Mali motor u velikom automobilu – Golf 1.2TSI 85KS

Golf je svakako automobil koji izaziva najviše emocija kad god se povede priča o njemu. Tema o Golfu VII je od postavljanja do danas dostigla 104 stranice na Garaža forumu, što retko kom modelu uspeva. Veliki deo diskusije je bio na temu osnovnog motora u ponudi – 1.2TSI, jer mnogi smatraju da Golfu treba jači motor u osnovnoj verziji. Proverili smo da li je to tačno.

Bolji poznavaoci prilika u auto industriji odavno već znaju da postoji trend smanjivanja zapremine motora i izvlačenja maksimalne snage, uz pomoć novih tehničkih rešenja. Mnogi proizvođači već nekoliko godina imaju u ponudi turbo benzinske motore, koji imaju daleko veći stepen iskorišćenosti od klasičnih atmosferskih motora. Međutim, čak i za one koji su upoznati sa ovim novim trendovima, postoji određena doza skeptičnosti prema novim, malolitražnim motorima. Šta li tek o tome misle oni koje automobili ni najmanje ne interesuju i smatraju da ništa ispod 2.000ccm ne vredi ni razmatrati, a sada im prodavac nudi neki „motorčić“ i ubeđuje ih da će zadovoljiti njihove potrebe?

Pričalo se na ovu temu i na Garaža forumu. Još ranije je „na meti“ bio Renaultov TCE 90 motor od samo 900ccm, ali i zavidnih 90KS. Ista priča je bila i sa Fordovim 1.0 Ecoboost motorom, ali opet sve je to nekako prošlo i imalo smisla u modelima B segmenta (Clio i Fiesta). Međutim, kada je VW objavio da izlazi novi Golf i da će ga pokretati motor od 85KS, ta vest je pokrenula lavinu negativnih komentara. Priznajem, ja sam bio među prvim kritičarima, iako tada nismo znali da je u pitanju turbo benzinski motor. Kasnije je i taj podatak pronađen, ali i dalje vlada skeptičnost prema tako malom i slabom motoru u automobilu iz C segmenta. I pored brojnih testova na kojima su novinari dali odlične ocene, mnogima je i dalje teško poverovati da ovaj motor zadovoljava potrebe prosečnog vozača.

Zato sam odlučio da ispred Garaža kluba posetim Autokomerc Komision i obavim kratku test vožnju, dovoljno da se uverim koliko je Golf sa ovim motorom upotrebljiv u uslovima gradske vožnje. Nakon kraćeg razgovora sa gospodinom Čedomirom Stanojevićem, savetnikom prodaje, otišli smo do parkinga. Tamo su nas dočekala tri Golfa u bojama naše zastave, a igrom slučaja test primerak sa 1.2TSI motorom je bio upravo onaj koji mi se najviše svideo, plavi. Pacifik plava (D5) mu zaista odlično stoji uživo.


Tu se našao i najpoželjniji Golf, sa oznakom TDI na zadnjim vratima, ali on mi tog dana nije bio ni najmanje interesantan.


Po ulasku u automobil nisam se puno bavio enterijerom. Nisam želeo da previše vremena utrošim na detaljnu analizu unutrašnjeg prostora. Ono što svakako mogu da kažem je da su prvi utisci o enterijeru zaista pozitivni. Do pre par godina, Golf je u osnovnom paketu bio vrlo skroman sa opremom. To više nije slučaj i sada je ovaj model zaista dobro opremljen u svakom pogledu.
Samim pogledom na enterijer odmah je uočljivo da ima dosta opreme, sve je lepo uklopljeno i lako se pronalazi, samo je potrebno malo privikavanja na par sitnica, barem meni koji nemam često priliku da vozim najnovije modele. Sviđa mi se što centralna konzola nije pretrpana tasterima već je sve pojednostavljeno.
O kvalitetu enterijera je teško govoriti, a da sami ne pogledate i ne opipate. U vreme kada mnogi proizvođači iz raznih razloga prave obične plastične table, tek nešto bolje nego kod Dacie, VW je u Golfu napravio zaista lepu i kvalitetnu centralnu tablu, prijatnu na dodir. Šta god da sam pogledao ili dotakao, sve ostavlja utisak kvalitetne izrade i dobre završne obrade. Prostora na prednjim sedištima ima sasvim dovoljno za moje gabarite (183/98), a iz pozicije vozača sam bio iznenađen koliko prostora nudi po širini. Gotovo da sam poželeo da mi vrata budu bliže. Zadnja sedišta nisam proveravao, ali po rečima g-dina Stanojevića, Golf je i po prostoru na zadnjim sedištima među vodećima u klasi. Prtljažnik od 380l je sasvim dovoljan za jedan porodičan automobil i tu svakako zamerke nema.

