar automobil će biti prihvaćen, loš neće, bez obzira na značku na haubi.

_MG_7934 copy

Mi nismo želeli da se bavimo ovim pitanjem i da ocenjujemo koliko je Active Tourer zadržao osobine koje krase ostatak game i koje se očekuju od jednog BMW-a već smo test usmerili upravo ka ciljnoj grupi, mladim porodičnim ljudima. Priliku da uz autora teksta testiraju Active Tourer imali su i naš član Dragan sa suprugom i sinom.

_MG_7740

Prvi test koji svaki porodičan automobil treba da prođe je smeštanje kolica i stvari u prtljažnik. U ovom slučaju, sa svojih 468l prostora, bez problema će se smestiti i veća kolica, a ostaje dovoljno prostora i za dodatne stvari. Obaranjem sedišta prtljažni prostor se povećava na 1510l što je više nego dovoljno ukoliko je potrebno automobil iskoristiti za prevoz stvari većeg gabarita.

_MG_7705

Bez kolica mesta ima dovoljno i za veće putne kofere i torbe, a duplo dno krije rezervni točak i mesto za ostavu obavezne opreme i poneke sitnice koja može zatrebati. U prtljažniku se nalazi i dodatna utičnica od 12V.

Iako se po dimenzijama može pretpostaviti da Active Tourer nudi mesta za putnike koliko i prosečan automobil C segmenta, dovoljno je otvoriti vrata i primetiti da putnici imaju i više prostora nego što se očekuje.

technical-data-big

Iz vozačke pozicije prostora napred ima sasvim dovoljno i lako je naći adekvatan položaj, ali se primećuje da je položaj sedišta izdignut, čak i kada je sedište spušteno na najnižu tačku, što omogućava bolju preglednost, a samim tim i veću sigurnost. Ni širok centralni stub ne predstavlja problem, sve je podešeno tako da vozač i suvozač imaju dovoljno komfora.

_MG_8009 copy

Putnici na zadnjoj klupi takođe imaju dovoljno prostora kako za noge, tako i za glavu, što je prednost ovakvih vozila, posebno ukoliko su u pitanju osobe višeg rasta. Pored toga, zadnja sedišta se mogu pomerati, a samim tim i nasloni mogu stajati pod većim ili manjim nagibom. Sve zavisi od potreba za prostorom u kabini i prtljažniku. Sedišta su vrlo udobna i komforna, a Luxury line paket čini boravak u ovom automobilu još prijatnijim.

_MG_8041 copy

Naši gosti takođe su bili prijatno iznenađeni komforom koji pruža ovaj automobil, a najmlađi član test ekipe, star svega 8 i po meseci, je toliko uživao u vožnji da je tokom testa bezbrižno spavao. Dečije auto sedište grupe 0-13kg lako se smešta kako na zadnje, tako i na prednje sedište, uz obavezno isključivanje suvozačkog vazdušnog jastuka.

_MG_7829

Sedište suvozača ima i mogućnost obaranja naslona koji se preklopi skroz, tako da omogućava transport predmeta dužine do 2,40 metara. Dakle, lako je zaključiti da je Active Tourer zaista vrlo funkcionalan i praktičan automobil, koji u sebi krije mnoštvo opcija karakterističnih za MPV segment, a mi smo otkrili samo neke.

_MG_7798

O kvalitetu enterijera i završnoj obradi nije potrebno trošiti reči. Test vozilo koje smo imali na raspolaganju ima BMW Luxury line paket koji impresionira svojom elegancijom i vrhunskim kvalitetom materijala kao i načina izrade. Sedišta su presvučena „Dakota“ kožom u „Saddle Brown“ boji, koja se nalazi i na vratima. Ono što se može primetiti je da postoji mnogo detalja koji utiču da enterijer ima prefinjen izgled, ali ni jedan detalj nije suvišan niti se ne uklapa. Iskustvo koje BMW ima po pitanju enterijera u višim klasama definitivno se vidi i oseti i u ovom modelu.

_MG_7988 copy

Multimedijalni uređaj se lako koristi pregledom funkcija na velikom LCD ekranu. Za kretanje kroz meni i korišćenje nekih od opcija postoji više načina. Audio uređajem se lako upravlja putem funkcija na upravljaču, a iste funkcije su dostupne i na samom audio uređaju koji se nalazi ispod LCD ekrana.

_MG_8052 copy

Između prednjih sedišta nalaze se komande za upravljanje multimedijalnim sistemom, a iako na prvi pogled kretanje kroz sistem i odabir različitih funkcija izgleda komplikovano, uz malo odvojenog vremena sve se lako savlada. Odmah pored nalazi se i prekidač za parking kočnicu.

_MG_8057

Za pokretanje primerka koji smo imali na testu zadužen je novi BMW-ov TwinPower Turbo dizel trocilindarski motor, zapremine svega 1499ccm, koji se proizvodi u dve verzije. Slabija verzija ima 95KS dok se na našem testu našla snažnija verzija sa 270 Nm obrtnog momenta i 116KS koje dostiže pri 4000 obrtaja. Fabričke performanse i osećaj u vožnji se poklapaju. Active Tourer sa ovim motorom ubrzava do 100km za 10,6 s dok je maksimalna brzina deklarisana na 194km/h.

_MG_7936 copy

Ipak, na motore nove generacije i njihov režim rada potrebno je i malo privikavanja. Naime, u normalnom režimu, kada se motor nađe ispod 2.000 obrtaja, teško se budi, pa ukoliko vozač želi momentalno ubrzanje neophodno je odabrati za stepen ili dva niži stepen prenosa. Oni koji su navikli na turbo dizel motore starije generacije i veće zapremine pitali bi se da li je uopšte ispod haube turbo dizel agregat, jer svojim kultivisanim radom i nešto drugačijim režimom rada, ne ostavlja utisak da se radi o turbo dizel agregatu. Treba imati u vidu i da je u pitanju agregat 1.5l zapremine, koji iako stavlja na raspolaganje 116KS ipak treba da pokrene automobil težak 1395kg. Pored toga potrebno je i ispoštovati ekološke norme, kao i očekivanja da novi motori budu vrlo štedljivi.

_MG_7990

Ipak, u optimalnom režimu koji se lako postigne pomoću odličnog šestobrzinskog menjača, Active Tourer sa ovim motorom ostavlja više nego dobar utisak. Na autoputu sa lakoćom održava putne brzine dozvoljene u Srbiji, a potrošnja uz uključen tempomat, zavisno od zadate brzine se kreće približno fabričkim deklarisanim podacima, a to je između 4 i 5 l/100km. Za automobil težak 1.4 tone i trocilindarski dizel motor 1,5l zapremine, uz 4 putnika i nešto prtljaga, ovo je zaista odlična potrošnja i dokaz da je nova generacija BMW-ovih motora zaista štedljiva. Nakon celodnevnog testa, tokom kojeg smo pored autoputa dosta vremena proveli u gradskim uslovima automobil je prikazao prosečnu potrošnju od 8,1l na 100km.

_MG_8108

Za test voznih karakteristika odabrali smo Košutnjak. Po pitanju upravljanja, imajući u vidu segment i težinu automobila, Active Tourer se pokazao odlično. Čak i tokom dinamičnije vožnje ne pokazuje znake nervoze, a na upravljaču se oseća kontakt sa podlogom i tu Active Tourer pokazuje da nije izgubio sportske gene koji su karakteristični za BMW. Međutim, pritisak na papučicu kočnice ipak nas podseća da je ovo pre svega porodični automobil, a ne M verzija nekog od BMW-ovih modela. Zbog svoje težine, a verovatno i zbog zimskih pneumatika, kočnice nisu bile baš ubedljive, ali to nije bio ni cilj ovog testa jer ovaj automobil nije namenjen za brzu vožnju krivudavim putevima i uzastopna snažna kočenja već za udobnu vožnju do odredišta, sa prijateljima ili porodicom.

_MG_8081

Sa cenom koja kreće od 23.990 evra za model 218i (136KS) iskreno verujemo da Active Tourer ima više nego dovoljno argumenata da se kupci ovog segmenta odluče baš za ovaj model.

Sve informacije u vezi ovog modela možete dobiti kod generalnog uvoznika i distributera BMW vozila, kompanije Delta Motors d.o.o.

Radnička 8,  11030 Beograd
Tel: 011 353 99 00
Fax: 011 353 99 03
e-mail: info@bmw.rs
servis@bmw.rs
delovi@bmw.rs

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *