Garaža test – Toyota Yaris 1.0 VVT-i Sol

Kada smo, nedavno, testirali Yaris u hibridnoj verziji, bilo nam je jasno da sa 116KS pruža više nego što se očekuje. Kakva je situacija kada je u pitanju najslabiji motor, saznali smo ubrzo nakon toga i sada delimo utiske sa vama.

Toyota je za osnovni agregat u Yarisu odlučila da ponudi benzinac, bez turbo punjača, sa samo 998cm³ zapremine. Ovaj mališan, uz pomoć VVT-i tehnologije, isporučuje skromne 72KS, uz 93Nm pri visokih 4400 obrtaja. I upravo je u visokim obrtajima ključ jer ovaj agregat traži da se zavrti i onda pokazuje svoje najbolje osobine. U praksi neće impresionirati sa ubrzanjem od 14.6 sekundi, dok je maksimalna brzina od 160km/h sasvim dovoljna za Yaris. Sa prosečnom potrošnjom, koja se kreće oko 6 litara,verujemo da će obradovati novčanik većine kupaca.

Pun gas i vožnja na preko 4000 obrtaja mogu biti i prilično zabavni u popularnom Toyotinom mališanu, koga poznajemo još od 1999. godine. U svojoj petoj generaciji Yaris ne donosi samo ono po čemu je odavno poznat: prostranu i funkcionalnu kabinu, pouzdanost i kvalitet. Novi Yaris donosi i jednu sportsku notu u sebi, pa čak i sa najslabijim agregatom u kombinaciji sa vrhunskim upravljanjem, može pružiti zadovoljstvo u vožnji. Slažemo se da je 1.5-litarska verzija sa 125KS puno bolji izbor za sve nas koji volimo brzu, ali bezbednu vožnju, no za manje zahtevne vozače bazni 1.0-litarski agregat pruža sasvim dovoljno.

Uz jaču verziju bi svakako više pristajao paket Sport, dok je ovde u kombinaciji sa osnovnim motorom  odabran paket Sol. Treći po redu paket opreme zlatna je sredina u ponudi. Spolja ga ističu dodatno zatamnjena zadnja stakla, dok je u unutrašnjosti veliki 8″ ekran, koga pokreće Toyota Touch 2 multimedijalni sistem.

Svakako najbitnije, tu su svi aktivni i pasivni sistemi bezbednosti, kao i napredni sistem Toyota Safety Sense. Napredni sistem zaštite od sudara, sistem upravljanja u opasnim situacijama, prepoznavanje saobraćajnih znakova i pametni adaptivni tempomat, kao i mogućnost noćne detekcije pešaka. Ako želite bezbedan automobil, znajte da je Yaris upravo to. Vozačka pozicija donosi novo iskustvo. Nisko postavljena instrument tabla, kao da prati oblik upravljača. Zbog takve pozicije puža veće vidno polje vozaču kroz zakošeno prednje staklo.

Poznat po tome da nudi više prostora nego što se očekuje, u odnosu na dimenzije, Yaris i dalje uspeva u tome iako je kraći od svoje prethodne verzije. Nova TNGA-B platforma donela je mogućnost da i pored, za nijansu, kraće karoserije Yaris dobije veće međuosovinsko rastojanje do 2560mm. Nešto je širi od svog prethodnika, ali i niži što ga čini stabilnijim , a i vizuelno atraktivnijim.

dužina/širina/visina (mm)
3940/1745/1500

U kabini se vrlo komotno boravi na prednjim sedištima čak i ako su natprosečno visoke osobe u pitanju. Pozadi će prvenstveno zafaliti malo mesta za noge, ali nema bojazni da se dve odrasle osobe mogu udobno smestiti čak i za duži put. Ono što je odmah primetno, po ulasku u Yaris, jeste kvalitet materijala i znatno bolja izrada nego ranije. Čak i ovim nižim paketima vidi se koliko se Toyota potrudila da podigne kvalitet u enterijeru, jer ona reciklirana plastika u prethodnim verzijama očigledno nije baš prijala kupcima.

Preglednost je vrlo dobra osim nazad bočno što se posebno primeti prilikom isparkiravanja. Zato je kamera obavezan deo opreme, a Yaris je poseduje već od drugog nivoa opreme. Poznat po svojoj funkcionalnosti i u najnovijem izdanju Yaris neće razočarati, osim prilično malog prtljažnika od tek 286 litara zapremine. No da je Yaris veći ne bi bilo mesta za nadolazeći, novi model, Yaris Cross koji se očekuje uskoro i kod nas. Stoga Yaris i dalje ostaje prvenstveno gradski automobil mada će sa lakoćom obaviti i druge uloge.

Za one kojima veći automobil nije neophodan Yaris je zaista odličan izbor. Pritom je i sa cenom pristupačan, imajući u vidu šta sve nudi. Trenutno je dostupan po akcijskoj cenu od 14.490€ za osnovni paket opreme. Iako troši nešto više, a i nudi slabije perfomanse, u odnosu na hibrid, razlika od 3.500€ je značajna. Stoga smatramo da je u nižem cenovnom rangu ozbiljno spreman takmičar kada je u pitanju nadmetanje konkurenata B segmenta.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *