Hondin test vikend

Kao što smo i najavili, proteklog vikenda kompanija Delta Automoto, generalni distributer Honde za tržište Srbije, organizovala je u saradnji sa TC Delta City, testiranje vozila za sve zainteresovane. Na raspolaganju su bili modeli Civic, Accord i CR-V, a i ljubitelji motora imali su priliku da vide Honda motocikle. Svakako, najviše interesovanja je bilo za model CR-V 1.6 i-DTEC sa garancijom od milion kilometara za motor i menjač.

Tokom vikenda održano je više od 80 test vožnji. Interesovanje je bilo veliko, pa se za test vožnju najtraženijeg modela, CR-V sa dizel motorom, čekalo i više od sat vremena. Lepo vreme je išlo na ruku i organizatorima i posetiocima, a kao predstavnik Garaža kluba posetio sam TC Delta City i Honda štand u nedelju poslepodne i tom prilikom kratko testirao dva modela.

Da bi skratio čekanje dok CR-V 1.6 i-DTEC ne bude slobodan, prvo sam kratko provozao Civic 1.4 Sport. Nisam do sada imao priliku da vozim Civic sa ovim motorom pa mi je on bio interesantniji od Accorda 2.0 kojeg smo već imali na jednodnevnom testu.

Ne bih znao tačan odnos u prodaji između 1.4 i 1.8 benzinskih motora kod ovog modela, ali verujem da se većina kupaca odluči za jači motor. Konkretno, u Sport paketu opreme, doplata za snažniji agregat je 1.200 evra. Svakako, 140KS naspram 100KS koliko ima 1.4 motor je očigledna razlika u svakom režimu vožnje i performansama, ali i slabiji motor ima solidne performanse. Ukoliko pri tome dodamo prednost niže potrošnje, kao i registracije vozila, uz nižu početnu cenu, jasno je da Civic 1.4 ima čime da se „suprostavi“ snažnijem modelu. Svakako, sve zavisi od afiniteta budućeg vlasnika, ali svakako predlažem potencijalnim kupcima da ne odbace Civic 1.4 pre nego ga provozaju.

Civic je jedan od onih automobila na koji se čovek lako navikne. Doduše, svi Hondini modeli su laki za vožnju, ali je Civic verovatno najbolji po tome. Brzo i lako sam se smestio, upalio automobil i uz pomoć kamere za vožnju u nazad, koja je deo Sport paketa opreme, lako se isparkirao i krenuo. Za neki ozbiljniji test svakako bi bilo nepohodno provozati automobil u svim uslovima, ali po bulevarima na Novom Beogradu, Civic se odlično snalazi. Kao i kod svih Hondinih automobila, motor i menjač su odlično upareni, a rezultat je linearno ubrzanje od najnižih do najviših obrtaja. Upravo iz razloga što 1.4 motor dostiže maksimalni obrtni moment na 4800 obrtaja u minuti i maksimalnih 100KS na visokih 6000 o/min, a linearno ubrzava od najnižih obrtaja, pritiskom papučice gasa ne dešava se ništa naglo. Penjanjem kazaljke bliže crvenom polju, oseća se nešto živahniji motor, te u režimu visokih obrtaja i sa usklađenim stepenom prenosa, Civic 1.4 se neće postideti ni pored snažnijih modela.

_MG_1853

Svakako, sa ubrzanjem od 14 sekundi do 100km/h, Civic 1.4 nije za trkanje od semafora do semafora, ali za normalnu vožnju, uz poštovanje sve rigoroznijih propisa, može biti odličan izbor zbog već navedenih aduta. Svakako, ni na autoputu se ne boji brzine, jer je maksimalna deklarisana brzina 187km/h te sa putnim brzinama od 120-130km/h koliko se obično vozi u Srbiji, sigurno nema problema. Za manje zahtevne vozače koji žele ekonomičan, pouzdan i siguran automobil, Civic sa ovim motorom svakako treba da uđe u izbor.

Dok sam čekao na red za vožnju modela CR-V, imao sam priliku da razgovaram sa marketing menadžerom, kao i direktorom prodaje Honde za Srbiju. Oni koji prate auto industriju znaju da je Honda najavila niz noviteta za sledeću godinu, a za naše tržište su svakako interesantni novi Jazz, restilizovani Civic i CR-V 4×4 sa snažnijom verzijom 1.6 i-DTEC motora od 160KS i 9-stepenim automatskim menjačem, koji su nedavno imali priliku da testiraju predstavnici distributera iz Evrope. Iz prve ruke saznajem da su vršeni ozbiljni testovi sa direktnim konkurentima, te ne sumnjam da će CR-V sa ovim motorom biti ozbiljan protivnik konkurentima u SUV klasi. U Srbiji se očekuje sledeće godine i novi HR-V, Hondin predstavnik u sve popularnijoj CUV odnosno „crossover“ klasi.

Uvek raspoložene hostese na štandu Honde i ovaj put su rado pozirale pored izloženih automobila i motocikala.

Interesovanje za sve Hondine modele je bilo veliko, ne samo za testiranje, već su i mnogi prolaznici zastali da pogledaju izložene modele, a od ljubaznih prodavaca su dobili i sve informacije koje ih interesuju. Naravno, muški deo porodice je tražio još koji minut da se pogleda automobil, dok je ženski deo predlagao da se ide u TC Delta City. Interesantan je podatak je da tokom ova dva dana ni jedna žena nije tražila CR-V na test.

_MG_1887

Nakon malo dužeg čekanja došao sam i ja na red, da provozam CR-V 1.6 i-DTEC. Nije mi prvi put da vozim Hondin automobil sa ovim motorom. Bio sam u prilici da ga vozim na Adi Huji, prošle godine na skupu HCS-a i zaista me oduševio. Međutim, bez obzira na to, nisam znao šta očekivati od tog motora u CR-V-u. Znao sam da se neću razočarati, ali da li će prevazići moja očekivanja, bilo je pitanje. Beli CR-V 1.6 i-DTEC je stigao i posle kratkog podešavanja sedišta, spreman sam da okrenem ključ i krenem.

_MG_1976

Pošto je već bilo kasno poslepodne i gužva je bila manja, dozvoljeno mi je da malo produžim test vožnju. Stoga sam pored vožnje bulevarima iskoristio priliku i da provozam CR-V na delu puta bez saobraćaja, gde ima i manjih neravnina, kao i polukružno obilaženje oko ostrva gde sam donekle isprobao držanje u krivini i izlazak iz nje. Odgovoriću odmah na pitanje koje sam postavio, DA, prevazišao je moja očekivanja. Baš tog dana sam na forumu čitao utiske našeg člana koji je poredio CR-V sa Qashqai-jem 1.6 dCi i koji nije bio oduševljen sa motorom u Hondi. Nissanov model nisam vozio, ali sam uzeo u obzir da je Qashqai osetno lakši, a da njegov 1.6 dCi ima 10KS više, pa je stoga i razumljivo da Qashqai ima nešto bolje performanse. Ipak, nije sve u performansama i 1 sekunda brže ili sporije do stotke sigurno nije presudan faktor kupcima automobila iz ovog segmenta.

CR-V sa ovim motorom vrlo lako ubrzava, linearno i ne oseća se nedostatak snage, barem ne do dozvoljenih brzina na putevima u Srbiji. Odlično uparen 6-stepeni menjač doprinosi da se iz motora dobiju odlične performanse i prilikom međuubrzanja. Verovatno se na većim brzinama oseća nedostatak snage, barem kad je potrebno brzo postići određenu brzinu, ali to ću utvrditi nekom drugom prilikom. Za uslove u kojima ja najčešće vozim, a verujem i većina vozača u Srbiji, smatram da je ovaj motor sasvim dovoljan. Oni koji žele više neka se strpe do polovine sledeće godine kada izlazi snažnija verzija. Po pitanju ostalih karakteristika, mogu reći da neravnine odlično upija, čak i pri većim brzinama, motor je uglađen i tih, čuje se samo na visokim obrtajima. Ovaj model ima još puno toga da ponudi, ali zadržaću se sada samo na utiscima iz vožnje.

_MG_1989

Za kraj, kratka priča o jednom CR-V-u koji je nažalost tužno završio svoj život, tako što ga je udario voz. Događaj se desio u Srbiji, a bračni par koji je bio u automobilu, izašao je iz njega bez povrede. Automobil je totalno uništen, životi su sačuvani, a u znak zahvalnosti, napisali su pismo direkciji Honde za Evropu, u Londonu. I naravno, ponovo su kupili Hondu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *