Garaža test – Seat Leon 2.0 TDI 150 DSG FR

1 0

 

Pre nešto više od dve godine, pojavile su se prve paparaco fotografije, zamaskiranog Leona četvrte generacije. Pomno smo pratili vesti i čekali predstavljanje koje se desilo početkom ove godine. Iako je pandemija usporila njegov dolazak, novi Leon je ipak stigao i na naše tržište pre dva meseca. Mi smo imali zadovoljstvo da se bolje upoznamo sa jednim lepim primerkom, pogonjenim dvolitarskim TDI motorom, poslednje generacije, u kombinaciji sa DSG menjačem. Kao takav nudi se samo u najvišim paketima opreme, a izbor je pao na FR paket.

Kada je, pre osam godina, predstavljen Seat Leon treće generacije, zasenio je sve konkurente svojim dizajnom. Oštre linije i agresivan dizajn krase i poslednju generaciju ovog modela, mada je zadnji deo zaobljeniji i mirnijih linija nego kod prethodnika. Dežurni kritičari reći će da ima zajedničke elemente sa još nekim konkurentskim modelima, ali jedno je sigurno. Zadnja svetlosna grupa je jedinstvena i po tome je Leon svakako prepoznatljiv i nemoguće ga je pomešati. Prava je šteta što su „coast to coast“ LED zadnja svetla rezervisana samo za najskuplje pakete opreme.

U enterijeru ne menja stil već dodatno zaoštrava izgled što mu vrlo dobro stoji. Kombinacija raznih materijala obojenih u nekoliko nijansi sive i crne čine izgled enterijera zanimljivijim. U prvom planu je svakako desetoinčni monitor u sredini komandne table, a i potpuno digitalna instrument tabla podjednako je zanimljiva, najviše vozaču. Uz moderan i pomalo futuristički dizajn unutrašnjosti savršeno se uklapa i minijaturni prekidač DSG menjača. Centralni tunel, osim nekoliko prekidača ima predviđeno mesto za odlaganje telefona, a odmah iznad su USB portovi. Naslon za ruke je dobro pozicioniran, a kada se podigne otvara se manji prostor za odlaganje.

Digitalizacija je svakako učinila svoje i povratka više nema. Prekidače su zamenili senzori i sve je više funkcija koje biramo dodirom prsta. U Seatu su odlučili da novi Leon maksimalno isprati ovaj trend te je pored onih na upravljaču preostalo svega još nekoliko klasičnih tastera. Sve ostalo, pa čak i podešavanje prednjih svetala, radi se dodirom prsta, što je možda malo i previše. Olakšavajuće je što se recimo jačina zvuka kao i temperatura klima uređaja podešava na zasebnim tasterima, iako je, naravno, moguće to uraditi i na desetoinčnom ekranu multimedije. Za sve ostalo tu je NAVI System Plus sa mnoštvom opcija, pomoću kojih se mogu birati i podešavati gotovo sve funkcije vozila. Dve su opcije prikaza menija i kretanja kroz isti. Nama se klasičan prikaz u vidu ikonica ipak više dopao jer je praktičniji za upotrebu, pogotovo u vožnji. Napominjemo da ovaj sistem nudi i glasovnu kontrolu uređaja, na šta se treba navići.

Novi SEAT Leon se proizvodi u fabrici u Martorellu, mestu pored Barselone gde se takođe proizvode modeli Arona, Ibiza kao i model Audi A1. Svi bratski modeli VW grupe bazirani su na MQB platformi koja je pored Leona osnova i za novi Golf, A3 kao i Scalu.

dužina/širina/visina (mm)
4368/1799/1456

Iako je uži za 2cm, a i niži za neprimetnih 3mm, novi Leon je ipak porastao i to gotovo 9cm u dužinu. Međusovinsko rastojanje sada iznosi 2686mm, odnosno 2mm manje za FR model. Lako je zaključiti da mesta ne manjka, ne samo napred već i na zadnjim sedištima. Stoga hvalimo ponudu prostora iako po dimenzijama Leon pripada zlatnoj sredini kao i prtljažniku od 380 litara. Kome je potrebno više tu je Sportstourer, zasigurno jedan od najatraktivnijih karavana u C segmentu.

Sa vozačke pozicije prvo primećujemo odlična sedišta, koja su u ovom paketu delimično kožna. Široki bočni oslonci zasmetaće krupnijim osobama, ali će se brzo naviknuti. Osim što odlično izgledaju, sedišta su i vrlo udobna. Lako se pronalazi idealna pozicija za upravljačem, a primetili smo da je instrument tabla pregledna iz bilo kog ugla. Kao što smo već navikli kod modela iz VW grupacije, instrument tabla je potpuno digitalna. Može se birati između nekoliko načina prikaza, a svaki ima svoje prednosti. Ekran visoke rezolucije pruža odličnu sliku te su sve prikazane informacije vrlo čitke i pregledne.

Novi Leon dolazi sa ponudom nekoliko motora, u više verzija snage od 90KS do čak 204KS. Tako da svako može odabrati motor koji mu najviše odgovara. Pored dva turbo benzinca koji nude tri verzije snage, dvolitarski TDI poslednje generacije nudi se u dve verzije. Zanimljivost je da se nudi i hibridna verzija 1.4-litarskog motora, ali isključivo u XCELLENCE paketu opreme. Upravo ova verzija je najskuplja, ali i najsnažnija.

Testirani 2.0TDI sa 150KS, uparen sa 7-stepenim DSG menjačem, optimalan je izbor za ovaj automobil. Obzirom da mu je potrebno 8.5 sekundi do 100km/h, a maksimalna brzina je 215km/h, sasvim sigurno zadovoljiće i zahtevnije vozače. Na našem testu prosečna potrošnja se kretala oko 5.5 litara što je odličan rezultat jer se nismo previše trudili da budemo štedljivi. Sedmobrzinski DSG perfektno obavlja svoj deo posla, a po potrebi ili želji, može se birati i manuelni način rada menjača, pritiskom na papučice iza upravljača.

Leon nudi četiri režima vožnje: sport normal, eco i individual. Mada je jedino za sport režim omogućena brza promena, dodatnim povlačenjem na dole na prekidaču DSG menjača. Za promenu drugih režima potrebno je odabrati drive profile kroz meni multimedijalnog sistema. U normalnom režimu vožnje motor je tih, miran, a opet pruža sasvim dovoljno kada je potrebno da ubrza. No ipak svoju punu snagu pokazuje tek u sport režimu. Bržim odzivom gasa i bržom promenom stepena prenosa deluje veoma ubedljivo i ostavlja utisak da ima i više snage od deklarisane.

Iako se odlično snalazi u gradu, pravo zadovoljstvo ga je voziti na otvorenom. Na autoputu je stabilan i pri višim brzinama, a na magistralnim putevima ističe se preciznim upravljanjem. Putnicima može zasmetati prelazak preko neravnina zbog nešto tvrđe podešenog ogibljenja, što je više izraženo pri bržoj vožnji.

Kao što se i očekuje od viših paketa opreme, Leon ne oskudeva po tom pitanju. Te se u FR opremi, između ostalog, šepuri osvetljenim aluminijumskim pragovima, kao i ambijentalnim osvetljenjem. No i početni paket ima šta da pruži, tako da već od startnog paketa Leon stiže sa prednjim farovima i dnevnim svetlima u LED tehnologiji. Tu je i automatski klima uređaj, keyless sistem i naravno svi aktivni i pasivni sistemi bezbednosti. No nažalost, sistemi asistencije nisu deo standardne opreme ni u jednom od ponuđenih paketa opreme. Iako nisu obavezni, sistemi asistencije danas znato olakšavaju vožnju, te ih pojedini proizvođači nude i u osnovnim paketima. No Seat se odlučio da ponudi Safe & Driving pakete samo kao dodatnu opremu.

Pogledom u aktuelni cenovnik vidimo da se Leon nudi u širokom rasponu cena, što naravno prati odgovarajuća motorizacija i oprema. Iako je početna cena za 1.0 TSI 90KS ne baš skromnih 18.205€, prijatno iznenađuje akcijska cena ovog modela. Naime, do kaja godine Leon se može u ovoj konfiguraciji kupiti već za 15.990€ što je znatno primamljivije. Snažniji 1.5 TSI i 2.0TDI agregati osim snage dižu i cenu u rasponu od 22.323€ do 29.324€ koliko staje testirani primerak. Najkuplji Leon je hibridni model, koji smo već spomenuli i njegova cena iznosi 34.763€.

SEAT je sa novim Leonom doneo prijatno osveženje u najpopularniji segment, ako izuzmemo SUV modele. Hoće li pomrsiti račune mnogima, verujemo da hoće. Stigao je u poslednji čas, pre pandemije koja će zasigurno umnogome uticati na dolazak novih modela. Uz tu prednost i dobar glas, koji ga tradicionalno prati, sigurno da može odneti lavovski deo plena na automobilskom tržištu.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *