Garaža test – Renault Megane Grandcoupé dCi 115 EDC techno

Neverovatno kako veme leti. Još uvek se sećam belog Grandcoupé-a sa panorama krovom kojeg smo testirali, čini se ne tako davno. A ustvari prošlo je više od četiri godine. U međuvremenu ovaj model je blago restilizovan, a prodaja ide i dalje jako dobro. Krajem prošle godine dobili smo priliku da detaljnije upoznamo osveženu verziju, koja sada izgleda prefinjenije, a donosi i više tehnoloških rešenja. Dobro poznati 1.5-litarski dizel agregat pruža nešto više snage, a testirani model opremljen je i EDC automatskim menjačem.

Šta se ovde promenilo? Dizajneri nisu imali mnogo posla ili bar tako deluje na prvi pogled. Hromirana prednja maska i drugačiji oblik maglenki otkrivaju da je reč o restilizovanom modelu. Megane Grandcoupé se nudi u sedam boja karoserije, od čega su čak dve bele. No ova Intense crvena koja je odabrana za testirani primerak zaista deluje sjajno i čini ga vrlo elegantnim.

Kada je motorizacija u pitanju izbor nije veliki, ali je sasvim dobro odmeren i ispunjava zahteve većine kupaca. Benzinski 1.3 TCe nudi 140KS uz obrtni moment od 240 Nm. Ovaj motor je dostupan isključivo sa 6-stepenim ručnim menjačem dok se dizel agregat nudi i sa automatskim EDC menjačem. Dizel verzija uz 115KS omogućava 270Nm obrtnog momenta i uz nisku potrošnju vrlo pristojne performanse. Do stotke stiže za 11.2 sekunde dok je maksimlna brzina 190km/h. EDC automatski menjač sa duplim kvačilom poseduje sedam brzina i odlično reaguje u skladu sa Multisense sistemom i usklađen sa režimom koj je trenutno odabran.

Upravo dizel verzija sa 115KS našla se u tstiranom primerku. Nepopularni dizel još uvek se nudi u modelima francuskog proizvođača, očigledno sa dobrim razlogom. Naime, ovaj agregat neće oduševiti impozantnim performansama, ali će ispuniti očekiavanja svakog prosečnog vozača. Uostalom, ono što se najviše očkuje je da bude pouzdan i da ne troši mnogo. E to definitivno ispunjava jer je ovo poslednja i najmodernija verzija K9K agreagata koji se proizvodi više od 20 godina i ugrađivan je, u različitim verzijama, u više od 10 miliona vozila. Krasi ga pouzdanost jer koristi lanac za pogon bregaste osovine, zatim miran rad, niski troškovi održavanja kao  i niska potrošnja koja je tokom našeg sedmodnevnog testa iznosila svega 5.5 litara. Napominjemo da je novi Megane Grandcoupé opremljen i opcijom za kontinuirano putovanje što u praksi znači da kada se pusti gas auto gotovo da ne kočći motorom već nastavlja da održava brzinu i to u krajnem ishodu dovodi do manje potrošnje.

Najveće promene Grandcoupé je doživeo u unutrašnjosti. Pažnja usmerena na detalje je primetna svuda, od prilagodljive instrument table sa 10,2-inčnim ekranom i prikazom navigacije, do električno podesivog vozačevog sedišta, opremljenog funkcijom memorisanja položaja. Na najnovijoj generaciji multimedijalnog sistema easy link sa 9,3″ ekranom, dostupne su mnoge opcije od kojih je svakako najzanimljiviji multi-sense. No kompletan multimedijalni sistem je znatno bolji, sada  poseduje bežično povezivanje sa android aplikacijom i mnoštvo drugih opcija. Između ostalog, moguće je podesiti i sačuvati šest različitih profila vozača, tako da ukoliko više osoba koristi automobil svako može sačuvati omiljenu konfiguraciju.

Kao što smo već navikli kod Renaulta, iako je cenom i dalje u pristupačnijem cenovnom rangu, kvalitet odabranih materijala i sama izrada nisu upitni. Sve je na svom mestu, a svako ko se nađe u novom Grandcoupéu imaće priliku da se uveri da Renault nije pravio uštede, posebno kada su u pitanju skuplji paketi opreme. U zavisnosti od vašeg raspoloženja, imate mogućnost izbora između osam postavki ambijentalnog osvetljenja što dodatno doprinosi da vožnja bude maksimalno prijatna.

Mesta u unutrašnjosti ima sasvim dovoljno, što potvrđuje međuosovinsko rastojanje od 2711mm. Napred je situacija svakako bolja, gde će se i visoke osobe udobno smestiti. Ni pozadi se, sasvim sigurno, niko neće požaliti iako je u pitanju platforma C egmenta, a uz to prtljažnik poseduje impresivnih 503 litara.

dužina/širina/visina (mm)
4632/2058/1443

 

Za još veće zadovoljstvo tokom vožnje sa novim Megane GrandCoupéom pobrinule su se jedinstvene tehnologije za pomoć u vožnji, kao što je head-up ekran u boji koji će proširiti vaše horizonte. Uz Renault easy drive sisteme za pomoć u vožnji sve je mnogo lakše, zahvaljujući najsavremenijim tehnologijama kao što su Stop&Go adaptivni tempomat, AEBS sistem aktivnog kočenja u slučaju nužde sa detekcijom pešaka i upozorenje na izlazak iz saobraćajne trake. Audio sistem Arkamys®, koji je prilagođen akustičkim karakteristikama povog modela, nudi zaista izvanredan  muzički doživljaj.

Već dugo živimo sa činjenicom da je Renault ugasio Talisman, limuzinu D segmenta, koja je po mnogo čemu parirala najprodavanijim modelima konkurenata, ali očigledno prodaja nije išla tako dobro. Renault je odlučio da ugasi i neke druge modele i izbaci nove SUV modele kao glavne adute za prodaju. No srećom, Megane i dalje ostaje tu gde jeste, a u z njega tu su i GrandCoupé kao i Megane Conquest. Oba imaju zadatak da uzmu deo kolača ljubiteljima limuzina, odnosno krosover kupea. Te će GrandCoupé, kao i do sada, uz vrlo primamljivu cenu, a vrlo dobru ponudu prostora, agregata i savremene opreme, biti odlična ponuda svima koji žele trozapreminsku limuzinu.

Renault nam u narednim mesecima i godinama sprema mnogo novih modela, te aktuelni Megane GrandCoupé postaje savremeni klasik. Svakako treba iskoristiti priliku i posedovati ga dok je još uvek u ponudi. Naravno, ukoliko trenutno tragate za novim automobilom. Za dvadesetak hiljada evra, koliko treba izdvojiti za početnu verziju, teško je naći bolji izbor.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *