Garaža test – Renault Talisman 2.0 Blue dCi 200 EDC Initiale Paris

Ponovo smo na testu imali ozbiljnu limuzinu D segmenta i malo je reći da smo uživali. Talisman smo poslednji put vozili krajem prošle godine i to u istoj verziji pogonskog agregata i automatskog menjača. No najluksuznija i najskuplja verzija svakako je priča za sebe.

Iako je na evropskom tržištu još od 2015. godine, a tokom 2020. je doživeo blagu restilizaciju, ne može mu se osporiti izuzetno atraktivan izgled. Originalan i upečatljiv dizajn zadnjeg kraja dodatno je naglašen Full LED svetlima sa dinamičkim pokazivačima smera. Kako bi izdvojio Initiale Paris paket opreme, Renault je kreirao posebnu boju crna Amethyste boju. Sasvim sigurno da mu crna fantastično stoji, no i Cosmos plava je takođe odličan izbor što se može videti na fotografijama.

Ovaj najviši paket opreme nudi najnapredniju opremu koju Renault može da ponudi. Unapređeni, multimedijalni, sistem Renault EASY LINK sada je još bolji i potpuniji. Njime se može upravljati putem dodira na ekranu veličine čak 9.3 inča, ali i točkićem koji se nalazi na konzoli između vozača i suvozača.  Ističemo da je veoma funkcionalan, meni je na srpskom jeziku i vrlo je lak za korišćenje čak i za one koji ne barataju previše sa digitalnim uređajima. Talisman takođe koristi najnapredniju tehnologiju u vidu Renault EASY DRIVE sistema koji pomaže u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama.

Osim što se za prednja svetla koristi LED tehnologija, dodatno unapređenje su adaptivni LED Matrix Vision farovi. Dakle najsavremenija tehnologija kada je u pitanju osvetljavanje puta noću i u  uslovima slabije vidljivosti. Iz prve ruke možemo potvrditi da ova svetla zaista fantastično osvetljavaju, a ne ometaju druge vozače pa je i vožnja noću pravo zadovoljstvo.

Spoljnim izgledom Talisman privlači, ali pravo oduševljenje nastupa kada se zakorači u kabinu. Iako cena za najviši paket opreme prelazi neku zamišljenu granicu koliko bi trebao da košta jedan Renault, možemo reći da je opravdana. Iako se Renault nikada nije nametnuo kao ravnopravan konkurent u premijum segmentu, ne može se osporiti da ovako upakovan Talisman pruža ugođaj premijum modela. Ipak ne možemo preći preko činjenice da se HUD (head-up display) umesto na vetrobranskom staklu, projektuje na plastičnoj podlozi. Razočaravajuće uzimajući u obzir cenu vozila i najviši paket opreme.

Pri ulasku u kabinu prvo primećujemo fantastična sedišta, u rangu najudobijih fotelja. Udobno će se smestiti i krupnije osobe, a ergonomski oblik sedišta podrazumeva i dovoljno dobru bočnu potporu. Za slučaj da pri dužim putovanjima osetite bolove u leđima dostupna je i masaža u sedištu.Pored toga podešavaju se električnim putem u osam smerova, a naravno imaju i grejanje. Osim toga tu je i široki naslon za ruku, koji pruža dodatni komfor. Jednostavno, kada se jednom smestite ne želite da izađete iz ovog automobila.

Kompletan enterijer je presvučen u Nappa kožu, a dostupne boje kožnog enterijera su siva Sable Clai i crna Titane. Po nama ova svetlija varijanta izgleda fantastično. Pored odabira najkvalitetnijih materijala vidno je i da je kvalitet izrade na visokom nivou. Iako je testirani primerak bio star nekih godinu dana i imao pređenih više desetina hiljada kilometara nisu se dali primetiti tragovi korišćenja.

Udobnost i komfor osetiće i putnici na zadnjim sedištima. Međuosovinski razmak od gotovo tri metra, preciznije 2.809mm omogućava dovoljno prostora za sve putnike. Zameramo nešto lošiju preglednost pozadi. Osim što je poklopac prtljažnika visok pa samim tim umanjuje preglednost tu je i nezgodno postavljeno treće stop svetlo. Smešteno je na sredini zadnjeg stakla te pogledom u retrovizor delimično zaklanja automobil iza, pogotovo ako se isti nalazi preblizu. Često se vidi se samo gornji deo vozila, ali ne i donji gde su svetla. pa u uslovima slabije vidljivosti automobil iza nije dovoljno vidljiv.

Kada govorimo o prtljažniku, Talisman poseduje takozvano duplo dno. Uključujući i prostor ispod lažnog poda zapremina iznosi 600 litara prema VDA standardu što je i očekivano za limuzinu D segmenta, dužine 4.853mm. Svakako sasvim dovoljno za sve privatne ili poslovne potrebe.  Limuzinska izvedba iliti Berline, kako je nazivaju francuzi, podrazumeva funkcionalni hendikep po pitanju otvora prtljažnika te je u tom smislu svakako bolja karavanska verzija. No ukoliko se u slobodno vreme ne bavite prevozom bele tehnike za komšiluk i prijatelje, nećete primetiti nikakav problem.

Ponovo se vraćamo na nove tehnologije i razne mogućnosti koje idu uz jedan ovakav automobil. Mnoge opcije videli i smo i kod drugih Renaultovih modela, a ovde je sve objedinjeno. MULTI-SENSE sistem omogućava odabir između različitih režima vožnje, a pored toga svaki vozač može da napravi i svoj profil sa dodatnim opcijama vezanim za vozača. Te ukoliko delite ovaj automobil sa još nekim iz porodice svako može podesiti sedište, izgled instrument table, boju ambijentalnog osvetljenja i druge opcije.

Renaultov sistem „slobodne ruke“ radi savršeno. Talisman prepoznaje karticu kada je u blizini i javlja se paljenjem svetala i osvetljenja u ručicama vrata. Otvaranjem vrata pali se kompletno osvetljenje što, posebno noću, ostavlja upečatljiv utisak.

Sa restilizovanom verzijom stigla je i nova paleta snažnih i efikasnih motora koja uključuje i testirani Blue dCi 200 EDC. U svojoj poslednjoj generaciji, ovaj turbo dizel agregat iz 1997 cm3 ostvaruje 200KS i 400Nm obrtnog momenta. U kombinaciji sa automatskim EDC menjačem ostvaruje zavidne performanse. Fabrička merenja kazuju da mu je za ubrzanje do 100km/h potrebno ispod 9 sekundi, a maksimalna brzina je 230km/h.  Ubrzanja su linearna, a Talisman i pod maksimalnim opterećenjem deluje uglađeno te ne utiče na udobnost koju pruža u vožnji. U pretežno gradskim uslovima vožnje zabeležili smo potrošnju od preko devet litara, mada ovaj motor može biti i znatno štedljiviji. Ipak, sa samo 50 litara zapremine rezervoara autonomija nije nešto čime se može pohvaliti.

Ono po čemu je jedinstven je svakako ekskluzivna šasija 4CONTROL sa upravljanjem na sva četiri točka i prilagodljivim ogibljenjem. Ova opcija čini vožnju Talismana drugačijom. Pre svega je vrlo lak za manevrisanje u gradskom okruženju, što je za automobil od gotovo pet metara dužine od izuzetne važnosti. Na putu se posebno ističe njegovo precizno upravljanje te se stiče osećaj da auto prosto klizi. Rad amortizera automatski se prilagođava brojnim parametrima kao što jestanje puta kao izabrani režim vožnje (Comfort, Sport ili ECO).

Prava je šteta što je Renault odlučio da prestane sa proizvodnjom ovog modela, kao i Scenica, jer je potražnja za ovom klasom sve manja i neisplativ je razvoj novog modela. Da li će novi SUV modeli sa značkom dijamanta uspeti da pruže sve ono što pruža Talisman, videćemo. U svakom slučaju Talisman će ostati zabeležen kao jedsan od najzanimljivijih predstavnika ovog segmenta.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.