Nakon kraćeg upoznavanja vreme je i da se provozamo. Test vožnja je obavljena po Senjaku i Dedinju, gde ima dosta uspona, ali i širokih bulevara gde sam mogao i malo jače da stisnem gas (samo do ograničenja naravno). Pre svega treba imati u vidu da ovaj model teži tek nešto više od 1200kg, a tokom test vožnje imao je oko 200kg više, sa vozačem i suvozačem. Dakle, težina nije mala, pogotovo kad se u glavi stalno razmišlja o „jadnih“ 85KS, ali opet je lakši nego što sam očekivao.
No da ne dužim više, mali turbo benzinac sa skromnih 85KS ide iznenađujuće dobro u svim režimima vožnje koje sam probao, tj. za koje sam imao uslove. Čim se krene, dok ne digne obrtaje oseti se da mu fali malo snage, ali to kratko traje. Taman čim osetim da mu treba pojačanje ono i stigne. Nema velike razlike, ni cimanja ni „šuta u dupe“ kako neki vole da kažu za čuveni PD TDI koji sam i sam vozio. U nekom trenutku oseti se momenat kad se uključi turbina i auto počne baš lepo da vuče. Sećam se na Fabiji 1.2HTP prve generacije, kako se taj motor rado vrteo i nekako brzo dolazio do viših obrtaja, a to sam primetio i na ostalim automobilima sa motorom od 3 cilindra. Ovaj motor je 4-cilindarski, ali me podsetio na one „felerične“ sa 3 cilindra, po tome kako lako i brzo dostiže obrtaje u kojima može da se pokaže u najboljem svetlu. I to zaista radi kad god se od njega očekuje, bez obzira da li je u pitanju uspon ili treba brzo obići sporije vozilo ispred sebe, Golf sa ovim motorom to radi bez muke i razmišljanja. Prenosni odnosi su odlično odmereni, menjač radi perfektno, a tek kad sam posle seo u moj Civic shvatio sam koliko je kvačilo na Golfu mekano. Zaista se lako vozi, upravljanje je odlično, te je i dalje prisutan onaj osećaj kontakta točkova sa podlogom, na upravljaču. Lepo se sedi i iako je vožnja kratko trajala, imam utisak da su sedišta vrlo udobna. Neko će možda reći da je neudoban i tvrd prilikom prelaska preko neravnina, ali ne bih se složio sa tim, samo je stvar u tome da se prilagodi brzina. Naravno, na to dosta utiče i veličina i profil pneumatika, ali generalno, nemam utisak da je nešto posebno tvrd, ako se ne „leti“ preko ležećih.

Ukratko da zaključim, odbacujem sve predrasude koje sam i sam imao za Golfa sa ovim motorom. Nezahvalno ga je upoređivati sa nekim konkurentnim modelom koji ima 1.4 ili 1.6 atmosferski motor, snage oko 100KS, jer je ipak potrebno više vremena, a i oba modela imati na raspolaganju da bi se izveo ozbiljan zaključak. No svakako, siguran sam da ne zaostaje mnogo za njima, ako uopšte po nečemu i zaostaje. Performanse su mu sasvim dobre (max 179km/h, 0-100 11.9s) i verujem da može zadovoljiti potrebe velikog broja vozača, pogotovo onih koji ne prelaze puno i najviše vožnje imaju po gradu i na kraćim relacijama. Za zahtevnije vozače, koji su često na otvorenom putu i na autoputu ipak je bolji izbor jači motor od 105KS ili neki drugi iz ponude.

Vredi li Golf VII 1.2TSI 85KS 16.100e u ovoj prelepoj plavoj boji i sa osnovnim paketom opreme?
Nemam nameru da sad upoređujem trenutnu ponudu konkurentnih modela, ali sigurno da i drugi nude dosta toga za taj novac. Izbor je veliki i samo je na kupcu da proceni šta mu se više dopada, jer se za taj novac nudi dosta automobila sa dobrim paketima opreme i motorima koji mogu da pariraju ovom motoru u Golfu. No, siguran sam da Golf sa ovim motorom vredi taj novac i onaj ko ga kupi neće pogrešiti. Kakva je situacija sa Golfom i drugim motorima, vredi li dati par hiljada više za jači benzinac ili dizel, o tome možemo nekom drugom prilikom, ali 1.2TSI svakako ne zaslužuje da se odbaci prilikom razmatranja za kupovinu.

-> Tehnički podaci
-> Cenovnik

Za kraj, još dve fotografije iz salona Autokomerc Komisiona gde možete pogledati i dobiti sve informacije o kompletnoj ponudi Volkswagen modela u Srbiji.


Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *